Kielletyt asiat ja ruuat raskausaikana

Mää oon kyllä majoneeseja ym mitkä tehty suomessa niin syönyt huoletta :) monella taitaa olla väärä käsitys tästä rajoitteesta ja siksi välttää
 
Saksassa taitaa olla raa'at kananmunat kiellettyjen listalla, mut kiva tietää et nyt lomalla ei ainakaa tarvii välttää :)
 
Herätelläänpä kevyttä ja turhanpäiväistä juomakeskustelua: Käytän alkoholia maltillisesti, mutta silloin kun sitä ei-raskaana juon, tykkään käyttää aikaa viinin valintaan tai juoda saunailtana hyvän ranskalaisen siiderin tai vaikka pikkupullon samppanjaa. Oletteko löytäneet hyviä korvaavia juomia alkoholijuomien tilalle? Itse olen tykännyt Magnersin alkoholittomasta siideristä ja nyt ostin ranskalaisen alkoholittoman, Galipette-siiderin. Ihan positiivinen yllätys, vähän makeahko, mutta hyviä kuivia alkoholittomia juomia onkin todella vaikea löytää. Alkoholittomista viineistä olen tykännyt lähinnä Torresin Muscat-valkoviinistä, vaikka sekin on makeahko. Jotkut alkoholittomat oluet ovat myös yllättäneet ihan positiivisesti. Sitten on tietysti nämä herukalla tai lakalla maustetut kuohuvat, jotka nekin ovat mielestäni ihan herkullisia vaihtoehtoja. Muita ideoita/löytöjä?
 
Käytättekö muuten maitohappobakteereja tai esim. Rennietä raskausaikana? Mulla on välillä maha ihan sekasin, välillä ihan kovana ja näröstys on jatkuva!! Oon miettiny et josko noi auttas?
 
Maitohappobakteerit käytössä koko ajan ja rennietä tarvittaessa :) jos rennie ei auta nii lääkäriltä kysyä kokeilisiko omeprazolia
 
Nyt, kun ällötykset ovat ekan kolmanneksen täyttyessä väistymässä, niin huomaan kaipaavani suurin piirtein kaikkea ei-suositeltua: kaikkia mahdollisia homejuustoja ja pastöroimattomia juustoja, aitoa mozzarellaa, ilmakuivattua kinkkua, mätiä, graavi- ja kylmäsavulohta, sushia, italialaista salamia ja myös viinejä. Tulee pitkät kuukaudet. :nailbiting: :woot:
 
Musta tuntuu että ei ole tarvinut rajoittaa syömistä oikeastaan ollenkaan. En keksi mitä oisin halunnut mutten olis saanut syödä.. ehkä inkivääri on se mihin olen törmännyt eniten.. juustot mitä syön on muutenkin aina pastöroituja ja mitään mätiä tai graavia en kaipaa :) helpolta tuntuu täällä siis.
 
Joo, nämähän riippuu ihan siitä mistä kukakin tykkää ja mistä ei. :)

Inkiväärihän on muuten maustekäytössä täysin ok ja se erikseen mainitaankin, suurina määrinä vaan ei suositella, kun suomalaistutkimuksessa on todettu, että siitä saattaisi olla haittaa. Tutkimuksen tulokset olivat tietääkseni osittain ristiriitaisia, mutta varmuuden vuoksi nuo pillerit, puristeet ja muut valmisteet (sekä inkivääritee) on sitten laitettu ei-suositeltujen listalle.
 
Joo, nämähän riippuu ihan siitä mistä kukakin tykkää ja mistä ei. :)

Inkiväärihän on muuten maustekäytössä täysin ok ja se erikseen mainitaankin, suurina määrinä vaan ei suositella, kun suomalaistutkimuksessa on todettu, että siitä saattaisi olla haittaa. Tutkimuksen tulokset olivat tietääkseni osittain ristiriitaisia, mutta varmuuden vuoksi nuo pillerit, puristeet ja muut valmisteet (sekä inkivääritee) on sitten laitettu ei-suositeltujen listalle.

Ahaa okei. Siispä helpottaa vielä enemmän kun pääsee syömään inkiväärillä maustettuja ruokia kun aika monesti jossain kouluruokalassa on :)
 
Mä rakastan niitä yksiä pehmeitä inkivääri omena karkkeja ja surettaa kun vasta kesällä uskaltaa syödä niitä
 
Mää taas rakastan sokeroituja inkiväärejä jostain punnitse ja säästästä esim :) niitä pitää kyllä välttää. Tosin en muutenkaan kauheen usein osta.

Mulle th sanoi neuvolassa että ei inkivääriä suositella. Kysyin sitten että että eikö vain inkiväärivalmisteita vai myös oikeaa inkivääriä niin sanoi että sekä että. Tästä ei enempää sitten puhuttu. :/
 
Mä oon käsittänyt että tuore inkivääri on just ok. Ja flunssassa raskausaikana ollut pelastus kun on teehen laittanu pari viipaletta inkivääriä ja hunajaa. Ja nyt ku inkivääristä puhutaan niin sushipaikkojen inkivääri on älyttömän hyvää ja nyt mietin kaiholla sitä :D
 
Hyönteisistä asiaa!
Sain lahjaksi ison pussillisen Herkkutoukka - Jauhopukintoukkia, enkä tiedä voinko niitä syödä. Osaako kukaan sanoa saako raskauden aikana syödä ötököitä (toukat, sirkat, skorpionit ym) vaiko eikö?
 
Takaisin
Top