Maha PaisuuuUUU

Minä oon viikoilla 7+4 ja maha on sama vanha kuin ennenkin. Tosin olen saanut näiden viikkojen aikana jo kaksi kiloa lisää elopainoa, höh! Minulla oli pari viikkoa kestävä loputon nälkä, joka onneksi on jo hieman hellittänyt. Otin viikoilla 5+ lähtötilannekuvan, johon voin verrata kasvavaa mahaa. Joku vois luulla mun lähtötilaannemahaa raskausmahana! :)

Laittakaahan kuvia! :)
 
Eikä pelkästään se masu, ainakaan mulla emoticon Oon ihan turvoksissa joka suunnasta, housut on mennyt muutamassa viikossa pieniksi. Ja poskia kiristää.  Olen siis ihan normaalipainoinen/hoikka, ehkäpä on jäänyt nesteytys liian vähälle? Olen syönyt melko normaalisti, tosin kahvia menee vähemmän. Mikä muilla on auttanut turvotukseen? Laittakaahan tänne tosiaan kuvia kun alkaa masu näkyä :)
 
Minä otin torstaina kuvan alkuillasta mun mahasta eli turvotuksesta. Pessimistinä en lisää sitä kuitenkaan vielä ennekun ollaan "selvillä vesillä"....
Mutta siis aamulla maha normaali littana, iltasin edelleen TOSI turvonnut.
 
Mie eilen yritin saada jalkaan yhtiä farkkuja joista tykkään tosi paljon. No, eihän ne mennyt jalkaan, jumittuivat jo puoleen reiteen. Tuli vähän pettynyt ja epätodellinen fiilis. Nyt tuntuu myös että viitinkö alkaa edes kokeilemaan muita farkkuja, mahtuvatko. Vai käynkä kohta suosiolla ostamassa mammahousuja. Viime raskaudessa kuitenkin puoleen väliin asti menin perusfarkuilla. On se rankkaa tämä tämä raskaana olo. :)
 
Luovutin tällä viikolla ja ostin ensimmäiset äitiyshousut ja sukkahousut :) Ja paljon mukavampi on olla! Mulla maha on aivan samanlainen aamulla ja illalla, ei oo eroja siinä suhteessa. Muualla jaloissa ym ei ihme kyllä oo turvotusta. Normihousut menis muuten hyvin, mutta ahdistavat mahasta niin ettei oo mukavaa :(

Asiasta hieman toiseen, onko teillä muilla rinnat turvonnut?
Mulla ei meinaa enää topit mahtua rinnuksen kohdalta ja uudet rintsikat joutui tilata netistä. Tosi hankalaa on löytää! Olen aika kapea ihminen, jolla on jo ennestään tätä rintavarustusta (E) ja G koosta on hankala löytää sit sellasia jotka eivät olisi löysät päällä, kun pitäis olla 75 :(
 
Nanna,suosittelen sulle lämpimästi bravissimoa se on brittiverkkokauppa, jossa koot lähtee D kupista. Hyvä hinta-laatusuhde ja ollaan jo vuosia kaverin kaa sieltä tilailtu. Josnsattuukin huono koko tai ei istu muuten niin helppo palauttaa ja ei oo ikinä ollut mitään ongelmia siinä. Sit asiaan, mulla ei oo turvottanut ollenkaan ainakaan vielä, tosin käytän ilmavia vaatteita muutenkin,ettei ehkä huomaakaan .
 
Turvotus on ihan asiaan kuuluvaa, mutta sitä voi kyllä ehkäistä ja olisi syytäkin parhaansa mukaan, ettei tule suonikohjuja, jotka ovat ihan terveydelle haitallisiakin ja selluliitti on toinen, mikä alkaa kasaantua...
Turvotukseen syy on siis nestehukka. Siihen auttaa vain juominen. Suosittelen ihan raikasta vettä, koska hiilihapot aiheuttavat lisää turvotusta ja selluliittia. Mutta neste imeytyy paremmin, jos siinä on vähän sokeria seassa, mutta se sokeri voi olla esim hedelmäsokeria appelsiineista ja kurkunpalasista tms. Mikä kullekin parhaiten maistuu. Istumatyöläisille suosittelen kävelytaukoja, jotta neste ei pakkautuisi jalkoihin. Ja ehdottomasti kannattaa vähentää, jollei ihan lopettaa, kofeiinin juominen, koska se estää nesteiden imeytymisen. Kaikki tulee vain läpi.
Lentosukat on hyvät sekä istuma- että seisomatyössä. Ne pitää vain laittaa jalkaan ennen sängystä nousemista ja niitä on hyvä käyttää vaikkei olisikaan raskaana. Kestävät arkikäytössäkin vuositolkulla, vaikka kalliimmathan ne ovatkin.
Raskauden aikana yleensä hiilihydraatit maistuu enemmän, hiilihydraatithan on sokeria. Se ei sinänsä haittaa, jos syö "hyviä" hiilihydraatteja, mutta sokereiden poistaminen elimistöstä vaatii enemmän vettä. Eli, mitä enemmän syöt hiilihydraatteja, sitä enemmän tarvitset vettä. Muuten ylimääräinen sokeri jää elimistöön turvotukseksi ja aiheuttaa kaikenlaista harmia.
Eli siis vettä vettä vettä :)
 
Kit-Kat KIITOS vinkistä.
Eipä käynyt pienessä mielessä että veden juonnilla sais hillittyä. Tosin mä olen muutenkin hirmu huono juomaan vettä... Pitänee opetella etenkin nyt.
 
Rinnat muovautuvat melkoisesti läpi koko raskauden, että ei kannata välttämättä kovin monia uusia rintaliivejä samaa kokoa lähteä ostamaan. Imetyksen alussa rinnat paisuvat aivan megalomaanisiksi jopa meillä rinnattomilla, mutta mulla palasi nopeasti "uomiinsa" :) Imetyksen lopetettua palasin entisiin rintaliiveihini. Mutta tunnen myös monia, jotka ovat joutuneet uusimaan koko mallistonsa.
 
Tai voi olla niin etteivät ne juuri muutu.
Mulla esikoista odottaessa pärjäsin kokoajan samoilla liiveillä vaikka alkoivat kyllä jo loppuajasta olla aika täynnä... Mulla on normaalisti C, ostin yhdet imetysliivit etukäteen D:t ja kaverilta sain DD:t. Päätin että näillä kokeillaan kun ipana syntyy ja sit tehdään lisähankintoja kun näkee mikä koko on..
No D riitti mulla hyvin kun maito nousi! Eli vaan yks kuppikoko nousua. Tosin maitoa ei riittänyt kun 2kk ja sen jälkeen 1kk kituuttelin vielä tyyliin kerta päivässä. Tämän jälkeen omat entiset C:t oli jälleen sopivat.
 
"minun mielestäni se pelkkä turvotuskin on periaatteessa vauvamahaa, koska eihän sitä turvotustakaan tule ilman vauvaa.. :)"

Hihi, olen ihan samoilla linjoilla! Normaalisti aina olen inhonnut pientä pömppömahaani, mutta nyt olen vaan ihan että "ooooooo, vauvamaha" :D
 
Voi minä oon täällä käynyt kärkkymässä josko joku olisi laittanut masukuvia jo! :) Itsellä ei ole vielä mitään silmibnnähtävää kuvattavaa, mutta kyllä se tästä!
 
Kit-Kat: Hyvä muistutus tuo vedenjuonti! Vaikka tuntuu, että janokin on kasvanut raskauden myötä, niin silti sitä vedenjuontia voisi edelleen lisätä. Itsellä ollut reilua turvotusta pari viime päivää, maha on illasta ihan pallo ja piukea.

Tilasin ensimmäiset äitiysfarkut, kylläkin melko hyvissä ajoin, ja ensi viikolla pitäisi kai paketin saapua perille. En nyt ihan vielä ajatellut alkaa niitä käyttämään, mutta ajattelin, että on mihin vaihtaa sitten suoraan kaapissa siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan ettei vanhat housut enää sovi.
 
Täällä mennään nyt rv 9+3 ja viikonlopun "kotiasu" -kauden jälkeen tuntui työhousut taas ahdistavilta. Kummaa miten ne ahdistavat aina aamusin kun istun autoon ja lähden ajamaan työpaikalle. Nyt lounaan jälkeen housut eivät enää ahdista.

Iltaisin nukkumaan mennessä tuntuu, että maha pömpöttää kovasti ja silloin eivät kyllä enää normaalihousut mahtuisi jalkaan. Vettä olen muistanut juoda hyvin eikä turvotusta näy iltaisin muualla kuin mahassa.

Rinnat ovat myös turvonneet ja muutenkin muuttaneet koostumustaan. Kohta joutuu siirtymään seuraavaan kuppikokoon. Mieskin on huomannut tämän muutoksen ;)

Mites teillä muilla? Joko rintaliivit ovat siirtyneet seuraavaan kuppikokoon ja oletteko pian siirtymässä äitiyshousuihin?
 
Jonnukka: Laitan masukuvia kyllä heti kun löydän vain kameranpiuhan kun se on tehnyt katoamistempun! :)
 
Ei ole vielä tarvinnut harkitakaan liivien vaihtoa, joskin päällä mukavammalta tuntuu urheiluliivit, jos siis vertaa tavallisiin kaarituellisiin. Ja housupolitiikka on sellainen, että farkkuja ei ole pariin viikkoon edes tehnyt mieli laittaa päälle. Mutta se ei haittaa, kun ei mitään ihmeempiä menoja ole ollut ja muutenkin viihdyn verkkareissa ja kollegehousuissa niin kotona kuin töissäkin. 

Tähän mahan kasvuun ja turvottamiseen liittyen, onko teillä muilla alkanut paino jo nousemaan? Minun oli aamulla pakko pyörähtää vaakassa, kun on niiiiiin lihonut olo...! Plussauksesta on nyt tullut 1,7 kiloa lisää, ja se on varmaan tasan samanverran liikaa, kun olen painoindeksien mukaan ylipainoinen... 
 
puapru: Täällä on kyllä tullut jonkun verran painoa jo lisää, tarkkaa määrää en tiedä kun en omista vaakaa :)
 
Mulla oli paino noussu plussauksesta jotain kolme kiloo... eipä kyllä oo tullu liikuttuakaan hirvittävän väsymyksen takia. Jospa tää tästä alkais  helpottaan ku viikot kuluu :) Turvotusta on mut se nyt ei yllättäny yhtään, mulla normikierrossakin tulee parin kilon turvotukset heti kierron puolivälin jälkeen. Mä en vaan ymmärrä että mistä sitä ylimääräistä nestettä riittää kun juon ihan älyttömästi ja juoksen vessassa jatkuvasti :/
 
On tää ihmeellistä, varmaan pitäis lopettaa kotona vaa´assa käyminen kokonaan, tai käydä vaan kerran kahdessa viikossa tai jotain. Nimittäin tänään vaaka näyttää kiloa vähemmän kuin maanantaina. Ei noihin taida olla nyt luottaminen, kun heittelee niin kovasti. Toki olen ihan iloinen ettei ole noussut tuota kiloa vaan laskenut, mutta... 
 
Takaisin
Top