Joulukuun mammat 2015

Meillä Joulukuinen toistaa kakki isoveljen perässä. Se matkii siis ihan kaikki. Välillä tosi turhauttavaa kun tyttö olis niin kiltti ja rauhallinen perusluonteelta mut kun pitää isoveljeä matkia niin johan siinä tommonen uhmakkuus näkyy. Monesti ollaan isin kanssa ihan tyhmiä vaikka tyttö on niin herkkä ettei haluais edes sanoa niin, mutta minkäs teet kun on vaan pakko matkia. Sillon kun on yksin (lähinnä kun isoveli on kerhossa) niin on niin kiltti ja rauhallinen. Toivottavasti toi matkiminen ei kestä ikuisuutta.

Vauvat on nyt 3-viikkosia ja kaikki on tähän mennessä menny aivan loistavasti. Vauvat on ollu tyytyväisiä ja isommat sisarukset onnellisia kun vauvat on niin ihania ja söpöjä (tässä kohtaa on hyvä että Joulukuinen matkii isoveljeä koska poika on ihan vauvafani :grin). Odotellaan vaan että kasvaisivat sen verran että päästäis kunnolla ulos. Nyt isompi on 3kg ja pienempi 2.2kg :Heartred:Heartred

Äippä: luinko väärin vai sanoitko tosiaan että menossa 17viikko? :eek:
Eihän nimittäin aika voi näin nopeesti mennä kun just plussasit??
 
T_87 ihanaa kuulla että siellä elämä pikkuisten kanssa sujunut hyvin:) paljon kasvu energiaa vauvoille että pääsette nauttimaan lämpenevästä keväästä:)
Ja kyllä sä ihan oikein luit:wink piti itsekin käydä tarkastamassa ja nyt menossa rv 17+4:) vielä 2vko 4päivää rakenne ultraan :wink
 
Mua niiiiin jännittää äipän ru! Onko mitään fiiliksiä?
T87, ihanaa! Miten vauvat nukkuu yöt? Hattua nostan, varmaan kädet täynnä!
 
Timbe, ei sitten minkään näköisiä:D eiköhän siellä tyttö oo, mikä muukaan?:wink muuten jänskättää kun miettii että sekin ihan just ja sit onkin jo synnytyksen vuoro:wink
 
Meillä joulukuinen vetää myös naamaa ruttuun ja komentaa ei saa! Ja omistaminen on tosi pinnalla. Kaikki on minun ja omaa. Tajusi asian joulun alla ja on vielä vaan voimistunut. Kysymystulvaa ei ole vielä tänne saapunut.

Saa nähdä sairastetaanko meillä taas kohta. Tyttöjen serkku oli eilenhoidossa ja hällä nenä valui ihan solkenaan ja vähän oli lämpimän oloinenkin. Ei jaksais jos taas tulee joku tauti :eek:

Kuopus on nyt 6 kk täytettyään reilun viikon maistellut kiinteitä ja hyvin maistuu. Konttausasentoa hakee välillä nostamalla pyllyä ja välillä käsien varassa :woot: voi mun vauvaa!
 
Nuppu Voih teidän pieni ei enää olekaan niin pieni:) täällä Siiri 11kk kävelee hienosti tukea vasten ja seisoo ilman tukea pieniä hetkiä:eek: huh kun oppikäyrä on jyrkkä!!
Toivotaan että selviätte ilman tauteja! On ne vaan niin raastavia näin pienillä:sad001
 
Timbe, hyvin nukkuu. Sen verran pieniä ovat vielä että pitää 3-4h välein herättää syömään. Meillä kun mies on elokuuhun asti kotona (Kiitos ylimääräisten vanhempainvapaitten :grin) niin ollaan tehty niin että syötetään noin klo 21 yhdessä, sen jälkeen mä lähen nukkumaan ja klo23 mies syöttää yksin. Minä syötän 02-03 aikoihin yksin ja mies klo 06 kun isommatkin lapset herää. Mä jään taas nukkumaan. Näin tulee molemmille sitä pitkää unta :)

Vielä kun vauvat on sen verran pieniä niin eivät jaksa syödä vielä tarpeeksi tissistä niin on pullot käytössä. Sitten päivällä imetän pullon päälle.
 
T87 teillähän on hyvä työnjako:) mielenkiinnosta, minkä mittaiset vapaat saa jos tuplaa syntyy?:)
 
Siihen tulee 60 arkipäivää jonka äiti voi pitää joko siellä loppupuolella tai sitten isä voi pitää sen äidin kanssa samaan aikaan millon vaan. Me otettiin se heti tähän isyysloman jälkeen koska meidän tilanteessa se on järkevintä kun vauvat on niin pieniä. Sitten mies pitää vielä kesäloman tähän päälle ja elokuussa tosiaan menee takas töihin.
 
T87, aivan super mahtavaa että miehes on noin paljon apuna! Ei varmaan olis kaikille isille ihan päivän selvä juttu.
 
Mies on niin huono heräämään yöllä että ehdotti jos minä syötän sillon yöllä ja hän myöhään illalla ja aikasin aamulla.
Itse tarviin paljon enemmän unta kun mies. Sille riittää se 5h mut sen pitää sitten olla putkeen.

Vitsit kun tuntuu muuten ihanalta kun en oo enään raskaana. Oon 150cm pitkä ja painoa tuli 20kg. Niistä onneks 14kg lähti viikon päästä ja näitä kuutta ylimäärästä (muun ylimääräisen ohella) on yllättävän kevyt kantaa :wink

Jos täällä on pääkaupunkiseutulaisia niin olisko suositella hyvää ja suht edullista valokuvaajaa joka ottais Vauva- ja lapsikuvia?
 
Sama ongelma mun ukolla noiden yöheräämisten kanssa... jos se erehtyy joskus ottamaan vauvan yöks hoitoonsa niin mä herään siihen lapsen kitinään ennen sitä vaikka mulla ois tulpat korvissa... joten ihan turhaa odottaa että se öitä hoitais o.O
Mutta hyvä kun sillä(kin) mies muuten hommassa mukana ja auttamassa:)
 
Onko nykyään taas ohje, et pitää herätellä syömään jos ei herää? Vai liittyykö just siihen kun on niin pieniä? Muistelen jotenkin et ku joulukuinen oli pieni, sanottiin et enää se sääntö ei silleen päde, et antaa nukkua vaan jos kerrankin nukkuu.

Mitä haaveisiin tulee (äippä tai joku kyseli), niin tänään harmittaa Ihan vietävästi kun joku muu tarjos enemmän yhdestä meille täydellisestä asunnosta eikä saatu sitä :sad001 Ja tänään pitäis alkaa menkat, et sitä jännittäessä. Asunnonetsintä vie kaiken ylimääräisen (onko sitä?) ajan, niin uutta työtä ei ehdi ollenkaan edes etsimään. Eli hiljaista on haaverintamalla. Mut eipä oo sit myöskään isoo lainaa :D
 
Se herättely taitaa koskea yleinsä vain alle 3kg painoisia. Meillä pienempi vauvoista on n.2.2kg ja herätetään syömään noin kolmen tunnin välein. Samalla sit syötetään se isompikin vauva joka on just sen 3kg.
Tänään meillä on molempien vauvojen lääkäri ja meinaan kysästä tarviiko enään kovin pitkään herätellä. Ne herää kutenkin noin neljän tunnin välein.

Meidän pienet isot tytöt on huomenna jo 4viikkoa :Heartred:HeartredMä en kestä miten aika menee niin nopeesti.
 
Paniikki: parhaat matkarattaat? Hinnalla ei niin väliä jos on perfect. Tarve: ulkomaanmatkailu, lähinnä iltaisin kun poika väsähtää, ehkä välillä muutenkin kun reppuilu väsyttää. Pitää olla kevyet ja helpot ottaa mukaan.

Mountain Buggy nanot meinasin jo ostaa, mut se huppu tulee sairaan ärsyttävästi käsien päälle. Baby jogger city tourit vaikuttaa vähän pieniltä jo 2 vuotiaallakin istuinosa/jalkatuki kohdilta. City minit taas on sit aika isot ja en kyl tykkää baby joggereiden ulkonäöstä juurikaan. Mut tarve olis niinku heti. Vinkkejä/kokemuksia?
 
Tytsy meillä oli britaxin B-motion esikoiselle hommattuna (eli 7 vuotta sitten hommattu) ja ne oli kyllä todella hyvät! Meni pieneen tilaan, selkämyksen sai säädettyä portaattomasti ja kopan sai kans siihen kiinni... Uudemman polven vastaavista rattaista en tiiä! Mulla nyt ajossa mountain buggy duet ja ne tosi hyvät! Varmaan nanot kans:wink
 
Tuli ostettua sit matkarattaat hirveellä kiireellä ja en oo ihan tyytyväinen, mut ei voi mitään. Raskaushormonit taitaa pistää pään sekaisin niin, että ihan itkeä tirautin ku on rumat rattaat :D Yoyot olis ollu niin hienot, mutta tämmöisille tapille ihan liian korkeat työntää. Että nyt on sit rumat mustat city joggerit. Kun varastos ei ollut kivoja värejä. Ei oo helppoo olla minä.
 
Myyt sitten etiä päin kun ei oo enää tarpeen ja ostat ajan kanssa mieluisat jos vielä tarvetta:wink noi raskaus hormonit on kyllä... mielenkiintoiset :D
Koska sulla olis muuten la? Niin ja hauskaa reissua teille:)
 
Laitetaan nyt tällekin puolelle, kävin siis tänään rakenne ultrassa ja pikkusella POJALLA :eek: kaikki oikein hyvin, kasvanut just niinku pitää ja oli hyvin virkeää sorttia:wink harmi vaan että istukka edessä joten en juurikaan liikkeitä tunne... muutama muksaus siellä täällä:/ bonus ultraan pääsen elokuussa kun mulla on vallimainen istukka (eli reunat paksummat kun keskeltä) jolloin haluavat tarkistaa vauvan kasvua että kasvaa hyvin, mikä sinällään haittaa ku ihana sitä pienen miehen (että tuntuu oudolta sanoa) edesottamuksia on katsella :)

Mitäs tänne mutta? Onko taudit selätetty?
Mitä odottajille kuuluu?
Kohta alkaakin jo kesäloma, enää 3 viikkoa ja koulut/ kerhot lusittu:eek: mä meinaan ottaa vaan olemisen kannalta tämän:wink
 
Voi, ihanaa Äippä, että poitsulla on kaikki hyvin :Heartred Ja onpas teillä varmasti ollut ylläri ultrassa kun tyttökatraan jatkoksi tuleekin pikku poika :)
 
Keskimmäinen kävi tutustumassa eilen kouluun, aina se on yhtä jännää :)

Tänään löysin esikoiselta punkin kaulasta :/ Onneks terkkari oli vielä auki ja ottivat sen pois, toivottavasti ei tuu mitään jälkitauteja.
 
Takaisin
Top