Maaliskuun menoa

rozie

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kevättä kohti mennään vauhdilla

 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/r070.gif[/img] 
 
Laitanpa jo tänne...

Onko teillä muilla ollu havaittavissa vauvan kakan rakenteen muutosta?
Meillä tässä meni nyt 4pv ilman kakkaa ja tänään kun sitä alkoi tulee niin se oli jotenki paljon paksuunpaa ja tosi semmoista liisterimäistä. Pestäkin sai ja sai..ei meinannu millään lähteä.
Voikohan johtua siitä rokotteesta? Tosin siitkin on nyt viikko.

Hmm...outoja kakka havaintoja täällä pohditaan emoticon
 
Meilläki tulee kakkaa varmaan ehkä kerran kaks päivässä..tosi paljon harventunu siitä kun syntyi.. oli melkein joka syötön jälkeen...

..minäkin olen havainnut, että kakka on jokseenkin semmosta limaisen oloista, välillä jotenki sinkuvan näköistä ja semmosta vihertävää mutta aika juoksevaa kuitenkin.. onkohan tosiaan normaalia.. :)
 
Kevät tosiaan tulee vauhdilla ja pikkuset kasvaa emoticon
Näihin ihaniin hymyihin ei voi kyllästyä ja pienelle on mahdoton suuttua vaikka kakkisi päälle koska sen jälkeen napero väläyttää kasvoille valloittavan ilmeen ( niinkun tuo tossa alla ) ja tilanne ei voi olla muuta kuin yksi ihana muisto lisää<3

Ja nyt kun kerta tosta kakasta oli puhe niin, kyllä meilläkin kakka on aika paksua ja sitä on nyt tullut tosiaan sen 1 kerta päivässä..mutta se onkin sitten iso satsi se =D
 
1-2 kakkaa tulee nyt päivittäin, viime viikolla oli ekaa kertaa pari päivää ilman kakkaamista ja sitten kun sieltä tulee niin tulee 'täyslaidallinen'. Onneks ollaan oltu kotona joka kerta, olis muuten taatusti kaikki lähiympäristöä myöten kuorrutettu, sen verran paljon on tullut   [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d060.gif[/img] 
Koostumus vaihtelee semmoisesta missä on venyviä ja paukkuvia juttuja mukana semmoiseen täysin löysään kotisinappiin. 
 
Meillä kakataan (siis tyttö kakkaa, en minä :), nykyäänhän puhutaan jostain syystä aina monikossa kun oikeasti tarkoitetaan vauvaa) monta kertaa päivässä edelleen eli joka vaipasta löytyy ryynisinappia. Joskus vihreääkin.

Ollaan nyt toisessa mummolassa eli mun vanhemmilla. Mummo tietysti pienestä ihan onnessaan :) Hän jaksaa seurustella ja jutella ja leikkiä pienen kanssa ahkerasti ja onkin saanut tytön hymyilemään paljon enempi kuin kotona. Tyttö ääntelee, kurlaa, pulputtaa ja jokeltaa ja ottaa vekkulin ilmeen  <3

Salla88: mulle tuli paidan rinnuksille tuossa taannoin neidin kakka oikein paineella :D Mutta eihän sille tosiaan voi vihanen olla, hauska juttu vaan :)
 
Täällä edelleen myös sitä ryynisinappia. Aloitin perjantaina sen jonkun suositteleman DDS-JUNIOR -maitohappobakteeripulverin ja sen jälkeen oli pari päivää kokonaan kakkaamatta. Pakko kehua sitä tuotetta itse myös, ei enää juurikaan itke kun piereskelee tai kakkaa. En kyllä oikein uskonut sen tehoon, mutta päätin silti tilata purkillisen lähiapteekin kautta. Ennen oli Relatipat käytössä, mutta tämä on selvästi parempaa.

Meidänkin poika väläytti sunnuntaina ekat varmasti tietoiset hymynsä. Tulivat oikein sarjassa, kun mies pelleili hänen kanssaan <3. Tuntuu jopa, että poika tykkää enemmän hänen kasvoistaan kuin omistani, johtuisiko tummemmista selvemmin erottuvista piirteistä. Mutta eipä mikään voita äidin tissejä :)
 
Kakat täällä on samanlaista kuin sadepilven pikkuisella ja lähes joka vaipassa on tavaraa.
Täälllläkin kokeiltiin tuota dds junioria, mutta en huomannut eroa. En oo nyt tänä aamuna antanut, katotaan mitä neiti tuumaa.

Ristiäiset oli vloppuna ja meni mukavasti! Nimeksi tuli Nella Amanda. <3
Nella nukkui koko kastehetken nätisti. Juhla oli ihana, eikä kyyneleiltä säästytty, mieskin herkisteli. <3
Eväitä jäi yli ja niitä ollaan muutamana päivänä tuhottu. On saanut herkutella! :)

Typyllä on vissiin se tiheä imukausi menossa kun öisin nukutaan lyhyttä pätkää mitä esim. viikko sitten ja iltaisin on mahottomia maraton tissittelyjä. Päivisinkin syyään pitempään. Antaa tytön syyä niin kasvaa.
Vaikka toivoisikin että jäis vauvaksi ainiaan, niin ihanaa tää vauva elämä on!! <3
 
vadelmalaku: Mutta eipä mikään voita äidin tissejä Just näin! emoticon Meillä kanssa miehen ilveilyt kirvoittaa hymyjä helpommin kuin äitin "yritykset" mutta maitobaarin nautinnot on vaan mun oikeus :)  Vaikka eipä tyttö kyllä juuri hymyile syödessään, sen kun ahmii menemään. Ja ääntelee ja vinkuu aina syödessään kuin pieni eläin :)

Ihana nimi tuli Bofinkin tytölle!! <3

Meillä ne nimiäiset tosiaan ens lauantaina ja nythän sitten sopivasti tytön naama on ilmestynyt täyteen hormoninäppyjä. Päälaellakin on tukan seassa finnejä. Ja mulle sitten on tullut kova flunssa :( Yritetään itselääkitä mummun mustaviinimarjamehulla. Nam!!  emoticon

Koitahan rozie sinäkin toipua siellä vaivoistasi... kaikki vaivat tulevat tottaKAI yhtä aikaa.
 
Ai niin, pitää jatkaa vielä että mitähän ihmettä on tapahtunut mun tisseille, nyt mullaki on alkanu vuotaa yhtäkkiä yli, varsinkin öisin. En mä ollu tälle reissullekaan varautunut kuin ihan muutamalla hassulla liivinsuojuksella kun ei oo tähän asti tullut yli tippaakaan, nyt sitten kastui liivit yöllä ihan märiksi liivinsuojista huolimatta :O

Ja nyt myös tuntuu että maitoa olis tarjolla paljon enemmän kuin mitä tuo tyttö haluaa syödä. Kuin tää maidontuotanto nyt yhtäkkiä on lisääntynyt tälleen.....
(Sori, ois kuulunut tuonne eväspuolen ketjuun. )
 
Sadepilvi: Hienoahan se on että tulee maitoa :) Tiedä vaikka saisit sinäkin alkaa luovuttamaan ;) (20€/l on nyt hinta) Mulla on tasottunut nyt tuo tuotanto, saa nähdä miten nyt käy kun alan enemmän pumppailemaan luovutusta varten. Kunhan tässä nyt pystyisi sitä varten pumppailemaan, Panacodit jouduin aloittamaan taas tuon selän kanssa  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/d040.gif[/img]  ja sen oton jälkeen pitää olla 24 tuntia väliä. Nyt kyllä näyttää että pärjään yhdellä lääkkeellä aamulla, joten jospa tää lääkkeen tarve ei kestä montaa päivää. 
 
Bofink ihana nimi tytöllä. mekin päädyttiin lopulta kahteen nimeen Kadie Jessica <3

Meillä syödään lähinnä pullosta kun neiti on laiska imemään tissiä..nukahtaa aina joten lähinnä ne onkin sellaset "huvitutit" =D ja sekin kelpaa mulle..kunhan saa edes vähänkin imettää ^^
 
Rozie:  tosiaan unohdin sanoa, että minä kirjottelen Kemistä! Liityin tänne teidän joukkoon vasta tuossa marras-joulukuun taitteessa niin en ollut hoksannut tuota topici nuista esittelyistä :)
 
meillä pojun syöminen on alkanut vähentyä.. mikähän siinä oikeen on... kauheet raivarit saa eikä tissi kelpaa. se dds junior auttoi meillä, enää ei pierut ole niin kipeitä ja kakkaa on tullu nyt joka päivä joskus parikin kertaa.
 
lucky87   Ilmeisesti ei ole syönti vähentynyt mitenkään huolestuttavan paljon kun kerta sitä kakkaa tulee =)
Oletko täys imetyksellä ja riittääkö maito? Meillä kävi niin että maitoa ei tullut enää tarpeeksi ja kun pikkunen tajusi tilanteen niin ei siihen tissiin ison nälän yhteydessä edes halunnut sitten tarttua
 
Huh huh, onko kellään muulla ihan hirveetä makean himoa kuin mulla? :D En oo koskaan ennen ollut mikään kovin perso "pullahiiri" mutta nyt tuntuu että uppoaa kaikki missä vaan on vähänkin sokeria!!! Varsinkin ruuan päälle pitäis aina olla joku pikku herkku kaapissa! Nytki viikonloppuna erehdyin ostamaan litran paketin jäätelöä ja nyt viimistä palasta viedään ja ei siinä mitään oon vetäny sen koko paketin yksin, tosin pari palaa annoin siskolle :D ja ärsyttää kun mies on sitten itse niin mahoton suklaanperso, että meillä on AINA jääkaapissa suklaata ja arvaa kallistuuko sitä ennemmin suklaapalaseen entäpä vaikka banaaniin!  :D Olen yrittänytkin ostaa kaappiin kaikenmaailman mansikka/mustikka keittoja, hedelmiä, tms jotta saisin niillä makeanhimon taltutettua mutta aika laihoin tuloksin.. Tämä saa kuulostamaan että olen jos minkäkin sortin eleffantti, mutta ihan siis normaalipainoinen 160cm/52kg, pelottaa vaan että millon tämä kostautuu.. Jumpilla (mm.pump, keskivartalo) olen pyrkinyt nyt käymään 2-3krt ettei ihan levahtais kokonaan tämä tyttö

Voivoi tulipas taas purettua! Toinen asia josta vois täällä jäkättää on tämä kodin siivottomuus, tykkään että koti on siisti, mutta kun tavarat ei sitten millään pysy oikeissa paikoissa, vaatteita siellä sun täällä, kippoja kuppeja.. pakko syyttää näistä omaa miestä, vois pikkusen enemmän tehdä tämän huushollin eteen!!! ja se pölyn määrä mikä näkyy varsinkin nyt kevät auringon paistaessa, tuntuu että joka toinen päivä sais imuroida.. nyt olen imuroinut vain sen kerta viikkoon..Noh, jospa mä saisin miehen ahterin joku päivä penkistä ylös.. tosin se imurointijälki on sit ihan eri luokkaa kuin jos ite ois imuroinu.. :DD Mitäs vielä, täytyypä jättää jotain seuraavaan kertaan. :)
 
Maeri, älä muuta sano! Nimittäin aihesta pöly ja siivottomuus. Mulla olisi jopa halua pitää siivoa yllä ja järjestellä ja siivota nyt kun olen kotona kaiket päivät, mutta en pysty kun ei vauva viihdy muualla kuin sylissä (kantoliinassakin huonosti!): hyvin vähän ehdin tehdä. Yritän vain hokea itselleni, että "mun tärkein tehtävä on hoitaa vauvaa, tärkein tehtävä on hoitaa vauvaa, juuri siksi mä OLEN kotona että hoitaisin vauvaa...". 

Mutta haluaisin kyllä pitää keittiötä järjestyksessä (se on aina sen näköinen kuin roskis olisi räjähtänyt keskellä huonetta, kun mies on tehnyt ruokaa niinkuin yleensä tekee, ja lapset syöneet...), ja haluaisin pestä vanhat verhot ja ripustaa ne ikkunoihin (muuton jälkeen ei ole vielä verhoja ollenkaan) ja laittaa tauluja seinälle myös. Ja paljon muuta pientä. 

Aina ei saa mitä haluaa, huoh.

Tänään pääsee imetystukiryhmään tässä ihan lähellä! Sitä odotan kovasti. Saa vapautuneesti purkaa juuri tätä turhautumista ("kun vauva ei päästä....") ja kaikki ymmärtävät :-)

***

Lucky, tuosta rinnalla kiukkuilemisesta, luitko sen linkin jonka laitoin sulle tuolla vauvan eväät -puolella? Eikö mikään siinä esitetyistä kiukkuilun syistä tuntunut yhtään selittävältä? 
 
Ai niin makeannälästä... mulla on aina ollut himo makeaan, ja niin on vieläkin. Kaapissa on aina pieniä ananassäilyketölkkejä jotka kelpaa mulle hätävaraksi jos ei mitään muuta ole, mutta mielummin söisin jäätelöä, salmiakkia... no kyllä tuoreet hedelmätkin menisi. 

Mutta NÄLKÄ noin yleensäkin on kova. Ihan kuin raskaana ollessa viimeisellä kolmanneksella, ei meinaa saada syödyksi tarpeeksi jottei olisi koko ajan ja yölläkin nälkä. On varmaan tämä kasvisruokavalio vähän hankalampi siinä mielessä, papuja pitäisi syödä enemmän.... 

 

Mä oon aina ollut hirveä herkkuperse ja sen kyllä nykyään huomaa. Minäkin ennemmin  nappaan jotain makeeta suuhun kuin sen hedelmän tms. vaikka ne tuolla pöydällä vierekkäin onkin. 

Tänään käytiin taas vaihteeks neuvolassa, mut tälläkertaa minä olin tarkistuksen kohteena. Kaikki paikat oli niinkuin ennenkin ja kaupunki on sen verran reilulla päällä että lahjoitti mulle pillerit puoleksvuodeks.

Lääkärin kanssa käytiin synnytystä vielä läpi ja hän totesi että synnytys oli viikoilla 42+4 eikä 42+0 niinkuin alunperin luulin. Tuo on sen takia tuo kun se on merkitty ultran mukaan tehdystä laskennasta, mut silti laskettua aikaa ei ollu virallisesti muutettu, mut kysi päätti että lasketaan se siitä ultrasta...kuullostaapa sekavalta, mut kai tuosta ymmärti jotain 

Niin ja ilonpäivä! Tänään onnistui imetys ensimmäistä kertaa puoleentoista viikkoon ja vieläpä ilman rintakumia joka on aikasemmin ollut pelastus emoticon

Outoa olla pojun kanssa kahdestaan kotona. Mies on ollut lokakuusta asti työttömänä, mutta sai eilen muutaman keikan kun oli sairastapauksia edellisessä työpaikassa. Ukko sit lähti muutaman tunnin varotusajalla tien päälle ja tulee vasta perjantaiaamuna takaisin...Ikävä on jo kova emoticon Mikä on muuten teillä miesten rooli kotihommissa ja lastenhoidossa?

Ukko tekee meillä ruuat, käy kaupassa ja kantaa mulle ja pojalle kaikki mitävaan pyydetään niin sinne missä ollaan niin ei tartte mun lähtee poika kainalossa mitään temuamaan. Tai siis mies ei anna mun temuta mitään vaikka mulla olis kova hinku. Ja kyllä mies poikaakin vahtii ja ruokkii jos mä haluan rauhassa käydä suihkussa ym. ja aamut on normaalisti ollu miesten välistä aikaa niin mäkin saan rauhassa juoda kahvit ym.

 
Ilmottaudun makeaan kerhoon emoticon  Kaikki makea uppoaa ja vähän lisääkin. Yritän pysytellä arkipäivät hedelmissä, mutta viikonloppusin nautiskelen antaumuksella. Lenkkeilen herkuttelun kompensoimiseksi mahd paljon. Jälkitarkastus minulla on vasta kuun  lopussa, joten salitreeni saa odottaa aikaa parempaa. Sadepilven tyttärineen jos sais houkuteltua äiti-vauvajoogaan.

Mun rakas helluni on ihan korvaamaton. Yhdessä huolehditaan vauvasta, koirista, kodista ja tietenki toisista. Ennen minää olin se meidän perheen touhukas, mutta nyt on mieski paljo auttanu. <3
 
Takaisin
Top