Maha-asukkaan liikkeet

ootteko huomannut että vauva reagoi mahassa makeaan? normisti kun syö niin ei isompia myllerryksiä ole, mutta kun syön makeaa niin alkaa hippalointi :laughing002 Musta tuntuu kans että onkohan tällä vauvalla montakin kättä ja jalkaa...vieläkään en osaa pyllyä tai päätä täältä mahasta tunnustella, mutta raajoja tuntuu siellä sun täällä potkivan :p
 
mein neiti taitaa sit olla jo kaikki ruokainen koska söinpä mitä tahansa ni rupee myllertään :)
 
Joo ja vielä tosta hikasta,luinkin noista raskausviikoista että 32+ eteenpäin niitä alkaa enempi oleen.. Tässä siis vielä pari viikkoa aikaa odotella ennenkun tarvii ruveta panikoimaan/murehtimaan ja stressaan moisesta :)
 
Mua on ruvennu mietityttää tuon neidin liikkeet. Yleensä on tavallista muljumista ja potkuja, mutta nyt viimeisen viikon ollut välillä sellasta nopeeta kuin tärinää.
Mitä hemmettiä se on? Ja mun mielestä se lapsi tekee sen liikkeen. Se on niin nopeeta, etten usko sen voivan edes vuorotahtiin kaksin käsin lyödä niin nopeesti. Kestää muutamia sekunteja ja välillä pari-kolme kertaa peräkkäin ja joskus taas puoli päivää eroa seuraavaan. Välissä tavallista liikehdintää ja lepoa.
 
anjuska mulla neiti tehny iha samaa että tuntuu nopeeta tärinää vatsalla mikä näkyy iha päällepäinki ja tulee tosiaan sit iha liikesarjojaki, älä ol huolissas iha normaalia mun käsittääkseni ainaki. me nähää vatsan pinnalla mitä pikkunen tekee mut ei nähä vatsan läpi et mikä on homman nimi ni sitä helposti huolestuu. kyse voi olla moro-refleksistä mitä ite oon ettiny asiasta tietoa. ja voi olla et pikkunen säikähtää jotai äkkinäistä liikettä tai kovaa ääntä jne.
 
Joo kyllä mullakin tää monottaa nopeeta sarjaa joka tärisyttää vatsaa. Kaikki syöminen innostaa liikkumaan enemmän, varsinkin jos syö/juo kylmää.
 
Mullakin tommosta ihme tärinää. Yleensä tossa alempana eli oletettavasti jotain tekee käsillä/päällä kun kerran on ollu raivotarjonnassa jo viimeset 6 viikkoa ainakin. Hikkaa en oo huomannu vieläkään. :sad001 Tänään 32+1.
 
luin muuten englanninkieliseltä sivustolta että se värinä voi olla iha hyvin vauvan lihaskramppi esim jalkalihakset kramppaa kuten aikuisilla ni me tunnetaa se tuollai sitten.
 
On se vaan helpottavaa ja ihanaa kun voi pohtia täällä teidän kanssa raskaus-asioita! Käyn täällä joka päivä ja oon kokenut niin viihteellisenä kuin mahtavana vertaistukena sivuston naiset. ♥
 
Niin samaa mieltä Anjuskan kanssa! Tuntuu välillä, että mulle ei enää kukaan soita, saati tule käymään, saati enää kutsuta mihinkään harrasteisiin mukaan. No ehkä itsekkään en soitellut niin aktiivisesti aina raskaana olevien kanssa, kun ehkä silloin itsekkin ajattelin että oon ihan pihalla kaikista raskaus jutuista ja kuvittelin että kaikki odottajat vaan puhuu siitä raskaudesta. Täällä saa kivasti neuvoja ja purkaa kanssaolijoiden kanssa tuntemuksia, iso kiitos siitä :Heartred
 
Mä luin esikoista osottaessa nuista tärinöistä kans ja jossain oli et varsinki pojilla ne saattaa liittyä pissaamiseen :). Muistelen et poika värisi syntymän jälkeenki samalla lailla välillä.. niinku ois vilunväreitä saanu ja sillon yleensä just pissas.
 
Joo, ja sitten se juo sitä lapsivesipissaa :grin

Samanmoista nopeaa tärinää tuntunut täällä kanssa. Esikoisesta oli samanlaista ja silloin kun googlettelin asiaa niin törmäsin juurikin tuohon pissausteoriaan.. mut mitä sitten onkin niin pidän ihan normaalina. :wink
 
Ja saattaa tosiaan tehä sitä syntymän jäljeenki, eikä tarvi säikkyä sillonkaan:wink itehän panikoin sillon et vauvalla on varmaan jotain neurologista häikkää ku tollee värisee:wink
 
Juu mulla kanssa tekee masuasukin liikkeet välillä ihan kipeää. Tuntuu olevan oikeen zumbaharkat menossa niinku tänäänkin kesken työpäivän. Piti lähteä välillä kassalta pois. Sanoin työkaverille, et pitää käydä vessassa ja sinnehän mä menin, mut en pelkän kusihädän takia... No onneksi ainakin voi olla varma siitä, että pienokainen on hengissä! Väliin on niin paniikissa pienestä rauhallisesta hetkestä... Toisaalta ei voi uskoa, että meille todellakin tulee vauva, kun niin pitkään piti turhaan yrittää ennenkuin tulin raskaaksi. Ehkä se todellisuus iskee tajuntaan sitten vasta, kun vauva on syntynyt. Voi, että mä odotan sitä hetkeä :Heartred
 
Mulla alkoi tuntua liikkeet aika myöhään, joskus rv24 paikkeilla. Nyt ne sitten todellakin tuntuu ja välillä ihan nytkähdän, kun pelästyn jotain potkua. Luulen, että vauva on nyt kääntynyt pää alaspäin, koska oikeessa kyljessä tuntuu isommat "potkut" (jalat?) ja alhaalla vasemmalla tuntuu pienempiä kutituksia (kädet?). Sen verran on tota rasvakerrosta mahassa, etten kyllä muuten pysty tuntemaan käsillä miten päin vauva siellä on. Se nopea värinä on mulle kans tuttu juttu, kiva lukea muiden kommentteja samasta aiheesta. Ja hikat tuntuvat myös, rytmikäs pieni värähdys alavatsassa. Lisäksi alkaa sattua alavatsaan, ehkä johonkin kohdunkaulaan (?), kun kävelen vähänkin pidempään. Painaakohan vauvan pää sinne, vai mistä mahtaa johtua? Oon menossa huomenna neuvolalääkärille, kun en pysty enää tuon kivun takia olemaan töissä.
 
Se lienee niin, että vauvat on sisäsyntyisesti yökyöpeleitä, jostain syystä. Ja sitten sitä rytmiä syntymän jälkeen yritetään muuttaa toisinpäin. =)

Elmiina liikkuu taas niin kamalasti, että välillä tuntuu että voisi tuo olla heilumattakin. Ei se liike sinänsä vielä kipeää tee, tai tunnu että olisi ahdastakaan mutta jatkuva pyöriminen ja hyöriminen jotenkin ahdistaa. Elli oli mahassa tosi rauhallinen, tämä yksilö kyllä ei! Ihan hauska nähdä sitten syntymän jälkeen minkälaisia temperamenttieroja näiltä löytyy! Ja olenhan mä oikeasti ihan tyytyväinen siihen, että liikkuu, tietää että kaikki on kunnossa.
 
Takaisin
Top