Kuulumisia

vauvakuume ♡

Asioista perillä oleva
Kesämammat 2016
Lokamammat 2018
Heinäkuiset 2021
Kesäkuiset 2023
Ajattelin tälläisen ketjun luoda johon saisi jakaa kuulumisia, erityisesti kesäkuun odottajat ja tietysti kaikki muutkin!

:)
 
Ja plääh, nyt vasta tajusin, että meillähän oli jo ketju jossa voi kuulumisia jakaa! Voikohan tämän poistaa?
 
Onko kellekkään tullut vielä raskausarpia? Mitä kaikkee käytätte raskausarpien ehkäisyyn?
 
Ei oo arpia vielä tullut, nyt 29+4. Olen rasvannut mahaa ja kylkiä aamuin illoin Bebancare-rasvalla.
 
Mulle on ehkä yksi raskausarpi tullut mahaan, rinnoissa on muutamia vaaleita (mutta osa taitaa olla vanhoja). Ihan tavallista perusvoidetta vedän saunan / suihkun jälkeen.
 
Mullakaan ei oo ainakaan vielä arpia, nyt 30+2. Rasvailen mahaa yleensä kookosöljyllä, joskus normi vartalovoiteella tai jojobaöljyllä :)
 
onko tuo kookosöljy ihan sitä samaa mitä voi syödäkkin? imeytyykö hyvin?
 
Olen rasvaillut mahaa ceridalilla aika pitkään jo, eikä arpia ole siihen tullut. Tisseihin ja lantion alapuolelle 'kylkiin' on taas tullut arpia. Nyt 31+5. Tämän perusteella sanoisin että rasvaaminen auttaa. Erikoiseen paikkaan vaan tullut noita arpia ja mihin kaikkialle vielä kerkee tulemaan! Jalkojen arvet vaan kutiaa tosi paljon. Raavin niitä ihan huomaamatta ja tulee jotain näppylöitäkin sen takia.
 
Minä olen rasvaillut ihan perus rasvalla silloin tällöin kun on muistanut eikä yhtään arpia ole tullut...
 
Tinni, joo juuri sama kookosöljyä jota voi syödäkin :) mulla taitaa olla urtekramin öljyä, ihan prismasta. Laitan öljyä yleensä iltaisin suihkun jälkeen koska ei se nyt ihan salaman nopeasti imeydy. Sitä laittaa muutenkin helposti liikaa ja sitten imeytyy kyllä hitaasti. Mutta tosi hyvänä pitää kyllä ihon eli voin suositella ja käytän muuallekin kroppaan :) sillähän on myös antibakteeerisia vaikutuksia jos on esim. kutiseva iho.
 
Ei ole täälläkään arpia ainakaan vielä tullut. En ole käyttänyt rasvoja kuten en viime raskaudessakaan käyttänyt.
 
Ei ole arpia. Ihon hoitoon olen käyttänyt vauvaöljyä. En tykkää kookosöljyn tuoksusta, joten siksi tuo vauvaöljy kun tuoksutonta on. Ja käytän siis tuota öljyä ihan kuivan ihon hoitoon, en niinkään arpien ehkäisyyn :)
 
mä oon välillä laittanut oliiviöljyä kun oon kuullut et sen pitäis olla hyvää. ei kyllä tosin ole arpia eikä iho edes tunnu kiristävältä tai muutenkaan kutise. oliiviöljy vaan imeytyy ihan turkasen huonosti!
 
Vitsit oli söpöä kun kävin kylpylässä niin siellä yksi poikalapsi totesi viereisessä suihkussa "Äiti, kato tolla tytöllä on se vauva mahassa".:love2 Hymyilin äidille, onhan siellä masussa vauva.:Heartpink
 
Olen rasvaillut mahaa ja rintoja sebamedin rasvalla joka tarkoitettu arpien ennaltaehkäisyyn ja pitäisi haalistaa vanhoja arpia. Vanhat raskausarvet tulleet selkeesti esiin ja lisääkin, sanoisin että rasvaaminen on auttanut lähinnä siihen ettei ihoa kiristä/kutise. Mulla arvet ei olleet siis hävinneet edellisestäkään vielä ja useita viikkoja jo olleet selkeästi lisääntymään päin. Mulla kyllä iso mahakin kun kaikki luulee että la on jo ensi kuussa
 
rasvailitko edellisessä raskaudessa vai tuliko arvet siitä huolimatta?
 
mie rasvailin ensimmäistä odottaessa - tuli arvet mahaan, reisiin ja vyötäröön synnytyksessä. Siihen asti ei mitään. Nyt en oo ku sillo tällö jos oikein kiristää ja kutisee, niin rasvannu perusrasvalla. :)
 
Takaisin
Top