Lokakuisten massujen kasvattajat 2011

myrsky, minua  se doppleri kiusaa kotona. ;D Mut onneks se on nyt muuttolaatikoissa piilossa. Ja luin ne ohjeet niin viikolta 12 lähtien voi dopplerilla saada kuulumaan sydänäänet, sitä ennen ei. :)
Fuyu, muistahan levätä välillä vaikka  uusi juttu onkin ja oma yritys mut sun pitää nyt aatella myös omaa jaksamista. :) Kun tosiaan aika hurjalta kuulostaa tuo sinun viikko.
Edelleen itsellä niin raskaanaolematon olo  että huh huh.. Ihan huolestuttaa. Mutta täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Esikoista odottaessa oli jo tässä vaiheessa niin hirvee pahoinvointi että oksensin monena päivänä. Vielä kaks viikkoo neuvolaan. Mut onneks se muutto on tässä välissä niin on jotain muuta ajateltavaa.
Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Noniin, sainhan mä varattua sen neuvola-ajan. Parin viikon päähän sain ajan. :>
 
Tämmöinen tylsä copy paste tuolta toisesta pinkasta..;) ...

Mulla oli eka neuvola tänään!!!! :)

Mukava neukkutäti oli. LA aikaistui tällä puheella 30.09. mutta en vielä muuta tuonne syyskuisten puolelle koska LA saattaapi vielä muuttua maanantaina kun päästään neuvolalääkärille ja V A R H A I S U L T R A A N!!!!!! :D:D:D Iik!! emoticon

Täyteltiin tietokoneelle meidän tietoja, otettiin verikokeita ja juteltiin yleistä. Sain pissipurkin kotiin ja lomakkeita täytettäväksi maanantaita varten.
Isipisi <3 oli neuvolassa mukana ja tulee maanantainakin mikäli ei joudu töihin (toivottavasti pääsee, nähtäis meidän tulokas ensimmäistä kertaa yhdessä..!! Tai hyvällä tuurilla tulokkaat..;) )

OIKEIN MUKAVA kokemus oli!! :)

Sokerirasituskokeeseen joudun rv 26 koska painoindeksi oli 25...:/ kökkö..

Nyt siis jo rv 7+6 mutta päivitän tuota tickeriä maanantaina jos tarvii..emoticon
 
Yh, saapui se pahoinvointi tännekin.. Onneksi on kuitenkin ollut ainakin tähän asti lievempää kuin pojasta. Eilen jo tuli semmoinen kummallinen olo, ihan kuin koko ajan olisi nälkä mutta mikään ei kuitenkaan maistu. Hajut ällöttää, tänä aamuna meinasi lentää kun kaadoin pojalle pulloon kauravelliä purkista, haisi meinaan niin kammottavalle!:)
En tiedä olenko tulossa kipeäksi vai.. Eilen oli tosi vetämätön olo, särki selkää ja oli tosi kylmä. Illalla kun mittasin lämmön oli tulos 37,4. On tuossa kyllä hieman yli sen mitä raskaus voisi nostaa? Tänään olo on ollut samanlainen.. Pitäisi kohta jaksaa lähteä ajelemaan pojan kanssa mummille, ollaan siellä yötä ja huomenna olisi tarkoitus mennä käymään Ikeassa. Saas nähdä kuinka hieno reissu tulee kun ällöttää ja paleltaa:/ Ei millään viitsi peruakaan, kun en tiedä koska äidillä on seuraavaksi vapaata ja mieskin on jo sopinut kaverinsa kanssa illanistujaiset meille.. Ihan niinkuin kukaan siitä nyt suuttuisi että olen kipeä, mutta ärsyttää vaan "pilata" kaikkien suunnitelmat...
 
AIVAN JÄRKYTTÄVÄ OLO! Närästää, närästää, närästää. Polttaa niin että itkettää. Muutenki olo on oksettava. Nälkä tuntuu olevan, vaikka maha on halkeamispisteessä. Odotan tässä vaan sitä päivää, jolloin oksennan ekan kerran.

Närästystä ei auta yhtään, että mun tekee tajuttomasti mieli kaikkea mahollista roskaruokaa pizzasta lihapiirakoihin. Täytyy ostaa luonnonjugusttia ja pakastemustikoita. Jos se rauhottais mahaa. 

Maha oli eilen illalla niin turvonnu, että ois voinu kuvitella mun olevan ainakin viidennellä kuulla. emoticon
 
Tulin vain ilmoittamaan että hegissä vielä ollaan vaikka todella kiirettä on pitäny.  :/ Raksalla meni koko viikonloppu, nyt tulevana viikonloppuna olis  se muutto. Nytkin koko tämä viikko menee pakatessa tavaroita ja järjestellessä asioita. Tuun sit ens viikolla paremmalla ajalla kirjottamaan enempi. Ens viikollahan se on se eka neuvolakin, ei tässä oo paljoo kerenny raskautta miettimään. Ja IHME jos tämä kyytiläinen pysyy mukana, viikonloppunakin innoissaan kantelin kaappeja joita laiteltiin miehen kanssa paaikalleen. Toivon kyllä että siellä on niin sisukas kaveri ett' pysyy lokakuuhun mukana mutta pelko on kova. :( Oireita ei juurikaan vielä ole. Iltaisin pahoinvointia , ruoka ei oikein maistu vaikka ennen juuri se ilta on ollu se aika ku oon syöny hirveesti. Väsyttää jonkin verran mut en tiiä johtuuko se esikoisen huonoista yöunista, heräilee monesti.. 
Toivonkin kaikille oikein hyviä vointeja ja kirpeitä pakkaspäiviä. :) Yritän tosiaan keretä käymään täällä useammin. ;)
 
Poika 6kk tänään <3 Äkkiä se aika menee, tuntuu että justiinsahan sitä oltiin vasta synnärillä:)
Ikean reissusta selvitty suht hengissä, lauantai iltana lähes 39 astetta kuumetta ja aivan tukossa.. Mies hoiti koko eilisen päivän poikaa, niin sain levätä rauhassa. Kuumetta ei enää, mutta muuten kyllä aika veltto olo.. Poika saa tänään syödä purkkiruokaa, jos äiti olis huomenna kunnossa ja tekis sitten taas itse ruokaa.. Nyt ei vaan jaksa:/
 
Tänään oli varhaisultra.<3 Pikkuinen siellä elelee yksiössään ja sydän naputtaa hienosti! emoticon  Pikkuinen olikin vielä tosi pikkuinen, vastasi viikkoja 6+4 joten LA myöheni 17.10 asti! Sydänääniä ei päästy vielä kuuntelemaan mutta nähtiin sykkeet monitorista. =) Pituutta veijarilla on 6,9mm<3

Ja tänä aamuna oksensin sit ensimmäistä kertaa. Siinä meni aamupalat työpaikan roskikseen...emoticon Onneksi ei oo pitkät työpäivät, vaan 3h, ja oli jogurtti ja myslipatukka mukana joten jakso tehä työt hyvin. :) Meinaa tulla huono olo puolessa välissä työpäivää jos ei syö mitään niin täytyy olla pieni välipala mukana.
Hienosti nämä pahoinvoinnit tästä varmaan vielä lisääntyy kun vasta näin alussa nyt sitten ollaan... :P hehhee.. Ja huomautuksena näin lopuksi: tissien ympärys on kasvanu lähtötilanteesta jo 4 SENTTIÄ. emoticon  Wou...Eikä ole pelkkää turvotusta, koska nämä on ihan erituntuiset kuin ennen, eli rasvaa/maitotiehyitä tullu lisää..
 
Hola mammat !! :)

onnnnnea hirmusti alissa kun näitte teiän pikkusen varhaisultrassa! emoticon 
oli varmasti niin onnellinen hetki.

Mäkin oon miettiny tuota varhaisultraa aika paljon mutta en enää kyllä varaile kun muutama viikko "vaan" tuntuu kyllä ikuisuudelta.. siihen np-ultraan..
En kylläkään ole vielä kutsua sinne saanut mutta neuvolatäti arveli että viikolla 10-11.
sitä odotellessa  emoticon

Mulla on oireet hirmusti vähentyny.. pahoinvointia ollu toooosi pikkasen ja ruokakin maistuu aika normaalisti.
Turvotusta, rintojen kipuilua, palelua kyllä on mutta muuten normaali olotila ja välillä taas hiipii ajatukset mieleen että onkohan siellä masussa ketään..
Mietin tossa tänään töissä että loppujen lopuksi tää odotusaika tulee varmaan hurahtamaan aika himpuran nopeaa :D
Vastahan mä tein sen plussa testin ja nyt huomenna jo rv 8 ja kohta ultra!!

Viikonloppuna keskusteltiin miehen kanssa noista nimistä... kyllä sai välillä nauraa hekottaa kunnolla toisen ehdotuksille :D
saas nähä miten päästään yhteisymmärrykseen nimestä pikkuselle.. tai no tytön etunimi on tiedossa mutta toka nimi eheeeeei.. saati sitten pojalle nimeä ... ei ei..
okei tiiän, oon erittäin aikasessa MUTTA sitä on kiva leikkiä ajatuksella  emoticon

Meillä on töissä nyt tosi paljon flunssaa liikkeellä.. korkeaa kuumetta monta päivää yms.. voiko pikkuselle olla vaarallista jos sairastuu rajumpaan flunssaan? :o

Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille matkaan emoticon
 
Tervehdys! Täällä varovainen tervehdys lokamammoille.
Tein 19pv (kp33/32-35)raskaustestin aamutuimaan, joka osoittautui negaksi viiden minuutin päästä. Painuin pehkuihin uudelleen ja unien päätteeksi kaivoin samaisen testin nenän eteen.
Eipä se aivan negaa näyttänytkään vaan huippuvaalean plussan paljasti levänneille silmille.
Teen parin päivän päästä uuden testin, jolloin saan varmuuden haamun todellisuudesta, jolloin uskaltaudun hehkuttaa enemmän.
Alustava LA olisi 31.10.
 
Varovaiset onnittelut Poutis, mulla tuli kans ensin roskishaamuja kahtena aamuna ennen plussausta. :D tai ne oli oikeastaan VIIVANPAIKKOJA jotka hädin tuskin erotti, mutta seuraavan päivän viiva oli aina edellistä vahvempi.
Toivottavasti sun viiva vahvistuu!!! emoticon
 
täällä ilmottautuu sellanen jolla la 24.10. eka neuvola on 1.4.. vähän pelottaa että onko siellä masuasukkia olleenkaan.. pahoinvointia ei oo kauheesti ollu.. toista lasta odotellaan.. 
 
Moikka.

Täällä uusi mamma odottelee ensimmäistä pienokaista. rv ois nytten 11+3. Eli L.A 8.10

Huomenna ensimmäinen ultra!
Meinaa jännittää, ku kaikki vielä niin uutta.
Toivotaan että pienokaisella/pienokaisilla ois kaikki hyvin.
 emoticon
 
Ihka ensimmäistä kertaa täällä... Ensimmäinen olisi tulossa ja ihmeissäni ja
innoissani olen emoticon  Viikoja takana 9+3 joten LA on 30.10. saatan siis siirtyä vielä tonne marraskuun puolelle mut aloitellaan nyt täältä. Ensimmäinen neuvola oli maanantaina ja ultraan tulisi sitten kutsu parin viikon päästä.
 
Tervetuloa uusille!! :) jos haluatte nimenne ja tietonne lokamammalistaan niin käykää siinä pinossa lisäämässä tietonne, liitän ne sitten listaan. emoticon

Hyvinkö on iita ja jjenna teidän raskaudet alkanu?? =) <3
 
Miäkin uutena ilmoittaudun! Ensimmäistä Naperoa odotellaan, viikot taitavat olla 11+6 tänäpäivänä. Oltiin onnekkaita kun tärppäsi ekalla yrittämällä <3

Ultra ja eka neuvolakäynti ovat vasta 28.4., koska tällä hetkellä majailen vielä ulkomailla, eikä täällä ole varsinaista neuvolaa lainkaan. Ultraankaan eivät halunneet ottaa vain yhden käynnin takia :/ Vähän jänskättää, mutta Suomen päässä neuvolatäti sanoi, että mennään nyt näin :) Ei pitäisi olla syytä huoleen. Kotiudun siis pysyvästi Suomen kamaralle tämän kuun lopussa.

On tää kyllä jännää :D ja ihanaa!



 
Heipsansaa =)
Ilmoittaudun joukkoon, laskettu aika on 15.10.
Ensimmäistä odotetaan ja hieman hämilläänkin, vain 2kk yrittämisen jälkeen ja ikää kuitenkin jo 36v..... =)  onko näkysällä  muita jo "kypsemmällä iällä" olevia esikoisen odottajia?
 
Moikka! Täällä uusi lokamamma ilmoitautuu...Varsinainen mamma,ikää on JO 38v ja kolmas lapsi tulossa. Laskettu aika on 19.10 Tyksissä. Esikoiseni on 11v ja kuopus 5v. Aika tarkkaan teen siis lapsia kuuden vuoden välein.... Pahoinvointia kesti muutaman vkon ja nyt on erittäin voimakasta päänsärkyä jonka vuoksi olen ravannut jos missäkin lekurissa. Seuraavana vuorossa neurologi:( Epäilevät raskausajan migreeniä,saa nähdä miten vuorotöideni käy. Fiilikset on silti hyvät ja erittäin onnelliset<3<3
 
KatjaKoo tervetuloa joukkoon. Mulla oli kanssa tuosta esikoisesta kauheat päänsäryt ja ne kesti kolmeviikkoa yhtäjaksoisesti jonka jälkeen helpottivat. Raskausajan migreeniksi todettiin silloin neurologilla, onneksi nyt vielä ei ainakaan ole ilmaantunut tässä raskaudessa. Oon kauhulla pelännyt että jos nytkin iskee kun on kuitenkin hoidettavana tuo 10kk vanha poika tässä.
 
Takaisin
Top