Marraskuun kuulumiset

Moi, liityn seuraanne :)

Vähän sekavin tuntein mukana, raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta ja tuli ihan yllätyksenä. Pientä verensekaista vuotoa pyyhkiessä oli viime viikolla.

Raskaus tuntuu jotenkin todella epätodelliselta, koska tuli yllärinä ja mitään oireita ei pahemmin ole, aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia ja kipuja mutta nyt ehkä vähän rinnat kipeät ja reisien iho arka (Mitä ihmettä..?)

Jotenkin sitä on alkanut jo henkisesti valmistautua vauvaan mutta toisaalta pelkää, että tämä on jotain "huijauusta" kun on niin kovin erilainen ku aiemmat raskaudet.

Ultraan lauantaina, jännittää.

Tsemppiä kaikille epävarmuudessa eläville :Heartred

Empula: Koita jaksella! :) Mulla on kans iltaisin tosi aikaisin jo väsy mutta en tiedä johtuuko kellojen siirrosta vieläkin vai raskaudesta. Ehkä voisit lepopäivän tai pari saada tai hankkia, jos et vaan jaksa enää?
 
Täällä tänään kahdet päikkärit nukuttu. Eli kyllä väsyttää :D
 
Moi, liityn seuraanne :)

Vähän sekavin tuntein mukana, raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta ja tuli ihan yllätyksenä. Pientä verensekaista vuotoa pyyhkiessä oli viime viikolla.

Raskaus tuntuu jotenkin todella epätodelliselta, koska tuli yllärinä ja mitään oireita ei pahemmin ole, aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia ja kipuja mutta nyt ehkä vähän rinnat kipeät ja reisien iho arka (Mitä ihmettä..?)

Jotenkin sitä on alkanut jo henkisesti valmistautua vauvaan mutta toisaalta pelkää, että tämä on jotain "huijauusta" kun on niin kovin erilainen ku aiemmat raskaudet.

Ultraan lauantaina, jännittää.

Tsemppiä kaikille epävarmuudessa eläville :Heartred

Empula: Koita jaksella! :) Mulla on kans iltaisin tosi aikaisin jo väsy mutta en tiedä johtuuko kellojen siirrosta vieläkin vai raskaudesta. Ehkä voisit lepopäivän tai pari saada tai hankkia, jos et vaan jaksa enää?

Hei kuulostaa aika samalta kuin täälä. Raskaus tuli hieman yllättäen. Viime viikolla tuli vähän verta mutta sillon sanottiin että on normaalia Tää raskaus on tosi erinlainen kuin kaksi aiempaa, oon ollu kipee ja väsy jo nyt! Aiemmissa oon ollu voimissanu ja kuopuksesta töissäkin vielä 2vkoa ennen synnytystä Ei pahoinvointia tms. Täytin kesällä 30 ja kaikki on varotellut et elämä muuttuu sen jälkeen ni oisko tää sit sitä maagista ”kun vuorokaus vaihtuu ni kroppa ei enää toimi ku kakskymppisellä”
Ostin d-vitamiinia tänään jos se auttaisi tähän väsymykseen.

Meinaatteko te julkistaa milloin raskauden? Mä en jotenkin uskalla varmaan ennen puolta väliä kun tuntuu koko ajan ettei kaikki oo hyvin

Niin ja tosiaan moi kaikille, mä vaan aloin innoissani kirjottelee
 
Vihdoinkin tuntuu että voi hengähtää ja alkaa elää raskausaikaa :Heartred jotenkin niin iso kivilasti lähti harteilta ku eka näki että se kohdun 'musta aukko' oli kasvanut ja seuraavana bongasi ruskuaispussin ja sitten näkyi se papu jonka keskellä syke :Heartred
 
Mulla vuoti edellisessä raskaudessa hieman rusehtavaa "verta" varhaisultran jälkeen mutta olin onneksi varautunut kun kätilö siitä varoitti :)
Papakoe jouduttiin myös ottaa jossain kohti raskautta ja taas sama verenvuoto mutta runsaampana. Sekin kuulema normaalia :)
 
Kymmenen päivää pitäisi odottaa vielä varhaisultraa. Kovin on malttamaton mieli! Toivottavasti ei käy niinkuin viimeksi, että ultra oli liian aikaisin ja sykkeet eivät näkyneet. Kun toinen aika oli varattuna niin olin jo ihan työstänyt ettei vauvaa ole tulossa ja raskaus on mennyt kesken. Olin ihan ihmeissään kun lääkäri löysi sykkeet :) Toivon mukaan sykkeet löytyisi myös tällä kertaa! :Heartbigred
 
Miua väsyttää kans ihan koko ajan, töissä ollaan ihan sumussa mut ei viittis olla saikullakaan, kun sit jäätäis vielä enemmän :D Parempi vähän olla ihmisten kanssa tekemisissä.
 
Muita joilla ollut nuoresta lähtien harras toive tulla äidiksi? Mä olen aika nuori vieläkin, 25v, mutta oon haaveillut äitiydestä jo vuosia. Nyt elämäntilanne sallisi lapsen, joten kovasti toivon että joskus käärön syliini saan. Samalla kun oon haaveillut perheestä, oon samaan aikaan panikoinut että mitä jos. Mitä jos en koskaan saa lasta? Välillä oon katsellut katkera raskaana olevia naisia ja pelännyt somea perheuutisten vuoksi. En oo ilkeä ihminen, mutta välillä pelko lapsettomuudesta on saanut minut tuntemaan negatiivisia tunteita..
 
Muita joilla ollut nuoresta lähtien harras toive tulla äidiksi? Mä olen aika nuori vieläkin, 25v, mutta oon haaveillut äitiydestä jo vuosia. Nyt elämäntilanne sallisi lapsen, joten kovasti toivon että joskus käärön syliini saan. Samalla kun oon haaveillut perheestä, oon samaan aikaan panikoinut että mitä jos. Mitä jos en koskaan saa lasta? Välillä oon katsellut katkera raskaana olevia naisia ja pelännyt somea perheuutisten vuoksi. En oo ilkeä ihminen, mutta välillä pelko lapsettomuudesta on saanut minut tuntemaan negatiivisia tunteita..

Voin samaistua. Mulla oli samanlainen fiilis ekan kohdalla ja ärsytti kauheena kuulla muiden iloisista perheuutisista kun oma testi näytti kuukausi toisensa jälkeen negatiivista. Ja sitä ennen kun ei ollut miestä ja oli se haave kuitenkin äitiydestä. Mä sain ekan lapsen 28 vuotiaana mikä oli musta vanhempana kuin olisin toivonut. Olin henkisesti ihan valmis jo vuosia aikaisemmin mutta vakaa parisuhde vaan puuttui. Nyt sitä osaa paremmin iloita myös muiden puolesta ja varsinkin silloin kun on itse raskaana. Mun vauvakuume ei lähde vaikka olisin juuri synnyttänyt. :Heartred ja se vielä että ei haluaisi todellakaan ajatella että jonkun onni olis itseltä pois mutta jostain ne tunteen kumpuaa kun itsekin niin kovasti toivoo raskautta.
 
Muita joilla ollut nuoresta lähtien harras toive tulla äidiksi? Mä olen aika nuori vieläkin, 25v, mutta oon haaveillut äitiydestä jo vuosia. Nyt elämäntilanne sallisi lapsen, joten kovasti toivon että joskus käärön syliini saan. Samalla kun oon haaveillut perheestä, oon samaan aikaan panikoinut että mitä jos. Mitä jos en koskaan saa lasta? Välillä oon katsellut katkera raskaana olevia naisia ja pelännyt somea perheuutisten vuoksi. En oo ilkeä ihminen, mutta välillä pelko lapsettomuudesta on saanut minut tuntemaan negatiivisia tunteita..

Mä oon pienestä saakka vaan halunnu äidiksi ja et saisin useamman mutta mulla todettiin kun olin 16v endometrioosia joka oli pahassa paikassa jolloin sanottiin että lapsia on vaikea saada tai tuskin ikinä ilman hoitoja ja alettiin yrittää kun olin 18v ja luomu plussa tuli kun olin 23v juuri ennen hoitojen alkua... Nyt välissä eronnut ja uusi mies ja kyllä on tehny tiukkaa kun niitä vauvoi putkahtelee joka puolella mut ei itselle ja pelkäsin että pitää hoitoihin lähtee mut toisin kävi [emoji173]️
 
Moikka!
Mäkin liityn teidän seuraan. Tän viikon tiistaina plussasin kun menkat pari pvä myöhässä, yritetty ollaan 6kk. Nyt toivotaan että pikkusella olis tarrasukat jalassa ja pysyy matkalla, niin odotettu ja haaveiltu [emoji7]
 
Voin samaistua. Mulla oli samanlainen fiilis ekan kohdalla ja ärsytti kauheena kuulla muiden iloisista perheuutisista kun oma testi näytti kuukausi toisensa jälkeen negatiivista. Ja sitä ennen kun ei ollut miestä ja oli se haave kuitenkin äitiydestä. Mä sain ekan lapsen 28 vuotiaana mikä oli musta vanhempana kuin olisin toivonut. Olin henkisesti ihan valmis jo vuosia aikaisemmin mutta vakaa parisuhde vaan puuttui. Nyt sitä osaa paremmin iloita myös muiden puolesta ja varsinkin silloin kun on itse raskaana. Mun vauvakuume ei lähde vaikka olisin juuri synnyttänyt. :Heartred ja se vielä että ei haluaisi todellakaan ajatella että jonkun onni olis itseltä pois mutta jostain ne tunteen kumpuaa kun itsekin niin kovasti toivoo raskautta.
Tuntuu huojentavalta että joku muukin on tuntenut samoin kuin itse! Oon välillä tosi paljon syyllistänyt itseäni että miksi en osaa iloita toisten puolesta. Ehkä pikku hiljaa, mikäli tää masuasukki on totta ja pysyy matkassa :) ja sama itsellä just tuo että henkisesti oon ollut valmis vauvaan jo vuosia vaikka olin sinkku. Nyt on vakaa ja hyvä suhde niin todellakin toivon että tämä onni meille suodaan. Kiitos vastauksestasi Diann :Heartred
 
Moikka!
Mäkin liityn teidän seuraan. Tän viikon tiistaina plussasin kun menkat pari pvä myöhässä, yritetty ollaan 6kk. Nyt toivotaan että pikkusella olis tarrasukat jalassa ja pysyy matkalla, niin odotettu ja haaveiltu [emoji7][

Onnea plussasta ja tarrasukkia meille kaikille :Heartred
 
Mä oon pienestä saakka vaan halunnu äidiksi ja et saisin useamman mutta mulla todettiin kun olin 16v endometrioosia joka oli pahassa paikassa jolloin sanottiin että lapsia on vaikea saada tai tuskin ikinä ilman hoitoja ja alettiin yrittää kun olin 18v ja luomu plussa tuli kun olin 23v juuri ennen hoitojen alkua... Nyt välissä eronnut ja uusi mies ja kyllä on tehny tiukkaa kun niitä vauvoi putkahtelee joka puolella mut ei itselle ja pelkäsin että pitää hoitoihin lähtee mut toisin kävi [emoji173]️

Ymmärrän niin hyvin kuinka rankkaa kun vauvoja syntyy muille tuon tuosta ja itselle ei.. Onnea ihan hirmuisesti nyt ja tarrasukkia !!
 
Onko kellään muulla ollut ennen plussaamista tosi niukkaa vuotoa? Mulla tosi tosi niukkaa, ehkä vaan 1 pisara rusehtavaa valkovuotoa kp 24/28 , 25/28 ja 28/28. Pelkäsin että enteilee menkkoja mutta ei tainnutkaan olla niin.. Ja tosiaan ei oikein edes vuodoksi voinut kutsua, olisiko kohdunseinämästä ihan pikkuriikkisen tihkunut verta valkovuodon sekaan kun munasolu asettuu tiukemmin kiinni kohdunseinämään ?
 
Onko kellään muulla ollut ennen plussaamista tosi niukkaa vuotoa? Mulla tosi tosi niukkaa, ehkä vaan 1 pisara rusehtavaa valkovuotoa kp 24/28 , 25/28 ja 28/28. Pelkäsin että enteilee menkkoja mutta ei tainnutkaan olla niin.. Ja tosiaan ei oikein edes vuodoksi voinut kutsua, olisiko kohdunseinämästä ihan pikkuriikkisen tihkunut verta valkovuodon sekaan kun munasolu asettuu tiukemmin kiinni kohdunseinämään ?

Täällä tullut parina päivänä mennojen alkupäivien aikaan ja kiinnittyessä eli juuri kans kolmena päivänä. Viime raskaudessakin vuotoja tuli eli älä ole huolissasi jos on niukkaa :)
 
Onko muilla tulossa pikkujouluja nyt? Harmittaa, kun ehdin töissä hehkuttaa, että lähden viihteelle työpaikan pikkujouluissa jotka on joulukuun alkupuolella. Olen menossa pikkujouluihin, mut tietenkään en nyt viihteelle mene. Kaikkihan nyt tietty arvaa minkä takia en lähdekään viihteelle ja en olisi vielä halunnut niin aikaisessa vaiheessa töissä raskaudesta kertoa :sad001
 
Onko muilla tulossa pikkujouluja nyt? Harmittaa, kun ehdin töissä hehkuttaa, että lähden viihteelle työpaikan pikkujouluissa jotka on joulukuun alkupuolella. Olen menossa pikkujouluihin, mut tietenkään en nyt viihteelle mene. Kaikkihan nyt tietty arvaa minkä takia en lähdekään viihteelle ja en olisi vielä halunnut niin aikaisessa vaiheessa töissä raskaudesta kertoa :sad001

No voihan sitä sanoa, ettei voi hyvin? Että ei tee mieli alkoholia kun vatsa vähän kenkkuilee? Jos et oo yleisesti puhunut siitä, että haluatte nyt lapsia, niin ei ihmiset automaattisesti raskautta epäile. Kuitenkin monet haluavat lapsia niin eri aikoihin, että ei sitä joka kerta jonkun juomattomuudesta tuu mieleen, että ovat raskaana.
 
Tai sitten käyttää sen antibioottikortin kun useinhan antibioottien kanssa ei suositella alkoholia.
 
Onko muilla tulossa pikkujouluja nyt? Harmittaa, kun ehdin töissä hehkuttaa, että lähden viihteelle työpaikan pikkujouluissa jotka on joulukuun alkupuolella. Olen menossa pikkujouluihin, mut tietenkään en nyt viihteelle mene. Kaikkihan nyt tietty arvaa minkä takia en lähdekään viihteelle ja en olisi vielä halunnut niin aikaisessa vaiheessa töissä raskaudesta kertoa :sad001

Mulla on kahdet pikkujoulut, ensimmäiset on pelkät ryyppyjuhlat ja toiset ruokailu, teatteri ja sit osa lähtee viihteelle. Ekoista yritän luistaa, kaikki muuten arvaa miks en juo ja en halua kenenkään vielä tietävän raskaudesta. Toisiin ajattelin osallistua mutta ajattelin keksiä jonkun syyn minkä takia meen autolla ja tarvii päästä kotio yöks :D . Kauheeta salailua, mutta en halua työpaikalta kenenkään vielä tietävän.

Voisithan sä mennä viihteelle, mutta et vaan juo alkoholia tai sit muiden silmissä juot ja todellisuudessa juot alkoholittomia :)
 
Takaisin
Top