Lokakuun lahja 2012

Onnea plussasta maijuzka ja peukut pystyyn että tällä kertaa sujuu kaikki hyvin!

Tuleeko teillä muilla mies mukaan varhaisultraan? 
 
Onnea plussasta maijuzka ja peukut pystyyn että tällä kertaa sujuu kaikki hyvin!

Tuleeko teillä muilla mies mukaan varhaisultraan? 
 
Täällä kanssa yksi varovainen ilmoittuja. Laskujeni mukaan olisi nyt 4+3 viikko menossa. Meillä avopuolisoni kanssa jo yksi lapsi 07/11, joten toinen lapsi tulossa todella pian, mutta olemme todella onnellisia. Toivotaan nyt vaan, että pikkuinen pysyy matkassa mukana.
Oireita ei ole pahemmin vielä ollut, paitsi jumalaton väsymys ja rinnat ovat todella arat. Toivon vain että tämä raskaus sujuisi hiukan paremmin, edellisessä oli paljon sairauksia ja kipuja, mutta nyt niiden aiheuttajat on poistettu!

Kaikille paljon tarrasukkia matkaan ja onnittelut plussauksista!
 
Täällä kans varovainen ilmottautuu mukaan :)
Äsken tein testin ja positiivista näytti, mun mielestä melkokin vaan vaalealla viivalla, muttei ihan haamukaan kun niin sselvästi erottu :D Laskurin mukaan laskettu aika ois 10 Lokakuuta :)

Elikkäs meille tämä ois pikku kakkonen jos mukana pysyy :) Ensimmäinen neitonen on viikon päästä hurjat 7kk :D

Oireita ei hirviästi oo vielä ollu, ehkä vaan väsyttää enemmän kuin yleensä.. Väsymys mulla oli myös ensimmäisen aikana aivan tosi hurja sinne 12 raskausviikolle asti..

Kuin monella oli oireita/tiesitte varmasti ennen plussa testiä et ootte raskaana? :)
Minusta oli niin hassua, kun en vieläkään usko että oisin raskaana.. mutta kun alan miettiin niin pari päivää ovulaation jälkeen meni sellanen "lämmin aalto" alamahan läpi, ja sillon muistan ajatelleen et "mitä tämä oli?", oiskohan siis tuollon tapahtunu hedelmöittyminen.. Vaikka sitähän sanotaan ettei hedelmöittymistä voi tuntea, mutta mä ilmeisesti tunsin :) Kait sitä näin ensimmäisen lapsen jälkeen sit tuntee kaikki vartalossa tapahtuvat asiat helpommin kuin ennen :)
 
Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille! Täällä vointi on muuten ihan ennallaan, mut hillitön väsymys on kyllä jo. Pientä flunssaakin pukkaa, joten sekin vie varmaan osaltaan voimia... Ja tietysti tuo taaperon kanssa touhuaminenkin ottaa oman energiansa! 

Meillä on anoppi Marokosta kyläilemässä nyt toista viikkoa (lähtee lauantaina) ja oon sumeilematta käyttänyt tilaisuutta hyödykseni :-) Toisin sanoen oon nukkunut aamulla pidempään ja anoppi on leikkinyt tytön kanssa sillä aikaa. Lisäksi hän on siivoillut täällä ja laittanut hyvää ruokaa. Mitä hemmottelua! Noh, paluu arkeen koittaakin juuri sopivasti sillä hetkellä kun ainakin viime raskaudessa todellinen väsymys, mielialavaihtelut ja etova olo alkoivat. Ja siihen samaan syssyyn mieskin on lähdössä viikon työmatkalle. Eli nyt aion kyllä nauttia tästä täysin rinnoin! 

En oo vieläkään varannut sitä varhaisultraa, mut kyllä me sinne yhdessä miehen kanssa mennään sit kun saan ajan varattua. Mairu kyseli noista raskausarvailuista/ tuntemuksista ennen plussaamista... Mulla silloin sinä päivänä kun luulen hedelmöityksen tapahtuneen, niin heti siinä noin tunti seksin jälkeen oli kyllä ihan selvä ovulaatiotuntemus. Yleensä oon siis aina muutenkin tuntenut ovulaation ja kierto on tosi säännöllinen. Siinä ajattelin ja taisin miehellekin sanoa, että nyt oli kaikki edellytykset raskautumiselle jos vaan niin on tarkoitus. Mutta siltikään en uskonut sen tapahtuneen. Enkä uskonut oikein vielä testin tehtyänikään, edelleen se tuntuu ihan epätodelliselta ajatukselta, että meillä on KAKSI lasta 8kk päästä jos kaikki hyvin menee! 
 
varovaisesti täälläkin ilmoittaudutaan mukaan keskusteluun (: kirjoittelinkin tuonne Listaus lokakuisista -topiciin hieman perustietoja, mutta siis.. plussailin eilettäin, LA laskureiden (sekä edellisten menkkojen) mukaan 7.10 - kuten muutamalla muullakin täällä :D Clearbluen digitesti näytti Raskaana 2-3! (:
huomenna tai perjantaina ois tarkoitus soitella neukkulaan, että koskas olisi ensimmäisen käynnin aika.. mutta veikkaan, että menee parin viikon päähän. ensimmäistä siis odotellaan, toivon nyt vaan että kaikki sujuis hyvin! <3 kuten toivon sitä meille kaikille! (:

niistä oireista.. minä itse en tajunnut mitään, menkat vaan oli useamman päivän myöhässä niin rupesin testaamaan, ja plussahan sieltä tuli :D massukipua on ollut, itseasiassa oli jo viikko sitten, mutta luulin menkkojen sieltä vaan alkavan - vaan eipä alkanut kuulua! mitään rintojen kipuilua, pahoinvointia tms ei ole ollut, AINAKAAN VIELÄ. mutta päänsärkyä senkin edestä! "/ olin kovin pessimistinen testaamisen suhteen.. niin monta kertaa aiemmin testit näyttäneet negaa, joten nyt on aivan kamalan hassu olo :D "ehän minä voi oikeasti olla raskaana?!" :D 

oireista olisin minäkin kiinnostunut kuulemaan muilta, eli onko mitään ollut? äitini kertoi oksentaneensa raskauksiensa aikana aina ekan kolmanneksen - toivon vaan ettei ois periytyvä juttu. ;o

paljon voimia meille, sekä niitä tarrasukkia!! <3
 
Hei taas! Ja tervetuloa kaikille uusille!

Miten menee kanssasisaret olotilojen kanssa?

Tänään on väsyttänyt kovasti ja aaltoileva pahoinvointi tuntuu pahenevan iltaa kohti, aivan samoin oli ensimmäisessä raskaudessani. Kohdussa viiltäviä kipuja esim jos kurkkua kutittaa ja yskin, tulee siitä kipukramppi alavatsaan. Vasen munasarja sytkyttää tasaisin väliajoin. Sellaisia jänniä kipuja kohdussa ihan kuin joku poraisi seinämään reikää. Jos sillä alkiolla on ruuvikone? Tunnen olevani tehdas! Päänsärky on jatkuvaa ja sitä on ollut jo monta päivää.

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa tapahtui jotain dramaattista, mun tisseistä tuli vähän maitoa! Ja samalla tisseissä sellainen paine kuin se tunne imettäessä kun maito nousee. Nyt on tissit ihan kovat ja kasvaneet jo kokoa. Aika hurjaa.

Minullakin välillä sellainen epämääräinen olo että voiko tämä olla totta, mitäs jos en olekaan raskaana, mutta sitten kun näitä oireita tulee niin onhan se ilmiselvää! Esim. nyt on sellainen pahoinvointi etten voisi kuvitella syöväni mitään, juon vain kylmää vettä, se auttaa tähän oloon vähän.

Huomenaamulla ajattelin tehdä raskaustestin vielä uudestaan...varmuuden vuoksi!

Minäkin tunsin ovulaation tosi selvästi, semmonen repäsevä nopea kipu vasemmassa munasarjassa. Tunnen sen aina ja se tapahtuu päivälleen 2 viikkoa edellisten kuukautisten alkamispäivästä(mulla on satavarma 28 pvän kierto). Niin nytkin. Sitä seuraavina päivinä tunsin jomotusta ja "kuplintaa" vasemmassa munanjohtimessa. Tunsin monta kertaa "liikettä", hedelmöitynyt munasolu se siellä matkusteli kohti kohtua!!  6.päivää ovulaatiosta tunsin puolen minuutin ajan "pooraavaa" kipua kohdun vasemmalla puolella, se oli niin kova se kipu että lysähdin kasaan ja uskalsin liikkua vasta kun se loppui. Ajattelin mielessäni että jeeeeeee! nytkö se tapahtuu. Hedelmöitynyt munasolu alkoi ruuvautumaan kohdun seinämään. Sitten semmoista "vasaroivaa" kipua muutaman päivän ajan päivittäin samassa kohtaa vasemmalla puolella alavatsaa; kaveri pulttas itteensä kiinni. Päivänä jona menkkojen olisi pitänyt alkaa oli alavatsassa menkkamaista raastavaa kipua mutta mitään vuotoa ei tullut. Aloin vihdoin uskaltaa ajatella että olenkohan raskaana -lähetin miehen apteekkikeikalle raskaustestejä hakemaan. Testasin plussan sinä samana päivänä eli maanantaina 6.2 iltavirtsasta ja vahva viiva nousi alle 30 sekunnin, en ehtinyt laittaa testipuikkoon tuppia takaisin kun viiva testi-ikkunassa jo paistoi punaisena. Tämä oli myös ensimmäinen kerta näiden kahden vuoden aikana kun en tehnyt raskaustestiä ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää. Yritin säästää itseäni stressiltä ja pettymykseltä. Tämä oli myös ensimmäinen kuukausi puoleen vuoteen kun en käyttänyt ovistikkuja. Ja plussa tuli! Jännä juttu sekin että esikoisen kanssa tein ekan raskaustestin viikkoa myöhemmin kuin nyt ja hänen kohdalla viiva ei ollut noin vahva vaikka viikkoja oli enemmän. Tämä raskaus on vahva!!

Kun menkat ei alkanu, kävi sama juttu kuin viimeraskaudessa - valkovuoto loppui kokonaan. Kohtu meni kiinni ja kaikki limat on nyt siellä sisällä, ja pysyy! Seuraavan kerran tuleekin sitten valkovuotoa vasta synnytyksen jälkeen, jos menee samalla tyylillä kuin viimeksi. Siistiä touhua tämä vai mitä! tai sitten on edessä totally erilainen raskaus, nähtäväksi jää.

Nyt ollaan kaikki ihan hissunkissun, muutaman viikon päästä voidaan jo tuulettaa täysillä vai mitä!

Terveisin Barbamama&nro2!emoticon
 
Heipsan kaikille! Minäkin liityn seuraan varovarovaisesti... Tosi alussa mennään, LA olis laskureiden mukaan 18.10.2012. Monta keskenmenoa takana, toivon todella että tää pikkuinen jaksais matkassa mukana!
 
hyvät huomenet vaan kaikille, ja tervetuloa uusille odottajille! (:

täällä ihan hyvä olotila, nukuin viimeyönä toodella sikeästi, tosin kahden peiton alla. :D paleli ihan älyttömän paljon - keskellä yötä heräsin kuumettakin mittaamaan, mutta mittari näytti vaan 36,4.. muuten vaan palelua "/ aika kylmä tää minun huone, mutta onneksi pääsen tänään omaan kotiini murun viereen makaamaan! (; muita oireita ei edelleenkään juuri ole, massua vaan juilii välillä, muttei vielä ole niin kippeetä tehnyt entä eilen teki. sais tuon juilinnan heittää pois, ku aina saa vessaan mennessä pelätä tädin tulleen kylään.. "/

mutmut, olihan mulla ihan asiaakin! :D nyt olisi sitten neukkula-aikaa varattu! jejeje! eka aika olis tuolloin 5.3 ja lääkäriaikakin sovittiin jo, joka on sitten 15.3!! :D arvatkaapa kaks kertaa jännittääkö (; verenpaineet varmaan viidessäsadassa, laittavat heti seurantaan.. :D pöh. 

joko te olette aikoja pyytäneet? (:
 
Mulla on neuvola-aika 22. päivä ja lääkäri 28. Laittoivat varmaan vähän nopeammin noi kun mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Tarvii lääkitystä seurailla, niin pitää päästä lääkärille nopeasti suunnittelemaan kuviot.

Ottaakohan ne koskaan utraa neuvolassa jo? Haluisin päästä toteamaan , että siellä yleensäkin on joku ja hengissä. Oireet on helpottaneet niin paljon, että välillä jo unohdan olevani edes raskaana. Rinnat ei ole juuri enää ollenkaan kipeät, alavatsan kipuja on ollut lähinnä vaan aamulla, ja iltapäivällä saattaa tulla vihlaisuja jos tekee jonkin nopean liikkeen. Jonkin verran väsyttää, mutta ei nyt mitenkään kauheasti.

Edelleen joka kerta kun käyn vessassa, pitää varmistaa, ettei tule vuotoa. En varmaan osaa ottaa koko hommaa vakavasti, ennen kuin on siellä ultrassa käytynä. Päivät menee hitaasti, kun on jo yli viikon odottanut edes neuvolaan pääsyä, ja nyt on vielä suunnilleen saman verran edessä.

Joku kyseli tosta raskaustestin tekemisestä ja omista tuntemuksista. Mä olin ihan varma, etten ole raskaana (kun en oo ennenkään ollu :D). Rinnat tuli kipeäksi kuten aina ennen menkkoja. Kierto ollu vähän epäsäännöllinen, ollen 25 päivää parina edelliskuuna, niin tein sen testin sit 26. päivä. Vieläkään ei oikeen kunnolla usko, kun oireitakin on niin vähän.
 
Ilmoittaudun myös joukkoon hurjaan :) LA olis sitten 7.10 ja neuvolaan soitin niin eka neuvola vasta 2.3 eli pitkiä on viikot kun odottaa että pääsis silloon mahdollisesti kuulemaan sydämmen tykytyksiä.

Aika metkaa vaan että ei oo ollu minkäänlaasia oireita toki ei ollu ensimmäisenkään kans, mutta kun koko ajan vaan odottais että olis edes vähän huono olo tai muuta.. mutta ei! Toki tässä nyt on niin kova flunssakin päällä että eipä paljon tunne muutakun tukkoosen olonsa :)
 
Tervetuloa kaikille uusille ! :) Ja onnea meille kaikille plussauksista :)

Pitihän tuo tänään vielä tehdä toinen testi et onko tämä nyt varmasti totta, ja kyllähän tuo plussaa näytti vaikken aamupissasta ees tehny :) Jospas tuota sit huomen aamuna neuvolaan soittelis, et mihin saa aikaa :)

Kattelin tuossa nuita LA päiviä  niin näytti tosi monella olevan 7.10 :D ootte kaikki ollu yhtä aikaa hommissa :DD
 
Heh juu, on peitot heiluneet oikein urakalla siinä puolivälissä tammikuuta! Kuten myös meillä siis :-) 

Täällä eka varsinainen neuvola 5.3. Viime perjantaina kävin jo kuitenkin terkan puheilla, jotta hän sai lähetteen raskaudenseurantaan Naistenklinikalle laitettua. Siis tän mun ykköstyypin diabeteksen takia. Lisäksi mulla myös sama vaiva kuin sulla, Matti, siis kilpirauhasen vajaatoiminta. Viime raskaudessa lääkitystä lisättiin sen osalta heti alkuun ja nytkin terkka kehotti heti lisäämään 0,25 mikrogrammaa. 

Täällä tuo esikoinen todella koettelee hermoja... Huomaan kyllä, että ilmeisesti hormonien ansiosta nyt ei sitä pitkää pinnaa tosissaan olisi. Lisäksi täällä väsymys on koko ajan vaan lisääntymään päin... Cupcake taisi sanoa tuosta, että edelleen pitää käydä tietyin väliajoin vessassa tarkistamassa ettei vaan menkat oo alkaneet. Täällä ihan samoin. Tuntuu niin menkkamaiselta tämä olo, että joka vessareissulla hirvittää. Kai se on ihan tervettä pelkoa tässä alkuvaiheessa, kun ne alkuraskauden keskenmenot on kuitenkin niin yleisiä. 

Tervetuloa vaan vielä uusille ja toivotaan että kaikki pysyy matkassa!!!
 
väsyneet päiväntoivotukset täältä saikkulandiasta!

täällä tosiaan takana äärettömän huono yö, unta ehkä 4 tuntia, kamalan pääkivun ja lämpöilyn kourissa. illalla ennen nukkumaanmenoa oli masukin ihan sekaisin.. "/ sängyssä tuntui että ei löydä hyvää asentoa, jalat on huonosti, massu kippee, peitto mutkalla, patja liian kova/pehmeä, tyyny ihan muhkurainen/liian ohut, palelee/hikoiluttaa ja oksettaa ...... että näin. jännäsin todella viimeyönä, että saan jossain vaiheessa kipittää vessaan ja antaa rehellisesti sanottuna ylen (ja nukkua sielä vaikka loppuyön).

kello kun herätti aamulla klo 0550, minusta tuntui etten oo nukkunu silmäystäkään. miehelleni sanoin, että tää tyttö taitaa jäädä vaan sänkyyn täksi päiväksi, ja eikun soitto töihin.. "/ työnantajalle soitin lisäksi sitte just äsken, ja pitihän se syy kaikelle tälle kertoa - onnitteli ja meinasi vaan, että ehdottomasti jään kotiin nukkumaan! :D olisi ollut tänään pätkäaamu yön kera ahkerointia töissä. ja jos ihan totta puhutaan, niin ihan hyvä mielestäni, että sain jäädä keräämään voimia.. vointi kun ei ole mikään järin hyvä. ja arvatkaapa muuten kaksi kertaa, oliko lääkekaapissa MITÄÄN parasetamolia? .. ei. buranaa oli kyllä liuskatolkulla. elikkäs mies vaan apteekkiin Panadolin hakuun, ni sais ehkä hivenen helpotusta tähän oloon.

toivottavasti teillä mennee hivenen hehkeämmin (:
 


Yumna kirjoitti:

Lisäksi mulla myös sama vaiva kuin sulla, Matti, siis kilpirauhasen vajaatoiminta. Viime raskaudessa lääkitystä lisättiin sen osalta heti alkuun ja nytkin terkka kehotti heti lisäämään 0,25 mikrogrammaa.

Pidä nyt sit kans huolta, että kilpirauhasarvoja seurataan riittävästi, ja ettei tsh pääse liian korkeaksi tai t4v liian matalaksi. Huonosti hoidettu vajaatoiminta kun voi aiheuttaa vauvalle kaikenlaisia sairauksia myös. Onneksi ei aina aiheuta, mutta riskit on suuremmat kyllä.
 
Jospa sitä itsekin nyt ilmoittautuisi tänne lokakuisiin... :) Ensimmäisen plussan sain 30.tammikuuta ja tämän viikon maanantaina oli pakko tehdä vielä toinen testi, kun ei millään voinut uskoa sitä todeksi --> selkeät kaksi viivaa antoi tämä toinenkin testaus eli kai se nyt on uskottava. Ensimmäistä odotamme ja hirmu varovaisin mielin edetään, kun tuli sivusta seurattua ystävän keskenmeno. Tietenkään ei saisi liikaa murehtia, mutta onhan nämä niin suuria asioita, että väkisinkin pistää miettimään... Pillerit jätimme pois 04/2011, joten vajaa vuosi meni, ennenkuin tärppäsi. Ensimmäinen neuvola-aika on Laskiaistiistaina ja laskureiden mukaan laskettu aika olisi 4.10. No, päivä kerrallaan...

Vielä noin viikko sitten aamuisin oli todella ällöttävä olo ja rinnat hirmu arat, mutta enää mitään tällaista ei oikeastaan ole. Nyt on noin viikon verran tullut satunnaista vuotoa vessassa käydessä, mutta mitään vatsakipuja ei ole ollut. Tuo vuoto säikäytti aikalailla, mutta ystäväni sanoi sen olevan täysin normaalia. Samaa sanoivat myös neuvolasta, kun sitä ensimmäistä aikaa varailin, joten uskotaan nyt heitä ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menisi hyvin.

Näillä mennään. Tsemppiä teille muillekin odottajille! :)
 
Kiitos muistutuksesta, Matti! Mun raskauteenhan liittyy paljon, paljon muitakin "normaaliraskauteen" kuulumattomia riskejä (diabetes, tää kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä vähimpänä suinkaan raskausmyrkytys ekassa raskaudessa). Eli uskon kyllä että kaikkea seurataan hyvin huolellisesti. Ja ne seurannathan tapahtuu siis sisätautilääkärien sekä synnytyslääkärien toimesta tuolla Naistenklinikalla. Viimeisimmät labrat on otettu tuossa joulukuun lopulla, jolloin kilpirauhasarvotkin oli hyvällä tasolla lääkityksen avulla. Mutta täytyy tosiaan vielä varmistella, että arvot mitataan viimeistään sitten ensimmäisellä lääkärikäynnillä taas.  
 
Missä vaiheessa teillä muilla on alkanut oireet? Mulla on nyt menossa vasta rv 4+1, plussasin jo melkein viikko sitten ja oireita ei oikein ole muuta kun järkyttävä väsymys ja hengästyn tosi helposti. Mulla on aikaisemmissa raskauksissa (jotka kaikki menneet kesken) alkaneet oireet jo aikaisemmin, tissit tuli tosi aikaisin kipeiksi ja pahoinvointiakin löytyi. Mä varmaan stressaan ihan turhaan, mut silti... :)
 
Ei mitään hätää, Ansku92, ei täälläkään oo yhtään enempää oireita kuin nuo sun mainitsemat väsymys ja hengästyminen. Ja mulla pitäisi kuitenkin olla "jo" rv 5+5 menossa. Edellisessäkin raskaudessa olin mielestäni ihan oireeton ainakin rv 7 saakka, jolloin alkoi ruokahaluttomuus ja etova olo. 

Päätettiin muuten jättää se varhaisultra kokonaan väliin loppujen lopuksi. Soittelin vähän hintoja ja kyllä muistelin viime raskaudesta väärin. Varhaisultrasta saa maksaa täällä pk-seudulla vähintään 180e. Tuntuu tosi isolta rahalta siitä 5min. tutkimuksesta, jossa näkyy 5mm kokoinen pavun näköinen pötkylä jonka sydän sykkii :-) Siis mitenkään LokaQ:n ihanaa varhaisultrakokemusta väheksymättä! Mut luulen, että tällä toisella kerralla voisi olla jopa jännempää odottaa siihen saakka kun näkee siellä oikeesti jonkun vähän vauvan näköisen tyypin heiluttelemassa. No, katotaan nyt maltanko mieleni... Ainakin tuolloin ekassa neuvolassa olisi mahdollista ehkä kuulla niitä sydänääniä jo kun viikkoja olis silloin 9. Jotenkin niin tän nyt myös järkeilen, että jos raskaudessa jotain menee pieleen ennen sitä 11. viikkoa niin kyllä siitä jotain oireita (verenvuotoa, kipua) tulee. Mites muut, ootteko kukaan vielä käyneet varhaisultrassa? Niin ja LokaQ:lle piti vielä sanoa, että varhaisilla viikoilla sulla näkyi jo sydämenlyönnit! 
 
Takaisin
Top