Lokakuun lahja 2012

No hyvä, etten ole ainoa. Pelottaa ja stressaa vaan kauheasti, edellinen keskenmeno oli 4kk sitten. Täytyy kyllä varata varhaisultraan aikaa, mä en todellakan pysty odottamaan viikolle 10-12 asti, että tiedän onko tuolla masussa oikeasti elämää vai ei... Ja mun täytyy kyllä sanoa, että viimeisin km oli siis keskeytynyt jo viikolla 7+ ja ennen ultraa rv 12 ei ollut mitään oireita, et olis mennyt kesken. :o
 
Niin joo, kyllähän siinä voisi tosiaan tulla just tuollainen keskeytynyt keskenmeno ilman oireita, niinku sulla Ansku92 on käynyt... Hmm, nyt rupesin taas miettimään että jos sitä ultraa kuitenkin varaisi sitten... Onko kenelläkään kokemusta noista sydänäänien kuulumisesta vatsanpeitteiden läpi varhaisemmilla viikoilla? En nyt itse satu muistamaan, missä vaiheessa ne kuuluivat neuvolassa ekaa kertaa tuon ekan raskauden aikana. 
 
tervetuloa kaikki te uudet lokakuiset! (:

Ansku92 kyseli niistä oireista ja koska ovat alkaneet. ite en oirehtinut ennen plussaamista millään muulla tapaa, ku että menkat oli myöhässä ja päätä särki. plussasin 5+2 (: siitäpä sitten parin päivän sisällä alkoivat väsymys, ellotus, masukivut ja ihan vasta eilen aloin tiedostaa tissieni/nännieni olevan tosi herkät. mutta ne oireethan on niiiiin yksilöllisiä. 

nyt kysyisin teiltä, että onkos muilla ollut veristä/rusehtavaa vuotoa nyt alkuviikkoina? itselläni sellainen alkoi eilen.. "/ olin aivan huolesta soikeana, mutta luin netistä ettei huolta ole, elleivät vuodot muutu runsaiksi ja verisiksi, ja jos kivuista tulee mahdottoman kovat. kuulemma monella naisella tätä vuotoa esiintyy, etenkin ensimmäisten viikkojen aikana - toisilla jopa läpi raskauden. ajattelinkin soittaa neukkulaan maanantaina, mikäli vuotoa vielä on lainkaan. täytyy saada mielenrauha, ei tätä muuten kestä. onneksi ei kipuja ole ja vuoto on todella niukkaa. (: 

mukavaista viikonloppua teille rakkaat odottajat!! <3 tarrasukkia meille! (:

ainiin, ostin tänään muuten ensimmäiset vaatekappaleet masuasukille. (; nimittäin ihan pienet sukkaset <3
 
cupcake: no se on hyvä kuulla, et sullakin alkaneet oireet "vasta" noilla viikoilla! :) Mulla on pariinki otteeseen aikaisemmin tullut pientä vuotoa rv 6-8 ja kesken ovat menneet. Itse oon käynyt aina päivystyksessä näyttäytymässä, jos on vähänkään tullut verta. Ihan varmuuden vuoksi...
 
Täällä kans yks varovainen mukaan ilmoittautuja. Laskurien mukaan la ois 18.10 ja nyt viikoja olisi kasassa 4+3. Meillä ensimmäinen lapsi kyseessä ja yli vuos yritetty, joten nyt kyllä jännittää! Tein testin maanantaina ja näytti silloin jo plussaa, mutta yrittänyt malttaa mieleni, kun syksyltä yksi keskenmeno takana. Huomenna kuitenkin ajattelin soittaa lääkäriin ja varata aikaa ensimmäiseen tarkastukseen. Toivottavasti ei joudu ihan viikolle 12 odottamaan. :)
 
Hyvin varovaisesti minäkin ilmottaudun.. LA siis mahdollisesti 12.10 ja ensimmäistä odotan. Todella toivottu tulokas ja yritystäkin takana yli vuosi. Ikää itselläni 21. Kovin on vaikeaa olla vielä kertomatta kellekään. :) Oireita ollut kyllä; plussan sain 3+4 ja se viikko oli kyllä oireet niin voimakkaina... Väsymys sekä huonovointisuus, onneksi nyt hieman vähemmän. Rintojen arkuus sekä väsymys kuitenkin. ja TURVOTUS! Neuvola 21.2
 Mutta katsotaan... :)
  RV 5+2
 
Iloisena ja varovaisena ilmoittaudun joukkoon! Olen 23v ja tämä on toinen raskaus. LA omien laskujen mukaan 9.10! Nyt olisi 5+5 kasassa ja oireita on tällä viikolla ollut: huonovointisuutta, väsymystä ja erittäin helposti on pinna palanut (esim. jos mies on pitäny telkkaria liian kovalla tai istunut tietskarilla minuutin liian pitkään) :D Neuvolaan sain ajan 22.2 . On niin onnellinen olo, tätä on niin kauna toivottu :)
 
Samaa katselin :D katotaan nyt vielä miten lääkärissä tarkentuu vai ollaanko osattu itse laskea oikeat päivät!
 
Onnea kaikille tulokkaille  ja tervetuloa mukaan :)
Nakelkaahan niitä tietoja tuonne lokakuisten listaan niin päivittelen sinnekin :)

Omaa napaa:  Täällä väsymys jyllää päällä, ja tuntuu ettei mitään jaksais tehä. Onneksi on tuo neitonen joka pitää väkisin liikkeessä eikä vaan tuu päiviä nukuttua :) Perjantaina sit sainki mahatauvin joka onneksi meni päivässä ohi, eikä tarvinnu ku kerran oksentaa(hyi jos tulee aamupahoinvointia :S) mutta sitäki useammin sai sit vessassa juosta.. Neitille ei onneksi ainakaan vielä oo tullu, ja mieskin näyttää selvinneen ilman :)

Jokos muut on kertoillut raskaudesta muille? :)
Me ei olla kuin yhdelle hyvälle kaverille, ja pari kaveria oli täältä bongannut :) Mutta tarkotus ois vielä ainaki muutama viikko ootella ennenku ees vanhemmille kerrotaan, tuo anoppi kun meinaan melko hölösuu olla niin sen jälkeen varmasti kaikki tietää :D
 
Minä riemunkiljahduksien saattelemana liityn onnellisiin odottajiin! Laskureiden mukaan LA 17.10., nyt mennään rv4+4.
Kaikki on niin uutta ja ihanaa eikä ihmetteleminen meinaa loppua. Pari viikkoa on menty sängystä töihin ja töistä sänkyyn, eli väsyttää valtavasti! Viimeviikon loppupuolella ilmestyi kuviin etova olo ja se sai hymyn nousemaan miltein korviin saakka :) Samalla kyllä alkoi lämpö nousemaan ja flunssa iski päälle. Nyt peiton alla lämpimässä naputtelen konetta ja lueskelen palstoja.
Hyvää matkaa meille kaikille! :)
 
mukavaista sunnuntain alkuiltaa toivotellen! (:

aikaisemmin mainitsemani vuoto loppui (IHANAA) ja tuntuu että oireet hirmuisen paljon vähentyneet siitäkin olemattomasta. (: eli enää mainittavia juttuja vois olla nännien arkuus, mut ei ne suoranaisesti enää edes ole kipeät. :D minun piti ihan testi tehdä tännään, mutta kahta viivaa näytti edelleen, jeeejeejee!

kaverini kertoi eilen nähneensä unta, että oli ostamassa tyttövauvalle mekkoa... hän tuppaa näkemään monesti enneunia - meinasi että kukaan muukaan hänen tuttunsa ei ole raskaana, ainoastaan vaan minä. (: niinköhän lie käy, että tyttöä odotellaan.. (; huh, ei pidä ajatella ihan noin pitkälle.... :D tuossa päivällä selailin erinäisiä sivuja joissa puhuttiin näistä uskomuksista, että onko masussa tyttö vai poika.. niin merkithän viittais vielä siihen, että poikaa odotellaan, kun en ole kärsinyt mistään pahoinvoinnista juuri laisinkaan, muutenkin oireisto aika niukka! :o

Mairu; minä olen ainaki sellainen persoona, että hiljaa oleminen kivasta asiasta on kamalan vaikeaa! :D kolme hyvää ystävää ja minun vanhempani tietävät raskaudesta. (: mieheni ei ole vielä tainnut mainita kenellekkään.. taitaa olla malttavaisempi, ja odottaa ainakin muutaman viikon vielä. 

huomenna olisikin töihinpaluu edessä..huoh. "/ kauheen nopeasti meni vkl, hyvässä seurassa. (:
 
Täältä yksi eka kertaa plussannut ilmoittautuu! Laskurin mukaan LA on 12.päivän tietämillä.Kierto on ollut pitkä (58 päivää), joten saas sitten nähdä minne se LA arvioidaan. Jännittynein ja iloisin mielin odotellaan. :) Raskausoireina oikeastaan vaan välillä vihlovat kivut mahassa ja vessassa ramppaaminen..:) Ensi viikolla sitten ekalle neuvolakäynnille.
 
Täällä myös yksi uusi odottaja, rv 6+2 menossa :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!! Ensimmäinen raskaus, joten jännittää kovasti.. oireitakaan ei ole paljoa, väsymystä kyllä ja alussa oli palelua kovasti. Cupcaken kanssa ilmeisesti samoilla päivillä.. Mulla oli myös eilen ruskeaa vuotoa ja tänään vielä muutama minimaalinen tippa, toivottavasti ei ole merkki mistään pahemmasta.. kipuja ei kuitenkaan ole.

Mukavaa odotusaikaa meille kaikille! :)
 
Jospa minäkin uskaltaisin jo ilmottautua mukaan... :) mä tein positiivisen testin 2.2. menkkojen piti alkaa 1.2., mutta viikkoa aikaisemmin mulla tuli keskellä yötä hirveä vatsakipu, luulin että menkat alkaa mutta ei ne sitten alkaneetkaan. Samanlaisella vatsakivulla alkoi mun ensimmäinenkin raskaus, joten osasin epäillä jo tosiaan silloin viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Teinkin ekan testin jo heti samana päivänä, mutta silloin ei vielä tullut toista viivaa.. sitten vasta näytti kun ne menkat oli oikeasti myöhässä. :)

Meillä on siis ennestään 1 ½ -vuotias poika ja kyllähän mua vähän hirvittää että mitenhän me tullaan pärjäämään kahden kanssa.. varsinkin kun tämä esikoinen on sellanen viikari että HUHHUH! :D

Ja tosiaan 3.10. on noitten netin laskureitten mukaan laskettu aika. Kun soitin neuvolaan niin sanoivat että 2.10, en sitten tiedä mitä pitäisi uskoa mutta päivä sinne tai tänne, mä oon nyt tottunu enemmän tuohon 3.10. päivämäärään. :) ja enpähän erotu joukosta kun täällä näyttäisi monella muullakin olevan tuo samainen päivä! :D

Ainoat oireet mitä mulla on tähän asti ollu, on AIVAN JÄRKYTTÄVÄ NÄLKÄ. Sama oli ensimmäistä odottaessa alkuraskauden ajan.. ja se on tosiaan sellanen nälkä mikä ei syömällä lähde.. vaikka söisi miten monipuolisesti ja isoja annoksia. Niin ja hirveä väsymys kans vaivaa.. vois töissäkin nukahtaa välillä pystyyn.. ja sitä väsymystäkin oli ekassa raskaudessa. Ainoa ero ensimmäiseen raskauteen on se, ettei nyt ONNEKSI pukkaa niin paljon finnejä kuin sillon :) tai sitten mä oon vaan ahkerammin hinkannu tuota naamaa kaiken maailman aineilla etten näyttäis niin hirveältä kuin esikoista odottaessa... :)
 
Moikka!

Täälläkin todella varovaisesti mukaan ilmottaudutaan.. :) aamulla tein positiivisen testin ja laskureiden mukaan la ois 22.10. 25v ja toista lasta odotetaan!Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin!Niin minulla kun teillä kaikilla muillakin tietysti :) Menkkajomottelun lisäksi ei oo ilmaantunut vielä muita oireita..mutta ei ollut kyllä esikoista odottaessakaan vielä tässä vaiheessa muuta!Neuvolaan soittelen ehkä ens viikolla,pakko varmaan vielä loppuviikosta tehdä yks testi kun se tuolla kaapissa sattuu olemaan,ja varmistua asiasta.. :)
 
Hei taas!

Muutama päivä täältä taukoa, olipa taas mukava tulla lueskelemaan näitä sivuja. Kiitos kokemuksistanne LokaQ, Yumna, Ansku92, Cupcace, jonanna, Mairu, Matti ja muut! Ihanaa lukea teidän kaikkien tuntemuksia. Ja tervetuloa uusille, kivaa kun meitä on näin paljon! emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon (mä oon tää vika koska mä oon ihan liekeissä!!!!)

Nyt olis raskausviikko 5+1 käynnissä. Ahmin appelsiineja ja kananmunia. Mä ajattelen vain niitä! Ja punaisia paprikoita...mansikoita.emoticon Nyt kun kahvi ja viini on kiellettyjen listalla, kaakao maistuu, se aito O´boy.emoticon

Kohtu supistelee silleen jännästi, ja jäsenet puutuu aika ajoin.

Päänsärky on kestänyt jo monta päivää, tietokoneen ja tv: valot sattuu päähän pahasti. Minulla vähän sama juttu kuin sinulla jonanna,  olen tosi väsynyt ja pinna on kireellä. Nukun yöt todella huonosti, tunnit vaan kuluu enkä pääse uneen. Pahoinvointi on pahinta öisin - tämä on jotain ihan erilaista kuin ensimmäisessä raskaudessani, silloin nukuin hyvin. Nyt pissalla juoksun lisäksi on tämä ällö olo ja kauhee jano läpi yön. Aamulla olo on kuin asfalttijyrän alle joutuneella, tai ku joku olis lyöny lekalla päähän, kuvittelisin että tältä se tuntuu. Pahoinvointi kestää aamusta iltaan koko päivän, ja voimistuu yötä kohden.

Nenä on ollut tukossa jo monta viikkoa, nyt niistäessä tulee verta. Korvat menee lukkoon koko ajan ja aivastelen läpi päivän. Tänä aamuna ekan kerran kahvi haisi pahalle. Täytyy pyytää että mies rupee käyttämään termaria.

Minulla on eka neuvola ke 29.2 ja eka ultra Jorvissa seuraavana päivänä 1.3. Silloin on 7.raskausviikko. En millään malttaisi odottaa!!! Nyt olisi kova kiusaus varata aika yksityiselle että saisi kuulla ne pienen sydänäänet mahdollisimman pian.

Ajateltiin myös varata aika Mehiläiseen 3 D -kuviin, käytiin esikoista odottaessa ja se oli kyllä mahtava kokemus! Muistaakseni rv 20-24 olis siihen paras aika. Videot ja kuvat on esikoisesta tallella ja niitä pyöritellään vieläkin. Hieno muisto jonka voi jakaa myös lasten kanssa sitten kun ovat isompia. Se 3D maksaa jotain 200eukkaa... Onko täällä muita 3 D:stä innostuneita?

Tsemppiä teille kaikille olotilojen kanssa, se vähän lohduttaa mieltä että mitä pahempi olo, sitä vahvempi on raskaus!

Montuska: Huomasin just että meillä on laskurin mukaan sama la!

Terveisin Barbamama&"Pörrö"
 
onnea kaikille plussanneille!:)täällä kans yx ilmottautuu mukaan:) laskettu aika ois 7.lokakuuta. viime vuoden syyskuussa aloitettiin yrittämään ensimmäistä ja aika tuntu ikuisuudelta ku vauvaa ei kuulunut. Mut nyt tammikuussa se sit tärppäs:)) olin kyllä siinä uskossa että menkat alkaa ja niitä sit odottelin ja ei kuulunu. uskalsin testin tehä vasta ku menkoista oli viikko aikaa kulunu ja heti tuli positiivinen tulos! eistä oikein vieläkään tajua.... nyt on menossa raskausviikko 6+ 1. oireita on ollu hyvin vaihtelevasti:pahoinvointia, todella voimakasta väsymystä, rintojen arkuutta ja mitään ruokaa ei tee mieli mut nälkä on mieletön vaik syöki 2h välein. neuvola aika on 7.3 ei jaksa oottaa viel paria viikkoa! sittepä sen oikeesti tajuaa ku näkee sikiön ultrassa et  mä olen raskaana:) ja mitä toivon yli kaiken et vaavi pysyy matkassa mukana!!
 
december, itelläki on tuo järkyttävä nälkä koko ajan! ja se on todellakin sellainen mikä ei syömällä lähe vaik kui monipuolisesti syö ja vaik syö vähä isompiakin annoksia ku normaalisti. puoli tuntia syönnistä ni heti on kiljuva nälkä. töissä se on aika tympeää ku meinaa alkaa heikottaa ja ei viitti joka minuutti olla syömässä:))
 
Riemuissani ilmoitan itseni tähän joukkoon! Olen niin onnellinen! pillereistä luovuttu huhtikuussa ja viikonloppuna testailin plussan! taisin kyllä tietää raskaudesta testaamattakin.. oletetusta ovulaatiosta (kierto ihan sekaisin vieläkin pillereiden jäljiltä) asti ollut nännit kipeät, runsas vv, selkä-, pää- ja mahasärkyä. palelua, nuhaa, olen ollut hyvin kiukkuinen ja onnellinen minuutin välein ja ITKEN!! itken hyvin paljon ja kokoajan! jos viimeisimmistä kuukautisista osaan ja voin laskea niin tänään mennään 5+4  ja ensimmäinen tulossa! :) laskettu aika siis netin laskureiden mukaan 18.10 :)

Tänään kerroin yhdelle ystävälleni, koska ei tälläsitä asiaa voi pitää itsellään! se lause "olen raskaana" ääneen sanottuna, kuulosi niiin oudolle ja omituiselle... en oikein osaa sanoa sitä! ja nyt en voi lopettaa hymyilemästä!! :) :)  tekee mieli hehkuttaa asiaa kaikille, mutta ei näin alussa vielä uskalla tuulettaa... pelkään että joudun pettymään ja sitten tulee niitä voivotteluita...
Missä vaiheessa ajattelitte kertoa teidän läheisille? perheelle ja ystäville? siis missä vaiheessa minä uskaltaisin kertoa kaikille?
 
Takaisin
Top