Keskenmenon kokeneiden (ja miksei muidenkin) huolia

Enpä ois ikinä uskonut että joskus itken saksalaisen lääkärin vastaanotolla ultrakepukka pimpissä, mutta helpotuksesta tuli kyllä vuodatettua kyyneleitä, kun näin pienen sydämen pumputtavan. Vieläkin voi toki käydä kaikenlaista, mutta nyt yritän vähentää pelkäämistä.
 
Hei Isabella, tk:n lääkäri sanoi kurkattuaan, että vuoto tulee kohdusta. Lähete veri- jne kokeeseen (kävin äsken) ja soittaa huomenna + jos verta tulee solkenaan, niin päivystykseen. Juu-u. Kai tässä nyt sit vaan odotellaan. Hän sanoi, että on keskenmeno. Mutta eikö silloin pitäisi kuitenkin tarkistaa vielä asia? Entä milloin tämä sitten tapahtui jne. Maanantaina yksityinen gyne vielä varattuna, siellä aion ottaa ar-ultran. Kai nyt sit pitää soittaa neuvolaan ja sanoa, ettei tullakkaan torstaina ekalle käynnille.

Paljon tsemppiä omaan odotukseen, toivottavasti kaikki on hyvin ja sinulla vain alkaa vahvimmat olot jo helpottamaan!

Varmaan ne tarkistavat siitä verikokeesta. Mulla oli joulukuussa toinen keskenmenoni. Silloin vaan sanottiin että parin viikon päästä tehdä raskaustesti. Jos on negatiivinen niin on päättynyt. Tulinkin sitten lopulta niin kipeäksi että jouduin päivystykseen niin siellä ultralla todettiin. Ja parin päivän päästä vielä verikokeesta katsottiin että raskaushormoni laskenut.

Siksi en oikein ymmärrä kun nyt muka vähän epäillään sitäkin että jos ei olekaan silloin mennyt kesken. Siihen en itse usko yhtään.
 
Pahoin pelkään, että olen liittymässä km:n saaneiden joukkoon. Kävin aiemmin viikolla ultrassa, jolloin piti olla menossa kahdeksas viikko. Kohdun sisäinen raskaus todettiin, mutta näkyviin saatiin vain ruskuaispussi ja sikiökaiku. Mielessä kaikuu lääkärin sanat "koko ei vastaa missään nimessä kahdeksatta viikkoa". Mahdollisuudet siihen, että olisi menossa varhaisemmat viikot on lähes mahdotonta... elän elämäni pisintä viikkoa ja kelaan mielessäni ees sun taas, että miten selviän tästä(kin) koettelemuksesta.
 
Varmaan ne tarkistavat siitä verikokeesta. Mulla oli joulukuussa toinen keskenmenoni. Silloin vaan sanottiin että parin viikon päästä tehdä raskaustesti. Jos on negatiivinen niin on päättynyt. Tulinkin sitten lopulta niin kipeäksi että jouduin päivystykseen niin siellä ultralla todettiin. Ja parin päivän päästä vielä verikokeesta katsottiin että raskaushormoni laskenut.

Siksi en oikein ymmärrä kun nyt muka vähän epäillään sitäkin että jos ei olekaan silloin mennyt kesken. Siihen en itse usko yhtään.

Siis onko sanottu että silloin joulukuussa ei olisi mennytkään kesken?? :O mitä ihmettä.. Voi kauhea mitä odostusta ja hämmennystä sinulle :'(
 
Hei Isabella, tk:n lääkäri sanoi kurkattuaan, että vuoto tulee kohdusta. Lähete veri- jne kokeeseen (kävin äsken) ja soittaa huomenna + jos verta tulee solkenaan, niin päivystykseen. Juu-u. Kai tässä nyt sit vaan odotellaan. Hän sanoi, että on keskenmeno. Mutta eikö silloin pitäisi kuitenkin tarkistaa vielä asia? Entä milloin tämä sitten tapahtui jne. Maanantaina yksityinen gyne vielä varattuna, siellä aion ottaa ar-ultran. Kai nyt sit pitää soittaa neuvolaan ja sanoa, ettei tullakkaan torstaina ekalle käynnille.

Paljon tsemppiä omaan odotukseen, toivottavasti kaikki on hyvin ja sinulla vain alkaa vahvimmat olot jo helpottamaan!

Pahoittelut Kyfi :sad001 Minulla varhaista keskenmenoa seurattiin viikko verikokein, että raskausarvot lähtevät laskemaan. Mitään sisäistä tarkastusta ei tehty uudestaan enää. Minulla alkoi ensin vuoto ja seuraavana päivänä alkoi todella kovat kivut, selkää ja mahaa koski ja tuntui kuin kohtu olisi ilmaa täynnä. Sain viikon sairasloman ja sinäaikana kroppa palautui normaalitilaan.
 
Tänään kävin ultrassa ja onnen kyyneleet tuli. Siellä oli pieni jolla sydän sykkii. Keskenmenon jälkeen on alkanut uusi raskaus. Suoraan keskenmenosta laskettuna ei koon puolesta ihan osu yhteen, mutta aina mulla on ennenkin heittänyt muutaman päivän kun kierto ei ole se 28. Kahden viikon päästä uusi ultra jolloin kuunnellaan äänet ja otetaan uudet mitat, mitkä kai sitten määrittelee lopullisen lasketunajan.
 
Kyfille ja odottajalleko toivotan ensin voimia!!!! Pidä huolta itsestäsi, nyt olet itse tärkein.

Itse olen kokenut kohdunulkoisen ja se meni spontaanisti kesken rv7. Silloin en osannut olla tyytyväinen, että meni spontaanisti vaan olin ihan rikki. Jälkeen päin oon pohtinut, että rankempaakin olisi voinut olla. Kyseinen raskaus oli lapsettomuushoitojen tulosta, samoin esikoinen 2/13. Nyt oon raskaana rv 7+6 tänään ja huoli on kova. Syke on nähty rv 7+2, mutta jostain syystä se ei rauhoittanut... Tää raskaus alkoi luomukierrosta ja kyseessä on pieni ihme. Kierron (josta nyt raskauduin)ensimmäinen päivä oli isäni hautajaispäivä. Yritystä takana 3 vuotta. Panokset tuntuu niin kovilla, etten tiedä miten selviäsin huonoista uutisista. Jotenkin tää ketju tuntui nyt omalta ja uskalsin kirjoittaa. Yleensä oon aika ujo näissä. Tsemppiä kaikille huolehtijoille!
 
Muokattu viimeksi:
Ei tullut hyviä uutisia. Raskaus keskeytynyt ja nyt aloitettiin tyhjennyslääkitys...ei ollut minun aikani tulla äidiksi. Aika tyhjä ja puutunut olo. Kaikesta huolimatta toivon teille muille mahdollisimman hyvää odotusaikaa :Heartred
 
Ei tullut hyviä uutisia. Raskaus keskeytynyt ja nyt aloitettiin tyhjennyslääkitys...ei ollut minun aikani tulla äidiksi. Aika tyhjä ja puutunut olo. Kaikesta huolimatta toivon teille muille mahdollisimman hyvää odotusaikaa :Heartred

Voimia!!
 
Kyllä sinun aikasi vielä tulee Odottajako :Heartred Jaksamista sinulle, pahoittelut surullisista uutisista!
 
Olen pahoillani ikävistä ja surullisista uutisista! Voimia tulevaan, anna surulle aikaa ja tilaa.. ♡
 
Takaisin
Top