Maha-asukkaan liikkeet

Nyt on 26+3 ja pari viikkoa on ollu todella selkeetä potkimista ja myllertämistä. Tänä aamuna taisin ihan herätä potkimiseen, niin hirvee mylläys oli!
:smiley-bounce013
Jännästi tyttö väittelee muiden käsiä. Useimmiten lopettaa liikkumisen kun joku muu laittaa käden masulle. Ymmärtäisin jos ite reagoisin siihen negatiivisesti, mutta musta olis kiva kun muutkin tuntis meidän murun!
Tällä viikolla ekoja kertoja oikein näkee päältä potkuja, tosin vaan paristi päivässä.
 
Meillä sama juttu, että neiti lopettaa lähes poikkeuksetta liikkumisen, kun joku muu pistää käden masulle :p
 
Meillä on alkanut oilein kunnon muljuamiset. Tuntuu melko häijyltä, kun penska vaihtaa kyljeltä toiselle. Ihan kuin kaikki sisuskalutkin siirtyisivät. Välillä tulee ihan paha olo. :eek:

Miltä sikiön hikka tuntuu? Luulen, että poika on alkanut hikotella, kun välillä vatsa nykii hassusti. Kuin olisi iso elohiiri masussa. :D
 
Nuita liilkeitä on kyllä niin ihana tunnustella ja seurata. Ite vaan hätäännyn ehkä vähähän liiankin helposti jos liikkeitä ei tunnukkaan... Onkohan mahan painelusta ja "heiluttelusta" haittaa vauvalle kun koitan sitä silleen herätellä jos liikumattomuus huolestuttaa? Toki hellävaraisia on otteet ollu ja usein hän niihin sitten "vastaakin..."
 
Mun mahassa kans hikotellaan:wink ja just tuntuu sellaselta elohiireltä. Esikoinen hikotteli mahassa kans tosi paljo ja syntymän jälkeenki oli monesti päivässä kunnon hikka.
Ja ei se hahan tökkiminen. Aika kovaa iskuahan mahaan saa tulla et turvatyynyt pettää:). nimim. Kovakouraisen taaperon äiti:wink

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Siihen malliin ovat eri kätilöt ja terkkarit mun massua ainakin murjoneet, että aika kovaa voi tökkiä ennen kuin haittaa aiheutuu. :) ite en ainakaan edes pysty yhtä kovakouraisesti omaa mahaa käsittelemään kuin mitä nuo ammattilaiset ovat tehneet.
 
Viime yönä heräsin ekan kerran lapsen liikkumiseen. Säikähdin oikein hereille, kun jotain niin kovin muljusi masussa. Taisi vaihtaa taas kyljeltä toiselle, kun niin kovin liikahti. Muutenkin toi liikkuminen on kyllä päivä päivältä ällöttävämpää. :p Mutta sanottava on, että liiku sinä siellä vain. Tiedänpä ainakin että kaikki on hyvin. :Heartpink
 
Täälläkin muljuillaan jo hurjasti. Yhtenä päivänä tuntu, että joku pieni taisi nipistää mua. Yllättävän kipeää kävi :)
 
Täällä tuli eilen illalla kunnon kipeä potku kylkeen. Oikein pelästyin kunnolla, kun sattui niin paljon :grin Istukka, kun on edessä niin aina yllättää, kun kyljissä tuntuu liikkeet niin selvinä.
 
Joo, kyllä välillä muljuaa maha niin kovin että tuntuu et koko sänky heiluu :laughing002 iltaisin varsinkin heittää ihme volttia ja painaa todella ikävästi tuonne alas hetken aikaa kunnes alkaa potkia ympär mahaa, enemmän ehkä oikealla puolen liikkuu. Selkeä rytmi on kyllä nyt tullut, varsinkin iltajumppaan, hih hih äidin pikku adhd siel mylvii :love7
 
Täälläkin yöllä herätty apinan liikkeisiin. Tänään luennolla tuli eka potku virtsarakkoon ja meinasin tulla housuun ja luokkakaverit mietti, että mitä mä nyt siinä hypähdin ja juoksin vessaan haha
Kummastelen myös, että meidänkin vauva ujostelee toisien käsiä, jopa isänsä. :sad001
 
Mulla on tässä parina päivänä erottunut selvästi vatsalla pieni kova kumpu vuoroin kummallakin puolella. Oletan et se on vauvan pylly :) Sitä hauska silitellä, vaikka siirtyykin aika pian pois käden alta.
 
Jos on liikkeet selvästi vähentynyt, niin kuinka kauan, te kokeneet odottajat ja miksei enskertalaisetkin, olette odottaneet lääkäriin menoa? Vai teenkö nyt vaan "turhaa"hysteriaa itselleni? :oops: voiko se välillä "huilata" pidempiä aikoja? googlettelin asiasta, niin jotain liikelaskennasta löytyi? pitäiskö sellaista niinkun tehdä päivittäin? mulle ei ole ainakaan neuvolassa tuommoisesta mitään puhuttu.
 
Kiitos neuvoista :) soitan neuvolaan heti kun soittoaika alkaa. Yleensä tämä viimeistään alkaa lounaan jälkeen tyytyväisenä potkia aamupäivän potkimiset, mutta tänään ei ole sitäkään vielä tullut,aamukin oli hiljainen, alavatsassa vaan tuntuu "kuplintaa" josta en erota onko oman suoliston kuplintaa vai vauvan liikeitä.
 
Iituliina: oletko yrittänyt kevyesti töniä tai taputella vatsaa? Aika usein mulla ainakin laittaa kaveriin liikettä. Joskus on kyllä ollut selkeesti hiljaisempia päiviä. Välillä on ollut ihan kauhee meno päällä niin että vatsanahka meinaa revetä ja kylkiluut paukkuu..

Hikka on muuten vauvalla joka päivä ja nykyään moooonta kertaa päivässä. Se on hassun tuntuista kun tulee rytmikkäitä nykäsyjä pari minuuttia putkeen. Tietää kyllä siitä hyvin, että onko vauvan pää alhaalla vai ylhäällä. Näköjään vaihtelee vielä sen verran asentoja ylhäältä alas, vaikka ahdasta alkaa selvästi olla.
 
Ai nii piti vielä kertoa, että yksi yö heräsin siihen että luulin että esikoinen tuli tökkimään mua hereille. Sit kun katsoin sängyn viereen niin ei siinä ollutkaan ketään. Vauva vaan potki niin kovaa että minä heiluin ja siitä voimasta koko sänky nytkähteli :happy7
 
Takaisin
Top