Joulukuun mammat 2015

E

Esma

Vieras
Heippa! :)

Tänään sain ekan vahvan plussan apteekin testillä ja LA 1.12.2015. Meillä on esikoinen synytynyt maaliskuussa -13 ja nyt odotetaan toista syntyväksi joulukuussa 2015. Tammikuussa jätettiin ehkäisy pois ja yhdet kuukautiset oli välissä ja nyt tuli tämä plussa.Olen niin onnellinen ja toivon että kaikki menee hyvin. :Heartred Mieskin on ihan innoissaan. :)

Onko täällä vielä muita, joiden LA joulukuussa -2015? :)

Rv 3+5
 
Last edited by a moderator:
Täällä myös juuri onnellisesti plussa saatu testiin :Heartred LA 3.12
Meillä esikoinen syntyi joulukuussa 2013, joten aika tasan kahdenvuoden ikäero tulossa :)
Vauvalle annettiin lupa tulla joulukuussa kun lopettelin esikoisen imetystä, yk 3 sitten tärppäsi :)

Niin jännittävän ihanaa!
 
MinttuAnnina onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan. :) Täällä alkoikin olee aika tylsää yksin. :D

Onkos sulla vielä mitään oireita? Itsellä vaan jatkuva nälkä ja väsymys. Muuten voin mainiosti vielä. :)
 
Kiitos, ja suuresti onnea myös sinulle Esma :) Väsymys ja jatkuva pissahätä, ei muuta vielä. Edellisessä raskaudessa muistaakseni huonovointisuus alkoi viikoilla 6-7, saa nähdä käykö nyt samoin :)

Välillä täytyy käydä tarkistelemassa onko verta tullut, sen verran se pelottaa :O
Olen kyllä kovasti päättänyt että nautin tästä enkä tuhlaa aikaa peloille.
 
Kiitos MinttuAnnina. :) Yritetään nauttia raskaudesta, vaikka näin alussa se onkin välillä vähän vaikeeta kun pelkää kaikenlaista. Tänäänkin kun alushousuihin lorahti jotain niin pelkäsin heti pahinta, mutta onneksi olikin vain valkovuotoa..

Tänään on aivan ihana ilma taas. :Heartred Esikoisen kanssa oltu ulkona jo pari tuntia, mutta hän ei millään suostu vielä lähtemään kotiin. :D
 
Hei,

kirjauduin juuri tälle palstalle ja liittyisin mielelläni keskusteluunne :)

Sain todella toivotun plussan raskaustestiin hiljattain, ja laskettu aikani on 2.12.2015. Lapsi tulee olemaan perheemme toinen :Heartred.

Kyllä tämä alkuraskaus on taas jännittävää ja kutkuttavaa - tuntuu että vauvan syntymään on vielä pitkä matka kuljettavana, vaikka jälkeenpäin tuntuukin todennäköisesti taas siltä, että raskausaika olisi kulunut hujauksessa!

Odottelen myös pahoinvointeja alkavaksi viikon 6-7 kieppeillä, jos raskaus on yhtään samanlainen kuin edellinen.
 
Valtavasti onnea Annele plussasta ja tervetuloa joulukuisiin. :)

Samaa mieltä kyllä alkuraskaudesta, joka tuntuu alussa niin pitkältä ja jännitävältä. Mä odotan kovasti nt-ultraa (johon on ikuisuus), mutta silloin kun saa mielenrauhan, että kaikki on hyvin niin vasta silloin sitä alkaa kunnolla nauttimaan raskaudesta ja aikakin menee paljon nopeammin. :)

Aiotteko alkuraskauden ultraan mennä? Itse ajattelin tällä kertaa sinnitellä siihen ensimmäisen nt-ultraan asti. :)
 
En ajatellut mennä varhaisultraan vaan odotella nt-ultraa kuten sinäkin, Esma.

Minusta raskaustesti riittää oikein hyvin varmistukseksi alkuvaiheessa, eteenkin kun varhaisultrassa havaittu sydämensyke ei kuitenkaan takaa mitenkään sitä, että nt-ultran ja rakenneultran uutiset olisivat yhtälailla onnellisia.

Tietty varhaisultra on paikallaan jos äiti todella kokee tarvitsevansa lisää välietappeja pitääkseen mielenrauhaa yllä :)

Mä ajattelen kaiken raskauden alkamisesta vauvan syntymään asti jotenkin sellaiseksi ihmeeksi, johon ei voi oikeen lopulta itse vaikuttaa. Ylläpidän terveellisiä elämäntapoja ja noudatan raskausajan terveyssuosituksia ja that's it, loppu on musta riippumatonta ja näin ollen koitan siitä mahdollisimman vähän stressata.

Tässä moodissa voisi olla vaikeampi pysyä, jos olisi taustalla esimerkiksi pitkä ja kivinen vauvanyritys, epäonnistuneita raskauksia, sairautta tms. Kaikki arvostus niitä naisia kohtan, jotka selviytyvät tällaisista haasteista!
 
Annele tuo on kyllä ihan totta, pitäisi vaan useammin ajatella noin eikä antaa pelolle valtaa. Olen tammikuusta seurannut tuota Raskaaksi -15 ketjua ja siellä nähnyt kuinka valitettavan yleisiä nuo alkuraskauden keskenmenot on. Niihin ei kyllä itse pysty vaikuttamaan, jos muuten elää terveellisesti, mutta silti sitä välillä murehtii.

Toivotaan kuitenkin että meidän pienet pysyvät mukana loppuun asti. :) :Heartred
 
Totta! Alkuraskauden keskenmenot ovat kai sitä yleisempiä, mitä varhaisemmilla viikoilla mennään. Raskautta kun todella kovasti toivoo ja tulee testanneeksi joskus viikolla 3+ (kuten allekirjoittanut.....) niin varhainen km tietysti tulee huomatuksi, kun muussa tapauksessa sen voisi tulkita vain hiukan myöhässä oleviksi kuukautisiksi.

Ja niin ikävä kuin varhainen km olisikin, niin siihen on varmasti luonnolla syynsä; lisäksi varhainen km on kuitenkin fyysisesti ja psyykkisesti helpommin kestettävissä kuin myöhemmässä vaiheessa raskautta..

Itsessäni tunnistan pelkoa ja jännitystä sen verran, että varon kertomasta raskaudesta juuri kenellekkään alkuvaiheessa, koska kuitenkin tilanne on jonkin verran epävarma sinne toiselle kolmannekselle saakka. Jos nyt jotain epäonnista sattuisi, saisin asian käsiteltyä kaikessa rauhassa ja sitten tsempattua itseni uuteen yritykseen ilman mitään paineita muille raportoimisesta.

Missä vaiheessa te aiotte kertoa ystäville ja työkavereille tulevasta vauvasta?
 
Hei kaikille!

Ja onnittelut teille! =D

Minulla on ollut raskausoireita nyt ensimmäisen kerran 15.3, kun voimakas metallin maku tuli suuhun. Siitä asti suussa maistunut rauta, palelee ja vatsaa nipistelee. 22.3. oli voimakas väsymys, joka piti sängyn pohjalla koko päivän... =P Kaikki nämä sellaisia oireita, joita minulla on ollut kahden edellisenkin alkuraskauden aikana, mutta joita ei muuten ole...

Laskettu aika minulla olisi, jos nyt olisin raskaana, 2.12.2015, mutta testiin ei sitä plussaa vain tule... :/
Sama ongelma minulla tosin oli edellisissäkin raskauksissa, plussa tuli vasta viikkoja sen jälkeen kun tiesin olevani raskaana ja oireet alkoivat. Tokassa raskaudessa en saanut kotitestiin plussaa ollenkaan ja annoinkin periksi ja kävin joskus rv 6 teekoossa tekemässä testin. =D

Minä en oikein tiedä, mitä tässä ajattelisi. Eikait se auta kuin odottaa ja testailla vain. =D
En vain oikein tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua, pelottaa luottaa omaan vaistoon vaan... =D
 
Annele, mä kerroin plussasta vain yhdelle mun todella hyvälle ja läheiselle ystävlle, joka ties että yritetään toista lasta. :) Työkavereille en ole kertonut enkä aiokaan vielä kertoa. Varmaan tuon ensimmäisen ultraan jälkeen alan kertomaan osalle. :)

Mun miehen lisäksi plussasta tietää äiti ja mun siskot. :)

Kingisuu, sun oireet kuulostaa kyllä todella lupaavilta ja toivottavasti ne olisivat raskaudesta. Esikoisen raskaudessa plussasin vasta kun menkat olivat viikon myöhässä. Plussatuulia sulle, toivottavasti testitkin alkaa pian näyttää sitä plussaa. :)
 
Voi, Esma! Voimia ja haleja kovasti sinne! :Heartbigred

Neuvolaan soitin ja käskivät mut huomenna verikokeisiin, niin sitten näkee, jatkanko minä täällä vai poistunko myös...

Tsemppejä kaikille kovasti, etenkin nyt alkuun!
 
Miten surullista, Esma :sad001 Oletko varma asiasta?

Kovasti voimia sinne.

Hei kingisuu, toivottavasti sinulla neuvolan testi antaa positiivisen tuloksen. Todella aikaisin ainakin olet alkanut tuntemaan oireita! Minulla taas ei juuri ole oireita, mutta ekan haalean haamuviivan sain r-testiin kiertopäivänä 24. :D

Tosin olen koittanut välillä tunnustella kaikenlaisia makuja, hajuja, tuntoja, palelua tai väsymystä, mutta eivät ne kyllä tunnu mitenkään poikkeavan normaalivaihtelusta. Viime raskaudessa minulla oli pahoinvointia noin viikolta 6-7, ja se kesti ilokseni pitkälle yli puolenvälin raskautta.... Oireita siis odotellessa!
 
Hei kaikki! Tein neljä positiivista raskaustestiä ja kuukautisetkin jäivät pois. Nyt on ollut kolme päivää erilaisia mahakipuja, jatkuvasti nälkä ja pissahätä. Neuvolaan aika huhtikuussa. Laskettu aika 2.12 :Heartred ja esikoista odotan! Ihanaa ja jännittävää! Voi onnea kaikille!:Heartred
 
Voi Esma, tulin tänne kurkkaamaan miten paljon täällä on ihmisiä, itse sain keskenmenon viikko sitten ja tipahdin marraskuisista :sad001 voimia sinne :Heartred sitä aina pelkää pahinta ja siihen yrittää varautua, mutta silti se yllättää ja sattuu aina niin pahasti :sad001
 
Hei Ninni22, onnea!

Olet saanut jo neuvolankin varattua! Eka raskaus on ihaninta ja jännittävintä ikinä :) Itse odotan tokaa, mutta tässä on ehtinyt tulla muutamia vuosia väliin niin tuntuu kyllä ihan ihmeelliseltä tämäkin odotuksen alku.
 
Anni pahoittelut myös sinne keskenmenosta ja kovasti voimia. :Heartred Kyllähän tämä on raskasta vaikkei sitä kauan ehtinyt iloita.. Onnea teille uuteen yritykseen sitten kun sen aika tulee. :)


Kiitos kaikille tsempeistä ja ihanaa odotusaikaa teille. ❤️
 
Last edited by a moderator:
Heippa kaikki! Mäkin liityn tänne joukkoon :)Meillä on yritystä miehen kanssa viime alkusyksystä lähtien ja nyt vihdoin kävi onni kohdalle. Mulla on erittäin epäsäännölliset ja pitkät kierrot, ja itseasiassa edellinen kierto olikin sen 96 päivää joka sit katkastiin teroluteilla. Epäilen et ne terot herätteli mun kroppaa muutenkin samalla kun bongasin oviksen epätavallisen aikaisin tässä kierrossa melkein heti kuukautisten jälkeen! :) nyt ei auta kun toivoa että pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti :Heartred

Pahoittelut keskenmenosta esma! :sad001
 
Takaisin
Top