Maha PaisuuuUUU

Mä oon tähän asti ollu ihan innoissani mahan pyöristymisestä, mutta tänään huomasin, että mulla on alkanu napa pullistumaan ulospäin. Ei vielä kokonaan, mutta tosta yläosasta. iik, nyt jo! Onko jollain muulla jo?
 
Heips!
Pikkuruusu: olen itse myös huomannut navan alkaneen pullistumaan pikkuisen ulospäin...loppuraskaudessa mulla on varmaan sellanen nappinapa! :D
Itellä nyt viikot 21+4
 
Täälläkin havaittu muutoksi navassa, lähinnä madaltumista. Odottelen vaan mitä tapahtuu kun kohtu kasvaa navan yläpuolelle :)
 
Mun maha on ihan toispuoleinen??! Kun makaan, oikea puoli on selvästi korkeemmalla ku vasen. Suurin osa liikkeistäkin tuntuu oikealla. Tyyppi on oikealla puolella kiinni, se selvisi jo alku-ultrissa, mutta se hengailee yhä sillä puolen. Kai tää on silti ihan ok, kun ei mitenkään vaivaa (paitsi perfektionistin silmää)? Taidan kysyä maanantaina rakenneultrassa asiasta.
 
Kunusiini: Ei taida olla vaarallista, se vaan tykkää hengailla sillä laidalla kohtua. Ihan niinku sinäkin varmaan tykkäät nukkua tietyllä kyljelläsi ja tietyllä puolella sänkyä :wink
 
Kunusiini: Itellä sama homma, mut vatta on hieman isompi vasemmalta puolelta. Rakenneultrassa selvis, et istukka on vasemmalla, joten vauvakin sielä enimmäkseen ja potkut ja liikkeet tuntuu useimmiten nimenomaan vasemmalla puolella. Itteäni kans häirittee vattan toispuoleisuus, ku peilistä kattoo ja ku selkeesti huomaa, et napa on enemmän oikeella ku vasemmalla :) Täytyy vaan odotella, et vauva kasvaa isommaks ja alkaa täyttää myös toista puolta! :)
Ainut huono homma mikä tästä itelle on tullu, ni oikea puoli ihan älyttömän kipee ja jotenki rasittunu tosta vasemman puolen painosta ja työskentelee selvästi sitä painoa vastaan! :/
 
Eikä teidän napoja! Hirmuisesti toivon saavani vielä sellaisen söpön pullistuneen navan :) Tuskinpa vain saan, omistan niin kauhian syvän navan... En tiedä mitään söpönpää vauvamasua kun sellainen pinkeä nappinapainen! :)
 
Jahas, nyt alkaa vatsa olla tiellä vähän joka tilanteessa. Huomaan ryykkääväni mahalla milloin mihinki kun en vielä uusia mittasuhteitani tajua ja muista. Tiskatessa maha aina läpimärkä ja muutenkin monien asioiden tekeminen alkaa vaatia ajatustyötä että mites tää nyt mahan kanssa. Vällyjen välissäkin miehen kanssa joutuu jo käyttämään luovuutta.

Hämmentävää mutta niin ihanaa :) :Heartred
 
Mitäs sitten jos tuntuu että maha ei paisukaan?? Eikös nyt kuitenkin ole ne viikot, kuin kasvun pitäisi olla kovimmillaan....? Minusta siis tuntuu että mahassa ei tapahfu yhtään mitään, vaikka kipeä se kyllä kuitenkin on...
 
Uuuh... Emmu_ma :) Sama meininki mulla. Maha on nyt jo koko ajan tiellä. Samoin paidasta hyvin huomaa etten osaa hahmottaa uutta mahaani, kaikenlaista likaa ja tahraa kerää hyvin. Mies nauroi yks aamu ku olin leiponu pullaa.. mistäs huomaa... kun mammalla on maha ihan taikinassa ja jauhoissa :)
Yritin taas tänään hiukan sheivailla alakertaa ja nyt alkaa olemaan jo hankalaa, ei tahdo nähdä sinne enää mitään.. Mies lupas onneksi autella siinä hommassa :)

K-18 onneksi sujuu vielä samaan malliin :)
 
Maha kasvaa, mutta niin kyllä vauvakin! Kävin tänään vielä bonus-ultrassa, koska minulla, siskollani ja serkullani on poikkeavat munuaiset (ja meillä kaikilla vielä eri tavalla kummalliset). Rakenneultran tehnyt kätilö näki ihan tavalliset kaksi, mutta halusi vielä lääkärin vilkaisevan. Ja ihan normaaleilta onneksi näyttivät. Maanantaina r-ultrassa painoarvio oli 412 g, nyt neljän päivän jälkeen pe-aamuna 477 g!!! Lääkäri kommentoi pariinkin kertaan "hyvin kasvaneeksi" ja hymähteli. Oijoi... :oops: Jätkä on melkein viikon edellä keskiarvoa... (nyt oli siis 21+5 aamu, ultralaite veikkasi 22+3).

No oon mä kyllä syönytkin ja paisunutkin. Ruokahalua ois ihan liikaa. Painoa ei ole kertynyt ihan holtittomasti, mutten ylläty jos semmoisiin summiin nousee. Tää jäätelökausikin... Miksei juuri koskaan tule sellaista oloa, että on "ihan pakko saada salaattia"?!
 
Minäkin oon jo pari kertaa iskenyt mahani kuumaan uunipeltiin kun en osaa hahmottaa mahaa. Onneksi reaktiokyky ei ole entisestään huonontunut joten pahemmilta vaurioilta ollaan vältytty. :)

Kunusiini: Mulla on juurikin "pakkosaadasalaattia"-olo ollut jo pari viikkoa, silti paino kertyy ihan hirveeseen tahtiin. En ymmärrä! :)
 
Takaisin
Top