Joulukuun mammat 2015

Poodle johan teillä ollut muuttohommia tähän vuoteen, toivotaan että nyt tässä uusimmassa kodissa saatte olla niin pitkään kuin haluatte:)
Mir onnea 8v sankarille, tsempit juhlien järjestelyyn :)
Tytsy niin kovin toivon että teidän unelmat toteutuisi! Vauva,asunto ja työ, kaikki :wink
Samaa päättämättömyyttä on täälläkin, esim ruualla tämä keskustelu käydään usein:
Sanni, en haluu syyä!
Minä, no älä syö
Sanni, haluun syyä!
Minä, no syö sit
Syö hetken ja aloittaa keskustelun alusta :D
Vaateiden kanssa käydään usein sama keskustelu ja oikeestaan monen muunkin asian kanssa:p
 
Joo, onneks tosiaan oltiin ja ollaan edelleen vaan vuokralla! Kyllä päällimmäisenä oli helpotus, ettei ite omistettu sitä asuntoa, kun rupesi selviään, mikä kaikki siinä oli vialla... Eikä kyllä varsinaisesti nostanut oman asunnon hankkimishalujakaan, kun mietti, et miten sitä ikinä erottaa ongelma-asunnon kunnollisesta :O
 
Äippä, kovin on tutun kuuloinen keskustelu :D
Meillä on kunnon minä itte vaihe, ja kun ei onnistu joku juttu niin kauhea parku :)
 
Toivottavasti saatte Tytsy pikkuhiljaa kaikki unelmat todeksi :Heartred

Jostakin kuulin, et erityisesti sisaruksilla tämmönen 2v+4v - vaihe olis erityisen haastava. Varmaan just tuo pienemmän "vauhtia enemmän ku järkeä" - ikä ja isomman teatraalinen kärsimys ihan kaikesta vaikuttaa olennaisesti asiaan :D
 
Meillä myös keskustelut kulkee usein nykyään seuraavasti.

Laitan vesilasin pöydälle. Hirveä huuto
’en halua!!!’ Itku silmässä totta kai, mielellään x-asennossa lattialla.
Minä sanomaan että ei ole pakko mutta tämä on nyt tässä jos sua janottaa.
’En halua!!!’
’ei ole pakko.’ Sitten saan vastaukseksi ’joo’. Ja kysyn että haluatko sittenkin ja sitten ollaan yhtä aurinkoa että joooooo! :rolleyes:

Tai tietysti vielä kivempi jos itse juon ja erehdyn kysymään onko jano, haluatko vettä. Mikä raivo siitä syntyy kun minä juon ja kehtaan tuommosta edes ehdottaa et hänkin jois.:meh:
 
Nuppu, ettäs kehtaat edes ehdottaa että toisen pitäis juoda! Saisit hävetä :D vitsi vitsi... ”kiva” kuulla että muillakin sama meno:)
Jes talvivaatteet pesussa ja kuravaattet tilalle, kaipa se kesä sieltä vaan tulee... vihdoinkin:wink
 
Jep, kevät ja kesä tulossa kun saa apteekin tyhjentää allergialääkkeistä :D
 
Kateellisena kattelen kun naapuri on tehnyt lumityöt niin hyvin että sillä on kohta piha auki :rolleyes: meillä on lunta varmaan vielä heinäkuussa :wtf:

Asiasta toiseen. 2+ vuotiaan reissujuominen. Miten teillä hoidetaan. Meillä perus pullosta menee vielä vedet liian usein syliin touhuttamisen takia, nokallinen vesipullo (kaupasta jotain lasten mehuja) menee nokka tai nokan kansi rikki ensimmäisen kerran kun putoaa. Pehmeänokkaisesta nokkapullosta puree nokan rikki niin että alkaa vuotaa. Onko muuta vaihtoehtoa vielä kuin pillimuki? Niiden puhdistus mietityttää.. miten juotatte lapsenne reissussa?
 
Meillä reissussa perus ”sporttipullo” tai sit kaadetaan isosta pullosta muovimukiin juomiset :)
 
Meil on sporttipullo tai pillipullo mukana reissussa. Toimineet hyvin, meidän pillimallin saa pestä tiskikoneessa ja hyvin puhdistuu siellä. Lisäksi meil on pilliharja jos tarvii tarkemman pesun. Muistaakseni joitakin pillimalleja sais kiehauttaakin?
 
Meilläkin sportti pullot tai sit jos pysähtyy niin kaataa mukiin... oon uusio käyttänyt kaupan vesipullot joissa se sporttinokka:) tosiaan kesälomat ihan ovella...5h roadtrip häämöttää, Huoh!
 
Meillä tais esikoiselta jäädä joskus kolmevuotiaana palkki pois istuimesta. Riippuu ihan hirveesti lapsen koosta :) Esikko on aina ollut ikäisekseen reippaan kokoinen, joten palkkikin alkoi ahdistaa aika aikaisessa vaiheessa. Huomattiin ite myös, että lapsen pitää osata istua istuimessa suunnilleen aloillaan (ainakin pyydettäessä), koska pelkkien vöiden kanssa kaikenlainen vänkylöiminen on niin paljon helpompaa :D
 
Meillä pysyy palkki niin pitkään kuin vaan mahtuu, olisko 4-5 -vuotiaita olleet nuo isommat kun ei enää palkki mahtunut.
 
Jep, kevät ja kesä tulossa kun saa apteekin tyhjentää allergialääkkeistä :D

Ootko löytäny allergialääkettä joka ei väsyttäis millään tapaa? Mulla on ollu vaikeuksia löytää sellanen, Cetirizin on ehdoton nou nou kun sen myötä oon ihan kaamosväsymyksessä vuorokauden ympäri. :dead: Tuntuu et jokainen merkki mitä oon kokeillu väsyttää jollain tapaa...
 
Ja tänään jo alkanu silmien kutina, pitää vissiin apteekkiin mennä tänään kun ei oo mitään lääkekaapissa jäljellä näihin allergiaoireisiin. o_O
 
Mulla on nyt loratadiini käytössä ja sit nenäsumute ja silmätipat natriumkromoglikaattia. Väsymyksestä en osaa sanoa, koska yöunet mulla on pari hassua tuntia yössä, joten aina väsyttää :D Loratadiinin kyllä pitäs olla sellainen, että ei väsytä, mutta ei kaiketi ole niin tehokas kuin just vaikka tuo setiritsiini. Oon käyttänyt myös sarvikuonokannua nenähuuhteluun päivittäin ja sit vasta laittanut nenäsumutteen.
 
Niin joo enhän mä muistanu et sulla muutenkin tota väsymystä ihan liikaa omasta takaa. :sorry: Eilen kävin lääkkeitä hakemassa, nyt on Kestox kokeilussa josko ei niin paljoo väsyttäis. :rolleyes:
 
Takaisin
Top