Joulukuun mammat 2015

Vissiin laudanleveys ja hinta:) mut tästä en nyt 100 varma kun siitä jo tovi aikaa kun toi hommattiin:wink
 
S tulee jos ei ole eka kirjain, ei aina mutta suurimmaksi osaksi:) R ei tule alkuunkaan... mut sen ei kuulemma tarvii vielä tulla vasta kun 5-6v...
Tai näin sano isompien tyttöjen puheterapeutti:)
 
Niin ja ei kaikkia sanoja osaa oikein... jotkut ovat tulkinnan varaisia:wink mut toi kyl höpisee taukoamatta ja osa sanoista menee sekasin :D
 
Vastahan toi alkoi puhumaan :D Ei tule R, mut S tulee. Sanat pääosin sen verran oikein, että ulkopuolisetkin ymmärtävät, mutta paljon tulee omia sanoja. Meillä nämä keskimmäiset menneet samoilla linjoilla, että puhe ja pottailu tulleet kolmen vuoden kieppeillä, esikoinen taas puhui selvästi jo 1,5-vuotiaana ja oli tuolloin myös päiväkuiva, nuorin alkaa olemaan nyt 1v 5kk ja joitain parin sanan lauseita tulee, ilmoittaa kakkahädästä ja tekee aina pottaan. Tätä onkin mielenkiintoista seurata, että miten on lapset erilaisia :Heartred
 
Warheart, on kyllä hassua miten samoista vanhemmista voi tulla niin erilaisia lapsia :) Mä ja mun veli ollaan kans ku yö ja päivä. Jännä oottaa, et mikä meidän toisesta tulee. Elättelen siis toiveita, että olisI vähän helpompi kuin joulukuinen :) Tosin olis ihan tylsää, jos se on ihan ylirauhallinen luonne, mitä semmoisen kanssa sitten touhuaa? :eek:

Täällä s tulee välillä vähän suhuna, yleensä ei. R ei myöskään. Aika selkeesti puhuu muuten, jotkut sanat vääntää hassusti ja jotkut asiat menee aina hauskasti väärin. Esim. yleensä kiinni ja auki menee sekaisin. Ja unohtaa ”pilkut” puheesta :D eli sanoo ”ei äiti!”, kun tarkoittaa oikeasti ”ei (isi), vaan äiti!” Kotona höpöttää koko ajan, vieraiden kanssa ja kylässä ujostelee aika paljon aina.
 
Tytsy, ekana lapsena helppo lapsi vois olla tylsä, mut toisena lapsena ihan jees :D Meillä toinen ja kolmas olleet aivan ylihelppoja ja nukkuneet täysiä öitä ja parin kk ikäisinä, syöneet säännöllisesti jo synnäriltä asti, ei turhia kiukkuja, automatkat nukkuneet, ei pulauttelua jne. Esikoisen ja kuopuksen vauvavuodet taas olleet suoraan helvetistä... Semmonen kaikkeen tyytyväinen ipana kulkee hyvin matkassa ja ei rajoita elämää, toisin kuin kaikkeen tyytymätön vartin pätkissä nukkuva ipana, joka kuvittelee, että auto on joku kidutusväline jossa pakko huutaa aina matkan alusta loppuun asti :D
 
Tosta puremisesta. Meidän Joulukuinen puree välillä 5veetä. Meillä toi esikoinen (poika) tuntuu härnäävän tahalleen niin pitkään että tyttö tekee jotaki. Musta tuntuu välillä että ihan oikein tolle 5veelle kun ärsyttää tahalleen. Meidän Joulukuinen on muuten rauhallinen ja kiltti niin ihan hyvä vaan että vähän edes puolustautuu (kiva äiti minäkin). Toki jokaikinen kerta kun se puree niin suutun ja hänen täytyy pyytää anteeksi.

S tulee välillä ja R ei ole tullut puheeseen vielä. Joulukuinen kyllä puhuu paljon mut aika hassusti jotkut sanat. Niin kuin: Nummi (Mummi), Utti (Ukki), ja hirveen hauskan kuulonen kun kysyy että voiko hän katsoa juupeleita (youtubea) veljensä kanssa :grin:Heartred
Siis kyllä minä ainakin saan kaikesta selvää ja paljon tulee myös oikein mut pitäis ihan muistiin kirjottaa niitä sanoja.

Vähänkö meni tänään roska silmään kun Joulukuinen jäi ekaa kertaa kerhoon yksin :sorry:
On muka jo niin iso tyttö.

Ja tää viikko on muutenkin ihan hullu kun mies meni 4kk jälkeen töihin ja esikoisella alko eskari. Meillä on remontti ja astianpesukone meni rikki. Onneks vauvat on tyytyväisiä mutta oman lisän tuo kun molemmat kakkaa 5krt/pv löysät, kiitos helteiden :meh:
Nyt olen kaikkeni antanut ja odotan tätä viikonloppua. Ens viikolla ehkä jo tasoittuu, tosin sit alkaa vielä lasten harrastukset.
Kyllä se tästä. Onneks ollaan sentään kaikki hyvällä tuulella :p

Mitäs teidän muiden arkeen kuuluu?
Luultavasti ainakin osalle samanlaista sähläystä kun meillä :hilarious:
 
Meidän arki... Huoh! Tiistaina alkaa esikoisen koulu (1lk), itkettää jo nyt! Torstaina alkais 4&5v kerhot ja siille viikolle mahtuis vielä mun neuvolaa ja ultraa (taas vaihteeksi) ja 5v puheterapiaa... Siiri oppi kipeämään rappusia ja jos unohtuu lapsiportti auki se on samoin tein rappusissa! Sannilla on jonkun sortin super uhma... se on niin pahalla päällä lähes tulkoon koko päivän! Kaikki on ollu tän viikkoa ei halua, ei pysty, ei kykene...
Sit mun väsymys on ihan omaa luokkaa! Yöllä saa herätä vähintään 2 kertaa vessaan/jalkojen kramppeihin/johonkin muuhun super fiksuun... lasten nukkumista ei voi kyl syyttää tästä väsymyksestä kun ne nukkuu heräämättä yön läpi! Siiri kyllä herää siin 6-6.30 aika usein et vois se pidempäänkin nukkua mutta tällä mennään... lapset menee nukkumaan 20 tienoolla ja itse raahaudun perässä 22:/ tänään olis ollu mahdollisuudet päikkäreihin kun molemmat Sanni ja Siiri otti päikkärit ja 3 isointa oli naapurissa.
Noh mitä minä tein, pyörin ja hyörin sängyssä jotain pari tuntia ja mietin mitä leivon pakkaseen vieras varaksi kun kuitenkin vieraita riittää kun vauveli syntyy...
että semmonen valitus virsi, kiitos ja anteeksi :)
 
No kiireistä se tuntuu teilläkin olevan. Missä te äippä asutte kun ens viikolla alkaa?

Mua ehkä eniten harmittaa se riittämättömyyden tunne, kun ei vaan kerkee joka paikkaan samaan aikaan.
 
Täällä kanssa ihan kaamea uhma! Alkoi vielä pk myös tällä viikolla, niin sitäkin varmaan purkaa vielä. Viimeisin villitys on pistää koiralenkillä jalkakäytävälle istuun ja siitä ei sit liikuta millään ennenku äiti kantaa pois. Ja kaikki on ei halua.

Ja samoin kaamea raskausväsymys. Pitäis varmaan käydä avoimessa neuvolassa mittauttaan hb tässä välissä, josko pitää tuplata rauta-annos. Tänäänkään jaksanu muutaku maata :sad001
 
Tytsy, pyydä lähete verikokeeseen, ettei varastorauta vaan ole liian alhaalla!
 
Tytsy mulla kans viime metrien raskaus väsymys... mut se nyt johtuu puhtaasti mun yöllisistä touhusta(pissa hätä/krampit jnejne). Oispa tää raskaus jo ohi!
 
Vuoden äiti täällä hei! :angry1 Täällä on koko päivä (taas) tapeltu kahden uhmiksen kanssa milloin mistäkin... Hermot meni totaalisesti kauppaan lähtiessä, kun mukelot ei useista kehotuksista huolimatta tulleet leikkipaikalta (jonne olivat karanneet) autohalliin. Pamautin sitten oven kiinni ja kävin viemässä miehelle avaimen autoon. Olin varmaan 30s pois, mutta ipanat tietty huusivat ku syötävät ja naapurit sai oikeen kivan kuvan meidän perheestä... Anteeksi on pyydelty, haleja annettu, mutta silti on huono omatunto ja hävettää tommonen "äiti menee nyt" - pohjanoteeraus :sad001

Tuntuu, että meijän viisveellä on ihan järkky uhma menossa. Huutaa, uhkaa karata pihalle, ei kuuntele puoliakaan mitä sanotaan ja tuuppii pikkusiskoaan... Sanokaa joku, millon tuo jatkuva uhmahilluminen vähän rauhoittuu?! o.O
 
Poodle älä ole liian rankka itsellesi! Välillä on ihan jees kasata omat hermot noiden raivoajien kanssa... ja en tiiä koska se helpottaa, ennemminkin se muuttaa muotoaan o.O esikoisella on rankasti kasvukipuja ton kouluun lähdön kanssa, alko kun meni eskariin, hetkeksi helpotti kesällä ja nyt sit uudelleen...Huoh! Kun sain sille sanoo huonosta käytöksestä niin sain kuulla olevani paska äiti (ja kyllä juuri näillä sanoilla):eek: että sillalailla:/
 
En usko että on olemassa äitiä jolla ei joskus menis hermot. Mulla on joka päivä huono omatunto kun oon taas huutanu lapsille. Ärsyttää kun hyppii sohvalla vaikka kielletään miljoona kertaa. Vauvat kun on lattialla sohvan vieressä niin äkkiä siinä voi sattua jotakin. Välillä tuntuu ettei niillä ole mitää kunnioitusta vanhempia kohtaan. Sit kaikista idioottimaisinta varmaan on huutaa lapsille että "älä huuda, ole hiljaa". Vähän niin kun "älä tee niinkun minä teen, tee niinkun minä käsken" :hilarious:
Kun on kotona lasten kanssa niin välillä tuntuu että käyttäytyy itsekkin kun lapsi. ("Aijaa, et suostu menee nukkumaan. Noh, en sitten pese sun hampaita") :banghead:
 
Takaisin
Top