Joulukuun mammat 2015

Mitäs mammoille kuuluu? :) Mulla vaihtelee mieli tuosta hoitoasiasta päivittäin riippuen pojan senpäiväisestä tuulesta. Ollut viime päivinä aika hankala :/ Ihan hirveitä kilareita ottaa joka asiasta, varsinkin hampaiden pesusta ja potalle menosta.

Ja koiralla toista viikkoa ripuli, mikä välillä parempi ja sit taas uudestaan. Paskas sit päivän aikana sisällekin. Kai se alkaa veteleen viimeisiään, pitää vielä se eläinlääkärille ainakin. Järkyttävän kallista touhua.
 
Tänne kuuluu väsymystä ja järkyttävää jännityspään särkyä! Niskat aivan totaalisen jumissa...
olis enää 5 viikkoa laskettuun ja en oo vieläkään saanut aikaseksi pestä vauvan vaatteita kaappiin:eek: pakkaseen oon kylläkin saanut tehtyä aika kivasti ruokaa että on sitten miehen helppo ottaa sieltä kun oon pois:wink
Kaikki tytöt lähtis huomenna mummolaan ja mä saan täysin vapaan viikonlopun... arvatkaa mitä meinaan tehdä? En yhtään mitään:wink en muista millon kaikki lapset on ollut samaan aikaan pois?! Tulee kyl tarpeeseen...
muuten kaikki menee omalla painollaan, arkeen yritetään orientoitua.
 
Tytsy tsemppiä koiran kanssa... meidänkin pitäis käyttää koiruutta eläinlääkärillä ku sillä pari pattia ilmaantunut, toinen kyljessä toinen rinnassa... ei se kyllä niitä arista ja tuntuu niinku ois vaan ihossa, veikkaan rasvapattia. Mut oishan toi hyvä käydä tarkistaa... sen vaan tietää että saa kuvetta kaivaa aikamoisen summan kun lääkärille erehtyy viemään:/ alkaahan tolla ikääkin olla (koht 9v) että muutenkin hyvä käyttää tarkastuksessa... Huoh!
 
Jep, seuraisin vaan tilannetta eka. Meni meinaan 400e, eikä löytyny mitää vikaa ja selitystä kivuille tai ripulille. Paria pattia tutki myös ja totesi yhden luomeksi ja toisen rasvapatiksi. Koepalan otto maksais varmaan miljoonan ku pelkkä lääkäri ja verikoe ja lääkkeet maksoi ton.
 
Vitsi äippä mikä mummi kun ottaa kaikki muksut! Täällä ei oteta edes yhtä yhdeksi yöksi... 'kun ei minuakaan aikoina autettu'
 
Jemina, siinäpä kyllä ankee elämänasenne :sad001 Niinhän se maailma siitä sitten paranee...
 
Jemina jo on mummolla asenne:sad001 eipä noita järin usein kukaan hoitoon ota mutta jos joku tarjoutuu niin ehdottomasti saavat:wink ensimmäinen kerta varmaan yli vuoteen kun täällä ei oo yhtä ainutta lasta:eek: tuntuu oudolta!!!
 
Mun omalla mummilla (isän äidillä) oli sama asenne, että eivät kovin ota lapsia hoitoon kun omansakin ovat itse hoitaneet... Mun äiti taas sit sanoi, että todellakin ottaa lapset hoitoon aina kun tarvitsee ja muutenkin, esimerkiksi torstaina mulle tuli viesti, että haluaa nuo kaksi isompaa kahdeksi yöksi ja pakattava uikkarit mukaan niin pääsevät uimaan! Kyllä Mä ihan itse voisin lapseni hoitaa kun niitä oon halunnut, mut onhan se lapsellekin turvaa tuova asia kun on turvallisia yöpaikkoja useampia. Mun nykyisen miehen vanhemmat kans mielellään ottaa myös nuo ”bonuslapset” yökylään mielellään :Heartred

Tänne ei oikeen kuulu mitään erityistä, koulunalku vienyt hyvin voimat, ei tolla meidän ekaluokkalaisella lähtenyt kovin vahvasti homma rullaamaan, mut onneksi saadaan tukitoimia ja vaadin kaiken mahdollisen mitä vaan voi saada... Opettajaksi toki sattui sellainen vanhempi nainen, joka ilmeisesti hoitaa työnsä rimaa hipoen ja ei tee mitään mitä ei ole pakko. Todella nihkeästi suhtautunut kaikkeen, vitsi kun voisi vaan vaihtaa luokkaa :sad001 Onneksi nyt yksi tukitoimista on vähintään tunti erityisopettajan kanssa pienryhmässä ja meillä kotona huomattiin ero ja kahdessa päivässä! On muuten niin iso merkitys sillä, miten lapseen suhtautuu!

Alkuraskaus väsyttää ja kuvottaa, parina aamuna nyt meinannut oksu lentää kun hampaita pessyt, koko päivän etonut, mut vielä on sisällä pysynyt... Viikkoja tosin 6+0 mun laskujen mukaan, eli kyllä se 24/7 oksnenusralli sieltä vielä alkaa :D

Tytsylle tsempit koiran kanssa :Heartred Mun miehen veljen perheen 16-vuotias koira jouduttiin just lopettamaan, kunnioitettavaan ikään pääsi, mut oli jo tosi huonossa kunnossa.
 
Tytsy, meidän 7v. koira ripuloi viimeisen 6. viikon aikana joka viikko ainakin kerran. Mä yhdistin sen niihin helteisiin ja nyt se sit loppukin, kun tuli "viileempää" Oon kuullu, että moni koira reagoi helteisiin samalla lailla):
 
Meilläkin koiruus reagoi kuumuuteen oksentamalla ja ripuloimalla... tää kesä ollu niin pitkä ja kuuma että alkaa rasittaa koiriakin hiukan erilailla:/
 
Jospa meilläkin helle sai vihdoin mahan sekaisin, mutta vasta kun se loppui. Antibiootit ja mahalääke ja helpommin sulava ruoka näyttäisi auttavan :thumleft Nyt ottaa päähän miehen ihmeellinen asenne. Ekaks se itkee et voivoi koira pitää lopettaa ja sit kun käy ilmi, ettei tarvikaan, se on ihan vidduuntunut rahanmenosta ja että se jäi edelleen meidän vaivoiksi. Ei, mä en vaan tajua tota miestä ja sen asennetta elämään. Alkaa oma motivaatio yrittää kääntää asioita positiiviseksi hiipua.
 
Huh, mitä täällä tapahtuu :) onnea Warheart!
Ja tytsylle onnet pojasta :)

Täällä arki yrittää lutviutua uomiinsa. Eroprosessi edelleen käynnissä. Onneksi vähän päästy keskustelemaan ja käymään eroon johtaneita asioita läpi. Niin kuin aikuiset. Mä syvästi toivon, et mies jaksaa sitoutua tähän vanhenmuuteen ja kantaa oman vastuunsa. On lapsille isä, vaikka ei enää yhdessä kodissa ollakaan.
Jotenkin uskon, et saadaan homma toimimaan, mut niin moni lähipiirissä todistaa toista. Miehen rooli eron jälkeen ollut mitätön.

Onneksi on kaupungin palveluita, joita voinee hyödyntää, jos meinaa vuorokaudesta loppuu tunnit.

Itsellä vika viikko täyttäpäivää ja sit vähän lomaillaan lasten kanssa. Ja siitä alkaa koulu/duuni ralli. Siihen tietty nämä ihanat ja energiset lapsukaiset. Huh. Mitäköhän tästäkin tulee... innolla odotan syksyä ja sen haasteita!
 
Ccix tsemppiä ja jaksamista syksyn haasteisiin! Mukava kuulla että siellä eroprosessi mennyt aikuismaisesti:) toivottasti ex pysyy isänä lapsille niinkuin tähänkin asti, lapsille varmasti vaan positiivinen asia! Parempi onnelliset eronneet vanhemmat kuin onnettomat yhdessä olevat...
 
Täällä enää 4 viikkoa laskettuun,
Apuva :eek:
Mitenkäs ketjun uudet vauvat jakselee?:) entä odottajat?
Mua vaan hikoiluttaa ja väsyttää aivan hulluna! Sain vauvan vaatteet viikonloppuna pestyä ja viikattua kaappiin ja lähtö laukkukin on pakattu... on niin valmis pojun tuloon:wink
 
Mua vaan väsyttää ja oksettaa... Ei oikeen tee mieli syödä mitään ja ne mitä tekis mieli syödä, niin ei voi :D Ollut nyt pikkusen luxusta kun mies aloitti uuden työn ja iltavuorossa tän viikon. Menee kahteen töihin ja pääsee 00 kotiin, perjantai vapaa! Eli mä voin tyytyväisenä mennä nukkumaan kahdeksan aikaan kun isommatkin painelevat vartin yli hammaspesulle ja siitä unille. Aiemmin kun mies pääsi kymmenen aikaan niin heräsin siihen kun tuli kotiin, nyt oon jo niin sikeässä unessa puolilta öin niin en herää ja parhaimmillaan vasta kello herättää 5.15 :Heartred
 
Äippä miten meni vapaa viikonloppu?! En voi uskoa että enää 4 tai siis jo alle laskettuun aikaan! Ja mullakin enää 4kk! Warheart, toiv. ei iske kauhee pahoinvointi päälle. Ccix, hyvä että ootte saanut asiat menemään ok, toivottavasti sama jatkuu! Eiköhän, jos alkukin sujuu :) Vaikeampi toisinpäin olisi korjata tilannetta.

Täällä alkaa olla vaikeaa tuon joulukuisen kanssa. Oli tällä viikolla purrut jotain kaveria ja lujaa päiväkodissa. Joka aamu taistelee vastaan joko kaikessa tai viimeistään kenkien laitossa, kun ei halua mennä. Ja iltaisin kauhee show saada sitä nukkuun. Laitettiin pinniksen laita takaisin, kun ei tästä tuu muuten yhtään mitään ja väsytään koko perhe, niin että alkaa pinna kiristyyn. Huoh. Ei oo helppo lapsi tuo, vaikka hyvällä tuulella ollessaan ok aivan ihana ja hurmaava ja aurinkoinen. Alkaa keinot loppua, pitää pian varmaan jotain apua pyytää.
 
Warheart onnea miehelle uudesta työstä:) mä tykkään miehen yövuoroista, se lähtee sillon 21 jälkeen ja siitä sit ite samoin tein sänkyyn ja se tulee silleen että me just herätään. Aamu vuorot on kökköjä kun se aloittaa torkutuksen klo 5 ja ainut loppu tulema on että mä herään ja se nukkuu... inhoan torkutusta!!! Sit iltavuorossa se on kotona 22.30 ja itse voisin kyl olla sillon nukkumassakin mut pitäähän se kotiin odottaa:wink
Tytsy ihan kivasti meni vapaa:) miehen kaa sängyssä:wink parisuhde aikaa parhaimmillaan...
Paljon tuli katottuu kans netflixistä leffoja ja otettua päikkärit kun siltä tuntu(ja kyllä tuntu) :) vauvan vaatteet sain pestyä kyllä kaappiin ja muutenkin ollaan nyt valmiina vauvaan jahka hän on valmis! Saa kyl antaa odottaa itseään vielä hetken että saadaan tää räkätauti taittumaan... toistaiseksi minä, Siiri ja Sanni kipeenä!
Täällä kans huomattu että Sannilla on kunnollinen tahto ikä menossa... eikä oikein halua totella mitään! Jospa tämä tästä ajan kanssa... tänään se ollut kyllä niin ihana peikkotyttö että ei tosikaan, sylissä vaan halunnut olla ja se sano niin ihanasti mulle aamulla että tuli vallan itku, sano ”takatan tinua äiti”:,) ei osaa siis s ja r kirjainta sanoa kun sillon tällön :) ihana nanneno :Heartred
 
Tytsy, kaverin muksulla alkoi päiväkoti-iässä noin 3-vuotiaana oireilla ad/hd ja aistiyliherkkyys noin päiväkodissa, että oli jatkuvasti tönimässä ja satuttamassa muita, kaikki oli tuskaisen hankalaa ja elämä tuntui pyörivän vain lapsen ympärillä. Neuvolasta ehkä voisi saada apua, jos saisi lähetteen toimintaterapeutin arvioon? Mitä aiemmin mahdollisiin ongelmiin puututaan niin sitä helpompi niitä on alkaa hoitaa :) Kyllähän tähän ikään kuuluu, että haluaisi tehdä asiat just niin kuin itse parhaaksi näkee ja vastaan voi sanoa ihan siihen pystymisen ilosta, mut jossain se raja kuitenkin tulee vastaan, esimerkiksi siinä vanhempien jaksamisessa. Positiivisella kannustamisella ja sillä, että itse lasken kymmeneen tai sataan ennen kuin hermostuu, on suuri vaikutus. Onko sielä päiväkodista sit tullut muuten millaista palautetta? Voi heilläkin olla suuri kynnys kertoa huolesta, kun jotkut vanhemmat osaavat olla melko mulkkuja...

Äippä, meillä onneksi torkutus loppui, melko napakasti sanoin, että laita se saatanan kello soimaan sillon kun nouset tai saat luvan hoitaa torkutukseen heränneet lapset :D Itse nousen kyllä aina samaan aikaan miehen kanssa ja silloin kun miehellä iltavuoro niin aamulla herään 5.15 niin saan omat aamuhommat hoidettua ja tuurilla juotua kahvin rauhassa ennen kuin lapset heräävät. Lapset herätän viimeistään 6.30 niin ei isommilla tule kiire kouluun, vaikka kahdeksaan menisivät :)
 
Takaisin
Top