Lokakuun lahja 2012

lucci

Oman äänensä löytänyt
Varovaisena ilmottaudun lokakuiseksi odottajaksi. Viikkoja kasassa niukat 4+1, joten toivotaan että pieni pysyy matkassa. <3 L.A olisi 7.10.-2012.
Neuvolaan tänään soittelin alavatsakivuista jotka viime viikon kiusasi, mutta kertoivat olevan normaalia kohdun kasvukipuja näin alkuraskaudessa. Muuten raskausoireita aika vähän, vuorotyöt aiheuttavat väsymystä entisestään, tuntuu että uni maistuisi enemmän kuin sallitaan :D
Miehen kanssa todella onnellisia ollaan "ylläristä", ehkäisy heitettii joulun jälkeen pois, mutta en ajatellut sen heti tärppäävän <3 

 
Pitäisköhän mun olla varovainen toinen ilmoittautuja. Meillä myös jätettiin ehkäisyt tuossa joulukuun loppupuolella ja sitten nyt vaikuttaisi ekasta kierrosta heti onnistaneen. Itse asiassa laskettu aika on ihan sama kuin teillä, Lucci! :-) Eli 7.10.

Viikkoja mulla tuon laskurin mukaan olisi kasassa tosiaan vasta 4+2, eli todella alkumetreillä ollaan täälläkin. Oireita on kuitenkin ihan kohtalaisesti jo, lähinnä yöllisen vessassa ravaamisen merkeissä. Ja plussatestin tein kaksi päivää sitten, sen jälkeen en oo vielä testannut vaan ajattelin odotella tuonne ensi viikon puolelle uutta testiä. Kuukautisetkaan ei oo vielä varsinaisesti myöhässä, joten hyvin hyvin varovaisesti olen tästä raskaudesta iloinnut. 

Toinen raskaus mulla kysymyksessä, eka päättyi rv 33+5 kiireelliseen sektioon raskausmyrkytyksen vuoksi, joten odotan mitä tahansa tältä seuraavaltakin raskaudelta. Kaiken lisäksi olen vielä ykköstyypin diabeetikko, joka tarkoittaa myös sitä että synnytys käynnistetään ainakin viimeistään rv 37 ellei siihen mennessä ole spontaanisti käynnistynyt. Eli vaikka tuo LA on lokakuussa, niin todennäköisemmin syyskuun vauva tästä on tulossa. 
 
Onnittelut teille molemmille plussasta ja paljon tarrasukkia asukkaille :)

Aika hyvä sattuma Yumna, ihan samoilla päivillä mennään siis ;)
Itse aattelin huomenna soitella neuvolaan ja varailla varhaisultralle aikaa!
On tämä jännää aikaa, maltan tuskin odottaa että raskaus etenee ja saan kertoa sukulaisille/ystäville. Mutta maltin mielin kuitenkin :)
 
Minä ajattelin soitella neuvolaan vasta ensi viikolla uuden testauksen jälkeen... Naikkarille soittelin kylläkin jo heti seuraavana päivänä testin tekemisestä, että miten asiassa edetään. Mun raskaus ja synnytys hoidetaan kaikkineensa siis Naistenklinikalla diabeteksen takia. Tavis neuvolatkin tulee kyllä, mut ainakin mitä oon tutuilta ymmärtänyt niin ei niitä paljoo siellä nämä toiset raskaudet enää kiinnosta :-) Ajattelevat vissiin, että kaikki on jo niin tuttua ettei tarvi niin paljon käyntejä tai jotain. 

Naikkarilta sanoivat, että eka käynti lääkärille on rv 11. Että varmaan käydään jossain yksityisellä varhaisultrassa. Lähinnä haluan tarkistuttaa, että alkio on ihan oikeassa paikassa, sydän sykkii ja että niitä on se yksi vaan :-) Viimeksi käytiin varhaisultrassa muistaakseni rv 8 ja kyllä se raskaus sen jälkeen tuntui tosi paljon todellisemmalta vaikkei vauvan liikkeitä tuntenutkaan vielä pitkään aikaan! 

Mitenkäs teillä, joko on paljon raskausoireita ilmassa? Täällä ravataan siis öisin vessassa sen vähintään viisi kertaa. En muistanutkaan miten rasittavaa se on... Muuten on sitä sellaista alavatsan nipistelyä ja toispuoleista viiltelyä/pistelyä milloin kummallakin puolella. Myös väsymys nostaa selkeästi päätään. Nyt on ollut jonkin verran myös alaselän kipua, joka vähän hirvittää koska sellaista en viime raskaudesta muista. Toivottavasti ei oo kuukautiset sittenkin vielä tulossa... 
 
Itsekin tilasin uusia raskaustestejä ja aattelin loppuviikosta myöskin testailla.. Jotenki todella epätodellinen olo! Ehkä vielä kun raskaus on tosiaan niin alussa, ei uskalla iloita hurjasti, ettei vaan menkkapiru kurvaa paikalle...

Oireista vielä sen verran, tosiaan kova väsy/nälkä. Lämmöt on koholla ja ehkä hieman flunssanen olo.. Itselläki myös munasarjoja nipistelee, uskon et johtuu keltarauhasesta, joten se lienee asiaan kuuluvaa. Menkkamaiset kivut on onneksi loppuneet.. Rintojakin aristaa ja ovat turvonneet :D

Itsekin mietin tuota yksityisellä varhaisultraa mutta neuvolasta sanottiin että varhaisultra olisi 6-7 rv:llä joten taidan sittenkin odotella siihen asti :)
 
Mistäs päin, Lucci, olet kun teillä pääsee neuvolaan varhaisultraan? Sehän on kiva! Täällä Hesassa ei mun käsitykseni mukaan oo edes ultralaitteita neuvolassa vaan ultrat tehdään joko naikkarilla tai kätilöopistolla. Edelliseni synnytin Vaasassa ja sielläkin kaikki ultrat oli keskussairaalassa, ihan kaikilla raskaana olevilla siis. Niin ja siis eka ultra on ollut molemmissa kaupungeissa mulla rv11, normaaliraskauksissa kai on vaan ne kaksi rv12 ja 24 ja sit tarpeen mukaan loppuvaiheessa vielä. 
 
moikka kaikille :)
varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Tänään tein plussatestin,tosin haalella viivalla. Ajattelin huomenna hakea clearblue testin ja tehdä sen sit perjantai aamuna jos antais jo selkeän tuloksen.
Mulla on 2 tyttöä 2009 ja 2010 syntyneet ja keskenmeno takana 2011.
Keskenemeno tuli maaliskuussa joten nyt yritän kovasti olla ajattelematta pahinta mutta vähän peelottaa kun ei ole pahoinvointiakaan mitä kahdessa viime raskaudessa on ollut jo ennen plussaamista.
Yumna:
Paljonko maksoi käydä yksityisellä varhaisultrassa? minä haluaisin kyllä käydä tarkastamassa että kaikki on hyvin jos tämä pieni pysyy matkassa sinne asti. 
Oireena on väsymys ja tajuton nälkä :)
Rv: 4+0
Onnea matkaan kaikille :)
 
heippatirallaa.
täällä kans yks varovainen ilmoittautuu odottajaksi :)
LA 3.10 , joten viikkoja nyt 5+1. 
mua kans kiinnostaisi mitä maksaa yksityisellä tuo eka ultra? meen jorviin synnyttää ja siel eka ultra vko 11-12. ekan neuvola ajan sain helmikuun loppuun .
raskaus on viides , synnytyksiä 3takana + 1keskenmeno vko:lla 12.  
uusioperhe kyseessä . lapset mulla 13,10 ja 7 ja miehelläni 14,10,9 ja 8. :))
jänskättää kovin ku edellisestä synnytyksestä ehtii tulla 8.v-jaiks ..
 
Tervetuloa j.n. ja Ihmeperhe! Ja onnittelut meille kaikille :-) Kiva kun porukka kasvaa pikku hiljaa! 

Ultra yksityisellä maksoi viimeksi muistaakseni noin 90€. Siitä kun ei saa mitään Kela-korvauksia... Kyllähän se vähän kirpaisi siitä 5min. tutkimuksesta, mutta toisaalta ne sydämenlyönnit oli sen arvoiset! 
 
Niin sitä minäkin, LokaQuu, ihmettelin, että jossakin tosiaan saa varhaisultrankin ihan neuvolassa ja ilmaiseksi? 

Ei täälläkään oo normaalilla odottajalla kun eka ultra rv11-12 ja sitten se rakenneultra rv21 (josta aiemmin virheellisesti sanoin rv24). Mulla tulee sitten noiden ultrien jälkeen vielä monta ultraa, jossa tarkkaillaan enimmäkseen vauvan kokoa. Meillä diabeetikoilla kun vauvat tuppaa kasvamaan vähän liian isoiksi. Esikoinenkin oli tuolloin rv33+5 syntyessään jo 2800g... 

Vielä, LokaQuu, tosta raskausdiabeteksestä piti sanoa, että mulla myös yksi tuttu jolla "todettiin" raskausdiabetes mut sit kun hän itse mittaili niitä verensokereita raskauden aikana niin ei ne koskaan nousseet mihinkään diabeteslukemiin. Että ilmeisesti aika herkästi noita raskausdiabetesdiagnooseja sit tehdään. 
 
En mä erityistä syytä varhaisultralle tiedä, puhelimessa sanoi että varhaisultra on rv 6-7 mahdollista, kerta asiasta mainitsin:)
 
Täällä yksi uusi lokakuulainen varovaisesti mukana. En vielä tiedä tuleeko täällä palstalla paljon roikuttua, mutta kokeillaan. LA olisi jossain 3.10. tienoilla. Meilläkin napsahti kerrasta, tosin ei edes yritetty vaan tämä tuli vähän yllätyksenä. Tosin iloisena sellaisena, kun lähikuukausina oltaisiin eniveis alettu yrittämään. Nytpä ei ainakaan tartte jahkailla, että milloin olisi hyvä aika aloittaa yritys! ;D

Ja pistän vielä paremmaksi kuin LokaQ: Meillä esikoinen nyt 7,5kk. Jaiks, mitäköhän tästä vielä tulee?! :D

Niin, ja en oo vielä ite mihkään soitellut. Pitää kattoo soittelenko maanantaina neuvolaan, vai sanonko asiasta peräti vasta parin viikon päästä esikoisen 8kk neuvolassa. Kun mitäpä ne tokakertalaiselle näin varhaisessa vaiheessa tekisi?
 
Moi kaikki!
Samoin olis itse laskettu aika 7.10., eka neuvola on vasta 23. päivä, että sit katotaan vielä uudestaan. Ekaa täälläkin  koitetaan väsätä :)

Me jätettiin kumit pois 15. päivä, ja silloin olis laskujen mukaan ollu ovulaation aikakin. Sit ku oli menkat päivän myöhässä niin tein testin. En uskaltanu tehä vielä silloin samana päivänä ku menkkojen piti alkaa, kun oli tentti silloin. En halunnu et menee ajatukset sekasin :) Tissit oli silloin aika kipeet, mutta mulla on muutenkin ollu menkkoja ennen. Olin ihan varma, että testi on negatiivinen, mutta eipäs ollutkaan!

Sen jälkeen tissit tuli vaan kipeämmäksi, alko alavatsan menkkakipuja muistuttavat kivut, ja väsyttää. Selkä on ollu kans kipeä, mut en tiedä johtuuko muusta.

Jostain syystä pelkään, että menee kesken, kun sitä neuvolaakin joutuu odottamaan noin kauan... Olis kiva nähdä heti kun mahdollista, että onko siellä sydämen sykettä näkyvissä. Haluisin kuitenkin yrittää malttaa mieleni, enkä mennä yksityiselle...
 
Moikka! joudun täältä nyt sitten jättäytyä pois. raskaustestin viiva tummeni jo seuraavana päivänä mutta menkat sitten alkoi perjantai lauantai välisenä yönä että tää oli sit vissiin kemiallinen raskaus :/ toinen kerta neljässä kuukaudessa kun joudun odotus palstalta poistumaan :( mutta onnea kaikille ja jarrusukkia pikkuisille että pysyisivät matkassa mukana!
 
Harmi, j.n.! Tsemppiä uusille yrityksille! Toivotaan, että pian tärppäisi ja raskaus pääsisi alkamaan ihan kunnolla! 

 
Hei!

Täällä olisi myös yksi lokakuun lahja tiedossa. Menkat 2 päivää myöhässä ja tein juuri raskaustestin: se oli vahvasti positiivinen! Ei mikään haamu, niinkuin monet kerrat aikaisemmin ollut, vaan 30 sekunnissa nousi testi-ikkunaan vahva viiva!

Laskurin mukaan raskausviikkoja 4+2, LA 13.10.

Taustoista sen verran että olen 37v yhden pienen 2v5kk Jonathan-pojan onnellinen äiti. Esikkoa yritettiin 5 vuotta jonka tuloksena lapsi tuli! Tätä toista ollaan yritetty nyt yli vuosi ja vihdoinkin tärppäs! (juuri kun menetin toivoni ja vaivuin synkkyyteen...) Pari varhaista keskenmenoa puolenvuoden sisällä takana, tämä lapsi on todella haluttu ja odotettu perheeseemme!!!

Olen kärsinyt vuosikaudet kivuliaasta endometrioosista, ja ollut sen takia leikkauspöydälläkin. Viimeviikolla oltiin sairaalakäynnillä hyvää matkaa kohti hedelmöityshoitoja, mutta luonto valitsikin toisin!

Olen tästä Korkeimmalle enemmän kuin kiitollinen, ja toivon että tämä lapsi pysyy sisälläni loppuun asti!

Tällä hetkellä olotila ainakin näyttää hyvältä; pientä etovaa aaltoilevaa kuvotusta ja tajuton väsymys. Himoan paprikoita ja kaikki hajut ottaa vahvasti nenään.

Terv.Barbamama
 
Onnea ja tsemppiä kaikille!!
 Täällä yksi myös varovasti ilmoittautuu...
Yritystä takana reilut 2 vuotta ja keskenmeno vasta takana. Heti tärppäs uudestaan mutta kun ei uskalla jotenkin iloita. Ensi viikon to pääsen yksityiselle varhaisultraan, kallista lystiä mutta joka pennin arvoista.
Kaikki peukut pystyyn että kaikki on hyvin nyt, sillä kyllä tätä muksua on tehty ihan urakalla. Rahaa on palanu tähän tuusaan jo niin paljon et luovuin jo toivosta ja uhkasin ommella koko vehkeen kiinni ja unohtaa.
Turvottaa ihan sairaasti, muistutan muumia. Voiko maha pullahtaa näin alussa..? Ja mielialat heittelee niin että itse ei perässä pysy, voi meidän isäntä parkaa. Pinnaa ei löydy juuri ollenkaan ja miehen suussa asuu joku erikoishaju joka ei miellytä yhtään.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja osaisin pelkäämättä alkaa nauttia raskaudesta...
 
Elokuisista käyn vain nopeasti onnittelemassa Barbamamaa!!! Nyt niitä tarrasukkia ja liimanäppejä :D

Onnittelut myös muillekin...
 
Neuvola-aika varattu, 29.2. Tästä se lähtee, sen jälkeen nokka kohti Jorvin sairaalaa ja ensimmäistä ultraa - vielä kuukauden verran pitäisi malttaa odottaa.

Synnytin esikoiseni Jorvissa -99. Ajattelin tämän toisenkin siellä synnyttää, kun oli sen verran hyvä kokemus. Onko täällä muita Jorviin menijöitä?

Barbamama

P.S. Valvoin viimeyön kun olen niin onnellinen. Tänään alkoi voimakas aaltoileva pahoinvointi. Oi tätä onnea!emoticon
 
hei barbamama ja kaikki muutkin :)
olen menossa jorviin myös ja synnytin siellä kans v 99. eka neuvola 28.2 ja huomen varhaisultraan yksityiselle:) onnea teille
 
Takaisin
Top