Kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi?

Eka raskaus alkoi 1,5 vuoden "yrityksen" jälkeen. Asuimme silloin miehen kanssa eri paikkakunnilla. Raskaus päättyi keskenmenoon ~rv8.
Toinen raskaus alkoi 5kk keskenmenosta ja se saatiin vietyä loppuun asti. Ikää minulla 23v. miehellä 25v.
Pikkukakkonen sai alkunsa 2kk yrityksen jälkeen. Ikää minulla 26v. miehellä 28v.
Kolmosta yriteltiin sitten 5kk ja sekin päättyi keskenmenoon ~rv6.
Onnistunut Kolmonen alkoi heti keskenmenon jälkeen, eli välissä ei menkkoja tullut. Ikää minulla 29v. miehellä 31v.
Nelonen ilmoitti tulostaa 2kk yrityksen jälkeen. Ikää minulla 32v. miehellä 34v.

Ennen ekaa raskautta ja onnistuneiden välissä ehkäisynä ollut minipillerit. Kaikki raskaudet alkaneet silloin kun itse vähiten niiden luulin alkavan, vaikka kierto melko säännöllinen :p
 
Meillä sattu niin hyvä tuuri että ekalla kerralla tärppäsi. Olin vielä syönyt e-pillereitä 5,5 vuotta ja meinattiin että varmasti menee muutama kuukausi ennen kuin mitään tapahtuu.. :D JA jouduin vielä lähtemään Savonlinnaan työmatkalle just sillon kun mulla oli ovulaatiot!! :D
 
Ja mulla siis silloin oli ikää 27 ja isännällä 33. Nyt meidän pikkutytteli on jo 1-vuotias ei-niin-pieni tirpukka. :) :Heartred
 
meillä tärppäs neljännellä yrityskerralla ja ikää mulla oli sillon 28.v ja miehel 35.v. saa nähä kuinka pitkään menee täs toisen yritykses nyt yrityskerta 3 menos... :)
 
Olemme mieheni kanssa molemmat 28v. Molemmat perusterveitä, ei tupakoida ym. 9 kk meni pillereiden lopettamisesta ja nyt raskaana. Ihan alussa, mutta kyllä meinasi jo epätoivo iskeä. Sitä oli jo tyyliin etsitty lapsettomuusklinikan numerot valmiiksi ja mihin pitää soittaa ym, kun kohta vuosi yritystä takana. Ei onneksi tarvinut. Nyt odotellaan ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa seuraavat 9kk. :)
 
Ensimmäistä raskautta yritettiin vuosi, ennen kuin tärppäsi. Se meni kesken rv8. 4kk päästä olin uudestaan raskaana ja sain kaksoset syliin. Yk18 oli siis lopullinen onnistuminen. Yrityksen alkaessa minä olin 25v ja mies 28v. Nyt toivotaan kolmatta yk4, mutta vielä ainakaan ei mitään ole tapahtunut ahkerasta yrityksestä huolimatta..
 
Esikoista yritettiin pari vuotta, syntyi kun olin 25(täytin26sinä vuonna) ja mies 30. Toinen tulikin sitten heti ekasta kierrosta ja syntyi kun olin 27 ja mies 32.
 
Esikko tärppäs 1 v 4 kk yrityksen jälkeen. Ikää mulla oli 25v ja miehellä 26v.
Kakkonen tärppäs 1 kk yrityksen jälkeen. Mulla ikää yrityksen alkaessa 33v.
 
Meillä kesti yrittelyt 7 vuotta. Eihän sitä koko aikaa yrittämällä jaksanu yrittää ja noin pitkään ajanjaksoon mahtui mm. työttömyyttä, muutto ja muita elämänmuutoksia jolloin ei täysillä viittiny edes yrittää. Mutta joo. 7 vuoteen ei ollu ehkäisyä käytössä ennenku tärppäs enkä koskaan ollut mitään pillereitä edes syöny mitkä olis voinu vaikuttaa. Gynellä kävin sen verran, että sanoi kaiken fyysisesti olevan kunnossa ja miehelläki edellisestä suhteesta lapsi ei mitään tyhjiä ampunu kuitenkaan. Nyt ollaan yritetty 7 kk pikkukakkosta ja mä pistin hanskat naulaan asian suhteen. Ei ruveta uutta 7 vuotta tässä taas kokeilemaan.
 
Yk19 tärppäs tämä pieni ihme. Vähän pelottaa jo valmiiksi jos pikkukakkosta aletaan toivomaan jottei siinä ihan näin kauaa menisi kun esikossa. Toisaalta sen odottamisen arvoista tämä kyllä on ollut meille :)
 
Me yritettiin 4 kk meidän esikoista ja sekin aika tuntui hurjan pitkältä ja se pettymyksen määrä oli suuri, kun menkat alkoivatkin raskauden sijaan. Minä olin 23-vuotias ja mies 30-vuotias, kun annettiin vauvalle lupa tulla. Sympatiat kyllä teille, joilla yritys kestänyt oikeasti pitkään. ❤
 
Meillä kesti yrityksessä reilu 8kk. Olin syönyt e-pillereitä ennen yrityksen aloittamista noin neljä-viisi vuotta. Ikää yrityksen alkaessa molemmilla oli 21.
 
Neljännellä kierrolla tärppäsi. Minä 35 ja mies 38. Tätä ennen olin syönyt pillereitä 15 vuotta.
 
Me aloitettiin yrittämään, kun olin 32 ja mies 30. Ensimmäiseen raskautumiseen meni 9 vuotta, jossa mukana sekä luomuyritystä - että koeputkihedelmöityksiä sekä omilla että luovutetuilla munasoluilla. Pysyvään plussaan komplikaatioiden jälkeen meni 10 vuotta ja kolme kuukautta.
 
Esikoinen sai alkunsa tasan yhdestä kerrasta. Ikää oli 19 vuotta ja miehellä 21 vuotta. En ollut siinä vaiheessa käyttänyt enää aikoihin mitään hormonaalista ehkäisyä erinäisten ongelmien vuoksi.

Kuopusta yritettiin 3kk ennen kuin tärppäsi. Sitä ennen oli ollut käytössä hetken minipillerit, mutta nekin olin lopettanut jo paljon ennen yrittämistä. Tässä vaiheessa ikää 21v. ja miehellä 23v.
 
Tjottailtiin 11kk melkein, minä 17v ja mies 19v, kun esikoinen plussattiin. :)
 
Takaisin
Top