Liikkeitä?

Jotain muljahteluja välillä tuntuu, mutta vieläkään en ole varma onko ne liikkeitä, vai vain mun suoliston möyrintää :D Neuvolassa terkka sanoi että ensiodottajilla voi mennä jopa viikolle 22 ennenkuin tuntee selviä liikkeitä.
Sais jo alkaa tuntumaan, niin lieventäis ehkä vähän huolta siitä onko pienellä kaikki hyvin!
 
Tänään on taas kaveri ollut hyvin vilkas. Liikkuu tosi paljon ja välillä mietin, että pysähtyykö se ollenkaan :D ihana! :)
 
nyt vois melko varmasti jo arvella, että oon liikkeitä tuntenut. sen verran selvästi tuntuvia muljahduksia ja nykimistä tuntunut monena päivänä. yleensä paikallaan istuessa, pari kertaa myös kävellessä. jee! :) 
 
Mä kyllä nyt lopetan huolestumisen, ehdin pelästyä jo 4pv kun en tuntenut liikkeitä kuin todella harvoin. Nyt kolmen päivän ajan tuntuu siltä, että pikkuinen ei pysähdy ollenkaan. Liikkeet ovat todella selviä ja voimakkaita :)
 
Minä ku yritän tuntea kädelläni vauvan liikkeet, nii toinen lopettaa kokonaan liikkumisen.. Vaikka kuinka siinä yrität tökkiä ja vaihtaa asentoa, niin ei minkäänlaista liikettä. Mutta ootahan ku otat käden pois mahan päältä, niin taas alkaa kauhee möyriminen :D 

Mutta tuskinpa vielä ees tuntee liikkeitä mahan päälle, mutta voihan sitä silti yrittää.. tosin ei näköjään tämän ujopiimän kanssa :P
 
No nyt tais viime yönä tuntua täälläkin ensimmäiset liikkeet 
Ainakaan en ole ennen tuollaista muljahdusta mahastani tuntenut, mutta toki ensimmäistäni odotan. 
Viikkoja ois nyt18 täynnä niin on näitä kyllä jo odotettukin.
 
Olen tuntenut liikkeitä jo viikolta 16 asti, mutta en ollenkaan joka päivä tunne niitä (nyt on 20+5). Istukka on etuseinämässä, joten sekin vaimentaa jotain iskuja, mutta sen kyllä tuntee "kivasti", kun yksi potkaisee suoraan virtsarakkoon.
 
Meillä näkyy jo ulospäinkin :) Melkoinen alien-olo tuli ko joku selvästi tökki mahaa sisältä päin.. onneksi se on vain meidän pikku söpöläinen, jonka näemme huomenna Rakenneultrassa :)


Jeee!! Kauan odotettu rakenneultra siis huomenna! 

 
Täällä edelleen tuntuu vaan välillä jotain epämääräistä möngerrystä..Olisi kiva saada tuntea jo ihan kunnon liikkeitä.Onneksi parinpäivän päästä on rakenneultra niin ainakin pääsee näkemään onko kaikki ok. :)
 
Sintukka: Täällä myös tänään tasan puolväli! Rakenneultra meillä 3.12. Liikehdintää on tuntunu viikoilta 18, nyt kyl paljon selkeemmin. Ihanaa ajatella, et tuol se pieni elää <3
 
Välillä meinaa hermoilu iskeä, kun vieläkään ei liikkeet ole säännöllistyneet... Viime viikon keskiviikkona tunsin ne parit selvät potkut ja sen jälkeen on ollut taas tosi hiljaista. Ihan satunnaisesti olen saattanut pieniä aavistuksia tuntea, mutta selviä potkuja ei vieläkään tule enempää. Eilen kuuntelin dopplerilla sydänääniä (jotka kyllä löytyvät) ja siihen pikkuinen taisi pari kertaa huitaista. Toisaalta nyt on vasta 19. viikko menossa, joten tuo liikkeiden vähyys lie ihan normaalia?
 
Mullakin jo välillä suuri huoli, kun en liikkeitä tunne, joitain muljahduksia vain, mutta en voi olla varma onko suoliston möyrintää vai vauvan liikkeitä. Tosin viime neuvolassa kyllä sanoi että ensiodottajilla saattaa mennä 22.viikollekin saakka, ennenkuin mitään tuntee. Rakenneultrakin vasta 7.12. Yritän kyllä ajatella, että kaikki siellä on kunnossa, mutta välillä huoli vaan nousee päällimmäiseksi ajatuksissa.
 
Haidi elä hermoile, mulla on istukka oikein otollisesti takana mutta silti vasta juurikin noina päivinä alkoi tunnistamaan liikkeitä. Eli jos se istukka olisi vielä ollut tiellä niin en varmaan vieläkään tuntisi mitään vaikka 21+2 jo menossa.
 
Se varmaan vaan menee niin, että toisilla alkaa tuntumaan vahvasti ja säännöllisesti, toisilla taas pikkuhiljaa. Nyt on taas huomannut, että on tullut parempia liiketuntemuksia, toivottavasti säännöllistyvät vähitellen :) Jos muljahduksia tunnet haidi niin kyllä ne varmaan vauvan aikaansaamia on. Oon huomannu, että noihin tuntemuksiin osittain turtuu, eikä enää edes muista, mikä on normaalin tuntuista mahan möyrintää ja mikä uudenlaista. Pitäis vaan luottaa enemmän omiin tuntemuksiin :)
 
Kaikki täällä tuntuu tietävän missä kohtaa istukka on, mulle taas ei ole mainittu siitä mitään. :O

 
haidi89, en tiedä minäkään istukasta mittään, olisi pitänyt kai osata itse kysyä np-ultrassa. ja olen ymmärtänyt, ettei näillä viikoilla kannata vielä huolestua yhtään, vaikkei tunne liikkeitä säännöllisesti!
 
Haidi mulle kerrottiin ainakin vasta rakenneultrassa istukan sijainti, enpä kyl ees tajunnut np-ultrassa kysyä.
 
Sama täällä, vasta rakenneultrassa selvisi tuo istukka-asia.

Tunsin ekat, hennot liikkeet viikolla 18. Sen jälkeen tunsin pientä liikehdintää aina silloin tällöin, en kuitenkaan läheskään päivittäin. Nyt, viikolla 22, liikkeet on selvästi jo voimistuneet ja säännöllistyneet. Parhaiten ne tuntee yleensä aamulla, heti heräämisen jälkeen ja illalla nukkumaan mennessä. Päivällä töissä niihin ei ehkä samalla tavalla ehdi kiinnittää huomiota. Täytyy sanoa, että varsin hellyyttäviä ovat! :)
 
Meillä on vauvan liikkeet tuntuneet nyt viikon verran, sitä ennen oli jonkinlaista poreilua ja muljahduksia muutaman kerran. On se niin hauska tunne, ja tulee kyllä kieltämättä outo fiilis ko miettii että pikkupoika siellä potkii. Nyt la-aamuna pari kovempaa potkua näkyi ulospäin (se vasta outoa olikin ! :) ) ja sitten vauva alkoi kääntymään, kun vatsa meni pinkeelle ja alkoi pikkasen venymään vasempaan suuntaan.. katottiin miehen kanssa et mitä nyt tapahtuu :D 
Ilmiselvä futari sieltä on tulossa, isänsä jalanjäljissä ;)) kova kiire potkimaan !

Mie kans kovasti oottelin kunnon potkuja, ja ajattelin et istukka on tiellä.. mutta ultrassa sanoi että istukka on takana.. meillä vaan tuntu vähä myöhemmin kans kunnolla (eli vkolla 19+3 about), joten kannattaa rauhassa ootella.. ja kuten Varpunen78:lla, meilläkin aamulla heräillessä + iltasin potkiskellaan.. päivisin jos istuu kyyryssä niin että housujen vyötärö vähän painaa, niin hymyillyttää ko toinen saattaa tökiskellä et tila loppuu :P 
 
Takaisin
Top