Liikkeitä?

Pikkus, niin munkin maalaisjärki sanois ettei liikkeiden tuntemisella oo mitään tekemistä äidin painon kanssa. Tai no ehkä siinä vaiheessa kun ruvetaan tuntemaan potkut myös ulospäin ;)

poodle, mulla oli edellisessä raskaudessa just sellanen "elohiiri" alavatsalla. Niitä liikkeitä ne nimenomaan on ;)

Minniäinen ja pikkulintu ja muut jotka ei vielä ole pikkuisensa liikkeitä tunteneet, älkää olko huolissanne niistä liikkeistä, vaikka ne oliskin kiva jo tuntea. Kyllä ne sieltä rupee tuntumaan aikoinaan ja jossain vaiheessa ne jo näkyy uloskinpäin ;D Mä tunsin esikoisen aikaan ekat liikkeet kun istuin tietokoneella vähän etukenossa farkut jalassa ja vyötärö painoi masua, sama juttu tämän pikkusisaruksen kanssa.

Mä tunsin esikoisen liikkeet rv 17+ kun olin jo lähes menettänyt toivoni niiden tuntemisesta (työkaverit kyseli jo tosi aikaisin, että tunnenko jo liikkeet). Tällä kertaa tunsin ensimmäiset muljahdukset 15+5. En erikoisemmin koittanut tuntea niitä missään vaiheessa, mutta kun mulla on tapana istua tietokoneella hieman etukenossa niin farkut painaa sen verran masua, että se auttoi liikkeiden tuntemiseen.
 
Mäkin ehdin jo vähän panikoida, kun ei liikkeitä tunnu. Mutta eilen tosiaan aloin kuulostelemaan ja tunnustelemaan paiamalla kädellä mahan päältä niin kyllä sieltä sitten jotain möyrintää tuntui ja pari ihan pienen pientä potkua :) Oli se niin kiva tunne ja vielä kun ne voimistuisivat :) mutta luulen että niiden voimistumiseen voi mennä hetki koska se istukka on tuosa edessä, enkä varmaan muutenkaan vähää aikaa tunne liikkeitä ellen keskity siihen, että tuntisin.

Viime raskaudessa liikkeitä tunsin oikeastaan vanhingossa, kun ei tiennyt edes mitä odottaa ja olin pitkään tuntenu jotain mutta en tiennyt niiden olevan vauva. Sitten kerran tajusin sen että hitto se on pikku vauveli mikä siel liikkuu :D sillon oli jotain 14-15viikkoja kasassa.
 
Unelma-Anelma: Minäkin oon huomannu, että "kasassa" istuessa tuntee välillä jotain möyrinnän tapaista. On vaan ihan hullun vaikea erottaa, onko se oma syke vai vauvan möyrintää. Oon huomannut, että kun verta kiertää kohdun alueella enemmän, tuntuu oma pulssikin siellä välissä kauheana jyskeenä o.O Kaikista eniten tuntemuksia on tuossa ihan keskellä alavatsaa, mutta toisaalta se oma sykekin tuntuu aina välillä juuri siinä :D Tänään kyllä istuessani luulisin, että kyseessä oli ihan vauvan innostuminen suklaasta :)

Toivottavasti kaikille ilmaantuu pian merkkejä pienen elämöinnistä :) Itse olen huomannut, että noiden "liikeaavistusten" tunteminen on vielä aika hakuammuntaa ja satunnaista, mutta jospa ne pikkuhiljaa varmistuisivat.
 
Heips!

Täällä ensimmäiset kuperkeikat tuntuivat jo 13+0, sitä seuraavia liikkeitä odoteltiinkin muutamia päiviä. Meillä tuntuu olevan kovin liikkuvainen pikkuinen, kun ei millään dopplerin alla suostuisi olemaan. Nyt viime lauantaista olen tuntenut liikkeitä päivittäin. Vielä odotellaan toisen kasvamista niin, että mieskin tunnistaisi kuperkeikat. Meillä on kotona doppler kaverilta lainassa, jonka kanssa ollaan jo paljon vauvelin sydänääniä fiilistelty. Luottavaisin mielin eteenpäin :)!
 
Onnea kaikille, jotka ovat tunteneet jo vauvan liikkeitä :) ja muille tsemppiä niiden tunnistamiseen :) Mulla liikkeet ovat nyt voimistuneet ja niitä on useita päivän aikana. Mutta parasta nyt on se että tunnen niitä myös kun istun ja kävelen :) ennen tunsin niitä vaan kun makoilin hiljaa vuoteessa. Ihana tuntea pikkuinen siellä masussa :)
 
Nyt tuntenut liikeitä mukavasti. Varsinki iltasin tuntee, et varmaan iltaherääjä tuolla masussa.
Eilen opetin tulevaa isukiakin tunnustelemaan liikeitä mahasta. Kyl se totes, et kun selitin miltä pitäs tuntuu kädessä ni snao, et kyl se jotain tuntee.
Oli kyl aika ihanaa ^^
Huomenna vihdoinkin neuvola, viimekäynnistä ikuisuuus!!
 
Mä en vielä tunne liikkeitä päältä, muljahteluja vatsan sisällä vain. Viikkoja n. 19 kasassa. Mulla  oli ekassa ultrassa istukka edessä, ja jos se on siinä pysynyt, voi olla hetki ennenkuin niitä tuntee kädellä. 1,5 viikon kuluttua rakenneultra. <3
 
Täällä liikutaan niin paljon että näkyy jo mahan päältäkin minne potkut kohdistuu, aika hassun näköistä. :D
 
Olen tuntenut aivan satunnaisia liikkeitä viikolta 14 ja nyt toki tunnen aivan selvästi. Viime viikonloppuna en tuntenut mitään kahteen päivään ja oli pakko jopa käydä kuuntelemassa sydänääniä, kun huolestuin todella. Onneksi kaikki oli hyvin, vaikkakin vauva kyllä säikäytti. Nimittäin ensimmäinen kätilö ei saanut mitään kuuluviin...
 
vitsit kun en ite tunne liikkeitä kun ihan hentona ja varmaan joku pari kertaa pv:ssa ja nyt kuitenkin ylihuomenna jo 20+0. jollain tapaa alkaa huolestuttaan vaikka rakenneuä:ssa kaikki hyvin. onkohan jossain kehityshäiriöissä liikkeiden vähäisyys tavallista:(? et jos oliskin jotain mitä ei rakenne uä:ssa nähty. tosin siinä sikiö näytti liikkuvan normaalisti. outoa etten tunne kun kuitenkin istukka tuolla sivulla ja vaan aavistuksen edessä ja toisen kerran nyt raskaana et ei ainakaan oo siitä kiinni etten tuntisi jos/kun niitä iskuja tulee...
 
Voihan sulla Viltsukka olla vaan sellainen rauhallisempi tapaus massussa. Käly ainakin puhui että sen poika oli kunnon riehuja mutta tyttö ei missään vaiheessa raskautta paljoa itsestään ilmoitellut niin sai aika pitkään stressailla että onko kaikki varmasti kunnossa. Ja kerran kuitenkin jotain tuntuu niin ei kannata liikaa hermostua. Itsellä ainakin ensin oli jonkun viikon verran niin että lähinnä veikkaili että potkaisiko se vai ei ja sitten vasta alkoi kunnon bileet siihen tahtiin ettei ollut epäselvyyksiä ja koko ajan tuntuu voimakkaammin ja useammin härväävän.
 
Mä tunsin ekat liikkeet viime torstaina, sitten en tuntenut päivään mitään
ja lauantaina tuli toiset tuntemukset liikkeistä, mutta sunnuntaina tiputuksessa maatessa
pikku kaveri möyrysi oikein kunnolla, pitkän aikaa tuntui muljahduksia ja vähän kuin hentoa kutittelua, hassun tuntuista. Myös tänään olen tuntenut ajoittain liikkeitä! :)
 
Oi että, eilen illalla tuli ensimmäiset ihan selkeät potkut <3 Makasin mutkalla sängyssä lukemassa ja yhtäkkiä tuli mahan sivuun selkeä tömpsäys. Pistin käden varovasti siihen päälle ja sain muutaman potkun ihan käteen asti kun oli mahanahka niin pingottuneena :) Hihkuin miehenkin kokeilemaan, mutta pikkuinen heittäytyi ujoksi. Eiköhän tuo odottava isikin saa kuitenkin jossain vaiheessa tuntea monotusta :)
 
En mäkään. Tosin liikkeet tuntuvat voimakkaimmin autossa ja nyt en ole ajellut pariin päivään. Kovasti yritän tunnustella mutta ei siellä mitään tunnu. Johtuu varmaan siitä edessä olevasta istukasta..
 
Muikkis ja Sintukka: Mulla tuli ekat liikeaavistukset joskus pari viikkoa sitten ja sen jälkeen ne on ollu tosi satunnaisia. Välillä saatto kerran päivässä olla jotain pientä, nyt viime aikoina taas on ollu aika hiljaista, kunnes eilen tosiaan tuli illalla muutama kunnon potku. Saa nyt nähdä voimistuisko ne noitten potkujen myötä, vai pitääkö vaan maltilla yrittää odottaa niitä ihan säännöllisiä liikkuja :) Tuntemista hankaloittaa kans ihan hulluna se, että oma syke jyskyttää tosi voimakkaana tossa keskellä mahaa.
 
Minä olen nyt pari päivää tuntenut kuplintaa vatsassa monta kertaa päivässä. Tätä ennenkin ehkä tunsin jotain epämääräistä välillä, mutta nyt olen varma, että liikkeitä ne on. Vielä en ole tuntenut mitään selkeitä potkuja, vaan ainoastaan sellaista elohiiren kaltaista värähtelyä, mutta innolla odotan että liikkeet tästä voimistuvat :) Erityisen hyvin ne tuntuvat usein syönnin jälkeen. Vissiin babyn verensokerikin kohoaa silloin. Ainakin näin sen tulkitsen.
 
täytyy sanoa et kyllä mä oon sit yks huolestuja.. nyt pari päivää on tuntunut tosi hyvin liikkeet taas ja mieskin on vatsan päältä tosi selvästi tuntenut. ja tajusin että tämä vauva paukutteli alkuun tosi paljon tonne alaspäin kun nyt oon huomannut paremmin nää alaspäin tulevat liikkeet kun ne voimistui. mut joo, vaikka liikkeitä tunnen selvästi niin ei niitä koko ajan tuu. hassua kun vauvat liikkuu niin erilailla(siis esikoinen ja tämää uusi tulokas) :)
 
Mäkin jo pari viikkoa tuntenut kutkuttelua muttei varmaks oo voinut sanoa mut nyt on ihan kunnon töytäisyjä ja välillä tuntuu jopa käteen :) Samoten tuntuu kun vauva punkee itseään vaan toiselle puolelle kun ihan pingottuu ja menee kovaksi siltä puolen:)
 
Takaisin
Top