Maaliskuun mutinat

Kiitos vastauksista, helpotti kuulla että muillakin on ollu samankaltaista kipua! Mulla on kyllä doppler ja eilenkin sain helposti äänet kuuluviin, mutta silti se kipu vaan säikäyttää, kun sen yhdistää niin vahvasti menkkoihin. Mutta ehkä se kipu tosiaan kuuluu asiaan :)
 
Aivan mielettömän suloinen pakkaus tänä vuonna! Niin ilosta kiljuen tämä vastaan otetaan, vähän ilosta itkaistenkin (taisin niin tehdä kun katsoin vauva.fi:n videon pakkauksesta :'D)!
 
Kaikki näyttää äippä paketissa hyvältä, tyytyväinen olen :happy:
 
Olen viimeiset vuodet aina innolla seurannut äitiyspakkauksen julkistusta eikä tämä vuosi ollut poikkeus. :) 2016 pakkaus oli mun makuun aika kamala, mä en yhtään tykkää esim. ruskeasta tai jostain piirroshahmoista... Tämä uusi oli oikein piristävä muutos! Tosi kivasti ovat saaneet päivitettyä pakkausta, collegejumppis ja unipussi nyt esimerkiksi. Pussilakana on kylläkin aika mitäänsanomaton enkä oikein toppahaalaristakaan tykkää, mutta about kaikki muut on hienoja. Harmaa vanuhaalari linnuilla sekä raidalliset ja kuviolliset bodyt ovat mun lemppareita!

Taitaa silti jäädä pakkaus ottamatta, kun esikoisen kohdalla tuli huomattua että ne vaatteet on tarkoitettu normaalikokoiselle vauvalle eikä sellaiselle hoikalle rimpulalle kuin esikoinen oli... Enkä usko että kuopuskaan tulee mikään kovin pullero olemaan, niin jäisi taas 90% vaatteista käyttämättä. :woot: Esikoiselta on säästetty tärkeimmät: valkoiset bodyt, yhdet 50 koon potkarit, tuplanepillinen body, villahaalari, vanuhaalari ja toppahaalari töppösineen. Niin ja makuupussi tietty! Myin silloin 2014 pakkauksen pussin käyttämättömänä pois ja käytin vauvalla oman siskoni vuoden -88 makuupussia kunnes Finlaysonin jostain popupista tms. löytyi 2015 pussi huikeaan 12e hintaan. Se on edelleen musta hienoin äp-makuupussikuosi koskaan. :grin
 
Hih, juuri tässä yksi päivä naureskeltiin äitini kanssa tuota unipussia, miten sitä kaupataan nyt uutuustuotteena. :D Omassa pakkauksessani on ollut samanlainen 80-luvulla, joten on palaava tuote minusta. :D
 
Auttakaapas hölmöläistä kun en oikein ymmärrä miten nuo viikot menee :D
Nyt siis 14+0. Eli onko nyt viikko 14 vai viikko 15?? Miten se lasketaan
 
Sulla on alkanut viidestoistaviikko. Koska raskauden 1. viikkohan on 0+ 1-6 ja 2. viikko alkaa kun on 1+.
 
Nyt sinulla on menossa rv14 tai 15. viikko. Ihan kummin haluat asian ilmaista. :D
 
Jos on 14+0 - 14+6 niin se on rv15. Ainakin mun preglife appi näyttää niin ja kuten monet muutkin sovellukset.
 
Tuo on vähän niin kuin kymmenet. Kun on 11, ollaan jo toisella kymmenennellä. Tärkeintä on tuo piste tuolla viikkojen perässä eli kun on rv14+0-14+6, ollaan viidennellätoista viikolla eli 15. viikolla. Viikon numero on kuitenkin edelleen 14, kun on 14 kokonaista viikkoa täynnä. Näin nämä menevät suomenkielen sääntöjen mukaan. Englanninkielisissä sovelluksissa voidaan ilmaista eri tavalla. Hankalia nuo ovat kuitenkin, kun ei kaikki ammattilaisetkaan niitä tunnu hallitsevan. :)
 
Vau.fi sovellus näyttää mulle tälle päivälle "12. viikko" ja alempana "viikko 11, olet nyt raskausviikolla 11+6". Näin mäkin olen sen ymmärtänyt, että omalla kohdallani nyt rv 11 tai 12. viikko.
 
Tuli näin yhtäkkiä mieleen että onko kukaan saanut neuvolasta sellaista vihkoa missä on raskaus viikko viikolta ja toinen puoli vihkosta on samallatavoin puolisolle? En muista kenen tekemä se oli. Enää ei kai saa neuvolassa mainosjuttuja jaella (Onko se mainos?) mutta meidän neuvolassa en ole huomannut missään hyllylläkään. Mietin onkohan niitä edes tehty enää. Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa sellaisen saanut. Viimeksi meillä lapset tykkäsi sitä myös seurata että miten se vauva kasvaakaan mahassa.
 
Vaun vauvanodotusvihkoja jaetaan nykyisin apteekeissa. :) Käypä sieltä katsomassa!
 
Ai ne on siirtynyt apteekkiin. Kiitti tiedosta! Huomenna onkin apteekkiin asiaa niin pitää samalla katsoa.
 
Juu apteekista saa :) Ota varulta neuvolakortti tms. mukaan. Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, etteivät enää voi jakaa niitä, mutta apteekista voi hakea. Sanoin että olen jo hakenut :D ja th vähän ihmetteli että sain sen vaikka ei ollut mitään millä todistaa raskaus. Voi olla apteekkikohtaista.
 
Meillä niitä ainakin saa ihan ottaa hyllystä, ken tahtoo.
 
Itsekin hain vaan apteekin hyllystä, eivät mitään kortteja pyytäneet. Nyt ei ollut mitään selkeää isä -osuutta niissä, nyyh :sorry: Mutta on tuo puoliso silti tykännyt aina joka viikon lukea :couchpotato:
 
Siinä viime vuoden vauvanodotusvihkosessa on toinen puoli äidille Ja toinen isälle, tän vuoden ei oo eritelty..

Uf, kamala olo ollu pari päivää. Vatsaa vääntää, oksennan kun yskin niin kovasti iltasin... No, päivisin olo on mukava! Yritän vaan uskotella, et hormoonit ne vaan on Ja et kaikki on hyvin. Muilla varmaan on myös ns turhaa pelkoa (toivottavasti turhaa!)..? Ei auta muu kuin yrittää rentoutua ja olla stressaamatta.. :)
 
Sen olen huomannut että ennen neuvolaan/lääkäriin menoa rupian jännittämään ja ressaamaan ihan turhia asioita.

Ekan kohdalla kaikki oli uutta ja outoa, mutta nyt miettii kipuja mahassa yms. Pitänyt jo toppuutella itteään ja rauhottua nauttimaan raskaudesta :-) Eilen olin lounastamassa ja siellä pikkunen antoi äidille hipsutuksellaan merkin olemassa olostaan ♡
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top