Maha PaisuuuUUU

Koivupuu

Silmät suurina ihmettelijä
Ajattelin laittaa tämän omaksi aiheeksi. On hankala lukea kamalan pitkää viestiketjua??? 

Kit-Kat: Mulla on samoin jo mammahousut käytössä. Jotenkin arka ja turvonnut. Mulla on niin eteempäin kallistunut kohtu, että sekin vaikuttaa kunhan vähän " oikeasti" kasvaa. Vaikkakin aikaisemmista raskauksista kun joku on sanonut, että eihän toi maha vielä vauvasta ole, jos se on turvonnut, niin kyllä se on täyttä vauva mahaa, koska eihän se muutoin olis niin turvonnut! :D Vauva sen aiheuttaa. Vaikka en puhuisi raskaudestani kaikille, niin yleensä raskauteni on huomattu hyvin aikaisessa vaiheessa kuintenkin, koska mahani se on paljastanut. 

Nyt siis varmaankin viikot 6+1
 
Minulla menossa viikot 6+4 ja jo nyt tuntuu että maha on turvonnut. Minulla ei nyt ehkä muutenkaan mikään maailman littanin maha ole mutta ei se kyllä yleensä näin turvoksissa ole ollut. Ja painoa ei ole tullut yhtään lisää, vaan pikemminkin hieman lähtenyt joulun jälkeen. Mammavaatteita en kuitenkaan ole vielä alkanut käyttämään vaan tarpeen tullen olen avannut housuista napin :D Ja töissä on onneksi sähköpöydät joten pöydän saa nostettua niin että voi työskennellä seisten jos liikaa alkaa puristamaan.
 
Meillä 4+4. Mutta oon viime vuodet näyttänyt ihan raskaana olevalta, jos laittaa sellaisen pitkän tiukemman paidan. Kroppa vaan on sellainen pömppömahamallinen, ja kun se nyt ei oo niin timmissä kunnossa kun voisi (vaikka normaalipainon rajoissa oonkin).

Mut luulen, et mullakin tulee turvotusta aika pian (kuten kesällä km raskaudessa), eikä pysty suosikkifarkkuja pitämään. Eilen jo alkoi iltapäivällä vähän ahistaa niissä. Sellaset housut ois hyvät, missä on joku nauhakiristys-löysennyssysteemi. Sit mulla on kyllä yhet tosi mukavat "farkut" joilla pärjää pienen turvotuksenkin kanssa kun ne on niin matalavyötäröiset, mut väri vaan on sellainen keväinen että en viitsisi pelkästään niitä pitää. Tänään laitoin sit hameen.
 
Voin toki olla väärässä, mutta mielestäni kohtu ei näillä viikoilla kyllä ole vielä juurikaan kasvanut. viikolla 6 alkion pituus on 1-3mm ja nyt minäkin olen 7. viikolla(tänään 6+4) jolloin alkio kasvaa 4-8mm:iin, niin ei kai tuommosesta sintistä vielä kohtu juuri kasva mielestäni. :) Ja kohtu on tällähetkellä juuri häpyluun yläpuolella. Km aikaan lääkärikin sanoi(meni kesken viikolla 8.) että ei ole syytä odottaa yhtään ennen uutta yritystä kun kohtu ei ole kerennyt vielä kasvamaan.
Turvoksissa minäkin olen kyllä ollut kun pulla taikina. Onhan se turvotus maha raskaudesta johtuvaa, mutta mä miellän vauvamahan siks kun kohdun jo tuntee.
 
Mulla johtunee pitkälti monesta lapsesta tuo jo näkyvä maha, on toki aika kivati venytysten jälilta valmiiksi "isohko" vaikka ylipainoa ei ole kuin muutama kilo.BMI on normi viellä.
ennen ekkaa KKM:m jouduin vaihamaan mammahousuihin viikolla 7, toki turvotuksen takia mutta se ei ole kiva kun housut painaa vatsaan.
Kolmannessa raskaudessa vaihdoin n.10 viikolla, neljännestä en muista kun taisi viellä olla nuo löysemmät housut käytössä, noilla lapsilla kun ei ole ikäeroa kovin paljoa, ekalla "sarjalla" 2 viikkoa vajaa vuosi ja tokalla 4pv vajaa vuosi.

Nyt tänään huomasin (6+0) jo että turvotus sen moista että ei enää ole kiva kun painaa housut, vaikka käytän yleensä leggareita tai matalavyötärölisiä farkkuja, lienee kohta pitää hakea mammapöksyt ainakin pahimman turvotuksen ajaksi kaapista...
 
Tässä sitä tuntee itsensä niin erilaiseksi, kun muut puhuvat "söpöpstä vauva mahasta" ja itse kauhulla pelkään mahani kasvua. Siis tietty loppupeleissä se saa ja toivottavastikin kasvaa, mutta toivoisin ainakin ekat kuukaudet sen olevan mahdollisimman/täysin huomaamaton. No saa nähdään.

Minulla syy on ihan työ. Mulla loppuu työt heti, kun maha näkyy ja freenä loppuu siihen myös palkka. Minulla tulee kaikki läski mahaan (muuten olen hoikka ja hyvässä kunnossa), joten se ei ole lauta ja toivonkin, että nuo jo nyt olevat pehmukkeet hämäävät. Tähän asti on ollut tuota turvotusta, mutta parina vikana päivänä jotenkin vähemmän. Tänään 6+3
 
Jep, kyllä on paisunut. En mielestäni syö sen enempää, on vain tuollainen helposti pömpöttävä masu. Vähän enemmän hiilareita niin johan paisuu. Saas nähdä kauan pystyn pitämään farkkuja.
 
Ensimmäisestäsiirryin mammahousuihin vasta jossain viikolla 20 :D Nyt kyllä turvottaa paljon enemmän. En kuitenkaan odota ns raskausmahan näkymistä ennen viikkoja 10 ja enemmän. Saas nähdä, kun puhutaan, että kakkosen ja useamman kohdalla tuo näkyisi aikaisemmin..
Toki maha on ihana, ja ison haluankin, mutten ehkä vielä? Haluaisin pitää raskautta salasa kuitenkin sinne viikkojen 12 tuntumaan...

o-ouuu mahdunkohan vielä vanhoihin mammahousuihin?
 
Lyydia: Olet täysin oikeassa, että eihän se kohtu ole se mikä mahan on paisuttanut vaan kaikki muu mitä kehossa tapahtuu. Siksi juuri monen mielestä se ei ole vauvamaha, mutta tarkoitinkin, että minun mielestäni se pelkkä turvotuskin on periaatteessa vauvamahaa, koska eihän sitä turvotustakaan tule ilman vauvaa.. :)

Minulla itselläni ekaraskaudessa tuli paljon myöhemmin näkyviin maha kuin toisessa, jossa turvotusta tuli heti paljon voimakkaammin, kuten nytkin.. Että kyllä se nopeammin pullahtaa, kun ensisynnyttäjillä yleensä. Nämähän on kovin yksilöllisiä juttuja :) Tiedän naisen, joka on synnyttänyt viisi, ja se on laiha kun malli ja raskaudetkin näkyy vasta reippaasti puolenvälin jälkeen. :) Olisi mukava :)
 
Koivupuu totta tuokin näkökulma, ilman raskautta mä en ainakaan olisi turvoksissa joten toisaalta vauvamahaa. :)
Mulla on tosin turvotus vähän hellittänyt ja muutkin oireet joten vähän huolestuttaa.. 

Jos kaikki menisi hyvin niin ihan mielenkiinnolla odotan milloin maha kasvaa, musta kun ei tosiaan esikoisesta huomannu mitään vielä puolessavälin ja viimesilläänkin jotkut nauro että "ai muka viikon päästä sun pitäs olla laitoksella".. :/ Joten ois kiva kun ois mahaakin! :D
 
mä77, miksi ihmeessä työsi loppuu heti kun maha alkaa näkymään? :O

Minä kyllä tykkään että maha alkaa nopeasti kasvamaan. Uskoo itsekin paremmin että on raskaana ja kyllähän sellaista ihmettä kelpaa esitellä muillekin. :) Totta tuo että ensimmäisen kohdalla mahan pullistumista sai odotella hirmu kauan, malttamattomana, mutta muiden kohdalla se on pullistunut "heti kun raskaustestin on tehnyt" ;)


 
Mä toivon kanssa, että raskaus pysyisi piilossa jonkun aikaa vielä. Minä olen määräaikaisessa työsuhteessa tän vuoden loppuun, mutta meillä on tulossa mahdollisesti hakuun vakkaripaikkoja ehkä maaliskuussa ja mahdollisia haastatteluja ennen en haluaisi sanoa mitään. 
Ristiriitaista siinä mielessä että muuten toivoisin mahan näkyvän vähän enemmän kun esikoisesta(puolessa välin ei vielä huomannut mitään ja viimesillään naureskeltiin että muka olisin viimeisilläni) joten olisi mukavaa että nyt mahasta saisi nauttia enemmän(ja etenkin kun meidän lapsiluku on tod näk 2)..
 
Oli tämä sitten turvotusta tai myllerrystä tai sisuskalujen uudelleen asettumista niin kyllä tämä vauvamaha on :) Olen itse rv 6+0 ja viikon tosiaan mammavaatteissa viihtynyt. Varmasti mahtuisin vielä "omiin" housuihini, mutta yksivuotiaan kanssa alkuraskauden pahoinvoinneista ja väsymyksestä kärsiessä kaipaa mukavuutta ja kykyä liikkua ja hengittää edes vähän helpommin ;)
Esikoisesta maha oli piilossa puoleen väliin asti eikä vielä loppuraskaudestakaan huomannut, että olen raskaana kuin sivustapäin. Synnäriltä kotiinpäästyä maha lähti samantien reenin myötä, joten tämä on erittäin huomattava ero tavalliseen. Ei voi pitää salaisuutena ollenkaan, koska kaikki minut tuntevat jäävät jo nyt tuijottamaan mahaa :) Eipä tätä tarvikaan salailla, olen niin onnellinen <3
 
Jooo'o, kyllä paisuu. Edellisestä lapsosesta yllättäen jäänyt hieman löllöttävä masu niin kyllä alkaa jo kovasti näyttämään ns. vauvamasulta. Eipähän onneksi tarvitse enään tuntea huonoa omatuntoa siitä kun on vatsalihasliikkeet jääny vähemmälle? :D
Mammavaatteisiin en ole vielä halunnut vaihtaa, suurin osa farkuista menee vielä hyvin päälle mutta kotosalla ollessa vaihdan mielelläni rennommat ulkoiluhousut päälle, ei kiristä tai purista ja helpompi touhuta esikoisen kanssa.
Toivottavasti ainakin kuun loppuun asti pärjään ilman mammavaatteita, varallisuus ei ainakaan anna periksi nyt ostella mitään "turhaa". :(
 
Mä oon kanssa siis ollut turvoksissa jo pari viikkoa, mutta nyt sanotaan neljä päivää tää on ollu ihan järkyttävää!! :O Turvotusta siis kun aamulla on oikeestaan normaali maha niinkun ennen raskautta ja töissä vielä pärjään hyvin omilla vaatteilla ilman ettei kukaan tuu kyselemään mitään, mutta illalla.... ei jessus sentään mikä pötsi. Ja sit kun se vielä näyttää just sille että oon syönyt vaan jouluna ihan hitosti..
 
Kirjoittelinkin tuonne johonkin toiseen keskusteluun omasta mahastani. Siis minähän olen ollut raskaanaolevan näköinen jo kauan, siis jo monta kuukautta ennen koko plussaamista! Kun omistaa omenavartalon ja siinä on sellainen +10 kiloa liikaa painoa, niin maha on todella kuin vauvamaha. Tajusin sen taas yksi päivä kun peilistä itseäni sivusta päin katselin. Itseasiassa marraskuussa "vertailtiin mahoja" siskoni kanssa, jolla on LA huhtikuun alkupuolella, ja aika samanmoiset meillä oli, ainakin minun mielestä (sisko ei ollut samaa mieltä). =) 

Muuten en kyllä koe vielä ainakaa että olis kovasti turvotuksia tai muutenkaan.Edelleen tahtoo hetkittäin epäilyttää koko raskaus kun ei ole muita oireita kuin jano ja pissahtätä!
 
Ai hemmetti, en olekaan yksin :D Maha on niin turvonnut että mammapaitoja sovitellessani sain jo ihan hyvän kuvan että miltä näytän sitten kun tuo alkaa oikeasti kasvamaan :D
 
Ajattelin olevani vain luulosairas, mutta ilmeisesti täällä on sitten muitakin joilla maha "paisuu" :D Itse olen 7+2 ja minulla on kyllä suht litteä vatsa ollut ja nyt kyllä ihan selkeästi on kasvanut! Farkut ahdistavat mahasta niin ettei kyllä tee mieli päälle usein laittaa kun tulee niin tukala olo :( Tuntuu vain niin hassulta että voiko maha jo näin alkuvaiheissa kasvaa tätä vauhtia?
 
Takaisin
Top