La marraskuu 2016

Seksi sujuu oikein hyvin mutta kolmen lapsen kanssa se vaan on sellaista pohtimista että missä välissä sitä ehtii yhtään mitään miehen kanssa puuhastella. Iltaisin ollaan kyllä molemmat vielä aika väsyjä ja laiskoja että monesti nukkuminen onkin kivempaa vaikka kyllähän se väsy väistyy kun vaan rupeaa hommiin.
 
Kyllähän sitä aikaa varmasti tosiaan löytyisi enemmän, mutta ihan rehellisesti sanottuna välillä vaan laiskottaa ihan liikaa. :hilarious: Ja meilläkin on niin erilaiset päivärytmit, että harvoin ehditään yli kolmea tuntia edes olemaan samassa sängyssä..
 
Ihan mahtavat kortit! Voisi kokeilla itsekin esikoisen kanssa!! Kiitos kun jaoit, ja muutenkin saa jakaa muitakin askarteluideoita. :)
 
Tulikohan meille joku oksennustauti vai reagoiko vauva noi vahvasti mun juomiin kolmeen kahvikupilliseen vai mitäköhän tää nyt on? (Mähän juon normaalisti vaan aamukahvin, mutta tänään join iltapäivälläkin kaks kuppia kahvia..) Tai sitten vaan tää päivä neuvoloineen ja kahvitteluvieraineen oli vaan liian rankka tytölle..

Heräsin siihen, että vauvaa itkee huutamalla eikä rauhoitu, vaikka hyssyttelin mitenkä, joten herätin isinkin rauhoittelemaan pikkuista. Ei tunnu auttavan mikään ja yhtäkki alkaa oksentamaan.

Oksennusta tuli oikein ryöppynä myös nenästä ja heti muutaman kerran jälkeen tyttö rauhottui ja jopa vähän hymyili. Sain sen syömään ja nukahtamaankin, mutta nyt en sit itse enää saa unta.. vähän piti tossa repiä petivaatteita sängystä ja luututa lattioita, omassa selässäkin oli oksennusta ja enimpiä koitin pyyhkeellä pyyhkäistä pois, mutta ajattelin, että mennään vasta aamulla tytön kanssa suihkuun. Jännästi sitä vaan piristi tällainen yöllinen aktiviteetti - mies nukahti uudestaan jopa nopeammin kuin tyttö. :wideyed:
 
Meillä on tuollaista, kun iso ilmakupla tukkii ruokatorven ja painaa vauvaa. Hirveä huuto ja manaaja-oksennus (samalla tulee yleensä ilma ulos, joskus pitää röyhtäyttää jälkeen). Tuloksena tyytyväinen vauva ja siivoava äitee.
 
Ihan hirveän hauska ja levollinen yö takana. EI! Esikoinen yski niin kovin flunssassaan, että oksenti limaa ja tätä tapahtui monta kertaa yön aikana. Flunssa tuli nyt tietysti pienimpäänkin, jolla ei onneksi ainakaan vielä ole kuumetta mutta räkäinen on. Teki aivan järkyttävän isot kakatkin ja tietysti 5 aikaan aamulla. Ei siis ole juuri nukkunut ja nenää saanut imuroida ja keittis tippoja tiputella. Itselläni flunssa oikeastaan jo meni ohi sentään, mutta ei kyllä naurata kun univelkaa oli ihan tarpeeksi jo ennen tätä yötä. :sad001 Jos tämän nyt vaan jotenkin saisi menemään.
 
Ilyana, minun kakkonen reagoi äidinmaidon kautta tulleisiin ruoka-aineisiin joille oli allerginen. Oksensi juuri noin näyttävästi ja sen jälkeen oli hyvällä tuulella mutta nälkäinen.
 
Meillä mahaan jäänyt ilma saattaa aiheuttaa tuollaista. Toivottavasti ei ole vatsatautia Ilyana! Onko vauva vielä oksennellut?
 
Meilläkii on ilma mahassa aiheuttanu syöksypukluja. Onneks ei yöaikaan kun sillon tyttö on niin uninen että harvemmin hotkii maitonsa, ja syö usein niin tissit ei pääse liian täyteen eikä suihkutissien vuoksi mene ilmaa mahaan, välillä päivisin ongelma. Meillä oli eilen isojen puklujen päivä, moneen otteeseen ei kerenny röyhtästä kun puklut kerkes eka tulla.

Toivottavasti ei mitään ilmaa kummempaa Ilyana, vatsatauti rankka jos pienelle tulee.
 
Taidettiin selvitä onneksi vaan säikähdyksellä, jouduttiin vielä yöllä vaihtamaan kakkavaippa ja muutaman kerran tyttö heräsi itkeskellen pieremään, mutta nyt päivän on ollut oma iloinen itsensä ja tissikin maistuu.

Ehkä se oli se kahvi.. pitääpä jättää jatkossa juomatta enempää kuin se aamun yks kupillinen.
 
Minunkin on täytynyt rajoittaa kahvin juontia, kun olen huomannut sen aiheuttavan vauvalle vatsavaivoja. Juon sitten teetä, joka ei aiheuta samanlaisia oireita vauvalle. Toki jos alkaa ilmenemään vastaavaa, niin täytyy keksiä taas muuta...

Onkos muilla muuten tällaista: tekisi mieli syyttää miestä kuorsaamisesta niin kovaa, että vauva herää, mutta onkin niin ettei vauvaa häiritsee kuorsaus yhtään vaikka itse herää siihen ja itse tuskaillessaan todennäköisesti häiritsee vauvaa enemmän kuin mies kuorsatessaan :D
Tyttö lienee perinyt isänsä unenlahjat...
 
Mulle tuli tänään jotain juttuja täältä lukiessa mieleen Marras16. Johonkin hän on kadonnut :wideyed: jos käyt täällä lukemassa niin kerro mitä kuuluu!
 
Mulle tuli tänään jotain juttuja täältä lukiessa mieleen Marras16. Johonkin hän on kadonnut :wideyed: jos käyt täällä lukemassa niin kerro mitä kuuluu!
Joo ja muitakin on kadonnut! Miten menee esim. kaksosten äideillä, Nasupossulla, Toukkiksella, Charm3 ja ketä kaikkia muita täällä oli aktiivisesti raskausaikana keskustelemassa...?
 
Joo ja muitakin on kadonnut! Miten menee esim. kaksosten äideillä, Nasupossulla, Toukkiksella, Charm3 ja ketä kaikkia muita täällä oli aktiivisesti raskausaikana keskustelemassa...?

Täällä edelleen ! Olen kohta 6kk vanhan keskostytön äiti. Jos oli raskausaika hankala niin kyllä sektiopäätös ja tytön syntymä iski silmille. Kaapissa taisteltiin ja nyt saan nauttia maailman kauneimmasta hymystä.
 
Tulitukan kuulumisia odottelen kans! Ja muidenkin jotka olivat odotusaikana aktiivisia keskustelijoita :)
 
Meidän 4,5 kk ei oo tänään jaksanut päätään kannatella samalla tavalla kuin ennen :sad001 lepuuttaa sitä useammin rintaa vasten ja mahallaan ollessaan laskenut posken lattiaan.Välillä kuitenkin tosi terhakkaasti kannattelee...Huolestuakko?
 
Omena1987 mä soittaisin heti huomenna neuvolaan ja kysyisin. Mut en suuremmin huolestuis, kun jos lapsi on vaikka vaan tavallista väsyneempi.
 
Takaisin
Top