Lokakuisten massujen kasvattajat 2011

Moi! Täällä ilmoittautuu joukkoon esikoista odottava maailman onnellisin nainen :D Kauan on tätä lasta toivottu ja olo on edelleen hyvin hämmentävä eikä vielä oikeen uskalla uskoa todeks tätä. Varsinki mies toppuuttelee välillä, että katotaan nyt ihan rauhassa ainaki sinne ekaan ultraan ;) Laskettu aika olis 20.10. Eka ultra mulla on jo rv 8 kun tämä lapsi on saanu alkunsa hedelmöityshoidoilla.

Ihanaa odotusaikaa kaikille onnellisille masun kasvattajille, toivotaan pienokaisille tarrasukkia matkaan :)
 
Hei vaan!

Täällä ilmottautuu uusi odottaja! Tein tänään pitkällisen pohdinnan jälkeen raskaustestin, johon pärähtikin VAHVA plussa! Kyllästyneenä yrityksiin jätin pari kuukautta sitten kiertojen laskemiset pois, joten en ole aivan päivälleen varma missä kohtaa nyt mennään. Ovulaation mukaan kuitenkin olisin nyt viikolla 5+??! :) Laskettu aika olisi siis 17.10 tienoilla.

Takana on kaksi keskenmenoa, viimeisin nelisen kuukautta sitten. Silloin raskaus keskeytyi jo viikolla 4+??. Nyt on varmempi tunne, että kaikki menee hyvin. Oireita on ja tulee lisää. Muun muassa rintojen arkuus ja turvotus, lievä pahoinvointi, PÄÄNSÄRKY, vatsa- ja selkäkivut, yökkäys hampaita harjatessa yms. Viime viikolla join muutaman lasin viiniä ja oksensin kuusi kertaa. Sellaista ei ole ennen tapahtunut, vaikka käytänkin alkoholia melko harvoin.

Olen 19-vuotias kahvilayrittäjä. Mieheni on 21-vuotias. Olemme yrittäneet lasta loppukuusta tasan vuoden. ;) Asumme Etelä-Savossa koiramme kanssa. Lisäksi minulla on hevonen, mutta se on vuoden hoidossa Pohjanmaalla.

Onnea kaikille muillekin, toivotaan että jokaisellä lähtisi masu kasvamaan tasaisesti ja kaikki menisi hyvin!
 
Fuyu, sinut muistankin !!

Onnea kaikille plussan saaneille minultakin emoticon

Mulla oireita on päänsärky,ehkä vähän turvottaakin,
lievästi paha olo.
Nännit aristavat,muistamaton ja usvainen olo.
Vielä kun ei ole niin isoja raskausoireita niin ei oikein uskoisi että raskaana ollaan mutta tuoreessa muistissa tosiaan on juuri tämä 4+... aika ennen
6+ aikaa jolloin mulla alkoi viimeksi paha olo 24 h.
Kesti vkoille 16+

Nyt ei vielä juuri mitään siis.

Kaikille tekis mieli kailottaa..mutta viimeraskaudessa oli kaiken näköistä.
Oli lapsivesipunktiota,odotusta siitä että ei ole terve,virtsaumpi,
Joka odotetusti tulee nytkin.
Paha ranteiden särky ja sormien puutuminen ja viimeiset 2,5 kk niin paha jalkojen turvotus että kävelin 43 kokoisilla crocseilla eikä nekään lopussa oikein riittäneet.
Oma kengän numero on siis 38.
Jalat meni niin kipeeksi että ei oikein päässyt mihinkään .:(

Mutta kaikella rakkaudella odotan että saamme tämänkin pikkuisen maailmaan :)

Ihanaa odotusta jokaiselle ja voi kun kaikilla pysyisi pikkuiset matkassa ;)
 
Lisää uusia, TERVETULOAemoticon

Fuyn muistan minäkin joltain palstalta...?? PALJON ONNEA!!! :D

TARRASUKKIA KAIKILLE!!!emoticon

(.) Uhhuh, tänään on alamasu ollu kovin epämiellyttävä, vellova ja paineen tunnetta ja välillä kipuilee oikein..#/ Päikkäreitä nukkuessa tuntu jo siltä kuin siellä joku pitäis omia bileitä mutta tuskin nyt vielä kun näin alussa ollaan...emoticon
Ihme pulpahtelua tuntu.8)
Ja tosi väsynyttä touhua tänään, tuntuu ettei oo taas saanu oikein mitään järkevää aikaiseksi vaikka toisaalta on kyllä tullu tehtyä vaikka mitä...:)
Hihhiihh, neuvola lähestyy!!
 
Heippa kaikille....

Täällä olisi kanssa yksi ketä viime viikolla plussasi. Elikka esikoista täällä odotellaan. Laskettuaika on luultavimmin siinä 18-20 välillä. Tarkkaa päivää en osaa vielä sanoa koska kierto on ollut epäsäännöllinen...

En meinaa vielä mitenkään itse uskoa tätä, mutta kai se tästä. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä ensimmäiselle neuvolakäynnille... sitä odottaen!!

Onnea muillekin loka-vauvojen odottajille!!
 
Onnea kaikille uusille odottaville, toivotaan että pikkuiset pysyy mukana!
Itsellä todella epätodellinen olo tästä raskaudesta, ei oireita ollenkaan. Eilen illalla kyllä oli maha niin turvonnut ja oli tosi huono olo mutta voi johtua jostain ruoastakin.. No onneks aika menee äkkiä kun talo valmistuu ja muutto kuun lopussa. ;) Sit onkin jo neuvola 3.3, sitä jännityksellä odotetaan! Esikoisen kanssa menee päivät kivasti, hän on juuri oppimassa ryömimään joten koko ajan saa olla varuillaan missä se on menossa. :)
Pitäisiköhän meidän esittäytyä jotenkin.. Että vähän tietää minkäikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin Suomea. :) Taidampa tehdä uuden keskustelun esittelyille.
 
Ihanan monta uutta plussaa taas saatu, jokaiselle suuret onnittelut ja tarrasukkia kaikilleemoticon



viime yö oli tosi raskas, alamasua juili niin himputisti ja vessassa sai juosta jatkuvasti.

Noista oireista, mullakin alkoi oireilla varmaan vasta viikolla viis, en vaan heti hoksannut olevani raskaana luulin vaan että vatsatauti iskee ;)
ennen kun viime viikon keskiviikkona tajusin herätessäni kuinka paljon mua kuvotti ja heikotti. Laitoin oitis miehelle viestiä että vahvasti epäilen mun vatsataudin olevan erisorttia, että toiskos se töistä tullessaan raskaustestin apteekista.
Pahoinvointi oli jo sitä luokkaa ettei asiasta voinut erehtyäemoticon


 
Täälläkin on malttamattomat tunteet.
Tekis mieli kertoa kaikille, mutta pakko se on malttaa mielensä vielä vähän aikaa. Nyt viikkoja vasta 6+2. Eilen alkoi pahoinvointi ja väsymyskin lisääntyy. Mutta tämähän kuuluu asiaan.. :D
 
Huih, että tuolla ulkona on kylmä! Eipä sinne kyllä viitti vapaaehtoisesti lähteä, no ei sillä että pojan kanssa edes voisi noin kylmään lähteä.. Jotenkin joutunut tänä talvena olemaan paljon sisällä kun on noin kylmää:/
Tuntuu että olen ihan jäässä vaikka olen sisällä lämpösessä.. Oiskohan tämä oireita? Sisällä kuitenkin yli 20 astetta ja poika on ihan lämmin..
Mietin tuossa juuri ettei tarvitse edes paljon mitään ostella, pojalle uusi sänky jotta uusi tulokas saa pinniksen ja tuplavaunut. Poika on alkanut viime aikoina nukkua suurimman osan ajasta mun vieressä, on jotenkin tosi levoton omassa sänkyssään, mutta mun vieressä nukkuu ihan rauhallisesti ja äitikin tykkää nukkua pikkusen vieressä:) Ennen seuraavan tuloa tarvitsisi sitten vaan opettaa poika nukkumaan omassa sängyssään ja varmaan omassa huoneessaankin.. Mitenhän äiti pystyy siihen?:)
 
Gaia, taitaa se olla jonkinmoinen oire, mullakin välillä tulee kunon vilunväristyksiä vaikka sisällä lämmintä 23astetta.
Jäi äsken aamukahvi juomatta ,yök! Vaikka olis tehny todella paljon mieli, olo ei vaan antanu periks juoda. Parempi lopettaa ennen kun ykä tulee. :D
Minäkin mietin tuota tavaroiden hankkimista, tuplavaunut ilmeisesti on hankittava. Ja sänky Aleksille.. Että pinnis joutaa sit vauvalle. Vaatteita meillä on tuhottomasti mutta jos tyttö tulee niin pitäähän sille ostaa sit jotain vaaleenpunasta hömppää ja muutenkin enemmän tyttöjen värejä, neutraaleja on jonkin verran. :)
Mullakin on nyt joku paijauskausi menossa.. Pojan otan aamu kuudelta viereen nukkumaan ja ihan kainaloon asti, siinä nukutaan 8-9 asti.. Jotenkin tuntuu et nyt pitää enemmän paijata kun kohta ei kuitenkaan pysty antamaan niin paljoa huomiota.
 
Onnea kauheasti kaikille uusille masun kasvattajille ja tervetuloa mukaan!!! emoticon

Ite vietän nyt talvilomaviikkoa ja oon siskon perheen luona kyläilemässä. En oo hirveesti kerenny tänne kirjotteleen nyt lähipäivinä. Minulla myös välillä epätodellinen olo tästä, että voinko oikeasti olla raskaana (vaikka olen jo pienenpienen ultrakuvankin saanut). emoticon  Näin toissayönä unta, että olin raskaana ja aamulla herätessä tuli tunne, että höh, se olikin vain unta kunnes kunnolla herättyäni tajusin, että kyllähän minä oikeasti olenkin. emoticon  Alkais vaan pian masu kasvamaan, niin tulee enemmän todelliseksi tämä raskaus. :) Turvotusta on kyllä jo melko paljon, mutta ihanaa sitten kun masu alkaa kunnolla pyöristyyn... emoticon

Niin ja Gaia, minä myös palelen lähes kokoajan, vaikka vaatetta päällä ja sisällä lämmintä. Muutamina öinä on saanut hakea toisenkin peiton päälle, kun niin viluttaa! Ja toki muutkin klassiset oireet löytyvät, rinnat tosi kipeät, oksettaa jne. Lisäksi muutamana päivänä nyt pyörryttää, tuntuu välillä että taju lähtee jos ei mene pötkölleen. Mutta kai sekin on normaalia. :)
 
Kun aloin odottamaan poikaa, luulin aluksi olevani flunssassa. Olin töissä ja tuli pirun KYLMÄ ja päätä särki. Työterveydessä käydessä olikin sitten "lämpöä". Tein kuitenkin raskaustestin varmuuden vuoksi ennenkuin aloin lääkitsemään itseäni ja tadaa plussahan sieltä tuli. Että ilmeisesti tämä paleleminen johtuu tuosta, että ainakin mulla näin aluksi nousee kehon lämpötila:)
Heini90, mulla on kanssa semmonen olo että pitäis helliä ja olla pojan lähellä kokoajan, että saa tankata läheisyyttä nyt kun on vielä se ainokainen. Ja musta on kiva nukkua, kun poika painaa nenänsä kiinni poskeen tai kaulaan ja tuhisee siinä unissaan<3
 
Gaia, juuri tuo kun se painaa kasvonsa omiin kasvoihin kiinni ja tuhisee siinä.  Sitten se nostaa yleensä jalat mun mahan päälle, voi sitä suloisuutta! Poika on myös alkanut "pussailemaan" ja halailemaan paljon kun sitä pussaa ja halaa.
pusuilla siis tarkoitan että suu auki tulee naamaa kohti ja ne ei ole muuten mitää kuivia pusuja. ;) Mutta jotenkin se on ihanaa, sitten kun pusut on vaihdettu niin hymyilee. :) <3

 
Heini, millaista sänkyä ajattelit?
Ite ajattelin kyllä ihan toista pinnistä..mutten ole ollenkaan varma mikä kannattaa....Toinen on vielä niin pieni lokakuussa kuitenkin että oisko ne laidat tarpeen emoticon
 
Heini90, ihana <3<3 Meillä poika hivuttaa itsensä yön aikana ihan kiinni muhun, siis ihan liki:) Aamuisin kun heräilee, kääntyy massulleen ja kiljuu mulle, sitten kun avaan silmät niin nauraa innoissaan:)
Meilläkin tulee tuommosia "pusuja", erittäin kuolaisia ja isoja, mutta niin ihania<3<3 Meillä poika myös tykkää päristä poskea tai kättä vasten, siis samalla tavalla kun me ollaan pöristy sen mahaan ihan vauvasta lähtien:)
Ginessa, täälläkin mietitään uutta sänkyä.. En mielellään ostaisi toista pinnistä kun sillä ei sitten hetken päästä tee mitään. Lasten sänky menis pitempään, mutta kyllä siinä ainakin kunnon laidat pitää olla. Täytyy varmaan kattoo lähempänä uuden tulokkaan saapumista olisko poika valmis jo siirtymään lasten sänkyyn..
 
ginessa, kävi mullakin mielessä että toinen pinnis mut tosiaan kun  sitä tarvii niin vähän aikaa niin ei taida olla tarpeen. Olen miettinyt pientä lastensänkyä (ehkä jatkettavaa) jonka laittais seinän viereen ja virittelis toiselle puolelle vaikka jonkun lipaston aluksi suojaksi, tai katsoo nyt tarviiko lipastoa jos laittaa lattialle patjan turvaksi jos tipahtaa. Mutta mietin myös jotain lisälaitaa, kai niitä jonkinlaisia on myynnissä. Ehkä luulen että näin mennään. Vaikka onhan se esikko aika pieni sillon vielä mut kuitenkin.

Gaia, juu kaikki nuo kiljahdukset ja hymyt ja naurut on meilläkin kuvioissa, jotenkin niin ihanaa kun vauva näyttää tunteensa äidille ja isällekin. :) <3
 
Iltaa Iltaa naiset ! emoticon
Hohhoijakkaa kuvailee suuresti mitä tänne kuuluu. Väsymystä väsymystä väsymystä.. mutta kaipa se toivottavasti helpottanee jossain vaiheessa.
Pahoinvoinnit helpottanu ja muuten ihan jees olo ollu.

Jotkut mainitsi vilun väreistä ja kylmyydestä sitä on täälläkin. Nyt varsinki ku ulkona mielettömän kylmä niin tuntuu että saa laittaa sisällekkin hirmusti vaatetta jotta tarkenee.

Onneksi tässä on monta kuukautta siihen että vaavi syntyy niin on aikaa henkisesti valmistautua siihen.. täällä suunnalla on välillä ollu sekavia ja vähän pelokkaita tunteita tästä elämänmuutoksesta..
onhan tämä erittäin iso ja onnellinen asia <33

Joka päivä kun kotiin tuun niin heti tarkistamaan posti että onkohan jo tullut kutsu ultraan.. ehkäpä huomenna sitten kun ei tänään!

Ihanaa kun moni on plussannut ja liittynyt joukkoon! tervetuloa ja ONNEA emoticon

Eilen muuten säikähdin itekkin itteäni kun mun tunteet meni niiiiiin vuoristorataa .. yhtäkkiä alko itkettämään ihan turhan päiväsestä asiasta. Itkee vollotin hetken ja sitten kauhea naurukohtaus..
hehe.. tais olla hirveästi väsymystä ja muutenki tää neiti vähän jotenkin sekasin tällä hetkellä... hehe.. :)

Niin ja ihana lukea sulosia juttuja teiän lapsista joille sellanen on jo siunaantunut :)

Mukavaa loppu viikkoa kaikille lokakuisille!
 
Täälläkin on viluttanut kauheasti etenkin nyt pakkasilla...:O Eilen ja tänään on ollu vaikka kuinka päällä, välillä peittokin lisänä, ja silti vaan paleltaa..Hyyrrr....:)

Huomenna sitten neuvola<3 hihiiih...:) tulen sitten tänne päivittelemään fiiliksiä, varmaan melkonen infoähky on sitten kun sieltä tullaan. Toivottavasti kuunnellaan sydänäänet<3
 
Alissalle ihanaa ja tiedontäyteistä neuvola reissua <3

Täällä ei kuunnella sydänääniä ekalla kerralla, kun eivät halua säykytellä mammoja. Sydänäänet kuuluu varmimmin vasta viikoilta 9-10 eteenpäin, riippuen tietenkin neuvolan doplerista.

Hankin viime raskauden aikana tuollaisen kotidoplerin, mutta onneksi se on siskolla lainassa niin en ala paniikissa sydänääniä etsimäänemoticon
 
Aargh, en ole ehtinyt vielä edes varamaan neuvola-aikaa! Mun elämä on tällä hetkellä niin työntäyteistä (12 h per pvä, 6 pvä/vko) ku on uusi yritys ja sen lisäksi tähän tuppaa muutto ja koirakin pitää hoitaa. Tuntuu ettei aika riitä. Meillä on tosiaan kahvila ja kiireisimmät ajat on JUST ne neuvolan soittoajat (8-9 ja 13-14). Täytyy yrittää saada aika joksikin maanantaiksi, joka on nyt ainoa vapaapäivä viikossa. Eikä tässä nyt ole mikään paniikki päästä neuvolaan, eikös eka neuvolakäynti ole suht teoreettinen? Lippua ja lappua ja taustatietoja.
 
Takaisin
Top