Kuulumisia

Joo ja sitten kun on ollut sellanen päivä että on joutunut päästään tukka putkella niin sitten niitä tulee ihan jo pelkästään siinä kun nousee kumarasta ylös.... Mutta nehän ei kai aiheuta mitään paikkojen pehmenemistä ennenku niihin alkaa liittyyn kipua????
 
Mulla on tullut paljon harkkareita iltaisin kun käyn lepäämään. Mullahan on paikat pehmenneet (mutta ei auki) mutta en osaa sanoa johtuuko tuosta.
 
Onko sulla siis ollut myös oikeita suppareita myös? Mulla ei tuu noita harkkojakaan levossa ollenkaan... Ainoastaan silloin kun on liikkeellä.
 
Oli mulla yhden illan aikana myös polttoja selässä jonkun tunnin verran, eli voi olla sekin. Harkkareissa tuntuu myös pientä kipua nyt.
 
Oliskohan paikat pehmenny sit sen takia... Kun ainakin itte oon ymmärtäny ettein niitten harkkojen pitäis vaikuttaa sillai...!?!?
 
En osaa sanoa, vaikka onkin toinen raskaus menossa :) en usko että on syytä ainakaan huolestua, kovettumiset liikkuessa on ihan normaalia. Ja lepo auttaa jos niitä tulee yhtäkkiä enemmän. Huomasin että jos kävelee paljon(esim kun oltiin reissussa) niin illalla masu kovettuu tosi usein, ja vaatii että ottaa seuraavanakin päivänä rennosti.
 
Mulla kovettuu kyllä maha ihan säännöllisesti, kun käyn lenkillä. En ole kuitenkaan antanut sen häiritä sen kummemmin, kun ei siihen sinällään kipua liity. Rauhallisesti vaan kävelen lenkin loppuun.

Itsellänikin on muutamaan kertaan nyt alkanut noita polttoja esiintyä selässä. Pari kertaa tullut autossa istuessa ja pari kertaa olen herännyt yöllä niihin. Mutta ovat menneet n. 10 minuutissa ohi, eivätkä ole uusineet enää. Mulla on kyllä kanssa maha laskeutunut aika paljon, sinällään jännä kuulla, mitä neuvolassa tänään selviää :)
 
Onneks mullakin on ensmaanantaina seuraava käynti niin pitää pyytää jos tarkastais tilanteen et on varmasti kaikki kunnossa!
 
Mulla oli kuulemma paikat pehmennyt jo ekalla lääkärikäynnillä sillon... 5vko sitten. Vaikkei sen kummemmin mitään tuntemuksia ole ollutkaan. Toisenkin lääkärikäynnin pitäis olla varmaan lähiaikoina ja mielenkiinnolla odotan mitä sillon sanotaan. Minäkin vaan porskutan lenkillä eteenpäin vaikka onkin maha kovana.
 
Harkkasupistukset on täälläkin lisääntyneet huomattavasti. Lenkeillä ei enää kyllä vauhti päätä huimaa... On aika etana olo! :D
 
Miten teillä muilla muuten isyyslomat miehillä menee? Jääkö kanssanne kotiin heti lapsen synnyttyä? Mites, oletteko ajatelleet vielä niinkin pitkälle kuin hoitovapaalle jäämistä? Jääkö kenenkään mies kotiin hoitamaan lasta?

Tulipas paljon kysymyksiä Näitä ollaan paljon pohdittu...
 
Mies jää kotiin vaan siinä tapauksessa jos saan harjottelupaikan tammi-helmikuussa. Kesto olisi kuukauden ja sillon on miehen töissä hiljanen vaihe, niin ei tule taloudellisia tappioita. Ens keväänä yritän valmistua koulusta ja sitten ryntään töihin jos sellainen mahdollisuus siunaantuu. Jos jään työttömäksi, niin olen toki hoitovapaalla. Jos leikkaukseen joudun, niin sitten mies saa kyllä olla kotona auttamassa, mutta menkööt loman piikkiin :)

Ei miehen isyyslomassa olisi muuten mitään järkeä kun ite lorvin kuitenkin suurimmaksi osaksi kotona ja mies on meillä toistaseksi se joka tienaa. Käytännössä siis penska menee hoitoon siinä vuoden iässä jos hyvin käy.
 
Meillä todennäköisesti tehdään niin, että aluksi ainakin mies jää kanssani kotiin muksun kanssa, sen muutaman viikon. Sen jälkeen olenkin minä sitten kotosalla, kun yritän myös opiskella loppuun. Töistä kun oon vanhempainvapaalla, mutta opiskelusta en :grin Katsotaan sitten vuoden päästä että miltä tilanne näyttää. Jos näyttää siltä, että pitää mennä töihin ja löydän hyvän hoitopaikan muksulle, niin sitten tehdään niin - jos ei, niin sitten jään kotiin vielä pikkuisen kanssa. Ideaalisinta olisi olla osa-aikaisesti töissä jossain, jotta pikkuisen hoitopäivät eivät olisi liian pitkiä. Pitää katsoa tarkemmin sitten kun sen aika on. Mies saa halutessaan pitää isyysvapaata, etenkin jos itse pääsen töihin, muuten ei ole oikein tarvetta tai järkeä. :)
 
Meillä mies pitää kesälomaa la:n aikoihin ja sen 3 viikkoa isyyslomaa elokuussa. Minä pidän koko vanhempainvapaan + pari kk hoitovapaata + kesälomia ja palaan töihin elokuussa 2017. Katsotaan sitten miten mies pitää loppuja isyysvapaita, jos vaikka ensi kesänä kun minä pidän kesälomia pois :)
 
Mies jää lomalle kun vauva syntyy 2viikoksi ,kolmannen viikon pitää syksyllä. Ja kesälomansa sitten elokuussa :)

Miehen tuloilla ei järki et jäis hoitovapaalle joten minä olen kotona :)
 
Isimies jää kotiin pariksi viikoksi kun vauva syntyy. Ja pitää sitten syyskuussa kesälomaa. Loppujen isyyslomien aikaa ei oo ees mietitty. Riippuu paljon työtilanteesta.

Mä haluaisin jäädä hoitovapaalle ja jäänkin jos miehen työtilanne pysyy nykyisenlaisena.
 
32+1 tähän asti selvis ilman kohonneita sokeri-arvoja. Nyt oli plussalla. :meh: Tietää sokeritonta loppuraskautta. :rolleyes: Jätskit syödään sitten kun vauveli on syntynyt. Ruokavaliolla onneks kuitenkin pärjää.
 
Toivotteliko kukaan hyvää äitienpäivää ensimmäistä odottaville eilen? Miulle muutama jo toivotteli. Onhan sitä jo hieman äitimäinen olo kun tuntee pienen ihmeen kasvavan ja möyrivän mahassa. :Heartred
 
Takaisin
Top