Liikkeitä?

Jezzi

Silmät suurina ihmettelijä
Perustin vauvan/vauvojen liikkeistä jutustelu ketjun. :) 

Onko mahdollista, että nuo muljahdukset on vauvasta. Minusta ihan selvät vauvan liikkeet, kun selälläni makaan. viikkoja 13+6 :)

Muutkin kertomaan! 
 
Täälllä tuntuu ja viikkoja 14+1 :) tai luulisin et ne on niitä, toosi harvoin mut sillontällön tuntuuu :) esikoisestaki tunsin muistaaksein 15-16 viikolta.
 
Just meinasin pistää tälläsen ketjun aluille :) Ite en oo vielä tuntenut mitään, en kyllä sen ihmeemmin oo edes kuulostellut kun mulla on istukka edessä niin uskon että menee aina pitkälle ennen kuin mitän tunnen.. ekasta tunsin jo näillä viikoilla pientä porinaa alavatsalla :) Ja kyllä se on ihan mahdollista tuntea pieniltä viikoilta asti..

Siihen kun vaikuttaa niin moni asia :) etusivulla just näytti olevan juttu asiasta. Mua huvittaa että jotkut sanoo et jos on kauheesti tota ylimäärästä niin ei voi tuntea liikkeitä aikasin :DD Kyllä voi ja tiedän monen jolla on tuntunut.
 
Kiva kuulla :)) En siis ajattele väärin, just tuossa teen tilausta, että iskäki pääsee sydänääniä kotona kuuntelee. ei pääse neuvolaan oikein ikään mukaan, ku on työ ajat semmoset :/ 
Mulle ei np-ultrassa edes kerrottu, missä istukka ym.. :o
 
Mullakaan ei kerrottu, mutta kysyin ite :) Ja istukkahan voi vielä vaihtaa paikka kun se on suhtpieni vielä. Ja mulla se on pakko olla edelleen edessä, kun sydänäänet kuuluu tosi syvältä heikosti eli jonkun takaa.. ja niitä saa ettiä kauan..
 
Itse tunsin ensimmäisen kerran jotain liikehdintää about pari viikkoa sitten, kun makasin vasemmalla kyljellä iltapäivällä sängyssä. Ei tuntunut ilman liikkeeltä suolissa vaan joltain muulta. Nt-ultrassa vauva hyppi koko kehollaan niin voimallisesti, että hoitaja sanoi, että on hyvin todennäköistä, että ne jo huomaankin. Ja istukka on takaseinässä, joten sekään ei ole edessä. Kovasti odotan sitä aikaa, että niitä rupeaa tuntumaan useammin ja selvemmin <3. Nyt olen siis alkuperäisen la:n mukaan 13+6, mutta nt-ultran mukaan jo 14+4.
 
Sit siel vikoil viikoil ne liikkeet vast tuntuuki :D se jo sattu kun veti semmosta rallia masus et huhhuh :D tuntu et kylkiluut katkeeee ku potki niin kovaa ja koko maha veny toiselle sivulle :D
 
Minä tunsin tässä ja edellisessä raskaudessa ekat liikkeet jo viikolla 12+ ja 11+. Kunnon kuperkeikka tuli, mutta potkuja en tuntenut. Istukka mulla takaseinässä, enkä ole mikään lihava, mutta säikähdin molemmissa kovasti kun liike oli niin yhtäkkinen ja tuntui oudolle. Mutta voi kuulemma olla ihan mahdollista että tuntee jo 10+ viikolta kuperkeikat :)
 
No mä oon vähän kahen vaiheilla, että onko ne tuntemukset ollu pelkkää suolen toimintaa vai sittenkin vauvan liikkeitä.. Luulenpa, ettei ne vielä ole vauvan liikkeitä, koska jo pari vkoa sitte niitä tunsin, nyt en oo tuntenu ollenkaan. Mutta innolla nyt vaan oottelemaan, että millonka ne oikeesti tuntuu :) 
 
Itse oon pariin otteeseen kuvitellut tuntevani liikkeitä. Ekalla kertaa onnistuin paikantamaan omaksi pulssiksi ja toisella kertaa sylissä makaavan koiran pulssiksi. Neuvolassa tänään kyllä sanoivat että voi mennä kuukausikin ennen kin tuntuu mitään ja on silti ihan normaalia.
 
Täällä myös tuntuu jo liikkeet sillon tällöin ja esikoistakin odottaessa tunsin rv 15-16.. :D
 
Mä oon kyl tuntenut vähä sipsuttelua viikkoja nyt 13+2, esikoisesta tunsin ekan kerra jollai viikolla 17 
 
Täällä kans meidän mytty masussa polskuttelee, tuntuu jo päivittäin liikkeet, nyt RV 16+2 :) esikoisen aikana tuntui tuossa viikolla 12 ekan kerran ja samoin nyt. Nyt se vaan on jo voimakkaampaa liikettä ja päivittäistä :D aikas ihanaa <3
 
Noniin tänään oon taas havainnut enemmän ki liikkeitä, tois kummallista :DD en todellaka olis odottanut tuntevani näil viikoilla ku esikoisesta huomattavasti myöhemmin
 
Voiko semmoinen omituinen värinän tunne alamahassa olla liikkeitä? Ihan kuin alavatsan sisälle tulisi välillä oikein tiheä elohiiri o.O Välillä olen ollut tuntevinani myös yksittäisiä, ihan pikkuruisia muksauksia, mutta mitään varmoja liikkeitä ei vielä ole ilmennyt.
 
Mie tunsin eka liikkeet joskus lähellä 14rv nyt menossa rv 16+3 ja melkonen iltavilli tuolla masussa asustaa ja välillä tuntee mahan päältä selkesti missä vauva oleskelee kippurassa :) mut edelleen pitää hiljaisuudessa keskittyä et tuntee ne liikkeet
 
mä heräsin viime viikolla useampana yönä, laitoin käden vatsalle ja oikein keskityin tunnustelemaan, mitä siellä tapahtuu. en sitten tiedä kuvittelinko, mutta ihan kuin olisin pientä nykimistä siellä jossain tuntenut. olen kuitenkin ensisynnyttäjä, niin en ole kyllä ihan varma tuosta...... uskon kyllä, että aiemmin synnyttäneet voi sen jo hyvinkin tuntea näilläkin viikoilla! tällä viikolla en ole kokeillut samaa, kun oon ollut niin väsynyt iltaisin ja nukkunut yötkin putkeen.
 
mulla on kyllä tuntunu liikkeeitä mut toosi hentoja ja aika harvakseltaan. miten teillä tuntuu ja kuinka tiuheesti? mulla jotenki ihan huoli kun tuntuu niin vähän vaikka tiiän ettei tarvis vielä ees mitään tuntua..
 
Mä tunnen liikkeet vaan silloin, kun makaan ihan hiljaa ja melkein hengittämättä. Silloin voi tuntea pieniä hipaisuja. Viikkoja on nyt 17+2. Neuvolan doplerilla todettiin kuitenkin, että vauva viuhtoo menemään vauhdilla :)
 
Täällä on nyt pari päivää havaittu liikkeitä. Ihan kuin joku poksauttelisi purkkapalloja tai saippuakuplia. Tuntuu kuitenkin hassusti vain kättä vasten suurimman osan kerroista.
 
Takaisin
Top