Maaliskuun mutinat

Missä hyllyssä apteekissa ne vihot mahdollisesti on? Täytyy käydä meinaan katsastamassa lähipäivinä, niin sillä kysyn, ettei tartte koko apteekkia etsiä :D
 
Mulle tarjottiin kassalla ku ostin muita lääkkeitä ja mama vitamiineja. :D vähä olin hölmistyny kun mahakaan ei vielä näy..
 
Mies sitten kävi ostamassa mun lääkkeet ja eihän se sitä vihkoa muistanut. Pitää joku toinen kerta yrittää itse muistaa.
 
Mä kävelin vaan sisään apteekkiin ja suuntasin suoraan kysymään että löytyykö semmosta kun kuulin sellasta huhua. Ja henkilö keneltä kysyin toi kirjan samantien mun käteen ja toivotti paljon onnea :)
 
Mä löysin sen vihkosen samasta hyllystä kuin raskausvitamiinit.
 
Mäkin bongasin toissa päivänä vihkon apteekista, ne olikin kassalla sopivasti :happy:
 
Meillä vihot ollu eteisessä, kassalla tai sen apteekin lehden Ja muiden esitteiden yhteydessä :)
 
Kauppareissulla menin samalla viereiseen apteekkiin hakemaan vihkoa. Kassalla oleva työntekijä ei tiennyt asiasta yhtään mitään vaikka ollut kyllä siinä apteekissa niin kauan kuin muistan. Piti sitten odotella että toinen työntekijä vapautuisi ja se tiesi että jotain vihkoja on yhdessä laatikossa. Kaikenlisäksi ne oli vanhoja. Siitä mainitsin että tainnu tulla jo uudempikin versio (vaikka samat asiat kai niissä pääasiassa on). Ois pitänyt vielä sanoa että kannattaisiko niitä pitää esillä niin menisikin eteenpäin. Ei varmaan kovin moni, varsinkaan ensimmäistä odottava, osaa sitä kysellä.
 
Ekaa odotan ja hain heti testin jälkeen apteekista vihkosen. Mut oon lukenu netistä samat jutut.
 
Muokattu viimeksi:
Plääh! Ei tää raskaana oleminen oo ollenkaan sellaista kuin olin kuvitellut... Ihanaa tietysti, mutta tän tuomat sivuvaikutukset (tai niiden määrä) on yllättänyt... Väsyttää, etoo, särkee päätä, itkettää, maistuu pahalta suussa, sylkeä erittyy tajuttomasti, rinnat on kipeet, ruoka ei maistu, kiukuttaa, ei saa nukuttua jne... Tänään 13+2... Ehkä tää tästä vielä paremmaks muuttuu?
 
Digginsson, Sittehän lisäksi tulee valkovuoto, peräpukamat, liitoskivut, pissalla ravaaminen lirujen takia, selkäkivut, saat vielä vähemmän nukuttua, itkettää enemmän, ummetus, löysä vatsa, vauvan potkut virtsarakkoon, hengenahdistukset, nenäverenvuodot, harkkasupistukset, oikeat supistukset, huimaukset ja mitähän jäi vielä kertomatta. :grin
Nii ja vielä mukavammat synnytyksen jälkivuoto, toosan hellyys ja jälkisupistukset. :wink
Muoks. toiset pääsee vähemmällä, toiset saa kokea raskauden ihanuuksia enemmän.
 
Olinkin unohtanut ummetuksen, pukamat ja vessassa ravaamisen :D ehkä näihin vaan sitten jollain tasolla tottuu tai alistuu :wink
 
hannn, ihanan realistinen kuva mitä on tulossa. Kaikista hulluinta tuossa on se että jonkun ajan päästä nuo kaikki kauheudet unohtaa ja kaipaa taas raskautta.
 
Isabella84, oon tällainen realistisen raskauden puolestapuhuja, koska kukaan ei mulle kertonu muusta ku raskauden onnellisuudesta ja hehkusta :grin
Mutta oon samaa mieltä, että kaikki kauheudet häviää mielestä, kun sen ihanan nyytin saa vihdoin syliinsä :Heartred
 
Jes faktat tiskiin kaunistelematta! :) mä oon aina sanonut että pahinta lasten teossa on raskausaika :D ja nyt jos vertaa raskautta tähän asti niin oon päässy hemmetin helpolla kaks aikasempaa, eli ihanaa odotusta tiedossa :D

Mutta niinkuin tuolla jo sanottiin niin aika kultaa mustot ja nopeasti se raskaus sitten onkin jo ohi :Heartred raskaus appi näytti tänään että jo 40%raskaudesta takana ja vastahan sitä plussattiin!
 
Kävin tänään hakemassa Ruohojuuresta lisää raskausajan multivitamiinia, siinä siis vitamiinien lisäksi kasvisvalmisteitä. Ja myös vegaaninen. En ole varma apteekin valmisteiden vegaaniudesta. Mut innolla odottelen huomista, et pääsee alottamaan tän, hih!

Voi, onko raskausaika tosiaan näin ihanan kamalaa... Noh, kaipa täâ iloks Ja suruk, kauhuksi ja autuudeksi vielä vaihtuu :)
 
Rakkaalle isomummolle iloasiaa kertoessa, mummoni rupes paasaamaan kuinka naisen vartaloa ei ole tehty synnytykseen yksityiskohtaisesti. (Mummolla on pitkälle edennyt muistisairaus ja hän on todella lapsirakas ihminen). Tuumasin vain keskustelun lopuksi mummolle että onhan siellä maalissa maailman ihanin palkinto odottamassa ♡ Jos olisin ekaa odottanut, olisin varmasti säikähtänyt ens alkuun :-D Lääketiede on tietysti ollut erilaista 50-60 luvulla :-)
 
Kysynpä täällä julkisellakin puolella kokemuksia ensimmäisen lapsen mammaloman aikana opiskelusta... Mietin kovasti, että hakisinko opiskelemaan yamk-tutkintoa, joka tehdään muutoinkin töiden ohella. Epäilen, että jos en nyt hae niin milloin sitten kun tarkoitus ois pullauttaa maailmaan ehkä kolme lasta... Ja oishan se hienoa palata työelämään uuden tutkinnon kera. Mietityttää vaan oma jaksaminen, nytkin kun oon ollut väsynyt ja saamaton. Kokemuksia?
 
Mulla ihmetyttää oireettomuus. On tietenkin jotain. Mut tuntuu ettei suurempia oireita jotka estäis normaalia elämää. Tänään 13+4. Ollu koko raskauden. Ei mitään etovia oloja ja yms. Välillä miettii et onko edes raskaana.
 
Takaisin
Top