Marraskuun kuulumiset

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Ihanaa, kun tänne alkaa plussanneita äitejä kerääntyä. Onnea kaikille plussan johdosta! Tänne voi kirjoittaa kuulumisia tai ihan mitä vaan, mitä mieleen juolahtaa. Mä sain just varattua ensimmäisen neuvolakäynnin. Kolmen viikon päästä sinne. :)
 
Sain tänään itsekki varattua ekan ajan. Se olisi ensiviikon torstaina, eli 6+6. Ihan vain peruskäynti, ei ultraa. Sitte rv10 on lääkärikäynti. En ole ennen tälläpaikkakunnalla ollut raskaana ;D joten neuvolasta ei ole kokemusta mutta puhelimessa täti kuullosti tosi mukavalta.
 
Täälläki eka neuvola varattu loppukuulle. Labrassa ny pariin kertaan käyny mittauttaa hcg:n ja se näytti että raskaus etenee :) Ens viikolla kuitenki meen vielä ultraan.
 
Täälläki eka neuvola varattu loppukuulle. Labrassa ny pariin kertaan käyny mittauttaa hcg:n ja se näytti että raskaus etenee :) Ens viikolla kuitenki meen vielä ultraan.

Mitä toi hcg mittaus tarkoittaa?
 
Mitä toi hcg mittaus tarkoittaa?

Raskaushormonin määrää mitattiin verikokeilla. Esim raskaustesteistä digitesti myös mittaa tätä mutta pissasta.

Mulla oli vähän epäselvä tilanne kun tämän hetkisen laskennan mukaan oisin eka plussan saanut jo 2+6 jolloin eka luultiin että ois ollut 4+5 -5+1. Viime viikon torstain varhaisultra piti olla 7+0 mutta löytyikin joku 4+ kokoa vastaava jyvä sieltä. Niin raskaushormonin mittauksella saa helposti selvitettyä eteneekö raskaus vai onko mennyt kesken.
 
Moikka! Täällä mennään rv 6+0, varhaisultra ens maanantaina ja sitten neuvola tiistaina. Oon tehny testejä tässä mielenrauhan vuoks päivien mittaan, vaikka olis varmaan voinu sinne verikokeisiinki mennä. No onneks enää viikko ultraan ja sit näkee, että onhan joku mukana masussa. :Heartred Oireita ei oo vielä paljoa: väsymystä, ajoittaista rintojen arkuutta, mielialan vaihteluita, kaikki kuitenkin suht lievää. :)
 
Täällä vedellään kuudetta raskausviikkoa (5+5) ja odotellaan pelonsekaisin tuntein raskausoireita saapuvaksi. :nailbiting: Tuli ennen raskausuutisia varattua niin tolkusti työvuoroja ja lupauduttua yhteen sun toiseen hommaan marras-joulukuun aikana, että kaikki menisi mukavammin jos olo olisi edes siedettävä. :grin No, turhapa se on etukäteen täristä. Päivä kerrallaan eteenpäin, itsestään huolehtien ja kehoaan kuunnellen.
 
Täällä kans 5+5 ja tuleva pahoinvointi jännittää ja antaa vielä odotuttaa itseään :rolleyes: Mitä muuta pitäisi muistaa nyt tehdä kuin aloittaa foolihappo? Ootteko menossa varhaisultraan? :)
 
Mulle neuvola muistutteli puhelimessa foolihaposta ja D-vitamiinista :) nyt en kyll ittekään muista mitä kaikkea muuta olikaan. Tietty särkylääkkeeksi vain parasetamolia. Oliko niitä muita muistettavia? :)
Ja ens viikolla tosiaan varhaisultra :)
 
Minä en oo vielä varannut varhaisultraa, vaikka päivittäin se käy mielessä. Ajattelin toistaiseksi malttaa mieleni ja odotella np-ultraa. Saa nähdä, kuinka pitkälle pääsen. :rolleyes:
 
Ai niin! D-vitamiini :D mä ajattelin kyllä mennä varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi. Ja myös koska kuukautiset on niin epäsäännölliset olleet, etten usko tuohon laskettuun aikaan niiden perusteella ihan varmaksi.
 
Muuttuikin neuvolakäynti tän viikon torstaille, eli rv 5+6 kuulemma influenssa rokotteiden vuoksi. No eipä haittaa.
 
Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan (vasta) kahden viikon päähän. Silloin 7+6.
 
Mä ajattelin ottaa nyt. Normaalitilassa (:D) en ole ottanut..
 
Mies otti jo rokotteen, minä otan heti ekassa neuvolassa. Lapsista en vielä tiedä miten heidän kans teen..
 
Takaisin
Top