Letrozolin käyttäjiä?

Minullakin oisi vähän uutisia. Meillä oli/on tosiaan välikierto lääkkeistä menossa kun odoteltiin lupaa tälle uudelle lääkkeelle. Tänään tein positiivisen raskaustestin ja digi näytti raskaana1-2. Ihan uskomaton tunne, kun vähiten odottaa! Toivon että kaikki menee nyt vaan hyvin ja tämä pysyisi matkassa loppuun asti.

Tsemppiä teille kaikille muillekin ja Alinah myös sinulle ensi viikolle! [emoji4]
 
Täällä on aika hiljaista, mutta pakko kirjoitella hieman.

Tosiaan PCO taustaa ja yritystä päälle 1,5v. Nyt monien mutkien kautta sain letrot käyttöön. Onko normaalia nämä päivittäiset kuumat aallot ja jomottava päänsärky? ja olisi kiva kuulla onko tuottanut tulosta, kuinka nopeasti.
 
Täällä on aika hiljaista, mutta pakko kirjoitella hieman.

Tosiaan PCO taustaa ja yritystä päälle 1,5v. Nyt monien mutkien kautta sain letrot käyttöön. Onko normaalia nämä päivittäiset kuumat aallot ja jomottava päänsärky? ja olisi kiva kuulla onko tuottanut tulosta, kuinka nopeasti.
Kyllä, itselläni oli kanssa päänsärkyä letrojen aiikaan mut onneksi hävisi kun letrot loppui. Tosi harvoin on itselläni päänsärkyä ja nytkin jouduin ottamaan kipulääkettä tuohon pääkipuun. Kävin myös hierojalla ja sekin vähän auttoi.
 
Kyllä, itselläni oli kanssa päänsärkyä letrojen aiikaan mut onneksi hävisi kun letrot loppui. Tosi harvoin on itselläni päänsärkyä ja nytkin jouduin ottamaan kipulääkettä tuohon pääkipuun. Kävin myös hierojalla ja sekin vähän auttoi.


Kiva kuulla! vielä pari päivää sinnittelen :)
 
Eilen kävin KP11 folliultrassa siellä oli yksi munarakkula 17mm, kuulemma näyttää hyvälle ja ovista odotellaan tulevaksi parin päivän sisään?

Ihan kiva, että siellä näky jotain mutta en jaksa hirveesti iloita, kun tiedän, että se on vasta yksi vaihe niin monta vaihetta/tekijää, joiden täytyy mennä nappiin, jotta saadaan toivottu tulos :) Lääkäri ehdotti ensi viikkoon käydä verikokeissa ja katsotaan erittyyko keltarauhashormoonia yhtään :)
 
Täällä on aika hiljaista, mutta pakko kirjoitella hieman.

Tosiaan PCO taustaa ja yritystä päälle 1,5v. Nyt monien mutkien kautta sain letrot käyttöön. Onko normaalia nämä päivittäiset kuumat aallot ja jomottava päänsärky? ja olisi kiva kuulla onko tuottanut tulosta, kuinka nopeasti.


Mulla tuli juurikin noita kuumia aaltoja ja päänsärkyä. Meillä oli siis yksi lapsi ja takana muutamia keskenmenoja kun sain nuo letrot käyttöön. Ekasta letrokierrosta bongasin ovulaation ja saatiin kaksoset. Niissä siis on se pieni riski monikkoraskauteen...
 
Onpa kiva lukea että letrot on tehonneet jollain hetikin.
Itselläni siis aukkari tiedossa ja sen jälkeen suunnitellaan miten aloitetaan/jatketaan, pco diagnosoitu enkä ovuloi ollenkaan.
Jos aukkarin tulos on ok, niin varmaan letroilla lähdetään hakemaan ovista. Siksi siis lueskelen täällä jo etukäteen kaikkea mahdollista :)
 
Mulle eloitetaan Letrot nyt myös tammikuussa:)

Sama juttu. Piti aloittaa jo nyt joulukuussa, mutta kiertoni venyi niin pitkäksi, että ei löytynyt enää ultra-aikoja naistenklinikalta joulun takia. Joten seuraavassa kierrossa toivottavasti jo saadaan letrot käyttöön.
 
Käytiin kans letroi kolme kiertoa. Ekalla kierrolla pelkästään ovis niillä. Tokalla kierrolla ei mitää ja kolmannella kierrolla myös menopur tukena ja nyt piinaillaan.

Itelle nää ei tehny mitään oikeita, ainakaan sellasii et olisin yhdistänyt niihin.
 
Moikkamoi! Täällä uusi letroilija ilmottautuu! Ensin paljon lämpimiä onnitteluita ja liimaa matkaan plussanneille

Lyhyesti itsestä, yritystä 1v 2kk. Pco dg saatu jo nuorena. Tänään alkoi taas menkat, ylihuomenna aloitan ekat letrot ja mies menossa simppatesteihin. Samalla kun letro ultra niin mahdollisesti aukiolotutkimus. Jännityksellä ja vähän toiveekkaanakin odotan miten tässä käy. Vertaistuki on enemmän kuin tervetullutta, lähipiirissä ei vastaavassa tilanteessa olevia. Eikä niitä viitti kuormittaa tällä kun eivät tajua kuitenkaan vaikka yrittävät..

Aukkarista voin ainakin sanoa, että ihan turhaan jännitin. Otin yhden panadolin noin tuntia ennen, mutta tutkimus oli kohdallani ohi ennen kuin se mielestäni edes alkoi. Tunsin ehkä noin sekunnin kestävän vihlaisun toisella puolella, toisella en mitään. Tuloksena molemmat auki. Eikä mitään jälkioireita tai kipuja tullut missään vaiheessa.

Eli siitä voin ainakin sanoa että älä jännitä ☺️

Itse pääsen aloittamaan letrot vasta seuraavassa kierrossa. Nyt terot meneillään ja niidenkin kanssa kierto aina venynyt, eli ehkä tammikuun puolessa välissä pääsisi aloittamaan.
 
Aukkari ei minullakaan tuntunut missään, auki oli johtimet. Mulle tehtiin aukkari 2017 joulukuussa.
 
Moi, ja terveisiä lapsettomuuspolilta. Multa löydettiin syksyllä kysta, ja sen takia letrojen ym. hoitojen aloitus on venynyt. Olin tänään kontrollissa asiaan liittyen, ja edelleen he venyttää hoitojen alkamista, koska se kysta on siellä, ja nyt sanoivat että aloitetaan lääkkeet maaliskuussa. Tää vaan kestää niin kauan. Kaikenlisäksi luotto lääkäriin vähän horjuu, kun kyseenalaistin, että miksi ylipäänsä letrot otetaan, kun olen aiemmin ovuloinut ihan hyvin (ja olen ymmärtänyt, että letrot voimistaa ovulaatiota). Hän on kuulemma kokoaika ajatellut, että en ovuloi. Olen käynyt tuolla klinikalle 2015 alkaen, joten voisi luulla, että tällainenkin asia olisi sinne tietoihin kirjattu. Lisäksi pyysin muutamia verikokeita. Eivät ottaneet. Turhauttaa :arghh:
 
Noista hoitokertomusten lukemisesta tai lukematta jättämisestä sen verran, että me olemme jo kolme kertaa joutuneet korjaamaan yhden tiedon lääkäreille/hoitajille, kun joka kerta ovat asiasta puhuneet väärin. Mietittiin, että koska joku korjaa sen tietoihin tai joku viitsii edes vähän perehtyä niihin ennen käyntiä tai käynnin aikana.

Miten Herttuatar kysta vaikuttaa lwtrojen aloittamiseen? Tai siis kasvattaako letrot kystaa hoidon aikana?
 
Mä en tiedä miten letrot vaikuttaisi kystaan, mutta epäilen, että ne voisi kasvattaa sitä - tai tehdä niitä jopa lisää. Stimuloihan se munasarjoja.. Yksi lääkäriystäväni tosin ihmetteli, että miksi letroja ei voisi samaan aikaan aloittaa. Hän piti niiden vaikutusta kystaan tosi vähäisenä.

Odotellessani keksin vielä testata yhtä kikkakolmosta, nimittäin ketoruokavaliota. Yritän ensin pitää kahden viikon induktiojakson, milloin hiilarit ja sokerit on ihan minimissä, ja sitten jatkan vähähiilihydraattisella. Moni PCOS nainen on kai saanut tästä apua, mikäli nettijuttuihin uskominen. Olen joskus aiemminkin kokeillut olla vhh-dietillä, mutta silloin (ulkomailla asuessa) se tuntui vaan niin kovin hankalalta. Nyt on toistaiseksi tuntunut ihan hyvältä, tosin vasta pari päivää takana, eli ihan alussa. Jos joku muu innostuu testaamaan, niin ohjeita löytyy mm. Täältä: https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/kaytannon-vinkkeja-ja-ruoka-ainelista-induktiojaksolle/
 
Takaisin
Top