Kuulumisia

Mies toivotteli, mutta olin huonolla tuulella ja sanoin vaan tympeesti kiitos :D
 
Nyt voi huokaista kun vanha koti on luovutettu uusille asukkaille! Nyt täytyy enää kiinnittää muutama lamppu, laittaa viimeiset tavarat paikoilleen ja purkaa pyykkivuori!

Sitten voisi alkaa valmistelemaan tytölle tänne paikkoja :) sängyn ja voisi laittaa valmiiksi sinne mihin kuuluvat (nyt vielä siis varastossa) ..rintapumpun osat voisi keittää valmiiksi, jos vaikka käy kuten esikoisen kanssa, että heti tarvitaan lisämaitoa ekalla viikolla kun th tulee punnitsemaan vauvan! Niin, ja vaippoja voisi ostaa kanssa valmiiksi vähän :)

Ensi viikolla on kontrollikäynti ja silloin varataan jo sektio aika(jos ollaan edelleen perätilassa), ja esikoisen synnytys alkoi viikkoa ennen laskettua, joten nyt on aika jo valmistautua, kun huomenna pärähtää 37+0 mittariin :Heartpink:Heartpink

Teillä muilla näyttäisi olevan jo paremmalla mallilla valmistelut :):)
 
Päivän olet minua Karolina edellä! Toivottavasti vauva olisi kääntynyt! Näistä valmisteluista.. Meillä tulee ensiviikolla vasta kaapit vauvan huoneeseen (uusittiin kaapistot => pieni huone, liukuovikaapeilla ja kunnon säilytysjärjestelmillä lisätilaa). Parin viikon päästä saadaan vasta vauvan huonekalut, että et sinä nyt niin jäljessä ole. :) Vaavisänky tilataan sitten vaikka synnäriltä, se kuulemma tulee parissa päivässä (jos ei ehdi tulemaan niin vauva saa nukkua äippäpakkauksessa).
 
Ai Keltanokallakin on vielä vähän projektia päällä :grin ei kai tässä oikeasti ole mikään hengen hätä..jotenkin vaan hormonit huutaa että kaiken pitää olla täydellistä ennen vauvan tuloa, ja viimeksi mulla olikin! Nyt muistan aina välillä että mitä kaikkea on tekemättä ja meinaa alkaa ahdistaa :grin Mutta joo, kyllä se vauva johonkin aina nukkumaan mahtuu, vaikka omaan kainaloon :p meillä ensisänkynä toimiikin se kelan laatikko, jonka otin jo esiin ja laitoin vuodevaatteet valmiiksi. Sitten kun esikoiselle(1v 3kk) löytyy isojen poikien sänky, niin tytölle vapautuu oikea pinnis.

Saa vaan nähdä miten poika malttaa käydä nukkumaan kun ei ole "kaltereita" ympärillä! Eilen kun poika oli mennyt yöunille ja olin viereisessä huoneessa kuulolla, niin yhtäkkiä huoneesta alkoi höpöttelyn lisäksi kuulua kolinaa ja suhinaa. Sielläpä tuo vesseli seisoi sängyssä ja soitti marakassia, minkä oli ylettänyt ottaa hyllystä :love017

Täytyy nyt katsoa, missä vaiheessa tuo mussukka on valmis isompaan sänkyyn, ja mennä sen mukaan. Kyllähän niitä pinniksiä saa tarvittaessa nopeastikin vaikka käytettynäkin.:)
 
Voi ei toinen soittaa marakassia onneissaan! :love017

Minä taas en stressaa juurikaan. Idun pyykit on nyt hoidettu ja lajiteltu laatikoihin (odottamaan sitä kaappia, joka tulee ensiviikolla). Viikonloppuna mies maalaa huoneen. Myös Idun kotiinpaluukassi on pakattu. Sinne laitoin vähän eri vaatevaihtoehtoja, harson, peiton sekä tutin. Jos collegehaalari vielä löytyy niin sen vaihdan collepuvun tilalle. Kassi odottaa kotona kunnes autoon laitetaan telakka ja istuin. Sitten siirrän kassin autoon. Oma sairaalakassi on vielä työn alla, jos sitä saisi tänään eteenpäin..

Ikkunat on vielä pesemättä, mutta tänään niitä en pese. Jalat huutaneet hoosiannaa jo aamusta (ei näyttänyt yölepo auttavan pätkääkään, pitänee antaa niille kylmähoitoa)..:sad001
 
Ikkunat odottavat täälläkin pesua..mutta saavat odotella vielä vähän lisää. Ajattelin tähdätä että on pesty ristiäisiin mennessä :grin:grin huomenna voisi katsoa sairaalakassin kuntoon ja tehdä kauppalapun harsoille, pikkuvaipoille, korvikkeelle ja vauvakirjalle :rolleyes:
 
Turha niitä ikkunoita on ainakin ulkoapäin pestä. Siitepölyssä ne on kuitenki heti :D ite aattelin kans että ristiäisiin mennessä. :)
 
Ihan jäätävä väsymys. Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi (olen nyt siis putsannut auton ja silittänyt, mutta en mitään kummempaa). :dead: Vielä pitäisi silittää lisää ja blokkailla vaatteita..koiratkin pitää käyttää..
 
Tuo väsymys on on kyl kaameeta. Mulla ainakin on ihan päivästä kii miten jaksaa. Joskus jaksaa puuhailla enemmän ja joskus sit taas ihan pienestäkin on ihan sippi. :dead:
 
Sama mulla, että vaihtelee päivittäin jaksaminen. Eilinen oli väsymystä ja morkkista aikaansaamattomuudesta ja tänään on sit huhkittu eilisenkin edestä. Olokin kyllä sen mukainen, että jotain tullu tehtyy.

Pitäis vaan sallia itselleen molemmat, sekä löhöily, että touhupäivät on ok. Ja nauttia näistä viimeisistä viikoista masun kaa.

Miten se onkaan niin helppoa tiedostaa, mutta käytännössä tuntee toisin?? Blaah!
 
Nyt levisi pyykinpesukone. Oli tosin vanhakin, että sinäänsä ei yllätä. Nyt tilalle katsotaan kuivaavaa pyykinpesukonetta, onkohan täällä kokemusta niistä?:)

Hirveästi ei varmaan koneella kuivattaisi, mutta lapsen pyykkejä varmaan jonkin verran.
 
Kuivaavasta pyykkäristä ei oo kokemusta. Mutta me hankittiin kuivausrumpu nyt keväällä just tulevaa pyykkirallia varten ja se on ollut ihan huippuostos! Suosittelen. Harsot saa ihanan pehmeiks ja muutenkin vaatteet ja pyyhkeet pehmeiksi. Käytin kaikki vauvan vaatteet ekaks pesukoneessa ja siitä sitten kuivausrumpuun. Ja kivasti irtoaa myös koirankarvat :)

En ois uskonu, että innostun näin paljon yhdestä kodinkoneesta :grin
 
Meillä vaihdettiin vastottain kaikki kodinkoneet ja silloin mietin itsekkin tuota kuivaavaa pyykinpesukonetta. Päädyttiin kuitenkin aika perus malliin. En muista enää mikä asia siinä vaivasi, mutta peruskone tuntui omalta enemmän.
 
Meiltä löytyy kanssa sekä pesukone että kuivausrumpu. Kuivausrumpua tulee itsellä käytettyä oikeastaan vain jos pyykkiä on muuten niin paljon kuivumassa, ettei narulle enää mahdu. Ehkä enemmän pohdin etenkin nyt kevään kurakelien aikaan sitä, kuinka näppärä kuivauskaappi tulevaisuudessa olisikaan. Onneksi meillä laitettiin kodinhoitohuonerempan yhteydessä yhden kaapin taakse varmuuden vuoksi valmiiksi pistorasia, jos joskus tarvitsee. Siihen saisi aika näppärästi kaapin tilalle kuivauskaapin vaihdettua :)
 
Miten teidän päivät kuluu? Ootteko keksineet mukavaa puuhaa? Nyt on ollu ihania säitäkin, onko joku makoillut biitsillä? :)

Mie oon tehny vierasvaroja pakkaseen vieraita ja ristiäisiä varten ja ommellu jonkin verran. Nähny kavereita ja tehny perus kotihommia. Nyt on tutit ja tuttipullotkin keitetty :D

Vielä vois olohuoneeseen verhot ommella ja järjestellä joitain kaappeja. Pari albumia odottaa täyttöä ja vois askarrella ristiäiskutsukortitkin valmiiksi. Tekstin vain tulostelee myöhemmin, kun varmistuu ajankohta. :)

Itse olen kyllä viihtynyt kotona, eikä ole aika käynyt pitkäksi. :)
 
Nyt, kun on ollu ihania kelejä, ollaan oltu paljon ulkona lasten kanssa. Tehty monenlaisia pihatöitä ja oltu paljon eri leikkipuistoissa.

Kohta, ku luvattu vähän kylmempää, voi hyökätä näiden siivottavien kaappien kimppuun..

Meillä toinenki laskee aamuja äidin lisäksi. Malttamaton ekaluokkalainen ei oikein tahdo aamusta inspiroitua koulutielle. Kohta kaikki ollaan kesälaitumilla. :)
 
Joka päivä tuntuu menevän samalla kaavalla. Joskus 10 aikaan mennään koirien kanssa pihalle, kesämekossa tietenkin :D Kastelen kukkia, ajan nurmikkoa, leikkelen sellasilla saksilla heiniä seinustoilta ja puitten juurilta, täyttelen ristikoita koirien tarhassa peltorit päässä ja kuuntelen radiota. Lähinnä tollasta ulkona tepastelua ruskettumisen toivossa. Sisällä ei oikein kehtaisi olla ja siivoukset on jäänyt tekemättä. Nyt onneksi sataa niin on pakko olla sisälläkin ja raivailla paikkoja.

Mutta lyhyesti sanottuna, tylsää on! Ois sellanen vauvan vaatima aika kalenterissa vapaana seuraavat 3kk :grin
 
Takaisin
Top