Maha-asukkaan liikkeet

LiLLY

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joulukuunmammat 2014
Kuinka moni joulukuisista tuntee ja vauvan liikkeet? Musta välillä sohvalla istuessa kyllä tuntuu siltä kuin joku liikkuisi vatsassa. Ihan varma ei kuitenkaan vielä voi olla.. onko se vauva vai suolet jotka siellä velloo. Esikoisesta en kyllä millään muista, että koska alkoi liikkeet tuntua. Niin ja nyt siis 14+4.
 
Mulla tuntunut liikkeet muutaman viikkoa. Sunnuntaina tunsi mieskin vatsan päältä muksauksen. Nyt 18. viikko. Eka lapsi, mutta tunnen hyvin, koska olen opiskelujen ja työni myötä oppinut kuuntelemaan kehoani. Lisäksi vatsalla ei juuri vararavintoa ole ja istukka on ylhäällä.
 
täälläki jo muutaman viikon tuntunu liikkeet, toka lapsi ja esikostaki aikasin tuntu liikkeet. mies oottaa innoissaa et pääsis tuntee liikkeet masun päältä.
 
Pari viikkoa on tuntuneet jo liikkeet. Iltaisin varsinkin ja silloin kun ajan fillarilla :grin Joko pikkunen ilakoi siellä saamastaan kyydistä tai sitten ahdistaa vähän etukumara kun myllertää fillaroidessa tosi paljon :)
 
Kai se täytyy ruveta varovaisesti ääneen ajattelemaan että pikkuinen se siellä kuplii.. viime kerrasta viisastuneena, sydän sanoo että vauvan liikkeitä jo pari kertaa päivässä mutta järki haroo vastaan kun istukka on etuseinässä ja alhaalla... eli aikas huono liikkeiden tuntemisen kannalta. Esikosta tunsin vko17+, nyt siis tuo 15+ eli periaatteessa olisi mahdollista mutta vähän jotenkin vielä emmin... Toisaalta, kyllä mun sisäinen ääni ja vaisto sanoo että vauva se jo on. Etenkin kun suolustokuplat tuntuu tosi ylhäällä ja vauva tosi alhaalla ja vaan kerran tai pari päivässä... on tää jännää :)
 
Välillä tuntu täälläkin ja viikkoja on nyt 16+6. Lähinnä tuntuu, että joku hellästi höyhenellä kutittelis tai sitten kun Möykky riehaantuu tuntuu kuin sormella tökkäis :D
 
En oo aiemmin ollu varma onko ollu liikkeitä vai jotain vatsan muuta toimintaa, mutta eilen 18+0 tuntu ihan selkeä hento monotus :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tässä pari viikkoa jo ollut kovaa pohdintaa, että vauvako se siellä myllertää. Tänä aamuna sängyssä makoillessa sitten tuntui ihan selvä mahan muksautus:Heartred Viikkoja on nyt 17+5
 
Mulla tuntui viime viikolla ehkä kerran ja tällä viikolla tuntunut useampana päivänä sellaisia kuplia alavatsassa, mutta koska aiempaa kokemusta ei ole, niin olen edelleen hieman epävarma, että onko se vauva vai suolistokupla! :wink
Tosin kyllä mullakin sydän sanoo, että vauva se on. :Heartpink
Tänään siis 17+4.
 
Samoja tuntemuksia täälläkin. Kuplia ja "muljahtelua". Vaikea sanoa mitä ovat. Viikkoja 18+0.
 
Ja varsinkin, jos se kuplinta alkaa vähän syönnin jälkeen, niin alan epäilemään, että jos se on kuitenkin suolisto! Vai tunteeko vauvakin jotenkin sen, että saa ruokaa ja sen takia liikkuu enemmän? Vai onko se vain mun vauva, joka on yhtä ahne possu kuin äitinsäkin? :wink
 
Mulla on nyt 14+6 ja tällä viikolla on tununut ihmeellistä pörinää alavatsassa. En osaa sanoa, tuleeko se suolistosta vai kohdusta. Odotan innolla vähän varmempia tuntemuksia!
 
täällä ninja on treenannu aina välillä oikei kunnolla, tuntunu tökkäyksiä välillä ja toisinaan taas sit sellast hipasua, riippuu minnepäin tuo ninja kenkii ja nyrkkeilee. jos jotai makeaa juo tai syö ni sillo etenki aktivoituu.
 
Jonkinlaisia pieniä muljahduksia on tuntunut jo muutamia päiviä. Kuplintaa on ollut jo pitkään, mutta se varmaan on ollut osin suolen toimintaakin. Ultrassa pienokainen pyöri sellaista vauhtia, että nuo muljahdukset on varmaankin kuperkeikkoja :)
 
Heips.
Täällä uusi vau foorumin käyttäjä ja vielä yritän oppia miten tämä foorumi toimii.
Olen ensikertalainen kun tulee raskauteen ja siis esikoista odotan. Yllätyksekseni taisin jo 13 +5 tuntea jotain liikehdintää vatsassa. Makasin sängyllä selällä aikeissani mennä nukkumaan. Laitoin kättä vatsan päälle ja hieman painoin sitä ja puhuin vauvalle. Tunsin sitten pientä kuplintaa (ihan kuin jotain ilmakuplia poksahtelisi) ja jotain pientä ehkä liikehdintää. :D Oli ihana tunne ja toivon, että sellaisia hetkiä tulee lisää.
 
täälä viikonloppuna aloi tuntua liikkeita,olinkin jo unohtanu miltä ne tuntu..ne on tuntunu nyt vaan yhdessä tietyssä kohdassa joten alkoi pikkusen jänskättää missä kohtaa istukka sijaiseekaan..nyt siis14+3..
 
Tuntuispa ne liikkeet jo kunnolla!!!! Ei mulla muuta :grin rv 14+4 menossa ja toka tulossa. Uskoisin tunteneeni ne ekat kuplinnat jne, mutta tahtois jo kunnon potkut ja mahan vellomiset! :grin
 
Olenkohan mä ainoa...kehtaanko avautua..mutta mua hieman ahdistaa ne tulevat kunnon liikkeet.
En osaa selittää...jotenkin joskus tulee sellainen tunne ja ajatus, että äääk mun sisällä on jokin olio ja se liikkuu siellä eikä mulla ole siihen mitään kontrollia. Mitä jos mä friikkaan kunnolla ekalla kerralla kuin lapsi kunnolla liikkuu ?
Titenkin sitten iskee loogisuus taas ja muistuttaa mua, että hei se on mun oma rakas lapsi joka siellä vatsassa asustelee ja kasvaa, ei se mulle mitään pahaa tekisi..... en osaa selittää....:confused:
Tietenkin ne pienet liikehdinnät jotka olen jo tuntenut olivat ihania ja sai mulle innon ja massiivisen hymyn huulille ja mä niin odotan niitä suurempia tuntemuksia..mutta samalla hieman ne pelottaa..
 
Mä odotan innolla liikkeiden tuntemista, mutta samalla mietin, että sattuukohan ne loppuvaiheen potkut kauheasti. Oon tietysti kuullut ihania kauhutarinoita siitä, että vauva on murtanut äidin kylkiluita ja odotan sieltä oikein kunnon polkaisuja.
Joten et oo SenjoraG ainoa, joka vähän erilaisia mietiskelee. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top