Letrozolin käyttäjiä?

Kuinka iso kysta on kyseessä? Odotellaanko nyt vain, että kystä häviäis itsestään?
Kurja, että nuin kauan joudutte odottelemaan, että mitään tapahtuu :bored:
Eikö keltarauhashormoni kuuri voi edistää kystän häviämistä?
 
Se oli 5cm noin 3kk sitten, nyt 3cm. Ja nyt vain odotellaan. Ei lääkärini ainakaan siitä sanonut mitään, että keltarauhashormoni vaikuttaisi.
 
Sain ensimmäisen letrokierron alkuun ja eka ultra on nyt tehty. Kp11, toisella puolella ei vastetta ollenkaan ja toisella puolella yksi 15mm rakkula. Ovulaation lääkäri ajatteli osuvan kp14 kohdalle.

Ovulaatiotestit käytössä ja katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
 
Heippa kaikki, olen uusi täällä mutta tovin jo seuraillut kertomianne! :greet025
Täällä kanssa yksi kohtalotoveri, tosiaan eka letrozol kierto meneillään, tabletit söin 2 x 2,5 päivässä kierron 5-9 päivinä ja tämän muutaman päivän jälkeen ultaukseen jossa yksi johtava folli ja kertoi pcos ongelmasta samalla mikä varmaanki osasyynä lapsettomuuteen.
Ovis saatiin tikutettua plussaksi 8.2 ja nyt sitten vain jännitellään ensiviikkoon onko työ kantanut hedelmää, mitä tässä viikonloppuna ollaan halailtu :hug003

Taustaa siis että lapsettomuutta on ollut nyt vuodesta -16 asti ja elikkä maaliskuussa tasan 3v ilman yhden yhtäkään haamua, ja vain ovistestikin vaihtelevalla menestyksellä näyttäneet hymyään, ilman sen suurempaa tulosta. Iältämme olemme 25-30 ja ekaa lasta toiveissa :angelic:
 
Miten letrojen annostus määräytyy? Kun itse aloitin yhdellä tabletilla kp 3-7, niin miksi joku taas syö vaikka kp 5-9?

Ja miksi joku aloittaa sillä yhdellä annostuksella ja joku taas aloittaa heti tuplalla?

Näitä siis vaan täällä mietiskelen

Sain positiivisen ovulaatiotestin viime viikolla ekasta letrokierrossa ja nyt on käyty myös labrassa, jotta nähtäisiin onko ovulaatio oikeasti ollut.

Varmaan suunnilleen viikon päästä voisi tehdä raskaustestin, mutta itse olen jotenkin negatiivisella päällä asian suhteen. Siis sen, etten usko raskautuneeni, vaikka kaikki on nyt sen eteen tehty
 
T535, en tosiaan tiedä miksi lääkitysten ajankohdat ja määrät vaihtelevat suuresti. Luulisin jotenkin lääkäreiden katsovan yksilöllisesti nuo mutta jännästi silti pelkästään aloitusmäärissä vaihtelua. Tiedä sitten katsoiko lääkäri mulle parhaimmaksi tämän kaksi pilleriä pcos takia, itselle ainakin tuli pienoisena yllätyksenä, että vain yksi munasolu kasvanut, vaikka annos oli ns. tuplat.

Toivottelen sinne päin plussatuulia ja itse myös jännityksellä odottelen ensiviikkoa, että mitä testit näyttää :dance008
 
Mä alotan letrot ens kierrosta. Mulle kans määrättiin ekal kerral 1 tabu kp 3-7. Jos ei siitä raskaudu ni seuraavassa kierrossa 2tabua. Mutta koska pakkauskoko 30tabua, nii mietin söiskö kaks ekaa kiertoa yhtä tabua vai 1-2-2-1..? Jos siis ei tärppää neljään kiertoon. Mulla vasta yk6 nyt meneillään, mutta koska pitkät kierrot ja progesteroni alhainen niin sain letrot.
 
Moikka! Ajattelin tulla kurkistamaan, löytyisikö täältä "vertaistukea" ja muiden Letrozolin käyttäjien kokemuksia :) Minulla huomattiin juuri PCOS käydessäni lapsettomuuteen erikoistuneella klinikalla tutkimuksissa vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt määrättiin Letrozolia kp 3-7 ja seurantaultrat.

Olen kuitenkin ennen tätä diagnoosia ja tutkimuksia kaksi kertaa bongannut luomuovulaation, eli se kuitenkin satunnaisesti tapahtuu, mutta ei joka kuukausi ja hyvin epäsäännöllisinä kiertopäivinä, eli kierron pituus on 27-45 päivää, pari kertaa ennen Terolutin käyttöä huidellut 70 päivässäkin.

Olisinkin kokeneemmilta käyttäjiltä kysellyt, minä kiertopäivänä teillä on ollut ovulaatio Letrozolin kanssa? Onko Letrozol aikaistanut/myöhäistänyt ovulaatiota ja vaikuttanut kierron pituuteen?
 
Itsellänikin tosiaan todettiin pco. Sain noin 8 kk aikana kerran tikutettua ovulaation ja kerran luulen sen tapahtuneen tuntemuksista päätellen. Mutta oma kiertoni oli siis hyvin epäsäännöllinen, kaikkea 30-60 päivän väliltä.

Jopa terolutien avulla kiertoni oli noin 36 päivää, vaikka söin niitä kp15-24. Nyt ensimmäisessä letrokierrossa sain ovulaation tikutettua kp16.

Ensimmäinen letrokierto ei ole vielä päättynyt, joten en osaa sanoa mikä tulee olemaan kierron pituus. En myöskään ole tehnyt vielä raskaustestiä.
 
Heipsan! Mäki lievän pco:n omaavana mielelläni kuulisin letroista kokemuksia. Jos vaikka sais tämän ketjun kautta vertaistukea kun tuntuu että letroista ei oo mitään aktiivisia ketjuja missään..:hilarious::anyone

Meillä ensimmäinen letrokierto takana, tänään kp1 eli ei tuottanut tulosta vielä. Aloitan toista kertaa nyt kp 2-6 (2x2,5mg) eli huomenna otan ekat. Viime kerralla ultratessa oli vasempaan munasarjaan sen verran huono näkyvyys että lääkäri ei osannut sanoa onko oikeast munarakkula vai mikä, oikeassa ei ollut lähtenyt kasvamaan. Bongasin mielestäni kuitenkin oviksen siitä 5pvän päästä mutta ei ainakaan tällä kertaa tärpännyt. :rolleyes:

Nyt odotukset on korkeat vaikka jännittääkin että toimiiko kunnolla tälläkään kertaa. Yksi lapsi on saatu aikaan clomifeneilla ja tuolla se 4v clomi "vauva" kuorsailee.. Mielenkiintoista nähdä tuleeko letroista tarpeeksi vastetta, niin kuin clomeilla selvästikin on tullut... o_O
 
Moikka! Ajattelin tulla kurkistamaan, löytyisikö täältä "vertaistukea" ja muiden Letrozolin käyttäjien kokemuksia :) Minulla huomattiin juuri PCOS käydessäni lapsettomuuteen erikoistuneella klinikalla tutkimuksissa vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt määrättiin Letrozolia kp 3-7 ja seurantaultrat.

Olen kuitenkin ennen tätä diagnoosia ja tutkimuksia kaksi kertaa bongannut luomuovulaation, eli se kuitenkin satunnaisesti tapahtuu, mutta ei joka kuukausi ja hyvin epäsäännöllisinä kiertopäivinä, eli kierron pituus on 27-45 päivää, pari kertaa ennen Terolutin käyttöä huidellut 70 päivässäkin.

Olisinkin kokeneemmilta käyttäjiltä kysellyt, minä kiertopäivänä teillä on ollut ovulaatio Letrozolin kanssa? Onko Letrozol aikaistanut/myöhäistänyt ovulaatiota ja vaikuttanut kierron pituuteen?



Omakohtaista kokemusta ei sinänsä vielä ole ehtinyt kertyä, mutta olen nyt sellaisen käsityksen kuitenkin vahvasti saanut että letrot nimenomaan lyhentää kiertoa. :cat: Olen siis kolunnut vaan kaikki mahdolliset palstat aiheesta läpi, eli mitään vuorenvarmaa tietoa tämä ei ole :hilarious:
 
Täällä käytetty Letrozol-tabletteja marraskuusta lähtien. Ei plussaa. Annosta nostettiin tässä kierrossa 2 tablettia/päivä. Saa nähdä mitä tapahtuu.
 
Täällä käytetty Letrozol-tabletteja marraskuusta lähtien. Ei plussaa. Annosta nostettiin tässä kierrossa 2 tablettia/päivä. Saa nähdä mitä tapahtuu.

Oho nyt vasta korotus. Mulle sanottiin eka kierto yhdellä ja sit jo kahdella. Mut sain 30tabletin pakkauksen. Uusiks lääkäriin jos ei tärppää niiden jälkeen.. Ja saatan kaks ekaa ottaa yhdellä. Sit kahdella
 
Täällä käytetty Letrozol-tabletteja marraskuusta lähtien. Ei plussaa. Annosta nostettiin tässä kierrossa 2 tablettia/päivä. Saa nähdä mitä tapahtuu.


Okei, toivotaan että korottamisen jäljeen plussa sitte tulis vihdoin :angelic:

Oho nyt vasta korotus. Mulle sanottiin eka kierto yhdellä ja sit jo kahdella. Mut sain 30tabletin pakkauksen. Uusiks lääkäriin jos ei tärppää niiden jälkeen.. Ja saatan kaks ekaa ottaa yhdellä. Sit kahdella


Mulla oli tosiaan alusta asti se 2 tablettia mut ne ei kasvattanu selvää follia. Menin ekana ultraan mut oli hitaasti kasvanu ni käskivät ottaa muutaman päivän lisää ja tulla uudestaan. No oikealle ei ollu kasvanu mitään mutta vasemmalta hän löysi jonkun sopivan kokoisen, mutta ei ollu varma oliko se oikea munasolu vai jotain muuta.. Mielestäni nyt kuitenkin oviksen bongasin eli oletan et se oli kuitenkin sitten ihan oikea munasolu :angelic:

Nyt on kolmas päivä letroja menossa ja ne tuntuu vaikuttavan ihan eri tavalla. Etova olo tulee ja menee päivän mittaan, nippailua ja jomotusta munasarjoissa sekä nyt kivasti pikku paisefinni leukaan ilmestyny...:rolleyes: Toivon nyt kovasti että ne on letrot jotka toimii tällä kertaa tehokkaammin ja olis kunnon follit kasvanu tällä kertaa. :happy:

Onko sulla siis nyt vasta lähdössä eka kierros letroja vai?
 
Okei, toivotaan että korottamisen jäljeen plussa sitte tulis vihdoin :angelic:




Mulla oli tosiaan alusta asti se 2 tablettia mut ne ei kasvattanu selvää follia. Menin ekana ultraan mut oli hitaasti kasvanu ni käskivät ottaa muutaman päivän lisää ja tulla uudestaan. No oikealle ei ollu kasvanu mitään mutta vasemmalta hän löysi jonkun sopivan kokoisen, mutta ei ollu varma oliko se oikea munasolu vai jotain muuta.. Mielestäni nyt kuitenkin oviksen bongasin eli oletan et se oli kuitenkin sitten ihan oikea munasolu :angelic:

Nyt on kolmas päivä letroja menossa ja ne tuntuu vaikuttavan ihan eri tavalla. Etova olo tulee ja menee päivän mittaan, nippailua ja jomotusta munasarjoissa sekä nyt kivasti pikku paisefinni leukaan ilmestyny...:rolleyes: Toivon nyt kovasti että ne on letrot jotka toimii tällä kertaa tehokkaammin ja olis kunnon follit kasvanu tällä kertaa. :happy:

Onko sulla siis nyt vasta lähdössä eka kierros letroja vai?

Joo lähtee seuraavasta kierrosta ellen nyt oo luomusti raskaana :) mullaki nyt pitkästä aikaa paise poskessa :hilarious: siis tarkotatko et söit sen 5 päivää ja sit söit viel pari päivää? Mulla ei oo ultria määrätty, vain labra jossa voi tsekkaa nousiko progesteroni arvo..
 
Mulla eka kierto letroja meni 2,5mg. Ei tapahtunut mitään, ei kasvanut follit eikä koko lääkkeellä ollu mitään vastetta. Seuraavaan kiertoon annosta nostettiin eikä vieläkään mitään vastetta koko letroilla, munasarjat oli lepotilassa. Siihen sit loppu mun letrojen syöminen ja siirrytiin välikierron jälkeen pistoksiin.
 
Pistoshoitoinen ovulaatioinduktiot sai ovulaation aikaiseksi, muttei raskautta. 3 kiertoa taisi olla pistoshoitosia OI kiertoja. Niistä siirrytiin inseminaatioon, ja toisesta inseminaatiosta tuli plussa.
 
Mulla ainakin viimekierron ovulaatio plussa tuli kp 14, joka oli ensimmäinen letrokierto annostuksella 2x2,5mg kp5-9.

(Luomukierroissa ovistestit näytti harvoin plussaa, että itsellä ainakin tasannut ovulaation ja kierron säännölisyyttä tietty samalla, mitä nyt yhden kierron viisaampana :happy8)

Raskaustesti nega ja jälleen mennään samalla annostuksella, ens viikoksi varattu jälleen naistenklinikalta ultra aika ja katotaan vastetta taas.

Onko teillä tietoa, kuinka monta ultra aikaa näiden letrojen kanssa tulee tehtyä ja kauanko näitä letroja yleensä voi syödä. Täytyy ens viikolla kysyä vaikka tarkemmin :smiley-ashamed004
 
Mulla ainakin viimekierron ovulaatio plussa tuli kp 14, joka oli ensimmäinen letrokierto annostuksella 2x2,5mg kp5-9.

(Luomukierroissa ovistestit näytti harvoin plussaa, että itsellä ainakin tasannut ovulaation ja kierron säännölisyyttä tietty samalla, mitä nyt yhden kierron viisaampana :happy8)

Raskaustesti nega ja jälleen mennään samalla annostuksella, ens viikoksi varattu jälleen naistenklinikalta ultra aika ja katotaan vastetta taas.

Onko teillä tietoa, kuinka monta ultra aikaa näiden letrojen kanssa tulee tehtyä ja kauanko näitä letroja yleensä voi syödä. Täytyy ens viikolla kysyä vaikka tarkemmin :smiley-ashamed004


Nettiä lukeneena mun mielestä monella ollut esim. 6kk. Mulle lääkäri sano 3 kiertoa mut otan varmaan 4.. Kerta pillereitä on... Noo katsotaan. Mulla ei ultra-aikoja mut varmaan lääkäriin taas 3-4kierron jälkeen ja mieski tutkimuksiin kesällä-syksyllä viim...
 
Monessa paikassa letrojen käyttö lopetetaan jossain vaiheessa ihan siksikin, että kun ei tärppää, on aika siirtyä tehokkaampiin troppeihin. Minulle letrokiertoja oli neljä, niistä viimeisessä follikkeli kasvoi todella hitaasti, ja lääkäri sanoi, että seuraavassa kierrossa vaihdetaan letrot tehokkaampaan tavaraan, eli piikitykset alkoivat. Piikityksistä tärppäsi heti.
 
Takaisin
Top