Maha-asukkaan liikkeet

Esikkoa odotellessa mulle annettiin sellanen liikelaskentalomake, mutta vasta sitten kun laskettu aika alkoi olla käsillä. Meni vielä kaksi viikkoa ylikin, joten en muista tarkalleen milloin se annettiin. Luulisin, että sitten loppumetreillä vasta aletaan liikkeisiin kiinnittää enemmän huomiota, kun alkaa vauvalla olla jo ahdastakin.
 
Soitin tuosta liikkumattomuudesta neuvolaan ja sitten lekuriin jossa sanoivat että illalla paikalle lääkäriin, jos ei ala töiden jälkeen kotona liikkua, kun menee pitkälleen hetkeksi - ja sittenhän vauva alkoikin ilmoitella että kaikki kunnossa kun olin päikkäreille menossa. Saakeli kun pitää säikytellä tuolleen vai alkaako tässä olla jo itse niin hermona kaiken tämän odottamisen kanssa :p
 
Niimpä! Sanoivat että voi alkaa olla jo ahdasta että liikkeetkin vähenee, mutta vielä pitäisi kyllä liikkeet tuntua usein, kun tämä on niin eloisa kaveri ollut muutenkin, ettei ne liikkeet yleensä lopu kuin seinään. Nolona sitten vähän olin puhelimessa että kun tälleen hätäilen, mutta sanoi että aina on parempi soittaa kun katua myöhemmin. Ei näitä voi enskertalainen tietää, eikä aina kokenutkaan odottaja. Flunssa nostelee myös päätään, niin kuulemma voi senkin vuoksi olla vähemmän liikettä. Aamulla hän jo viideltä myös herätti, että täällä ollaan, mars eukko ylös ja töihin :laughing002
 
Mä sain yhtenä iltana hirveän hepulin, kun tajusin ettei liikkeitä ollut tuntunut pitkään aikaan. Onneksi mies pysyi aika rauhallisena, vaikka väänsin sellasta "mitä jos se on kuollut" -huutoitkua. Ja alkoihan ne liikkeetkin sitten taas ja päästiin nukkumaan. Mutta ihan kamala tilanne oli. Onneksi sullakin Iituliina oli kaikki kunnossa :)
 
Mitzi ja Iituliina, kuulostaa niin tutulta! Kamala tilanne kun yrittää saada jotakin elonmerkkejä mahasta ja toinen on tyytyväisenä täysin "hiljaa". On meilläkin vaadittu mieheltä ns. lehmänhermoja että joka kerta on jaksanut rauhoitella että hyvin siellä kaikki on :) Välillä sitten väännetään kylkiluiden kohdalla niin että ei ole epäilystäkään siitä, onko mahassa vauhti päällä..
Mutta ainakin täällä on ihan selkeästi hiljaisia vuorokausia, jolloin liikehdintää on selkeästi vähemmän. Ei kai sitä aina voi jaksaa touhuta :)
 
Täällä ei epäilystäkään. Heti kun itse pysähtyy, niin alkaa ihan jumalaton myllerrys ja potkii pallean kohdalle niin, että välillä oikein sattuu.
Illalla möyryää klo 22-24 melkein tauotta.
 
Mulla on kanssa todella vilkasliikkeinen potkijainen eli ei ole ollut ihmettelemistä hiljaisten hetkien kanssa. Joskus voi olla tunne, että millonkas tuo onkaan viimeksi potkaissut ja johan tulee hetken kuluttua sarja potkuja vastaukseksi! Tänään sillä on ollut hikka melkein koko aamun. Ihan kuin olisi elohiiri vatsassa.
 
Siis ihan samalta mustakin tuntui kun tyypillä tänään hikka! Sanoinkin työkaverille että ihan kun olisi elohiiri mahassa :p
 
Täällä on jo useampi viikko hikoteltu päivittäin. Liikkeet on myös melko kovia jo, koko maha hytkyy ja vaihtaa muotoa. RV 32+6.
 
Heti kun menin sanomaan, että täällä ei ole ollut hikkaa niin eiköhän se alkanut sitten heti. Aika hassun tuntusta kyllä.
 
En mä kyl mitään hikkaa erota? Enkä sitä miten päin vauva täällä on?
 
täälä vauvalla on myös hikka päivittäin parikin kertaa..varsinkin kun vauvan pää on ihan alhaalla niin tuntuu hikka siltä kuin elohiiri olsi samaan aikaan sekä mahassa että mun toosassa!tosi mukavaa...
vauvan liikkeet on todella voimakkaita mylväisyjä ja muljahduksia,kunnon potkuja ei enään ole tuntunut,on vissiinki tila köyny jo ahtaaksi eikä mahdu enään suoristelemaan jalkojaan kunnolla..
väillä kun ei tunnu muita liikkeitä tuntuu ihan alhaalla häpyluun yläpuolella kun vauva liikuttelee käsiään..
 
jep hikka on täälläkin ollu jo jonki aikaa pikkusella ja välil tuntuu että yrittää tunkea esim jalkaa tai itteää mun vatsan läpi ulos se sattuu kyllä jo jonki verran. neiti nukkuu pitkiä päikkäreitä jo ku tilaa on sen verran vähä jo mut kyllä tuo aina välillä ilmottelee itestään ja etenki iltasin pitää kunnon treenit. yöt sentää nukkuu yleensä iha aamuun asti joten jos tää ois rytmi syntymän jälkee ni sopii enemmän ku hyvin mulle :)
 
Mun mies aina vitsailee, että mikäs juoppo siellä masussa oikein on kun koko ajan hikottelee :D Tällä meidän pikkusella on ollut tosi kauan jo hikka melkein päivittäin. Ehkä nyt vähän vähemmän kuin aikaisemmin. MInusta se on joskus vähän ärsyttävääkin kun tasainen hikotus jatkuu ja jatkuu jatkuu..usein rupean silittelemään masua, niin se rauhoittaa selvästi. Meinaan tämä mukelo ei tykkää hikasta, rupee hirveesti potkiskelemaan, ihan kuin se ois äidin vika, että on hikka :)
 
Mulla on muutenkin nämä vauvat, esikko ja tämä junior, mahassa täysin erilaisia! Liikkeiltään ja juurikin esim tämän hikan suhteen. Esikko hikotteli usein mahassa, kun taas tämä ei ole vielä kertaakaan!!
Onkohan siinä mitään tiede hommaa takana, mitä hikka kertoo? Onko se hyvä että vauvalla on hikka vatsassa usein vai toisinpäin? Vai onko millään mitään merkitystä tässä asiassa? Tietääkö kukaan?
 
Mimael, mä elän ainaki siinä tiedossa että hikka kehittää vauvan keuhkoja. Tai siis kun vauva nielee lapsivettä eli treenaa keuhkojaan nii yleensä sen jälkeen hikka aina tulee. Siinä mielessä ajattelisin hikan olevan tärkeä osa vauvan keuhkojen kehitystä, mutta tämä on toki vaan mun ajatus.
 
Mä oon kans ymmärtänyt että hikka liittyy keuhkojen kehitykseen. Mulla on muutaman kerran tuntunu mahassa ihan ku kala hyppäis vedessä, kuulunutkin sellainen "läts" -ääni. Samanlailla kun löisi kädellä veden pintaan. Voiko se olla maha-asukkaan tekemää? En oikein keksi mitä muutakaan se voisi olla. Ääni ja liike on ollut niin pinnassa, suoli toimii syvemmällä.

En myöskään käsitä miten päin tuo toukka tuolla majailee. Hikka tuntuu oikealla alhaalla, potkut taas navan kohdalla enemmän vasemmalla puolen. Oikealla puolella napaa taas tuntuu möykky, jota neuvolassa epäiltiin pepuksi. Vasemmalla lantioluussa välillä tuntuu ihan ku pieni käsi kutittelis. Toisinaan koko maha hytkyy puolelta toiselle. Odotankohan mä mustekalaa:rolleyes:
 
Takaisin
Top