Liikkeitä?

Nyt on viimisen viikonaikana pikkuiset juura ja juuri tunnistettavista liikeistä muuttunut kunnon liikeiksi! Mukavaa kun itse tunnen liikeet hyvin mut yhä välillä pitää käsiä mahan päällä ni hahmottaa paremmin ja kunnolla mutuaman kerran tuntunut kädessäkin oikee raaja lapsesta =D
Mut mies ei oo vielä saanut niin vahvaa osumaa kohdalleen mut naureskelee mun ilmeille ja reaktioille kun tuntuu enemmän liikettä :D
 
Tänään oon vihdoin ja viimein melko varma, että oon tunteut vaavin liikkeitä! Oon varmaan tuntenut aiemminkin ja ajatellut pessimistinä niiden olevan jotain muuta muljahtelua.. Hirmu herkkis vaan tuolla masussa taitaa olla, kun heti kun riemuissani pysähdyn painelemaan mahaa ja kuulostelemaan paremmin kaikki loppuu! Ehkä se siitä reipastuu:) Viikkoja siis tänää 18+4
 
Piti vielä tosiaan sitä sanoa, että itselläni ihan huomattavan kova syke tuossa masun päällä, mikä häiritsee kyllä vaaviin keskittymistä! Varsinkin kun hetken on yrittänyt tunnustella niin kuulen jo kauheen oman sykkeen jumputuksen korvien välissäkin ja tunnen sen joka paikassa ihan sormenpäitä myöten.. Sama juttu iltaisin, kun vaan makoilen sängyllä, tunnen ilman koskemistakin mahanpäältä oman sykkeen, välistä ihan ahdistaa ja vaikee saada unta siltä jyskeeltä, että sais jo kyllä se vaavi voimistua ja alkaa jyskämään:)
 
Mulla on ihan sama homma tuon sykkeen kanssa :) Uskoisin, että istukka on tuossa edessä oikealla, en tiedä lisääkö se sitten jyskytystä, mutta varmaan vaimentaa ainakin liikkeitä. Koskaan en nimittäin oikeelle puolen mahaa tunne potkuja.

Iltaisin tulee usein makoiltua niin, että toinen jalka on sivulle koukussa ja toinen suorana niin, että maha vähän pingottuu vasemman kyljen kohdalta. Aina joskus pikkuinen innostuu potkimaan ja möyrimään siihen kylkeen :) Eilen tuli oikein kunnon jumputusta <3 Kaiken kaikkiaan nuo liiketuntemukset on vielä aika satunnaisia. Keskimäärin ehkä kerran päivässä tuntee varmoja liikkeitä.
 
täälä tulee kyl potkua pitkin päivää jo että ei tarvii ressaa lyökö se sydän vielä :) rakenneultra olis sit viiko päästä et toívottavasti o masuasukilla kaikki kunnossa
 
Rääpäle ny ruvennu liikkumaan ihan koko ajan. Tässä muutaman päivän ajan oon jo fiilistellyt. Ehkä helpottanut havainnointi, kun oon vaan rötvännyt kotona eikä oo tarvinnut keskittyä muuhun samalla. Ihan kivaa! Vielä ku ne alkais kädellä tuntemaan tai ne alkais näkyyn, että mieskin vois fiilistellä mukana.

nyt 19. raskausviikko meneillään, eli tossa about 18+2 alkoi jokapäiväset liikkeet.
 
Mullakin on liikkeet selkeytynyt nyt tän ja viime viikon aikana. Tänään siis rv 19+3. Eilen illalla tuli pari ihan kunnon muksausta jotka varmaan olisi ehkä tuntenut päältäkin jos olisi ollut käsi oikeassa kohdassa :) Mullakin tuntuu mahan päältä oma syke tosi selvästi, mikä kyllä häiritsee tunnusteluyrityksiä...

Beibi liikkuu eniten päivisin ja tunnen liikkeet paljon selvemmin istuen kuin maaten. Olisko vähemmän tilaa liikkua kun istun? Epäilen myös että siellä makoillaan pää alaspäin, kun voimakkaimmat liikkeet tuntuu aina tuossa navan korkeudella.
 
Mullakin jo tuntuu jonkunlaisia muljahduksia ja pieniä tökkäisyjä, melko harvakseltaan kuitenkin vielä, kun istukka edessä niitä vaimentamassa.
 
Eilen illalla tuntui jo todella kovia liikkeitä. Ja välillä ihan sellaisia kun se olisi nyrkkeillyt.
Olin jo lähes varma, että nyt on niin kovat, että varmasti tuntuu jo kädellä koettaessa.
No ei tuntunut. Lopettaa ensiksi, kun laitan käden ja hetken kun siinä pidän niin ihan pieniä liikkeitä vaan emoticon
 
Nyt on alkanut selkeesti enemmän tuntumaan liikkeet (rv 21+2).Tuntuu sivuilla enemmän,että edestä en ole tuntenut oikeastaan yhtään.Istukka varmaan vaimentaa ne sen verran hyvin.Ei kyllä vielä niin kovaa potki,että tuntuisi vielä päältä. :) On kyllä hyvä mieli,kun alkanut tuntumaan paremmin. emoticon
 
Meillä tuntuu kyllä olevan masussa tosi satunnainen liikkuja. Toissapäivänä ei esim. tuntunut koko päivänä mitään, mutta just ku olin illalla saanut äidille sanottua puhelimessa, että pikkuinen on ollut hiljaisena, niin tuli kunnon sarjatulta keskelle mahaa :D Eilen taas aamulla tunsin tökkäisyjä jo herätessä ja vielä aamupäivälläkin, mutta sitten taas hävisivät, eikä sen koomin ole mitään kuulunut. En tiedä pyöriikö vielä niin paljon, että on ihan tuurissaan, milloin sattuu mahaan päin potkiskelemaan niin että tunnen.
 
Mullakaan ei ole tuntunut eilen illalla eikä tänään mitään. Alan jo väistämättä huolestua, vaikka järki sanoo, että se on ihan älytöntä. Luultavasti vauva vaan on kääntynyt jotenkin niin, että ei siksi tunnu mitään. Pitää varmaan vetäistä joku karkkipussi, ja kokeilla josko alkaisi tuntumaan jotain ;)
 
Kyllä mäkin vaan aika nopeesti huolestun jos menee pidempi aika ilman liikkeitä. Tossa oli alkuviikko sellaista, että vauva jumppasi ihan kunnolla ja sai olla huoleti että onko se siellä hengissä. Nyt pari päivää on ollut aika hiljaista. Silloin tällöin kyllä tunne liikkeen mutta on paljon rauhallisempaa kuin alkuviikosta. Heti oon ihan sydän syrjällään täällä :(
 
Liikkeet tuntuu selkeästi ja vauvan isäkin tuntee ne vatsan päältä. Aluksi hän ei tietenkään liikkeitä osannut hahmottaa ja tunnistaa miltä ne tuntuu, joten oli hieman alla päin siitä, ettei tunne niitä, vaikka selkeesti tyttö potki. Hieman sitten demostroin hellällä napautuksella käteen, että tältä se pitäis tuntua niin eikö sillä silmät kirkastunut kun tunsikin liikkeet.
 Ja tietty rytmi tuntuu olevan päällä pienokaisella tuolla, että potkut alkaa siinä aamupäivällä ja sitten kaikista aktiivisinta on iltasella :)

Niin ja viikkoja on se 20+4 ja liikeitä tuntunut pari viikkoa selkeästi.
 
Tällä viikolla on alkanut tuntua jo selviä potkuja, vaikka ei ne mitään kovia olekaan. Mullakaan ei ole mikään hirveän aktiivinen liikkuja ilmeisesti, sillä tunnen liikkeitä ehkä pari kertaa päivässä vaan, mut aina iltaisin nukkumaan mennessä vauveli varsinkin aktivoituu futailemaan ja pyörimään.
Mulla on istukka takana (tämäkin selvisi rakenneultrassa), joten hyvin pitäisi liikkeiden tuntua. Mies ei ole saanut kyllä vielä kunnon tuntumaa, pari kertaa se on epäillyt, että "nyt ehkä tuntui jotain..." :)
 
Mulla vauveli nukkuu yöt kiltisti mutta jumppaa iloisesti pitkin päivää ja taas heti aamusta, kun herään ja käännyn selälleni, alkaa iloinen liikehdintä. Toivottavasti jatkuisi rauhalliset yöt. <3
 
Täällä taas toisinaan jo ihan koviakin potkuja... vai pitäisiköhän sanoa potkusarjoja! Etenkin eilen illalla ja tänä aamuna vauveli ollut varsin riehakkaalla päällä. Mieskin tuntenut liikkeet nyt jo jonkin aikaa, tosin ei varmaan yhtä voimallisina kuin minä. Raskausviikkoja nyt 23 + 5.
 

On niin mahtavaa kun liikkeet on alkanu yhtäkkiä tuntua niin selkeesti. Meillä mieskin on  havainnut liikkeitä ja on aivan innoissaan. =) 
Aamu virkku tapaus pikkunen on. Joskus kuuden aikaan aamusta alkaa liikkeitä tuntumaan. 
 
Takaisin
Top