Maaliskuun menoa

on se vaan niin helpottavaa kuulla etten ole ainoa joka tappelee miehensä kanssa vauvan hoidosta.. :) mulle veli sanoi suoraan että ei kannata mennä miestä neuvomaan esim vaipan vaihdossa tai muuten joutuu itse sen tekemään ja en ole mennyt enää ja hyvin on luonnistunut. On ihanaa  kun on veli joka osaa antaa asiallisia neuvoja miesten näkökulmasta. :)

Meillä poika tykkäs olla mahallaan sillon ekat 4viikkoo mutta nyt kun olis jo tarve päästä eteenpäin niin ei enää jaksa ponnistella massullaan.. kuitenkin satunnaisesti jo kannattelee päätään jopa 10min kerrallaan. 

joko teillä taistellaan unta vastaan... meillä tänään ihan kunnolla väsytti mutta ei vaan millään halunnu nukkua...kiukutteli vain.
 
satsuma: Asuuko hän jyväskylän keltinmäessä, Sonja niminen? :)

Kyllä täälläkin mennään viikoittain paikallisbussilla kaupungille käymään. Tänään kävelin sinne mutta tulin bussilla takasi sen verran pitempi matka ettei jaksa ees taas kävellä. :)

Eikä täälläkään oikein mahallaan viihytä, nukkumaan ei saa ollenkaan kun ei ymmärrä laittaa päätä alustaan ja nukkua. Ja jonkun hetken kun on niin palaa käpy ja kitinä alkaa. :) Malttamaton tyttö meillä, kaikki pitäs tapahtua heti miten niinkuin tissin saanti. :D

lucky: meillä on taisteltu koko ajan unta vastaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mutta joka iltapäivä se aina alkaa. Aamupäivä unet nukutaan yleensä hyvin ja nukahetaan helposti mutta iltapäivä unet on tuskan takana ja jos ei nukuta niin sitten ollaan kiukkusia. Yö unille kiukutaan joka ilta.
Mutta onneksi ollaan niksit opittu millä saadaan tyttö helpoiten untenmaille. :)
 

Meillä on kanssa ollu alusta asti "nukahtamisen pelkoa" ja sen takia on saattanut mennä päivällä 9 tuntia ilman unta, on vaan känkkäilty. Pahin taistelu on iltapäivästä ja illasta mut yöllä poika nukahtaa mielellään emoticon

Hui, nyt poika on leikkimässä tuossa leikkimatolla ja ihmettelin että miten se noin kovasti lyö noita leluja kun kuuluu niin kova ääni...no sehän oli tarttunut kunnolla yhteen leluista kädellä kiinni ja heilutti koko maton lelukaarta emoticon  poika yllättää mut uusilla taidoilla päivittäin!

 
meillä ei tajua vielä tarttua leluihin kiinni.. vähän havittelee niitä kyllä... :) tuntuu tuo kehistys jotenkin pysähtyneen mutta en vain huomaa sitä kun ei niin silmiin nähtäviä asioita tapahdu... no eilen kyllä kuulosti ihan kuin olisi nauranut ääneen... 
 
Tänään seikkailtiin: lähdin vauvan kanssa kahdestaan metrolla ja sitten bussilla käymään yhdessä seminaarissa kuuntelemassa luennon, sieltä lounastamaan yliopiston ruokalaan, sieltä bussilla messukeskukseen sairaanhoitajapäiville, siellä kuuntelin yhden luennon ja join kahvit, juttelin rekrytoijien kanssa, sitten kävelin Lidliin, tein ostoksia, sitten bussilla Itäkeskukseen, lisää ostoksia, sitten metrolla kotiin. Ja hienosti meni! Matkat taitettiin lastenvaunujen kanssa mutta seminaarissa ja messuilla vauva oli kantoliinassa. Ja hurmasi tietysti kaikki :-)

Imetin: luentosalissa, metrossa, bussissa, messukeskuksen aulassa. Mutta yhtään hermoromahdusta vauva ei saanut, on kyllä tosi lungi tyyppi. Rauhoittuu kun ottaa syliin, ja jos ei viihdy siinä niin sitten pitää kävellä. 

Nyt on suurempi luottamus pärjäämisestä, kun lähdemme vauvan kanssa kahdestaan Poriin pitämään itse yhden luennon (imetysaiheesta, joten siinä meitä on itse asiassa kaksi asiantuntijaa :-)) ensi viikolla. Junalla, mutta se ei kyllä huoleta yhtään (miten meni, Sadepilvi?) junahan on helppo paikka, paitsi jos joutuu ikkunan viereen istumaan ahtaasti ja joku tulee viereen. 

***

Niiin, juttelin rekrytoijien kanssa sairaanhoitajapäivillä, ja sekä Helsingin kaupungin, HUS:in (sairaanhoitopiiri) että Seuren (sijaisvälittäjä, keikkafirma) edustajat olivat sitä mieltä, että ihan varmasti löytyy mulle syksyllä halutessani töitä maanantait/tiistait niinkuin olen suunnitellut, kunhan vanhempainvapaat loppuvat. Mies tekee siis kolmipäiväistä työviikkoa joten minä tekisin kaksipäiväistä ja kotihoidontuella ja näillä vajailla palkoilla yritettäisiin pärjätä ainakin vuosi, pari. 

Mukavaa ja rohkaisevaa, että olivat niin varmoja töiden järjestymisestä. 

 
meillä ainakin tuo kääntyminen tapahtu helposti kun huomaamatta laitoin pojan leikkimaton olkarin paksunmaton reunalle..eli se olkarin maton reuna vähän avitti poikaa keksimään että miten se homma tapahtuu..piti sitten testata keskellä mattoo että onnistuuko siinäkin niin kyllä se siinäkin kieriskeli :) Ja sama meillä..hirvee ähinä ja kiukku ja turhautuminen mutta kun antaa siinä taistella itekseen niin keksi miten olo helpottuu :) Kyllä sitten jos itku tulee niin pitää vähän avittaa mutta kiukutelulla ei apua heru! Nyt ei oikein oo voinu treenata kun mahallaan ollessa nenä menee niin tukkoon että. Ois vaan kiva pitää mahallaan kun pääkin pysyy aika hyvin jo ei nyt ihan pystyssä mut melko lähellä.

Me ollaan kovilla pakkasilla bussilla kuljettu mutta nyt viimeset pari vko ollaan kävelty joka paikkaan. saa äitikin mukavasti liikuntaa kun saattaa joku 10km tulla käveltyä. Sit on hyvä siinäkin mielessä että ei jaksa kaupoissa pyöriä niin kauaa niin ei mee kaikki rahat :)

Rozie huomasin noista kuvista että onko teijänkin tytöllä tommonen syntymämerkki päässä? Onko siitä sanottu mitään? Kun meillä on reidessä ilmeisesti mansikka luomi mutta ei kuitenkaan ihan perinteisen näkönen niin ens kuun alussa on ihotautilääkäri joka tarkistaa että mikä se on. Vähän jänskää mutta yks neukku täti sano että on sairaalassa lasten hoitajan työssä nähnyt monta vastaavaa eikä ollu vaarallisia mutta ei osannut sanoa että mikä se on. Toivottavasti ei mitään vakavaa : /

Meillä muuten kanssa rotan jälkeen alko vaan kahta kauheempi hymyily! mietin jo että mitähän ihmeen ilolientä se vauvalle vahingossa anto ;D ei tullu muita oireita, enkä oo mitenkään erikoisen tarkka kakka vaippojen kanssa ollut. Kädet pesen ihan normisti mä en halua desi aineita käyttää kun ne tappaa ne hyvätkin bakteerit.

Meillä vaan poika tuntuu pituutta kasvavan! Viimeks oli 61,5cm ja tuntuu että lisää vaan tulee! Ei niinkään tuota massaa tunnut tulevan, on posket pyöristynyt ja masu pullottaa mutta hoikan olonen on. Kai Roope on perinyt isänsä geenit siinäkin asiassa. Mut sen saa periäkin kun taas tän meikäläisen suvun taipumus lihavuuteen.

Meillä on uus keksintö (tai varmaan vaan kuvittelen) mutta poika on ruvennut halaamaan takasin! Kun pidän pystyssä sylissä niin kädet rutistaa mun käsiä :D ihana tunne! Sit on alettu myös tissiä kouria :D Hyvin osaa huomiota pyytää kun haluaa kun tänäänkin poika heräs 7 niin aattelin et käännän kylkee ja annan jumpata keskenään ja kertoo satujaan (aamu alkaa aina hirveellä potku nyrkkeilyllä ja jaarittelulla) niin sehän rupes läpsimään mun selkää :D klukabuba läpsläps sit vähän potkua välillä ja läps läps :D yritä siinä nyt sit nukkua :D Mahalleen se ei kyllä halua kääntyä mutta potkii molemmilla jaloilla aina ilmaan ja samalla yrittää kyljelleen kääntyä ja sängyssä se on helppoa kun mun paino kääntää pojan helposti.

Mä sain eilen luvan katsella sohvalla pojan kanssa kun mies pyyhki pölyjä ja pesi vessat jne..Miehen veli tulee jkl ja tahtoo päästä kaverin bändiä kattomaan niin kysy että saako lähtee niin sanoin että pölyhuiskaa käteen vaan! Kiristys,lahjonta,valehtelu...mies on hyvä treenaus kohde :P Hyvin poika maltto tatuoinin ajan nukkua ei ollu ongelmia. Tatuoija oli vaan vähän kujalla että ei nyt ihan tullu mitä halusin mutta tarpeeks lähellä. Voin käydä sit myöhemmin luotto tatuoijalla vähän korjauttaa niitä kuhan rupeen taas rahaa tienaamaan.
 
basura: Mansikkaluomihan se ja on ihan normaalia, mulla on ollut itselläkin ja vuoden ikään mennessä pitäisi hävitä, itselläni näkyy pieni tummempi jälki kun osaa oikein katsoa. Vauvan tätillä (miehen siskopuolella) on ollut päässä niin iso että on pitänyt leikata ja mun serkulla on ollut alapäässä iso ja on käyneet aikoinaan ihotautilääkärillä sen tiimoilta mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä ja hävisi myös aikanaan kuten kuuluukin. :) 

Me käytiin eilen useamman tunnin shoppailureissulla kaverin ja vauvojen kanssa. Neiti nukkui hienosti oikeastaan koko ajan ja maininnan arvoista tästä tekee se että me käytiin Rossossa syömässä! Neiti heräsi vasta kun oltiin syöty pitsat ja jälkkärit minkä jälkeen oli sopivasti neidin ruokailuvuoro :D 
 
Bofink: Asui kyllä muistaakseni jossain noilla suunnilla, mutta nimi ei tainnut kuitenkaan olla Sonja. Pitääkin tarkistaa. :) Mutta voihan se olla, että on kyseessä toinen ihminen, jolla on collie nimeltä Milo. :)

 
luck87  kirjoitti

joko teillä taistellaan unta vastaan... meillä tänään ihan kunnolla väsytti mutta ei vaan millään halunnu nukkua...kiukutteli vain.



Taistellaan joo, mutta ei oikeestaan kiukutella (huh) Neiti vähän kitisee kun haluu nukahtaa mut nykyään onkin hankalampi kun unitissi ei enää oikeen toimi. Haluaa, että heijataan sylissä ja nukahtaa sit siihen. Mulla onkin jo kädet ihan älyttömän kipeet xD Koitan aina olla kattomatta tyttöä silmiin jotta nukahtas nopeemmin ja jos vaikka vilkasenkin niin tyttö väläyttää "voittohymyn", ilkeen pienen virnistyksen =D
 

Meillä on taisteltu unta vastaan jo pitkään emoticon  Oikeestaan iltaisin vaan, päikkäreille nukahtaa helpommin, ku nukkuu yleensä ulkona. Illal sit saa heijaa ja hysyyttää ja tissitellä ja vaikka mitä... Näkee hyvin että on ihan rättipoikkiväsy, mut pitää vaan väkisin silmiä auki, sinnikäs sissi jo nyt, et katotaan mitä viel tulee emoticon 

Neiti kääntyy mahalta selälleen. Aina jos lattialle mahalleen laittaa, niin hetken päästä ollaan jo selällään! Ei vaan hirveen hyvin viihdy yksinään, paras ois jos sais olla vaan sylissä! Nukkuukin meijän välissä, vaik tarkotus oli tarkotus omaan sänkyyn heti totuttaa. Neitipä oli eri mieltä emoticon

 
Kressida kirjoitti:
Junalla, mutta se ei kyllä huoleta yhtään (miten meni, Sadepilvi?) junahan on helppo paikka, paitsi jos joutuu ikkunan viereen istumaan ahtaasti ja joku tulee viereen. 





--> Paitsi että, kun otat perhelipun, jolla lapsi saa sinun vierestä oman paikan ihan ilmatteeksi, aikuisen lipun kylkiäisenä siis :) Tosi kätevää, hyvä etu VR:ltä koska lapsi saa nimellisellä perhelipulla matkustaa aina 16-vuotiaaksi asti ilmaiseksi yhtä maksavaa aikuista kohti. Mä otin perhelipun - eipä vauva tietysti sillä toisella istuimella istunut, mutta olipahan hoitolaukulle tila :) IC-junat on hyviä lapsimatkailijoille, lastenvaunuun pääsee lastenvaunuilla (heh) ajamaan sisään ja vaunuparkkitilaa on ruhtinaallisesti jollei ole ruuhkaa (nyt oli ihan tyhjä vaunu). Ruuhka-aikoja ajatellen kantsii vaan lippuluukulla sanoa jos on rattaat matkassa, kai niitäkin voidaan ottaa vain tietty määrä sisään. Vauveli oli pääosin hereillä, katseli maisemia sylissä ja kaukalossa istuen, imetin yhdesti paikallani ja hetken vaava torkkui. Oli vissiin liian tasainen kyyti kun uni ei tullut samalla lailla kuin autokyydissä täristellessä :)

Mitähän muuta täällä on poristu, pitää palata myöhemmin kommentoimaan muuta :) Nyt nukku-matin maille, ei meinaan viime yönä juuri nukuttu... vieraassa paikassa tyttö heräili tiheästi koko yön.
 

Avauduin eilen miehelleni, että missä mättää...En jaksa yksin pyörittää huushollia, varsinkaan kun ei kiitoksen sanaa kuulu missään vaiheessa...

Tänä aamuna sain sit aamupalan sänkyyn tarjoiltuna ja suklaata kaupan päälle ( mies tietää mistä naruista vetää). Sain syödä aamupalan ja käydä kylvyssä ihan rauhassa kun mies oli pojan kanssa. Kyllä kitinääkin välillä pojasta kuulu, mut on tainnut mennä vinkit perille kun mieskin sai pojan tyytyväiseks emoticonAnteeksi pyyntö hyväksytty.

Meille taitaa olla jo hampaita tulossa. Kuolaa tulee enemmän kun laki sallii ja maitopukluja ei tuu kun tulee kuola pukluja. Ikeniäkin poika hankaa ihan tosissaan, mut ei siellä vielä mitään tunnu olevan kun eilen kokeilin. Jospa ne siitä kohta puhkeais. Miehellekkin oli tullut ensimmäiset hampaat vajaan kolmen kuukauden iässä.

Pojalla on ihme paikat missä haluais nukkua, parhaiten uni tulee ja itku lakkaa vessassa hoitotasolla. Monet itkupotkuraivarit on siellä saatu loppumaan ja uni tulee vaipanvaihdon aikana emoticonNyt muutamana yönä äitikin on saanut nukkua kunnon unet...Poika on nyt öisin herännyt vain kerran, posottanut 6 tuntia unta naamaan ensin kiltisi, sit on syöty hieman ja taas uni jatkuu 4 tuntiaemoticon

 
Meilläkin toimii toi kodinhoitohuoneessa oleva hoitotaso rauhoittumispaikkana. Meillä siellä tason alla on vielä pesukone ja kun se on päällä niin toimii varmasti. emoticon Lisäksi tää poitsu tuntuu olevan aivan herkkäpylly, ei voi sietää märkää vaippaa...
 
Hahaha! Voi niitä miehiä.Olin eilen illalla siskon kanssa konsertissa ja mies oli siis koko päivän ja illan tytön kanssa kaksin. Noh illalla neidille oli taas tullut unikärtty ja täällä oltiin oltu niin paniikissa, että mies oli avannut 3 korvikepurkkia vaikka edellinen avattu oli vielä kaapissa xD Ei oo näköjään vielä tajunnut että ei ne vauvat aina nälkää itke vaan sitäkin, että haluaa nukahtaa. Noh, kyllä tyttö oli nukahtanut sitten 23:00 aikoihin ja ite olin kotona vasta 00:00 jälkeen. Ennen ekaa syöttöä en siis kerenny nukkumaan kun ehkä 30 min...onneks sen jälkeen tyttö nukku yli kuuteen!<3
 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin! Ajattelin kysellä nyt vähän teidän muiden äitien mielipidettä kun teillä tulee kuitenkin olemaan suht saman ikäinen lapsi kuin itsellä kesällä :)

Elikkäs siis minähän olen nyt työttömänä äippälomalla, mutta olin tuossa viime kesän töissä yhdessä yhtiössä ja nyt kävin tänään kyselemässä vähän uudelleen heidän työtilanteestaan, mulle tarjoutuikin sinne paikka jo 1.6. alkaen ja sitten se jatkuisi vielä koko syksyn sekä ensi vuoden ainakin kesään asti (äitiysloman sijaisuus).. kysymys kuulukin että onko teidän mielestä puolivuotias ihan liian pieni jäämään ilman äitiä päiväksi :D Toki isä olisi päivät kotona, en muuten kyllä suunnitelisikaan töihin lähtöä!!! Isovanhemmat molemmat asuu paikkakunnalla, toiset eläkkeellä jo, joten hoitoapua olisi.. Olisi aivan ihanaa olla vielä kesä kotona ja mennä töihin vasta kun äitiysloma loppuu, minulla se loppuu lokakuun alussa, mutta sitten tulee taas se kysymys että mistä töitä? hirveän vähän työpaikkoja avoinna meikäläisen alalla, ja semmosia jotka oikiasti kiinnostais!! Jotenki tuntuu vain että rahaakin saisi olla enemmän, jotta saisi lapselle tarjota mahdollisimman hyvän elämän eikä tarvis jokaista penniä laskea! Kommentoikaa ihmeessä, ja jos jollain on jotain kokemusta niin kertokaa :)
 
Maeri: Minä ottaisin ainakin työn vastaan. Eihän tuossa ole mitään kun isä on kotona ja isovanhemmat käytettävissä, hoitoon laittoa sitten pitäisi miettiä. Mutta pitäähän sun tosiaankin ajatella tulevaisuutta :) Äläkä yhtään pode huonoa omatuntoa, muissa maissa äidit menevät usein töihin jo vauvan ollessa 6 viikon ikäinen ja esim. Hollantilainen kollegani sai pitää äitiyslomaa huimat 18 viikkoa. Tottakai sitä olisi mieluiten kotona ja onhan se äidin paikka tietenkin vauvan luona, mutta jos sillä kotona ololla ei saa pötyä pöytään eikä laskuja maksettua niin töihinhän sitä on mentävä. Ja kuten sanottu, sullahan on ihan loistava tilanne kun on läheiset joka tapauksessa hoitamassa vauvaa. Erityisesti se isä, nykyisin löytyy yhä enemmän isiä jotka käyttävät vanhempainvapaata äidin mennessä töihin joten ette te edes tule poikkeamaan valtavasti muista ;) 
 
Kyllä mäkin ottaisin työn tuossa tapauksessa vastaan, kun kerta isä on kotona! Eihän tuossa nyt ole mitään ongelmallista! :-)
Jos vauva pitäisi laittaa noin pienenä hoitoon ihan ulkopuolisille, niin sitten miettisin tarkemmin. Vaikka eipä sitäkään voi kaikki valita, monet on jo tuossa iässä hoidossa ulkopuolisilla, ja ilmeisesti ihan hyvin pärjäävät.
 
Voi Maeri, kuinka hankalan pistit :) Toisaalta olen sitä mieltä, että puolivuotiaan paikka on äidin kanssa kotona. Toisaalta lapsen hoitaja on oma isä. Sehän on mahtava tilaisuus lapselle ja isälle olla yhdessä. Apua kuinka vaikeaa. Jos saat unelmatyön tämän "uhrauksen" takia, se tekee sinut varmasti onnelliseksi ja tyytyväiseksi vuosikausiksi, joka tietenkin tekee sinusta vieläkin paremman äidin lapsellesi. Silloin mielestäni "uhraus" lyhyestä äitiyslomasta on järkevä. Itse kuitenkin miettisin tosi tarkasti, että harmittaako sinua myöhemmin päätös olla käyttämättä tätä ihanaa äitiysloman oikeutta, joka meille suomalaisille on suotu.

Jos olisin sinun tilanteessa jäisin vielä kotiin. Itse olisin valmis tinkimään rahasta, että saisin olla lapsen kanssa kotona. Myisin vaikka asunnon tai jotain, mutta en haluaisi olla erossa lapsesta. Onneksi oma tilanteeni on ihana ja saan olla pitkään kotona (kiitos rakkaalleni!).

Tsemppiä päätöksen tekoon! Varmasti löydät vielä sen oikean päätöksen juuri teidän perheelle.
 
Tervehdys kaikille! 
Ajattelin rohkaista itteni ja kirjottaa tänne, oon viime toukokuusta asti ollu "urkkijana" mukana. Lukenut muitten kirjotuksia, mutten oo ite saanu aikaseks. Meille syntyi pikkunen poika tammikuun 13. tammimamma siis olen. Nimeksi annettiin Charlie Ayden joista jälkimmäinen kutsumanimi. 

Täältä on saanut paljon voimia omaan masennusarkeen kun oon lueskellu teiän selviytymisiä. Jonkinlainen synnytyksen jälkeinen masennus on päällä, lääkäriaikaa odotellessa. Muitten kertomukset arjessa väsymisestä kuulosti tutuilta. Joskus vaan vaatteitten pukeminen aamulla on ollu liian paljon. Jos ne sitte on ponnistanu päälle niin on pitäny jo päiväunille mennä ku niin väsähtäny. :P 

Onneks pikkuprinssi on auttanu pysymään elämässä kiinni ja on antanu paljon iloa arkeen! emoticon  Kyseessä ei ole mikään varsinainen synnytyksen jälkeinen masennus, elämän muut koettelemukset tän on aiheuttanu. 

Tässä samalla vähän testailen miten tää ketju toimii, toivottavasti tää viesti edes ilmestyy oikeeseen paikkaan :) toivottavasti huolitte yhden mammam lisää ketjuunne emoticon

 
Osaako joku neuvoa miten saan ton nimimerkin näkyviin? Nyt tuossa lukee vaan, että "Alias ei ole valittu". Tää taukki ei tajuu emoticon
 
Takaisin
Top