Lokakuisten massujen kasvattajat 2011

Minnuska89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kaikki jotka tänne liittyy niin tervetuloa vain keskustelemaan! :)

Itse perustelen näitä foorumeita siltä varalta jos jossain vaiheessa näihin johonkin itsekin pääsisin.

Täällä itse odottelen ovulaatiota tulevaksi, ihan lähi päivinä se on tulossakin kun oireet on niin siihen viittaavia :) Lääkäri jonossa olen kun keskenmenosta on tullut kuluneeksi ensiviikon torstaina jo tasan vuosi ja tutkimuksiin menen jos en raskaudu vieläkään.

Mutta oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille jotka tänne siirtyvät :)


YK12

KP13/32
 
Heippa! Täällä haamuplussattiin eilen, ja laskettu aika olisi siis 5.10!
Pidetään sormet ja varpaat ristissä että vihdoinkin muodostuisi kunnon reippaaksi vahvaksi plussaksi!

 
Uusi loka-mama ilmoittautuu!=) Plussasin tänään 13kk yrityksen jälkeen, rv4+6, LA näillä näkymin 2.10. emoticon

JÄNNÄÄ!!! Maanantaina soittoa terkalle/nessuun ekan ajan varaamiseksi.<3
VAU-laskurin mukaan tämän pikkuruisen pullanmurun sydän alkaa lyödä jo ensi viikolla...!!emoticon

Mitkä on teidän muiden fiilikset?? Niin paljon ONNEA myös teille, toivotaan että saadaan tänne paljon muitakin!emoticon
Mie olen onneni kukkuloilla<3<3 Tämä pieni rakas on niin toivottuemoticon
 
Varovasti tulisin mukaan! Testin tein eilen ja laskettu aika olis 2.10.
Toista lasta odottelen, esikoinen on 5kk vanha, joten ikäero jää pieneksi.. 

Tarrasukkia vaan kaikille masukeille jotta pysyvät matkassa mukana! 
 
Poistun kaikessa hiljaisuudessa keskuudestanne...
Täällä tunteet niin pohjassa kuin mahdollista. Lääkärissä kävin viimeviikolla joka oikein kovin iloisena ja rempseänä ilmoitti ettei musta tule äitiä... vieläkään.

Paskempaa fiilistä tosiaan saa hakea. Tuntuu ettei ruoka maistu ja ei vähääkään kiinnostaisi töitä tehdä.

Varsin hauskaa myös se, että olin viimeviikolla lounastamassa isoveljeni entisen avovaimon kanssa, joka on kuudennella kuulla raskaana. Muisteltiin siinä mennyttä kahtakymmentä vuotta, ja tämä muisteli naureskellen minun vastaustani kun lapsilta kysytään "mikä susta tulee isona?" oli minun vastaukseni ollut aina "äiti".

Tiedän että olen nuori, ja moni sanoo, kun kuulevat meidän yrittävän lasta, "miksi ihmeessä, te olette niin nuoriakin vielä!"
So what? Olen aina tiennyt mitä rupean ammatikseni tekemään, missä tulen asumaan ja ennenkaikkea - kuinka monta lasta haluan.

Pahoittelen tätä purkausta, tunteet ovat vain niin järkyttävän pinnalla. Sattuu enemmän kuin laki sallii.

 
Böö kaikille ja PALJON onnea ! emoticon
Täältä liittyy yksi esikoistava odottava "mamma" joukkoonne. Elikkäs rv 4+6 kasassa ja LA 4.10 <3
Täällä ollaan aika sekavissa tunnelmissa edelleen vaikka plussailin tuossa reilu viikko sitten.
Kaikki on nyt niin uutta ja jännää... IHANAA!

Mitenkäs teillä on odottaminen lähtenyt käyntiin ? ilmestynyt jo paljon oireita vai ei?
Ittelläni oli hirveä olotila koko plussausta edeltävä viikko ja vähän sen yli.. nyt on helpottanut rutkasti.
Tuon viikon aikana ei saanu syötyä oikein mitään ja koko ajan tosi paha olo ja kaikki vaan eto.. hyh hyh ..

mutta nyt tästä onneks pystyy jo nauttimaan :) mutta ei tää pieni järki kyllä vielä oikein tajua.. myös vähän jännittää vielä kun kaikki nii alussa että mitä jos käy jotain...
mutta pitänee yrittää ajatella positiivisesti!
Kaikille vielä onnittelut masu asukeista , ihana kun löysin tän palstan niin voi vaihdella kuulumisia.
Minkäs ikäistä porukkaa täällä ompi tällä hetkellä? ittelläni tulee kesäkuussa 24 mittariin ja miehelläni 27 :)
 
Ellikaramelli, suuret pahoittelut.emoticon  Paljon onnea tuleviin yrityksiin!!! +++

Jenn_u kyseli oireista, mulla olis pitkä lista kaikennäköistä.

- rinnat kipeät/muuttuneet (kasvaneet jo nyt, nännit laajenneet ja nänninpäät kovat ja tosi ulkonevat "kananlihalla"). Nyt on alkanu rintojen isot verisuonet näkymään pinnassa (tästä oli yhdessä raskautta käsittelevässä kirjassakin, ihan luetellaan "oireeksi")
- pientä etoilua ja aamuisin oksennusrefleksi herkässä
- haju-/makuaisti hieman terävöityneet
- pissalla saa juosta 1-2h välein ja kakalla 2-3 kertaa päivässäX)
- tänään on väsyttäny aika paljon (ja kissa perhana ei antanu mun nukkua päikkyjä vaan touhotti menemään>heräsin kaks kertaa juuri kun olin nukahtamassa ja sitten en enää ehtinytkään yrittää kolmatta nukahtamista..)
- vatsan muljutus + joskus heijastuu selkään
- syödessä: kun masu on jo täys, aivot ei viestitä täyteyden tunteesta vaan NÄLÄSTÄ. Eli mulla on näläntunne vaikka masu on jo täys...emoticon tämä on täysin uutta, ikinä ole ollu vastaavaa!
- jo ennen plussausta mulle tuli tämä raskauden "hehku":) kasvojen iho sekä hiukset "loistaa"

Pian hedelmöittymisen jälkeen mulle tuli vahva tunne, että nyt onnistui, eikä intuitio pettänyt. Onko muilla ollut samaa?=)


Siehän muuten sait plussan nopeasti, kiva!:) ja ekan neukun tosi aikaselle.emoticon
 
Unehtu, kaikille uusille TERVETULOA JA SUURET ONNITTELUT, aivan mahtavaa saada tänne uusia äidinalkuja!!emoticon
 
Pahoittelut ja paljon voimia Ellikaramellille!

Onnittelut Jenn_u!

Minä täytän helmikuussa 25 ja mies on 30..
 
Sain plussan itse asias testiin 1-2 päivää ennen kuukautisten "normaalia" alkamis päivää.. mulla hiukan epäsäännölliset kuukautiset ollu.
Tein ekan testin illalla ja heti tuli plussa ja oli pakko vielä tehä seuraavana aamuna toinen jotten varmasti väärin tulkitse testiä vaikka miehen kanssa sitä yhdessä tuijotettiin kilpaa ja toitotettiin toisillemme "kyllä, siinä on KAKSI viivaa. Joo et nää väärin, minä näen myös ne kaksi viivaa" heheh.
Ja jep, sain tosi aikaselle tuon neuvola ajan. Millä viikolla siis ensimmäinen ultra yleensä on? siin on kyllä vielä piiitkä odottaminen.. hiljaa hyvä tulee.

Onko joiltain kuunneltu sydänäänet ekalla neuvolakäynnillä?
Ittelläni niiden kuuleminen erittäin pieni todennäkösyys kun ensi viikolla vasta alkais pienellä se lyömään.. niin tuskinpa lähtee vielä  neuvolantäti sitä metsästämään :p

Sulla aika lista nuita oireita ollut Alissa. Mulla myös tuo rintojen muuttuminen, aristaminen yms on ollut koko ajan. Ja ei missään nimessä voi kuvitella nukkuvansa mahallaan kun rinnat on niin hempuran arat. Jotenkin tunne koko ajan että nää palleroiset ei oo mun.

... en tiiä mikä mulla tuossa oli aiemmin mutta meinasin lähteä ostamaan raskaustestiä kaupasta ja varmistaa että oon varmasti raskaana ?!? en tiiä koska oikeen saan taouttua sen päähäni..
no mutta en kuitenkaan lähtenyt ostamaan testiä.
 

Onnea kaikille uusille odottaville! :) Me ootetaan esikoita, oon ite koht 24 ja mieheni 27 vuotias. Aika hissukseen ollaan oltu, tosin en tiedä kuinka kauan pysyy salassa kun välillä tulee niin huono olo että melkein oksennan.

Aika jännää aikaa tämä on, ei oikeen usko vielä todeksi :)

emoticon

viikkoja 4+6

 
jänskää mennää nipsuli ihan samassa vaiheessa ja aikaslailla saman ikäsiäkin :)
mun tekis mieli kailottaa koko maailmalle mut nyt pitää osata olla vielä ihan hissukseen ja pitää tää salaisuus.. emoticon
 
Np-ultra on 10-14 viikolla muistaakseni. Ite olin pojasta np-ultrassa 12+jotain. Ja sitten rakenne ultra on joskus siinä 20 viikon paikkeil.. Edellisessä raskaudessa ekat sydän äänet kuunneltiin muistaakseni joskus 16 viikolla. voin tuonkin tarkistaa vanhasta äitiyskortista jahka muistan missä se on. Mutta oon kyllä kuullu et joillain on yritetty kuunnella jo ennen np-ultraa, siinä vaan voi käydä niin ettei viel kuulu ja sitten äiti panikoi turhaan.

muoks. Np-ultrassa olin 11+3 ja swen jälkeen neuvola käynneil kuunneltii sydänääniä...
 
Yksi odottaja liittyy joukkoon :)
Toisen lapsemme LA ois 8.10 :)
Esikoinen on 8kk eli noin 1v 5kk tulee pienokaisilla ikä eroksi :)
emoticon

Lilypie Maternity tickers


Lilypie First Birthday tickers
 
Jeii, taasen uusi tulokas!=) Tervetuloa Hemppa000!!!emoticon 

Minusta kuulostaa ihanalta tuo noin pieni ikäero, ite haluaisin toisen lapsen heti tämän synnyttyä (tosin tämä mielipidehän voi muuttua tässä matkan varrella kokemuksen myötä mutta tällä hetkellä se tuntuis ihanalta ajatukselta...:) tai sitten jos tulis kaksoset;) )
 
Tervetuloa joukkoo Hemppa ! :)  mukavaa kun väki kasvaa.

Hohhoijjakkaa voi sanoa tän päivän kuulumiseksi.. mielettömän väsyny ollu koko päivän. Tuntu töissä välillä ettei mistään tuu mitään kun oli niin poikki. Meinasin itekin nukahtaa lasten lepohetkellä (oon siis päiväkodissa töissä).
No kaipa se täytyy lähteä pienet torkut ottamaan!
 
Tervetuloa joukkoo Hemppa ! :)  mukavaa kun väki kasvaa.

Hohhoijjakkaa voi sanoa tän päivän kuulumiseksi.. mielettömän väsyny ollu koko päivän. Tuntu töissä välillä ettei mistään tuu mitään kun oli niin poikki. Meinasin itekin nukahtaa lasten lepohetkellä (oon siis päiväkodissa töissä).
No kaipa se täytyy lähteä pienet torkut ottamaan!
 
Takaisin
Top