Keskenmenon kokeneiden (ja miksei muidenkin) huolia

Kiitos kaikille lohduttajille. Tätä surua on vaikea ymmärtää. Tämäkin vauva menehtyi napanuoraansa, niin kuin edellinen. Sanotaan että se on hyvin harvinaista. En vaan ois tahtonut omalle kohdalle.
Iloitkaa jokaisesta hetkestä kun saatte tuntea vauvan olevan kunnossa!!! Nyt vasta ymmärrän miten arvokkaita ne kuuluisat 9kk on.
 
Hmm.. saanko kysyä, että millä tavalla? Napanuora jäänyt puristuksiin vai ollut viallinen vai mitä?

Olen todella pahoillani menetyksistänne! Yksikin on liikaa ja tuo paljon surua.. :sad001
 
Napanuora on molemmissa raskauksissa kiertynyt sikiön ympärille. Tytöllä oli lantion ympäri 8x ja nyt pojalla kaulan ympäri kahdesti ja vielä kainalon ympäri. Mitään vikaa ei oo muuta ollut. Aiemmassa raskaudessa tod näk napanuoran pituus koitu kuolemaks. Oli niin pitkä. Nyt ei kyllä näyttänyt niin pitkältä, mut silti kävi näin. Mitään ei oo sanottu että napanuorassa olis ollu vikaa millään lailla. Lääkärit kutsui ekaa napanuorakomplikaatioo vaan huonoksi tuuriksi. Mielenkiinnolla odotan jälkitarkastusta mikä selitys on tällä kertaa. Varmaan kait sit erittäin huono tuuri.
Harmittaa kun netistä löytyy kauhean vähän tietoa just näistä napanuorakuolemista. Kohtukuolemissahan se on usein kuolinsyynä.
 
Otan osaa Lintupieni :Heartred Todella raskas tilanne teillä. Toivottavasti saisitte selityksiä, vaikka toki voi olla kyse myös huonosta tuurista - mutta toisaalta olisi ehkä saada vastaus miksi-kysymykseen.

Saatko jutella jonkun kanssa?
 
Hei Suvetar.
Kiitos osanotosta. Sitä ei tosiaan tiedä saako koskaan tietää miks.
Kyllä mulla on ystäviä joille puhua, mut nyt ei vielä pysty. Mies on kuitenkin hyvä tuki pelkällä olemassaolollaan. Ja meillä on kaks elävääkin lasta. He pitää kyllä pinnalla omalla tavallaan. Oon vielä hoitovapaalla joten saan olla rauhassa. Mutta on tää raskasta aloittaa surutyö uudestaan, ku edellinen meni kesken viime syyskuussa.
 
Heitsu, tuolla Enkeleiden vanhemmat -osiossa on keskenmenokeskusteluja ja myös keskenmenoja kokeneiden salainen ryhmä. Tervetuloa sinne. Pahoitteluni kokemastasi :Heartred meitä on salaisessa ryhmässä monenlaisella taustalla, myös kohtukuoleman/myöhäisen keskeytyksen (vakavan sairauden vuoksi) kokeneita.
 
Takaisin
Top