Lokakuun juttuja

jee oottelinkin tämmöstä ryhmään. Onko täällä muita jotka odottaa esikoista? :-)
 
Mää tossa kattelin millä dpo:lla oon saanu esikoisesta mitäkin tuloksia cb digillä.
Esikoisesta sain dpo15 "raskaana 1-2" ja nyt tästä raskaudesta dpo14 "raskaana 2-3".o_O
Miehen kanssa ollaankin väläytelty, että jos onkin kaksoset tulossa. Mies on ajatuksesta ihan innoissaan. Minä taas en ihan niin innoissani. Mies oli hyvä kun sanoi et kyl niitten kans selviäis. Sanoin vaan et niin tottakai kun minä ne täällä hoidan kun hän on paljon töissä.:grin
Toivon vaan, että sieltä löytyis edes yksi elävä, oikeassa paikassa oleva ihmisen alku.:Heartred
 
Täällä myös yksi esikoista odottava! :greet025
Kaikki on niin jännittävää ja pelottavaa!
Pitäiskö tänne perustaa esikoista odottaville oma viestiketju? Saako sen luotua kuka vaan? :)
 
Kuka vaan voi luoda uuden ketjun. Kun ollaan kesäkuisten "etusivulla" niin tuolla ylhäällä on "luo uusi ketju". Siihen vaan otsikko. Sovelluksessa on vissiin siä ylhäällä se kynän kuva.
 
Esikoisen odotus oli kyllä ihan superjännää ja pelottavaa. Kaikki niin uutta. Tosin tuntuu toisenkin odotus tosi jännittävältä ja pelottavalta. Kaikki on vähän sellaista arpapeliä.
Kunpa osaiskin ottaa ihan rennosti vaan.
 
Mulla on vasta viides viikko alussa 4+1, eli en vielä ole pystynytkään, mutta varmaan jo ensi viikolla soittelen. Kiva kun saa päivän mitä odotella.
 
Kannatan omaa ketjua esikoista odottaville :) Mulla myös esikoinen tulossa. En oo vielä päättänyt, milloin soitan neuvolaan. Jokohan ensi viikolla kannattais vai pitävätkö aivan yli-innokkaana? :D
 
Varasin viikko plussan jälkeen ja saa kai sitä heti plussattuaki soittaa, ne antaa hyviä neuvoja vitamiineista ja mihin kannattais tutustua nyt raskauden alussa :)
 
Mä ajattelin ite siis soitella ens viikon lopussa, sillon olis viikkoja 6+1. :-) ja mäkin kannatan esikoista odottaville omaa ryhmää :-)
 
Vilttitossu, aivan varmasti jokainen odotus on jännittävää ja pelottavaa! En usko, että se tietynlainen pelko ja jännitys lähtee vaikka viidettä odottaisi. Jokainen raskaus on niin erilainen.

Täällä neuvola varattu jo alkuviikosta. Tein siis viime viikonloppuna ekat positiiviset testit ja tiistaina soitin neuvolaan. Ja ihan hyvä, että soitin ajoissa, koska mulla meinas tulla jo vaikeuksia saada sopivaa aikaa omaan neuvolaan. Pohti jo mahdollisuutta mennä jonnekin muualle ensikäynnille, mutta onneksi löytyi sopiva ajankohta, että pääsee ihan alusta asti käymään omassa neuvolassa.

Neuvolaa enemmän mä kyllä odotan sitä varhaisultraa kahden viikon päästä. Ehkä tää raskaus silloin alkaa tuntua hieman todellisemmalta :)
 
Lum_, oho, onpa jännä että ajat oli niin kortilla. Milloin sulla sitten on se eka neuvolakäynti? Pitää varmaan minunkin siis vain reippaasti soitella heti piakkoin :)
 
Mä ajattelin yrittää huomenna soittaa neuvolaan, täällä on kyllä tosi nihkeät noi soittoajat joten oo varautunut siihen etten pääse kuin loppuviikosta läpi. :rolleyes:

Jotenkin vähän epätodellinen tunne koko raskaudesta. Mies on kyllä tosi innoissaan, ja keksi jo työnimenkin jotta voidaan puhua lapsilta salaa. :D
 
Tiutiutiu, mulla on se neuvola 9+4. En tiedä kuinka myöhään se oikeesti on, mutta puhelimessa ne puhui että jos menee kauheen paljon myöhemmäksi niin tulee "kiire" päättää osallistuuko niihin sikiöseulontoihin.

Ton puhelun jälkeen mä aloinki vähän googletella noita seulontoja. Onko muut jo ehtiny miettimään niitä? Että aikooko osallistua? Entä onko jo kokeneimmilla kokemusta? Mä kyllä tällä hetkellä oon kallistumassa siihen, että osallistuisin.
 
Ollaan osallistuttu molempien lasten kohdalla, itse olen sitä mieltä että jos jotain vialla niin haluan tietää mahdollisimman aikaisin, jotta ehtii tottua ajatukseen ennen syntymää. Keskeytykseen en varmasti pystyisi kuon siinä tilanteessa että oma terveys olisi vaarassa.
 
Me ollaan kans osallistuttu seulontoihin. Se taitaa olla 10+0 paras aika käydä verikokeissa. Ainakin viime raskaudessa oli näin.
 
Takaisin
Top