Kolmannen, neljännen jne. elokuiset odottajat

Enya, menikö lääkärintarkastus sitten kuitenkin hyvin, vaikka kestikin? Mä olin tosiaan niin tohkeissaan kotiin lähdöstä ettei tullut mieleenkään odotella vielä hetkeä :D
 
Mä tässä unettomana Espoossa huomasin, että

Painoarvio oli 3,8kg
Viikolla 38+0
Me myös muutetaan 3.8.

Joten,
baby syntyy 3.8.
Klo 00:38
ja sen päänympärys on 38.

Oh lord, kunhan synnytyksen kesto ei ole 38 tuntia (tai minuuttia), niin kai tästä selvitään :D
 
Onnea Mammi82!!!


matti: Oli juu kaikki kunnossa...meinas lääkäri ensin konsultoida kokeneempaa lääkäriä kun meidän vauvelin kallon luut on vähän päällekkäin otsan kohdalta mutta sitten olivatkin sitä mieltä että ei ole tarvetta.. Säikähdin ensin mutta vakuuttivat ettei syytä huoleen!!
Kuinkas teidän arki on pyörähtänyt käyntiin?
 
Granger: Aika hauska sattuma ois Meillä taas tuo 10v neiti sanoi jo varmaan alkukeväästä että Pirpanan pitäs syntyy 6.8 kun kerta hän syntyny 7.4 ja meiän poitsu 5.5.Nyt alko tosiaan hurja jännäys onko neiti oikeassa kun mulla se käynnistysaika 4.8.Ei ois kyllä kiva jos tosiaan vauva syntys vasta 6.8.:hungover:
 
Onnea hurjasti koko perheelle mammi82. Mun hoitolapsen.äiti sai tyttövauvan eilen. 4580g ja 56cm...isoprinsessa oli.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Meillä alkanut uuteen pikkuihmiseen tutustuminen. Nyt viimeset kaksi yötä on saanut nukuttua itsekkin ihan kivasti, 4 tunnin pätkän pisimmillään. Toki tämähän tulee vielä muuttumaan suuntaan jos toiseen monta kertaa :). Sisko on ottanut vauvan hyvin vastaan, haluaa pitää usein sylissä ja ei edes halua nukkumaan ilman sitä. On siis kelvannut äitin viereenkin yöksi :) Pojat nyt odotetusti ei hirveän kiinnostuneita ole, mutta syliin ottanut kyllä. Niillä jo niin omat menot ja touhut ja tappelut! Kohtahan jo on 1vko neuvolakin. Napatynkä saisi pian irrota kun isosisko pelkää sitä ja alkaa aina itkemään ja poistuu paikalta. Ei ole siis vielä ollut oikein vaipanvaihtoapuna.

Ensiviikolla pitää käydä usein katsomassa jos olisi lisää vauvoja syntynyt. Useammalla jännät hetket menossa. Tsemppiä kaikikke, hyvin ne menee :)

SikkeLa Todellakin kunnon kokoinen prinsessa. Synnärillä mullekkin sanottiin et ei sieltä varmaan lapsivettä paljon tulekkaan (kalvot puhkastiin) kun on siro äiti ja vauva. Olin et ei sen niin kovin siro pitäs olla ja sanoi et kyllä kaikki alle 4 kiloset on heillä pieniä ja siroja kun alkanut tuleen jo paljon niitä lähemmäs 5 kilosia.
 
Granger, toivottavasti myös päänympärys olis hiukan vähemmän :D

Enya, mä katoin kans kotona että vauvalla meni sellanen koholla oleva vaakasauma otsan yläpuolella. Olikihan sama kuin teillä? Lääkärissä sitä ei huomattu, että tais olla vasta kotona, ja nyt se on jo hävinnyt kun pää on jo vähän kasvanut.

Vauva on rauhallinen eikä itke oikeastaan kuin kakkaa housussa ja liian isoksi kasvanutta nälkää. Ja niin rauhallinen se on, että nyt ollaankin sitten takaisin Hämeenlinnassa päivystyksessä ihmettelemässä tätä uneliaisuutta. Keltainenkin on vielä vähän, vaikka ei enää niin paljoa kuin muutaman päivän iässä oli. Labravastauksia odotellaan (kolmatta tuntia!) ja toivottavasti päästään sit kotiin. Onneks nappasin karkkipussin kotoa evääksi niin ei kuole nälkään täällä. Lääkäri arveli että vauva on syönyt huonommin ja bilirubiini on noussut ja siitä väsähtäneisyys. Kun nyt kuulis ne labrat. Imetys ei ole taaskaan lähtenyt maidonpuutteen johdosta, ja oon nyt koittanut imetystukiryhmän ohjeilla lisätä maitoa. Ja se sitten on vissiin johtanut tähän, vauva ei ole saanut riittävästi maitoa. Kyllä korpeaa.
 
matti: Varmaan on joo sama sauma...luulen että kiinnitti lääkärin huomion kun oli niin iso päänympärys: 37.5cm! Mutta meinas että voi johtua siitä kun tuli väärässä tarjonnassa, otsa edellä!

No voi harmi..toivottavasti on kaikki arvot kunnossa ja pääsette pian kotiin! Oon itsekin miettinyt ihan samaa kun eilenkin meidän vauva oli hereillä varmaan puoli tuntia! Ja on tosi rauhallinen eikä itke paljoa...tosin meillä kävi torstaina neuvolasta thoitaja joka sanoi ettei pitäis olla huolta eikä kuulemma näytä keltaiselta!

Mulla on taas toisenlainen ongelma..tää vauveli syö niin vähän kerralla ja mulla tulee maitoa niin paljon että perjantaina oli tosi lähellä rintatulehdus! Kuume nousi mut onneksi kerkisin pumppaamaan niin ei tapahtunut muuta kuin olo oli tosi surkea sen illan..!
 
Ei Matti onneksi osunut enne oikeaan, joten py myös toivottavasti pienempi. Enyan bebellä tosiaan ihan kiitettävä mitta!

Ihana kuulla teidän kuulumisia!
 
Täällä jännitys pilvissä,viimeistä päivää ennen synnärireissua viedään:nailbiting: Lapset lähtee jo illalla yökyläilemään,katotaan miten monta yötä saavat tätin hoivissa olla:joyful:Supistellut on useana päivänä jo mukavasti,pientä toivoa siitä että paikat saattas olla valmiimpana kalvojen puhkasuun mutta sen näkee sitten.Tänään pitää keksiä paljon tekemistä ettei ehi funtsia huomista liikaa :hilarious:
 
Verikokeet oli kunnossa, bilirubiinikin 100 alle hoitorajan, että ei selittynyt sillä. Lääkäri halus kuitenkin yön yli osastolle, että saa otettua syöttöpunnituksia ja varmistettua että syö riittävästi. Tänä aamuna paino oli vielä 105g alle syntymäpainon. Lääkäri päästi kotiin tänään kun lupasin antaa korviketta riittävästi ja käydä huomenna neuvolassa punnituksella. Ärsyttää kun taas imetys kohtaa ongelmia. Ja sit tää rumba: 3 tunnin välein max puol tuntia rintaa (ettei vauva väsytä itseään rinnalla liikaa), sit korviketta ja vielä pumppaamaan päälle. Joka syötöllä menee siis vähintään tunti ja sit onkin parin tunnin päästä taas herätys.

Tsemppiä Mertsi käynnistelyyn :)
 
5.8 klo 16.00 syntyi "pieni" tyttö.Paino 5090g,pituus 53cm ja päänymp.37cm.Ja selvisin ilman tikkejä ja repeämiä ja pitkälle ihan omilla supistuksilla :happy:Kerron lisää myöhemmin.Nyt osastolla,pienellä ei verensokerit taho kohillaan pysyä,saa nähä millon päästään kotiin,mullakaan ei maito oo ees kunnolla noussu vielä...:shifty:
 
Takaisin
Top