Marraskuun mölinät

Huomenia!! Ja töissä tokaa päivää! Hih, olin yllättyny kuinka vähän sitä oli unohtanu ton vajaan vuoden aikana! Ja on kyllä kiva tulla takas, huumaava vapauden tunne kun saa 8h käydä vessassa, syödä jne ihan rauhassa!!! Ja pikkusen jaksaa paremmin kun on rutiinia elämässä. Eilenkin olin illan ihan täpinöissäni, koko ajan ois pitäny tehä jotain.
 
Jee, meillä tuli eilen ekat pottakakat!!! Ollaan vähä alotettu jo potattelua (heräämisten ja vaipanvaihdon yhteydessä), ja eilen saatiin pökäleet väännettyä! Lirut on tullu jo pari kertaa aikasemmin. Hih, kuulostaapa omituiselta hehkutella toisen kakkasaavutuksia!!
 
Meillä on kans uus vauvapulkka, ja viikonloppuna testattiinki ekaa ketaa, ja kylläpäs olikin hauskaa tytöllä!!
 
Tasan kuukausi jouluuuuuuun!!!!!!
 
Meillä kans viihdyttiin pulkassa [:)] Tulis vähän lämpimämpää niin päästäis testaileen pulkkaa koiran vetämänä [;)]

Joona pissasi tänään ensimmäistä kertaa pottaan!! Vähänkö oon ylpee <3 En vaan tajunnu kehasta poikaa ku olin niin hämillään onnesta [:D]

Aloimma eilen maistelemaan viiliä hedelmäsoseen kera ja kyllä uppoaa. Massu on tänään ollu löysemmällä ja kakannu monta kertaa, mut seki voi olla vaan siitä ku Joona on juonu maitoa huomattavasti enemmän ku ikinä! Miksi, oi miksi just nyt toi maito alkaa maistumaan ku pitäis pikkuhiljaa alkaa pullo jättämään pois [&:]
 
Moi!
Yamacraw; Mistä löysit alusasun ja villpohjasukat? Mä kyselin urheiluliikkeestä ja kattelin tavarataloista, niin en löytänyt näin pienelle... Olis hyvät!
Kiitos vinkistä taljan suhteen kaylies, pitää pitää silmät auki! Tosin kuvassa näyttää Nuutilla toimivan hyvin tuo pussikin....
Jäätävän kylmä oli tänään!!!
Pakkasta ei juuri, mutta se tuuli!!! Olin ihan jäässä vaunulenkin jälkeen, mutta hyvää teki. Toisen mamman kanssa höpötellessä ei tullut pidettyä tarpeeksi kovaa vauhtia yllä, että olis pysynyt lämpösenä...
Piti miettiä miten pitkään neiti pysyy vaunuissa lämpösenä... Vaikka vaatetta oli kyllä reilusti...
Joku kirjoitti että neiti on kun pyörremyrsky... tuntuu niin tutulta, kaikki tavarat vedetään alas ja levitetään pitkin poikin.... Nytkin on purkanut lahjanauhaa kiitettävästi [:D] Pitänee kerätä se pois...
Lissu
 
Lissu82: myllyn kauppakeskuksesta Stadium nimisestä liikkeestä löytyi kerrasto ja villapohjasukat. Ovat kokoa 86/92, melko sopivat jo. hihat ja lahkeet joutuu kääntämään mut ei ole muuten mitenkään isot. Teknisen alusvaatteen merkki on everton. sukkine merkkiä en muista ja ne on kokoa 22-25. Kysyin kans kaiksita myllyn urheiluliikkeistä ja prismasta mut toi stadium oli ainut mis oli. Eikä hintä ollu paha, 9,90 paita ja housut sama hinta. sukat oli kyllä törkeän hintaset, 5,90e. Mut on oikeasti hyvät. Meillä ollaan näillä pakkasilla ulkoiltu niin et jalassa villapohjat, sit villasukat ja sit sellaset halaari tohvelit. Eikä ole kylmät vaikka vetää 2h päikkärit.
 
aikani kuluksi surffailin ja löysin stadiumin nettikaupan. Sieltä löytyy alusvaatekerrastoa, juniorivaatteista. Näytti olevan pakettihintana housut ja paita 17,90e.
 
Heissun [:)]
Täällä alkaa olotila kohentua ja järki palata reissun jäljiltä..
CMX:n keikka oli hyvä, kuten aina [:)] Pari takiaista yritti väkisin kylkeen kiinni, mut rautalangasta vääntämällä sai nekin suksimaan kuuseen....
Jonkun verran tuli sidukkaa otettua ja sen kyllä huomasikin illan mittaa, krapulaa ei tullu, mut jalat ei tahtonu pitää pystyssä (oli tosin hiukan liian korkeet korotkin, joten osa syy siihen) [:D]

Reissu oli kiva, Gdansk mitä kaunein kaupunki, varmaan hienompi kesällä. Ruoka hyvää ja halpaa. Tuli rentouduttua. Aava ku saatiin nukahtamaan, niin jo tuli nukkumatti kylään vanhemmillekin, joten ei turhan paljon tullu valvottuakaan. Mun FB profiilista löytyy kuvia kaupungista, jos kiinnostaa..

Tänne on tullut niin paljon kirjoituksia, että en niitä ole kyennyt lukasemaan vielä..

Täytyykin käydä Stadiumissa kattoos tuota kerrastoa, ei ollu hinnalla pilattu.
Pulkka meilläkin pukin lahjalistalla... En mä ny osannu ees aatella, et Turussakin ois jo näin paljon lunta... Ja koko ajan sataa lisää... huh huh.

Ainiin, mun pikku Ransulainen oli maanantaina juoksuttanu mun vanhempia.. Se oli ottanu ja lähteny yssikseen 12h lenkille etsimään kotia.. Seikkaillu ristiin rastiin tässä 5km säteellä koko päivän, käyny välillä porukoiden pihassa ja sit taas välillä täällä päin jne. Alakerran likka oli sen sit saanu kotiinsa houkuteltua illalla ja sieltä sitten äiti oli hakenut sen. Tosi kiva... Nyt on sit kivaa kysyä ottavatko hoitoon viikoks tammikuussa....

Ihania kuvia oli muuten Nuutista tullut pulkkansa kanssa [:)]





 
Paskaaaaa!!! Mun kaverin tyttövauva kuoli eilen kahen päiän ikäsenä.. :(  Porasin eilen silmät päästäni, ei voi ees kuvitella miltä siitä tuntuu!!!
 
Ihanaa että Niisuneiti on päässy reissuun ja viihteelle!! Tilasin kans salaa reissun alkukesälle, laitoin varausvahvistuksen joululahjapakettiin!!!
 
Meillä osataan jo hienosti nousta seisoon ilman tukee, jalat topakasti harallaan. Ja kävelytuen kans on siistiä mennä pitkin kämppää (kuin myös tuolien, syöttötuolin ja kaiken mitä jaksaa tönätä eteenpäin). Ei oo tyttö varmaan ees tajunnu et oon ollu töissä, saa nähä sit vuoden alusta kun hoitoon pitäs mennä. Nyt on saanu viettää laatuaikaa iskän ja mummun kans ni ei siinä paljo äiti kiinnosta (sitä kun näkee niin usein!!) :)
 
Voi Yohanna, en tiedä mitä sanoisin [:(] Suuret osaanotot. Ei osaa ite ees ajatella miltä tuo tuntuisi.
 
Ihan hirveitä uutisia Yohannalla [:(][:(][:(] Miks elämä toisia potkii päähän ja rajusti::( oman lapsen menettäminen varmasti pahinta mitä voi tapahtua....

Täällä on niin kylmä ettei ajatus kulje! puita saa polttaa jatkuvasti et pysyy torppa lämpimänä, Nuuttia ei tunnu viileät lattiat haittaavan ku se touhottaa niin paljon koko ajan[:)] Nii ja mullapa onki huomenna 20viikkoa täynnä!!!! PUOLIVÄLI!!!!!!!!!!!!!!!!! [;)]
Ukko lähti stadiin pikkujouluihin, menee yöks kaverilleen eli mulla on omaa aikaa koko ilta ku just laitoin Nuutin nukkumaan [:)][:)][:)] Eli toisin sanoen syön, katon salkkarit ja meen nukkuu niinku joka ilta [;)]
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!!
 
meillä on taas kassit pakattu ja suunnataan vauvauinnin jälkeen mummilaan. Saas nähdä mikä siellä on mieliala. Hiukan ahdistaa mennä kun ei tiedä miten ja mistä saa puhua, ja jännittää että onko vaari käyny jo lääkärissä ja selvinnyt syövän vakavuusaste.[:o]
nooh kaippa se siitä sitten selviää...

meillä on ollu tosi rauhallinen ja mukava viikko. Mulla on ollu ihan ihmeellisen paljon aikaa olla kotona. Tutntuikin et pari viime kuukautta oli joka päivä jotain menoa ja miltsu oli vaan mummon kanssa. Nyt ollaan kihnutettu kylki kyljessä koko viikko.

ollaan nyt totuteltu pikku hiljaa ihan "raakaan" maitoon ja se aiheuttaa hiukan ongelmia. ihan tavallisesta maidosta meni ekalla kerralla peppu ihan punaiseksi ja oli oikein kipeä. Ja ilmavaivoja melkoisesti. Nyt ostin sitä uutta laktoositonta jota telkkarissa mainostetaan ettei pieretä. olen laittanu aamupuuron joukkoon pienen lorauksen. Ja lisäks ollaan syöty raejuustoa, rahkaa javiiliä. Peppu on ihan hiukan punertavampi ajoittain ja pissa jotenkin haisee voimakkaammalle. Tiedä sitten johtuuko se maidosta vai jostain muusta. eiköhän se pikku hiljaa helpota
 
hyvin meni mummila reissu. Siellä oli yllättävän hyvä fiilis. Vaari pääsee jo 7.pv leikkaukseen. Onneks niin pian. huh.

kyllä se nyt vaan se maito on joka pepun pistää punottamaan. Laitoin eilen aamupuuroon pienen lirun tavallista maitoa ja illalla oli peppu ihan rapuna.
nyt täytyy vaan jatkaa testausta että sopiiko se laktoositon paremmin.

kyllä me ollaan ulkoiltu vaikka onkin pakkasta. ja lähinnä sen takia että nukkuu parhaiten vaunuissa. Mut meillä on onneks toi talli jos on plussan puolella pari astetta ni sit kun nukahtaa niin ajan vaunut sinne talliin sisälle. eipä siellä muuten oikein jäätymään pääse paitsi posket. Luin jostain että jos lähtee pakkaseen vain kevyelle kävelylenkille niin kasvoihin kannattaa laittaa jotain rasvaista voidetta ja jos taas menee urheilemaan niin sitten kevyempi voide. mä olen laittanu bepanthenia poskiin vähän ennen ku lähdetään ulos.
 
niihä ne suosittelee rasvaa, pakkas rasvaa. Mutta neuvolassa ja kaiken maailman opas kirjasissa oli taas että pienelle ei saisi laittaa rasvaa. Että tiiä häntä tuas mitä tässä uskoo. Pitäs käävä sitä pakkasrasvaa ostamassa.

Viikonloppu oli ja isompi ipana meillä ja mie persiille ammuttu karhu. Töissä olin ja vähillä unilla. Nyt ei käänny kieli ja pitäs kohta lähtee toi Isompi ipana viemään hoitoon. EI JAKSAIS HERÄTÄ. ja huomenna pitäs aikasemmi herätä ku Pinjan neuvola o jo kasilta aamulla. Ja pakkasta täällä 22-25 astetta.

Koko aja pitäny teille viime viiko jälkee jotai kertooa en muista.

Eilen illalla (syy siihen miks nukuttaa) kaverilla oli ongelmaa ukkonsa kanssa. Lähettii sitte vakoilemaan sitä. Isäntä jäi lasten kaa ja mie olin sit kaverille kuskina ja käätii 1e sunnuntailla. Ei siinä. ne puhu asioita halki ja bilettivät ja sitte vein heidät kotiin. No nyt sit väsyttää ku se uni jäi vähemmälle. Tuli tällä kertaa sellanen olo että tais kaveri välillä vähä vetävän pulttia iha turhasta. Sen mielestä mies ei häntä huomioinu ku mentiin baariin ku päästi sellasen hassun äänen eikä varsinaisesti tervehtiny, mutta sen ilmeesta taas näki että se oli iloinen yllätys. Ja kaverin mielesät tää ei ollu huomioimista..???.. ja pari muuta juttua kans.. no kummallakkii o vielä opettelemista parisuhteesta.
 
Huomenta, nyt on purettava tännekin...
Eilinen vauvauinti oli ihan käsittämätön.. Tai siis se ohjaaja lähinnä.
Se likka oli joku ihan uus.
Normaalisti ohaajat kyselevät vauvojen nimiä, millä tasolla ne on jne. Tää ei, tässä ryhmässä oli paikalla 3 vauvaa. Yks joku ehkä 5kk ja sit 9kk ja Aava 10kk. Sukelluksia jatkettiin siitä mihin ollaan jääty, ok ei siinä mitään.. Mut saatiin sukeltaa vaan 5min.. Aava rakastaa sukeltamista, eikä ymmärtäny, et normaalin 10-15min sijaan nyt saikin huomattavasti vähemmän aikaa. Ja sit tää mistä nousee karvat pystyyn...
LIUKUMÄKEEN! AARGH!
Se vetäjä joka meil normisti on, plus pari muuta, on sanonu, et ei missään nimessä saa mennä tuon paikan mäkiin, ne on vaarallisia. Toinen vie liian sydälle, ja toiseen lyö päänsä. Ja sit se toinen juttu, EI ALLE 1V (11kk-> ehkä). Ja tää uus tyttö alottaa siitä pienimmästä, maha edellä vaan mäkeen.... Onneks tää isä piti kiinni siit penskast, ja otti pis ennen veteen pääsyä. Kyl ne toisetkin meni, vaiks se isä katto mua ja äippää kysyvästi ja mä puistelin päätäni..
Niin ja sit sano, et "nää isommat voi mennä sit ihan itekseen".
Sit ku ois tulli mun vuoro, niin kieltäydyin ja sanoin että niistä mäistä ei saa mennä, niin oisitte nähneet sen likan ilmeen.. Meni tosi vaikeeks.
Helvetti, mun muksustani kyse, en mä ehdoin tahdoin ala sitä satuttaan.

Nojoo, tulipa taas vuodatusta, ja tuskin siitä ees mitään selvää saa [:D]
Viime yö tuli valvottua, Aava keksis huutaa pari tuntia. Nyt mun onki sit tosi pirtee lähtee hampitohtoriin... Huoh..

Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille!
 
mä oon ymmärtäny niin, ettei pakkasrasvoja suositella.. koska voiteet sisältää vettä ja sit tulee paleltumia...
 
moikka!
tuun nopsaan kertoo tilannetta..
Aarolla paha korvatulehdus molemmissa korvissa,todella korkea kuume ollu viime maanantaista asti..
sit viel kaiken kukkuraks Aaro horjahti eilen pinniksestä alas.pää/hartiat edellä..
eilen terveyskeskuksessa lääkäri ei tehny mitään(ensiapu ei ottanu vastaan) ja pieni väittelykin saatiin aikaseksi.
Poika itkee ihan koko ajan jos ei ole sylissä.käsi pettää alta kokoajan.raukka yrittää väkisin ryömiä eteenpäin
kyynärpää on turvonnut.
ketuttaa ihan sikana..itseänikin itkettää koko ajan.[:(]
huomiseks sain ajan yksityiselle lääkärille.lasten kirurgille.
sit mä ite mitä luultavimmin joudun jalkaleikkaukseen...hohhoijaa taas sanon mä.

palaillaan paremmalla mielellä!
 
Voi Hiawatha...! Sympatiahalauksia täältä meiltä!!! Voin vaan kuvitella että on mieli maassa, kun pikkumiehellä ei mene ihan putkeen. Pikaista paranemista Aarolle, niin korvatulehduksesta kuin muistakin kivuista. <3
Mitäs sun jalalle on käynyt?

Ihania kuvia Eepulaisesta, kamalasti kasvanut sitten viime näkemän, kasvot ihan erinäköiset... [:)]

Tänne ei ihmeempiä, kiirusta pitää mut tän työviikon jälkeen vähän elämä rauhoittuu. Oliver kävelee (välillä melkein juoksee) itse jo pitkiäkin matkoja, mutta ei osaa kaatua kovin hallitusti. Kuhmuja siis riittää! Niin ja tällaisilla pakkasilla ollaan pysytelty sisällä, lähinnä siksi kun mä en haluu mennä tonne kylmään... [:'(]
 
onpas nyt tammimammoilla huonoa aikaa, jos jonkinlaista murhetta itse kullakin. Toivottavasti joulu ja uusi vuosi toisivat tullessaan parempaa aikaa. Voimia kaikille ja etenkin pikkuisille!
Meillä ollaan onneks vielä säästytty pahemmilta muksahduksilta... mutta voisko sanoa että sitä odotellessa. Meillä kiipeillään laatikoihin, sohvan kädensijoille, lelulaatikon päälle yms yms. Eilen horjahti vessassa kun luulin että miltsu otti hyllyn reunasta kiinni ja päästin irti muttä hän päättikin siinä samassa kääntyä minuun kiinni ja siirsin jalkaa. Horjahti hyllykköä päin ja poskessa hyllyn reunan jäljet.
 
Olipa paljon tekstiä tullu taas! Ja tyhmiä ikäviä sattumuksia :((
Toivotaan että Aaro jo parempi!!! ja muutkin toipilaat! Ja ärsyttävä uimaope Niisuneidillä:/

No, mulla on onneksi tänään vain iloista asiaa!!!!!!!!
Eilen oli RAKENNEULTRA!!!!!!!!!!!!!TITTIDIDIIIIII MINÄ ODOTAN TÄLLÄ KERTAA TERVETTÄ LASTA JOKA ON---------------------------------->TYTTÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Mä oon koko ajan sanonu et se on tyttö, no sitte oli se aika hauskaa ku meni taas veikkaus oikein! Itkuhan siinä tuli ku ultrattiin tarkkaan ja kaikki oli tytöllä ku oppikirjasta!
Menin Lindexiin samantien ja ostin kolme hellemekkoa ens kesäks [:D] tärkeimmät siis heti ekana! Toivotaan ettei tulis hirveesti shopattua kaikkea, Nuutillakin kun noita vaatteita riittää!

Mukavaa päivää kaikille! mun päivä on ainakin alkanut vittumaisesta kaks viikkoa kestäneestä yskästä huolimatta vaaleanpunaisin lasein <3 [;)]
 
Voi kamalaa, mitä Yohannan työkaverille oli käynyt... Mun sydän itkee verta, kun kuulen tuollaisista asioista. Kyllä tää elämä on välillä NIIN julmaa.... [:(] Niisuneidin ja Aavan uimaopelle lähtee täältä meiltä ripakopallinen risuja. Oiskohan pitänyt perehtyä vähän paremmin siihen vauvauintiin?!??! Ja kaikille sairastavien lapsien äideille sympatiahalit. Meillä kans niiskutetaan nenää jo kolmatta viikkoa ja tänä aamuna meinas olla vaikeuksia nukkumisen kanssa. Jos herran röörit ei ala aukeamaan ens viikkoon mennessä, niin kai sitä pitää käydä lääkärissä. Mutta eipä se ole kuitenkaan Jonskun menoa hidastanut. Samalla tavalla jaksaa hymyillä ja touhuta kuin ennenkin. [:)]
 
Meillä on kovasti kehitys mennyt eteenpäin sen jälkeen kun alotettiin hoito. Konttaaminen on se pääasiallinen liikkumismuoto ja kovasti yritetään nousta tukia vasten seisomaan, mutta vielä jäädään kuitenkin polvien varaan. Ruokailussa meillä on maito ollut jo hetken aikaa mukana ja mitään "oireita" ei ole siitä tullut. Hyvin tuntuu maistuvan [:)]. Muutenkin Joni on niin kaikkiruokanen, että ei mitään väliä, mitä sinne suuhun laittaa. Taitaa olla isältä perittyä tuo "ominaisuus" [:D].
 
Ja viimeiseksi mintolle älyttömän paljon onnea! En voi edes ymmärtää kuinka hyvältä sinusta tuntuu, kun sait kuulla, että tällä kertaa kaikki on kunnossa. Vaikka eipä se Nuutin vaiva ole pieneen mieheen mitenkään vaikuttanut, kun kuvia katsoo [:)].  Niin ja kyllä äidit vaan tietää, että kumpi sieltä on tulossa. Yhdelle mun kaverille, joka tämän kuun alussa sai lapsen oli sanottu, että 99% varmasti heille on tulossa tyttö. Äidillä itsellään oli ollut alusta asti poikafiilis, mutta oli kuitenkin taipunut osittain lääkärin tahtoon ko. ultran jälkeen. Yllätys olikin ollut suuri, kun lapsi syntyi, niin poikahan sieltä tuli. Jäi sitten tällä kertaa heillä ne vaaleanpunaiset mekot kkaapin perukoille... [;)] Tästähän vois melkeen tehä gallupin, että kuinka monen äireen tuntemukset sukupuolesta sitten loppujen lopuksi piti paikkansa. Minulla oli alusta asti niin vahva tunne siitä, että poika tulee ja niinhän siinä sitten kävikin [:)].
 
Mutta jos jatkais vielä hetken työntekoa ja sitten kotiin miesten luokse...
 
Takaisin
Top