La marraskuu 2016

Värejä ja tyyliä enempi osuu tai ei osu on vaatteiden kokojen käyttökelpoisuus. Moni juttu on tälle talvelle aivan liian suuri ja seuraavana talvena luultavasti pieni. En halua olla kiittämätön, mutta vähän tuntuu omalla kohdalla tuhlaukselta. Toki otin ainokaiselle pakkauksen ihan perinnesyistä.

Juu koot ja sen myötä käyttökelpoisuus mutta tiiättekö myös laatu. Ekanaki olin vähä järkyttyny kun kuulin (ja luin) että vaatteet ei ole suomessa tehtyjä. Harmitti! No se ehkä näky sitte myös laadussa. Viime vuoden vaatteiden puuvillakangas löpristyy heti päällä ja puolipotkuhousujen sukkaosat löpröttää tosi nopeesti. Tässä nyt siis vain yksi esimerkki huonosta laadusta sisävaatteissa. Mulle tuli ystävän kavereilta lahjoituksina paljon vaatteita ja siellä oli mm "Pikkuiset" -merkkisiä vaatteita eli oli varmaankin aiempien vuosien äp:sta. Oli pikkusen parempaa puuvillaa ne vaatteet. Että minä olen tästä asiasta mieleni pahoittanut :facepalm::arghh::rolleyes:
 
Meillä just kaikki pikkuset-puolipotkarit ja housut lörpähtää jo siinä vaiheessa kun niitä puetaan päälle. Bodyt on kyllä ollu ihan toimivia.
 
Hyvää naistenpäivää :)

Hyvin on soseet syötetty ja tukehtumatta ollu kaikki mun lapset, vaikka sitterissä aloitettu maistelut. Ikinä kuullukaan ettei niin saisi tehdä. Sylissä jos yrittäis ni olis kyllä soseessa äiti, vauva ja ympäristö.
Bataattia, perunaa, päärynää on täällä maistettu. Ite tein bataattisoseen jääpala astiaan pakkaseen ja toissapäivänä sekä eilen annoin perunaa ihan vaan haarukalla muussiks ja korviketta sekaan. Näytti kelpaavan.
Oon ottanu vauvan ruokailut aamupäivään kun itse syön ja iltapäivään kun perhe syö. Aamulla annoin tänään päärynäsosetta. Kohta vois kyllä aamu ja iltapuuron ottaa maisteluun.

Ps. Onko kellään jo uus vauvakuume??
 
Ellami, Samaa sinne ja kaikille ketjuun!
Tavallaan on vauvakuume, mutta vielä en käsitä miten jaksaisi yöheräämiset ja taaperon hoidon vauvan ohella. Meillä olis pakko ikäni vuoksi mahdollisimman pieni ikäero. Ollaan alkionsiirron varassa, ja silloin pitäisi olla edellinen imetys loppu lääkitysten takia yms. että onhan tässä vielä siis odottamista :)
 
Mulla on ihan kaamee vauvakuume ja varmasti yritetäänkin saada toinen lapsi pian, ei ihan vielä mut vuodelle 2018 olis kiva saada tytölle pikkusisko tai pikkuveli :)
 
Täällä vauvakuume, mut miehellä ei.. yritän olla asiassa hienovarainen, kun näyttää TAAS sille, että miestä pitää lapselle pehmitellä. Tähän lapseen pehmittelin 6-vuotta, toivottavasti sisarusta voitaisiin käydä laittamaan alulle ensvuoden puolella.. Tai omasta puolesta vaikka jo kesän korvilla tänä vuonna, mut mies tuskin innostuu :banghead: en aio kumminkaan pillereitä uusia ensi vuoden keväällä, et ollaan sit kumin kanssa jos miehelle ei käy vielä, et yritetään toista. Meidän lapsiluku kumminkin jää hyvin todennäköisesti siihen kahteen..

Mileim + tyttö 4kk 5pv
 
Mulla on ollut kiva naistenpäivä. Alkoi sillä, että molemmat tyttöni nukkuivat 10 tunnin yöunet. Minä myös. 2-vuotias heräsi yöllä vain kerran ja vauva tavanomaiset 3 kertaa. Oli niin levännyt olo tuon yön jälkeen. :Heartred Ollut tässä tosi huonoja öitä 2-vuotiaan osalta, ei vauvan.

Aamupäivällä haettiin tyttöjen kanssa kaupasta berliininmunkit naistenpäivän kunniaksi ja käveltiin siskoni luo niiden kans. :p Sää ei ollut kiva, olin ihan poikki kun päästiin siskon luo, aurattuja teitä ei juurikaan ollut ja tuplarattaita työnnellen... Ja sama toiseenkin suuntaan. Rattaita piti ihan tosissaan TYÖNTÄÄ, ei riittänyt mikään lykkiminen. :hungover: Mutta siinä tuli päivän liikunta ja hiki sopivasti.

Kun päästiin kotiin, töistä palannut mieheni oli ostanut mulle kukkia ja suklaata. :love2 Sitten hän lähti kahden lapsen kanssa kylpylään. Ovat siellä koko illan ja siis i.h.a.n.a tämä rauha täällä kotona! Tuntuu ihan omalta ajalta kun saa vain vauvan kanssa olla rauhassa. Vauva on nukkunut tässä sylissä jo 1,5 h, taitaa hänkin nauttia tästä rauhasta. :) Jos sitä pian vähän sitä suklaata maistaisi... :happy:
 
Vaikka mulla oli kaamea raskausaika, ja vielä kamalampi synnytys (josta kyllä traumoja jäi) niin kieltämättä vauvakuumetta hieman on.. En tiedä johtuuko sitten tästä univajeesta vai keväästä vai mistä :D
 
Mie luulen, että kevät tekee vauvakuumeen :D itsekin jo haaveilen toisesta raskaudesta, mutta voi olla vähän vaikeaa kun meillä ei paljoo toimintaa oo ollu synnytyksen jälkeen! Tyttö ku ei ois tämmönen syli/tissitakiainen, niin vois olla helpompaa.. :D
 
Mie luulen, että kevät tekee vauvakuumeen :D itsekin jo haaveilen toisesta raskaudesta, mutta voi olla vähän vaikeaa kun meillä ei paljoo toimintaa oo ollu synnytyksen jälkeen! Tyttö ku ei ois tämmönen syli/tissitakiainen, niin vois olla helpompaa.. :D

Tästä tulikin mieleeni että mites muiden petipuuhat? Säälittää vähän miesrukka kun itellä ei oo ollu minkäänlaisia haluja synnytyksen jälkeen. Pitkä toipuminen riekaleeksi menneen alapään takia aiheutti ensimmäisen tauon, ja nyt tuntuu ettei vaan tee mieli. Paikatkin niin kuivina, eikä aikaakaan ole! Missä välissä tässä edes kerkeäisi lapsia tekemään :D
 
Tästä tulikin mieleeni että mites muiden petipuuhat? Säälittää vähän miesrukka kun itellä ei oo ollu minkäänlaisia haluja synnytyksen jälkeen. Pitkä toipuminen riekaleeksi menneen alapään takia aiheutti ensimmäisen tauon, ja nyt tuntuu ettei vaan tee mieli. Paikatkin niin kuivina, eikä aikaakaan ole! Missä välissä tässä edes kerkeäisi lapsia tekemään :D

Ei oo pelkoa raskaudesta. Tai joo jos neitseellinen syntymä, vaikka ei tälleen kahtia jakautuneena enää niin neitseellinen taida olla.
Kerran kokeiltiin, ja sai jäädä perinteiset ihan siihen. Tänään vitsailin, että eihän tässä ole vielä tullut edes eka vuosi täyteen :)
 
Täälläkään ei oo pelkoa raskautumisesta vielä tai tarvetta ehkäisylle.. Ei jaksa eikä huvita.
 
Juu kerran täälläkin kokeiltiin ja siihempä jäikin. Oli niin karseeta. Ei ole tarvinnut ehkäisyä edes aloitella.
 
Täällä kyllä on oikeestaan sama meno vällyjen välissä ku ennen tyttöö, muutama kerta viikossa keskimäärin. :) nyt ei vaan voi suunnitella mitään etukäteen, vaan se on sit joko tai ku tyttö nukahtaa :D
 
Pari kertaa on kokeiltu, mutta kesken on vielä jääny. Eli ei oo vielä tietoa uudesta raskaudesta :D toki sektion jälkeen pitää se vuosi ootellakin. Syön pillereitä, mutta tuntuu tällä hetkellä aika turhalta. En vaan viitti lopettaa ja alottaa myöhemmin uusiks, ettei kroppa mee ihan sekasin. Nii ja eihän mulla oo menkatkaan vielä alkanu. Ilmeisesti imetys on pitäny ne tehokkaasti poissa.
 
Meillä myös petipuuhat entiseen malliin, hieman ehkä harvakseltaan mun makuun mutta tällä mennään :-D
Ja ehkäisyä ei oo, jos 'vahinko' käy ni ei haittaa mut ei varsinaisesti yritetä vielä. Kierto palautunu ihan ookoosti, oviksenkin olin pongaavinani viime kierrosta:-) siinä hetkessä vähä jännitti ku just sattu peittojen heiluttelu samaan aikaan mutta kuten olettaa saattoi ni ei se vaan nii helposti käy. Neidin tärppiä kuitenkin odotettiin yli puoltoista vuotta..
 
Meillä puuhaillaan 2-3krt viikossa. Varmaan useamminkin,jos mies olis viikot kotona. Illalla monesti väsyttää,mutta pian väsy häviää kun hommiin vaan alkaa. Liukkariakaan ei enää ole tarvinnut käyttää. On se ihana hetki olla lähellä miestä,arki on niin kiireistä että pusut pikapikaa ehtii aamulla vaihtaa..
 
Mulla olisi haluja, mutta mahdollisuudet seksille on tosi harvassa. 4 kertaa ollaan päästy kokeilemaan, ja vasta se neljäs kerta oli munkin mielestä kivaa, aiemmat sattui. Liukkaria todellakin pitää käyttää ja runsaasti, ellei mies hoitele mua ensin muilla keinoin. :joyful: Ilta on niin huono aika meillä seksille, kun aina on niin väsy. Silloin huvittaa vähiten. Esim. eilen mä olin kerrankin ihan pirtsakka illalla, mutta mies oli aivan väsyksissä niin ei halunnut mitään. Se meidän 4. kerta olikin yhtenä aamuna, ihmekös se olikin niin kivaa.:rolleyes:
 
Täälläkin mennään vällyjen välissä ihan entiseen tahtiin. Ite ny tietty olen se aktiivinen osapuoli suurimmaksi osaksi mutta eipä mies ole kieltäytynytkään. :D Meillä vauvan suhteen tjottaillaan kun ei tullut aloitettua sitten minipillereitä enkä aloitakaan. Näillä mennään.
 
Täälläkin puuhastellaan entiseen malliin, joinakin viikkoina enemmän, joinakin vähemmän. :happy:

Niin ja tuo uus äitiyspakkaus, aiiiiiiivan ihana :Heartred Meillä paljon nyt tästä omasta äitiyspakkauksesta käytössä. Aikalailla kaikki muut olleet käytössä lukuunottamatta sitä väliasua vai mikäsenyton ja toppapukua. 68-74 nyt käytössä joten nekin tosin ois passeleita jo, mutta kun tuli ostettua pienempiä toppahaalareita niin ne nyt sitten käytössä olleet :happy:

Hurjan nopeaa on kyllä kasvettu, alussa kun 50/56 senttisetkin oli todella isoja ni nyt mennän jo tuossa koossa, huh huh :wideyed:
 
Takaisin
Top