Lokakuun juttuja

Joko muilla on samaa, että on pakko järjestellä kaappeja? :D Meillä on aika pieni koti, niin heti alkoi mittailu ja järjestely, että saadaanko vielä tänne toinen lapsi mahtumaan. Ei oikein ole nyt sellainen tilanne, että voisimme isompaan vaihtaa. Vaatehuoneen mylläsin eilen kokonaan ja tänään on eteisen vuoro, kunhan sille aika löytyy :)
 
Pohjois-Pohjanmaalta ollaan, sekin lisää jännitystä et missä synnytetään... kesäkuulla pitäis synnäritoiminta vissiin loppua siellä. Esikoisen kans oltiin siellä, tykkäsin älyttömästi. Hirvittää lähtä pitemmän matkan päähän isoon sairaalaan synnyttämään :confused:
 
Joko muilla on samaa, että on pakko järjestellä kaappeja? :D Meillä on aika pieni koti, niin heti alkoi mittailu ja järjestely, että saadaanko vielä tänne toinen lapsi mahtumaan. Ei oikein ole nyt sellainen tilanne, että voisimme isompaan vaihtaa. Vaatehuoneen mylläsin eilen kokonaan ja tänään on eteisen vuoro, kunhan sille aika löytyy :)

Kyllä! Mä tein ton viime raskauden aikana (elokuussa) vaikka suht iso kämppä onkin, tuli kauhee tarve järjestellä ja viedä turhat pois, kyl on muuten siistiä nyt! :grin Kaikki kaapit ja varastotki tuli siivottua perin pohjin :)
 
Hitsi eka neuvola tänään varattu ja se olis parin viikon päästä :-) jännää!
 
Minä en oikein tykkää omasta neuvolatädistä, ei varmaan oikein ymmärretä toisiamme. On hän tavallaan ihan ok ja asiantunteva, mutta ekassa raskaudessa sai minut jotenkin aina huonolle fiilikselle. Ja jokainen kerta kun oli verivuotoja, niin sanoi vaan että "keskenmeno taitaa olla ja sille ei nyt voi mitään". Siis en tiedä miten hänen se olisi pitänyt sanoa, mutta jotenkin oli aina kaikissa asioissa semmonen negatiivinen ja kylmäkiskoinen. Ahdistaa jo valmiiksi soittaa hälle, että plussa tuli. Yleensä tulen ihan hyvin juttuun erilaisten ihmisten kanssa ja yritän tulla hänenkin, mutta näköjään kaikkien kanssa vaan ei synkkaa. Mulla oli viimeksi kaksi neuvolatätiä, he taisivat olla vuoroviikoin ja se toinen oli ihan mahtava. Hän jäi viimeksi loppuvaiheessa kokonaan eläkkeelle ja tämä toinen siis jäi jatkamaan hänen työtään.

Mulla noita vuotoja oli myös esikoisesta ja kun useassa ultrassa oli kaiken todettu olevan hyvin ja silti märehdin asiaa neuvolatädille niin hän sanoi vaan aina että "Joillakin niitä on" tai mietti että ehkä on herkkä kohdunsuu yms, mutta aina vakuutti että kaikki on hyvin kun sudänäänet kuuluu. Vuotojen takia kävin rv8 lääkärillä joka sanoi suunnilleen näin "Keskenmenoahan nämä vuodot tarkoittaa ja harmillisen useinhan niitä näillä pikku viikoilla on. Jos varaan tyhjennyksen tuohon viikon päähän. Riittääkö kaksi viikkoa sairaslomaa?" ei ois halunnut siis edes tarkistaa ultralla josko siellä kuitenkin on vielä joku hengissä. Vaatimalla vaadin ja samalle päivälle ultran sain ja hengissähän siellä oltiin, tyhjennysaika peruttiin ja raskaus meni hyvin loppuun asti vaikka vuodot jatkui. Jotku hoitoalan ihmiset ei vaan oo oikeita ihmisiä alalle.
 
Pohjois-Pohjanmaalta ollaan, sekin lisää jännitystä et missä synnytetään... kesäkuulla pitäis synnäritoiminta vissiin loppua siellä. Esikoisen kans oltiin siellä, tykkäsin älyttömästi. Hirvittää lähtä pitemmän matkan päähän isoon sairaalaan synnyttämään :confused:

Se on kyllä kamala tilanne ku sekin synnytyssairaala lakkautetaan, elättelen vielä toiveita jos sais jatkoaikaa vaikkei siis edes meijän synnytyssairaala ole, mutta vastustan noita lakkautuksia kun lisää pitkän matkan synnyttäjiä sekä osastojen ruuhkaa. Ois hienoa jos saisivat jatkaa edes Oulun lana:n valmistumiseen asti, 3vuotta, siellä olis sitten isommillekkin synnytysmassoille tilaa.
 
Olen tässä miettinyt miten kerron puolisolle raskaudesta jota odotettu jo 2vuotta. Haamu testi ei anna mulle rohkeutta uskoa raskautta kohtaa eikä kaikki oireet. Tilasin digitaalisen testin jos seki näyttää raskaana kerron heti. Ei, en halua pimittää tietoa mutta, jos tulee taas keskenmeno.. Äh hankalaa.. :/
 
Varasin eilen neuvolan, sain sen jo viikon päähän o_O Ois muuten menny tosi pitkälle, ajat vähä tiukassa vissiin, että ehkä parempi näin aikasin sitte, eihän siellä muuta ku höpistään ja mittaillaan verenpainetta tms. Ihan kivaa kyllä päästä höpisemään raskausjuttuja, en oo kertonu ku parhaimmalle ystävälle :)
 
Mollis: Minä en pystyis sekuntiakaan olla kertomatta puolisolle. Yhdessä sovitaan testien tekemisestä ja jännätään tuleeko viivoja. Suuttuis mulle kyllä ihan toisissaan, jos oisin tuollaista pimittänyt. Kaikki toki tavallaan, en tuomitse. Ja tavallaan ymmärränkin sun pointin. Mutta kuka sinua tukee, jos sattuiskin menemään kesken?

Me ei olla vielä puhuttu raskaudesta muille ja varmaan ekaan ultraan ollaankin puhumatta. Ehkä lähimmälle ystävälle kerron aiemmin.
 
Toki kertoisin sitten heti jos keskenmenee mut siis se että nyt heti aletaan yhdessä odotetaan niin kuin viimeksi ja sitten parin viikon päästä molemmilla ihan kauhee pettymys. Ymmärrän sun pointin kanssa. Enkä aluks uskonut että näin käy.. haluan vain olla varma aluksi kaikesta. Varmasti Kerron ennen viikonloppua kävi miten kävi. Esikoisesta herätin aikoinaan ja heitin tikun käteen onnesta sekaisin mutta nyt vaan tunnen pelkoa keskenmenosta.. On tää ihmis mieli outo
 
Kyllä minä jaan parisuhteessa kaiken miehen kanssa. En ikinä jättäisi mahdollista raskautta kertomatta. Nyt jos tulee keskenmeno Molllis niin itseksesi joudut asian käsittelemään. Miehen tuki kai auttaisi, mutta miten haluat. Ja pelko pois keskenmenojen suhteen. Tulee jos on tullakseen ja monesti se tarkoittaa vaan elinkelvotonta alkiota. Eihän elämästä tule mitään jos koko ajan jotain pelkää ennakkoon ja unohtaa nauttia hetkestä :)
Jotenkin en vielä kehtaa neuvolaan soitella. Katotaan millon saa aikaseksi.
 
En haluis olla töykee, mutta onko sulla ollut joskus keskenmeno agronomi?
Pelko km:stä painaa mielessä jokaisessa raskaudessa eikä siitä ole helppo päästä.
Vaikka sen tietää, että etukäteen pelkääminen ei auta mitään, niin silti sitä jonkin verran miettii.

muok. ja voin varmaan aika monen keskenmenon kokeneen puolesta sanoa, että jos on km:n kokenut niin ei varmasti ole seuraavassa raskaudessa asenteella, että "km tulee jos on tullakseen".
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top