Kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi?

En muista tarkkaan milloin jätin ehkäisyn (e-pilleri) pois.. taisi olla loppusyksyä / alkutalvea. Ei yrittämällä yritetty, vaan mentiin enemmän "tulee jos on tullakseen" -mentaliteetilla. Tammikuussa tulin raskaaksi ja olin tuolloin 23 ja mies samoin.
 
Jätin pillerit pois elokuussa -15, ja raskaaksi tulin huhtikuun lopulla. Tosin elämäntilanteen vuoksi seksiä ei pystynyt usein harrastamaan oviksen aikaan, kun olin opiskelujen vuoksi toisella paikkakunnalla viikot.
Tuntui tuokin odotus pitkältä ja kävi mielessä tietysti että onko kaikki nyt kunnossa.
 
Vuosi ja kaksi kuukautta. Nyt rv 15+5. :) Ennen tätä yksi kemiallinen ja yksi keskeytynyt keskenmeno rv 6+3, kohtu tyhjenneltiin lääkkeillä ja kokemus oli yksi rankimmista. Keskenmenon pelko on tässä raskaudessa edelleen kova vaikka viikkoja alkaa ollakkin jo mukavasti ja nt ultrassa vauva todettu normaaliksi ja terveeksi. Ennen yritystä söin minipillereitä moooonta vuotta säännollisesti.

Onnea matkaan kaikille jotka plussaa toivovat ja jo plussanneille. :)
 
Lopetin e-pillerit heinäkuussa,lokakuussa tein plussan..yllättävän nopeasti tulin raskaaksi,vaikka olin käyttänyt pillereitä n. 8 v. :)
 
Lopetin pillerit marraskuussa -13. Marraskuussa -15, aloitettiin tutkimukset ja terot&clomit käytössä tammikuusta 16. Toukokuussa jo sitten tärppäsi. Eli 2,5vuotta. Pco minulta diagnosoitiin jo joskus 2011-12 vaihteessa muiden oireiden takia.
 
Mä tulin heti seuraavalla kierrolla raskaaksi, kun olin pillerit lopettanut. Eli viiminen laatta loppus 4/16 ja positiivisen tein 5/16. Takana n. 8 vuoden pillereiden syönti. Joku on joskus sanonu et ei sais heti pillereiden lopettamisen myötä edes yrittää raskautta. Voi kuulemma vaikuttaa istukan kuntoon yms.. Mut meil ei oo ainakaan sanottu ultrissa mitään huonoa istukasta. Kai ne sit synnytyksessä ku istukks tulee ulos ni huomaavat jos siinä on ollu jtn? Napanuoraa ultrassa kehuivat et on todella paksu. :)
 
Heti pillerien loputtua tuli plussa 12 vuoden pillerinsyönnin jälkeen. Eikä tuolloin edes yritetty raskautua, mutta tiedostettiin raskautumisriski. Ja onneksi ja todella isoksi yllätykseksi menkat jäi tulematta ja 9 kk myöhemmin syntyi rakas esikoisemme. :Heartred
 
Suureksi hämmästyksemme ensimmäisellä kerralla. Ei yritetty, mutta kun vauvakuume vei mennessään (:
 
Mulla ollu kunnon luotto molemmissa raskausyrityksissä :D pillereitä oli käyttäny n. 3v ja heti ekasta kierrosta tärppäs enkä siis edes epäilly että tärppäiskö! Nyt tokalla kierukka otettii pois ja heti tulin raskaaks. Enkä epäilly nytkään onnistuisko heti! :P
 
Meillä meni aikanaan n. Vuosi... tosin ex miehellä oli jo enemmän ikää.. kakkosen kanssa tärppäsi kuukaudessa ja puolison kanssa ikäeroa se 9 vuotta nyt
 
Tärppäs vaikka ei yritetty, eli iloinen vahinko :) tosin se päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon:sad001 siitä meni kaksi vuotta seuraavan kerran kun tärppäsi:)
 
Oltiin naimisissa sellanen 5,5 vuotta ennenku plussasin. Ehkäisyä ei siis käytetty. Opiskeltiin siinä kuitenkin molemmat ja mies teki sivarin, joten ei tärppäämättömyyttä sen kummemmin ajateltu.Opintojen jälkeen sitten kuitenkin alko mietittyyttään kun vauvakuume iski oikein tosissaan. Pari vuotta sitten ihan aktiviisesti yritettiin ja mä söin lääkkeitä tippa linssissä. Hankittiin koirakin, mä kun aattelin, että jos meille ei lasta tuu, niin sitten koira ainakin. Esikko on nyt jo 12 v. Toinen lapsi "tehtiin" myös lääkkeitten avustuksella ja vähän vähemmillä kyyneleillä, tärppi tuli huomattavasti esikkoa nopeammin. Mulla siis on pco ja keväällä 2013 mulla löydettiin toisesta munasarjasta kasvain joka tuotti testosteronia, se selittikin paljon. Toinen munasarja sitten poistettiin kokonaan, ja kas alkoi kroppa toimimaan lähes normaalisti. Kuukautiset tuli epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta tuli kuitenkin. Ennen leikkausta ne ei käytyännössä tullu ittekseen ollenkaan, ehkä kerran vuodessa tai jokatoinen vuosi. Siinä on vähän huono tehdä sitten lapsia. Nyt sitten tän hetkinen kuopus sai alkunsa reilu puoli vuotta leikkauksen jälkeen, ehkä parisen kuukautta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. ja tämä toivottavasti pian syntyvä nelonen olikin sitten ylläri:Heartred. Tsemppiä siis kaikille jotka kamppailee yrittämisen kanssa.
 
5/2016 lopetin pillerit ja 10/16 tulin raskaaksi. Pillereitä olin syönyt yhtäjaksoisesti 12 vuotta.
15 vuotiaana piti ne aloittaa kun leikin poikaystävän kanssa jonka kanssa ainut ehkäisy oli keskeytetty yhdyntä ja koskaan en tullut raskaaksi niin ihmettelin miten näin helposti tulin raskaaksi..
 
Takaisin
Top