Joulukuun mammat 2015

Mua itseäni sieppaa vaan toi katupöly... miehellä koivuallergia (ja raaka peruna+omena ristiallergia) ei vielä kovin pärski mutta eiköhän se kohta sitäkin ala riipomaan...
keväässä hyvät ja huonot puolensa!
 
Timbe oon ottanu iltaisin, Cetiriziniä ottaessa tosin ei ollu mitään merkitystä ottiko aamulla vai illalla kun oli ihan tööt silti. :dead:

Kevät on kyl omalla tavallaan kiva vuodenaika, mut tää allergia varjostaa niin paljon kun mulla yleensä menee oireet niin pahoiks. Edes ikkunoita ei voi pitää auki kun sekin laukasee niin rajut oireet. :grumpy:
 
e727dcdcd31623c4b49f09e1c9e4a1db
. Mitä voi olla tämä punainen näppy ihottuma? Kuumetta myös ollu pari pvää ja räkäsyyttä. Alkoi ke ja oksensi pari pvää. Sitten tuli ihan nuha joka valui suoraan nieluun ja nyy tosiaan 38 kuumetta ja klimppi nuha. Yöt on kauheita. Ja meidän neidillä on myös ylisuuret nielurisat jotka poistetaan heinä-elokuussa..
 
e727dcdcd31623c4b49f09e1c9e4a1db
. Mitä voi olla tämä punainen näppy ihottuma? Kuumetta myös ollu pari pvää ja räkäsyyttä. Alkoi ke ja oksensi pari pvää. Sitten tuli ihan nuha joka valui suoraan nieluun ja nyy tosiaan 38 kuumetta ja klimppi nuha. Yöt on kauheita. Ja meidän neidillä on myös ylisuuret nielurisat jotka poistetaan heinä-elokuussa..

Kuokin -16 huhtikuisita et meiän vauvarokko ihotruma näytti samalt eka oli +-39 kuumetta n 3pv ja sit tuli tollane ihottuma
 
Käytiin lääkärissä ja sanoi että on vaan virustauti. :sad001 Oli jonki verran peitteitä kurkussa ja korkea kuume mutta perus buranaa vaan.. huah
 
Jemina Voih pikku raasu :sad001 munkin silmään näyttää vauva rokolta mutta voiko se enää tulla näin ”isoille”?
On mitä on niin toivotaan että menis nopsaan ohi! Niin ja tsempit tulevaan leikkaukseen jahka sen aika on...
kamala kiirus päivä kun kerinny foorumillekaan törisemään:/
Miten muuten Jemina menee, asunnon ja raskauden kanssa?
Mulla oli tänään sintin neuvolalääkäri ja siellähän se paukutti menemään ja kaikki muutenkin mallillaan:)
Liikkeitä en vieläkään tunne johtunee edessä olevasta istukasta... viikkoja poksuu huomenna 17:)
 
Vauvarokko mullakin tuli ekana mieleen tuosta jeminan kuvauksesta.. yleensä se kai tulee ekan 24n kk aikana kylläkin..

Meillä kuopus täytti 6 kk ja ollaan nyt vajaa viikko maisteltu kiinteitä. Tuntuu että on tosi taitava sormiruokailija ja innokas. On saanut nyt 2-3 krt/pv napostella 1-2 uutta ainetta pvssä. Lähtenyt lapasesta kun ajattelin ensin että aloitetaan yhdellä kerralla pv mutta on niin kätevä tökätä muksu syöttötuoliin kun itse syö ja antaa vihannestikku kouraan niin maistelee nyt jo useasti.

Joulukuinen on hirmu touhukas. Nyt alkaa olla olo että jos ei saa tarpeeksi virikettä niin on ihan flipperpallona ja kaikilta menee hermo. Onneksi nyt vihdoin alkaa kevät voittaa ja ulos lähtemisestä tulee taas helpompaa. Ettei ärsytä joka kerta lähteä.

Odotan kesää NIIN PALJON!!
 
Joskus joku ihan viristautikin voi ilmeisesti laukaista ihottuman sivuoireena. Meillä muistaakseni syksyn puolella joulukuinen oli kipeenä ja yhtäkkiä kans pienten punaisten läiskien peitossa. Meni ihan itsekseen ohi

Täällä on podettu jotain ihme kuumetautia. Ensin sairastui esikoinen, pari päivää korkee kuume, yskä ja lapsi niin väsyny, ettei oo ikinä ollu. Sit tuli kuopukselle, joka rupeskin oksentaan yöllä kuumeen noustessa ja aamulla kaikki nesteetkin pihalle. Samaan aikaan ku oli se kuumekin niin osastollehan me päädyttiin yhdeks yöksi tippaan ku sokeritkin oli pienellä elimistön stressistä johtuen koholla. En oo kyllä ikänään nähny kumpaakaan muksua noin vetämättömänä o.O Esikoinen lähinnä makasi sen pari päivää ja kuopus nukahteli jatkuvasti pystyyn. Onneks nyt ollaan kuopuksenkin kans kotona ja tipassa olo auttoi tosi paljon :) Tänä iltana tappelivat ja hilluivat molemmat ihan yhtä antaumuksella ku ennenkin :D
 
Vaikka hoito sairaalassa muuten oli tosi ihanaa ja hyvää niin yhteispäivystyksen lääkärillä ei kyllä ihan ollu hallussa pienten lasten vanhempien kohtaaminen. Totesi vaan suorasukaisesti korkeat sokerit labroista nähdessään, et tämmönen viittaa diabetekseen ja lähetti lastenpäivystykseen meidät. Lastenpäivystyksessä taas hoitaja ensi töikseen rauhoitteli, että varmaankin vaan taudista johtuvaa ja ihan normaalia. Hyvä toki, että ovat tarkkoja ja seuraavat, mutta olis sitä vähemmilläkin sydämentykytyksillä pärjänny :O
 
Kiva et täällä vielä höpistään. :)

Me ollaan nyt kaikki terveitä *kop kop*, tuntuu et viimeset 2kk ollaan sairasteltu jokainen enempi vähempi. Just viime viikolla joulukuiselle pamahti yhtäkkiä jokin kuumetauti, ei luojan kiitos muihin tarttunu kun viimeks kuukaus sitten se kiers meidät kaikki. Ja siinä välissä oli flunssat, mahataudit ym, huh. :depressed:

Meillä joulukuisella alkanu kyselyvaihe. Moooonta kertaa päivässä kysyy ”äiti mitä teet?” ”Äiti mitä tuo on?” ”Mikä tämä on?” ”Mikä se on?” ”Mitä tuo tekee?”. Ja jankuttaa noita kysymyksiään, tänäänkin meidän eräs keskustelu: ”äiti mitä teet?” ”Pilkon salaattia” ” äiti mitä teet?!” Ja aina vastasin samalla tavalla ja tätä poitsu kysyi yli 5 kertaa! :D Muutenkin saattaa useasti päivässä sanoa ”äiti”, sit kun kysyy että mitä niin jankuttaa vaan äiti, äiti, äiti vaikkei olis mitään asiaa. Ollaanko ainoita? :grin

Meidän toukokuinen otti tänään ensiaskeleensa, hui! Ens viikolla tulee ikää 11kk ja sit juhlitaankin jo 1v synttäreitä, haikeeta. :sad001
 
Meillä kans joulukuinen kyselee ihan hirveesti ja viisvuotiaan isosiskon kyselykausi yllyttää vaan kyselemään lisää :) Toisaalta on ihanaa saada selittää lapsille asioita, mut välillä meinaa iskeä selitysväsymys kun kysymyksiä tulee kahdesta suunnasta ja niiden vaikeustaso sahaa välillä "Kuka soittaa?" - "Äiti, kerro minulle kaikki mitä sinä tiedät turvakameroista" :D
 
Moi taas pitkästä aikaa! Meillä kanssa ihan samanlaista jankkaamista ja jatkuvia kyselyitä. Suloisesti alkanut myös leikkimään: "Missä McQueen on? Maken kyydissä." Jne. Ja sitten se on alkanut kertomaan omia tarinoita, kun mennään nukkumaan :Heartred Päiväkodissa sujuu erinomaisesti. Räkäinen se on ollut koko alkuvuoden ja oksennustautikin meillä kävi. Pienempikään joulukuinen ei kaikelta säästynyt, sen kanssa kävin yhden yön reissun infektio-osastollakin rsv:n takia. Tämä meidän nelikuinen on todella tyytyväinen ja iloinen poika. Nukkuu ja syö hyvin. Vielä ei ole kääntynyt, mutta masulla ollessaan olisi jo kauhea kiire eteenpäin.
 
Meillä ei vielä kysellä, mutta selitetään senkin edestä :) Ja määrätään mitä ja miten pitää tehdä :)
 
Meillä ei vielä kysellä, mutta selitetään senkin edestä :) Ja määrätään mitä ja miten pitää tehdä :)

Meillä kans just näin, Sanni on aikamoinen räpätäti ja jos minä/isänsä tehdään jotain väärää niin sieltä suunnalta kuuluu tiukka LOPETA ja jos se ei auta niin huudetaan uudestaan ja käydään pamauttamassa:D söpöä nyt mutta en tiiä kuinka kauan... sit se on kans aikamoinen sähkö natsi, jos joku erehtyy jättää valot päälle missä ei olla niin tulee syvääkin syvempi huokaus kun neiti ”joutuu” käydä valot sammuttamassa... siis hyvähän asia se on, hassu vaan :wink
 
Poodle johan ollut lääkäri, onneksi sentään Th paikkas fiksusti... mä luulen että lääkäreille ei opeteta sosiaalisia taitoja ollenkaan kun munkin kohdalle sattunut ihan ihme valkotakkiset o.O
Talvitintti meilläkin Siiri aloittanut kävelyn, tukea vasten mut kuitenkin :)
Ikää tulee ens viikolla tosiaan jo 11kk, luulen että tämäkin kävelee kunnolla ennenku on uus sylissä kannettava... tai ainakin niin toivon :wink
Air ihanaa että teidän pikkunen on iloinen pieni mies:) mitä sitä jonniin joutavia mölisemään:wink
Kaikille paranemista ja tautien välttelyä, toivotaan että tuleva kesä sais pöpöt pois päiväjärjestyksestä edes hetkeksi!!!
Nyt ensiksi KOPKOP, me ollaan sairastettu tosi vähän tänä vuonna:eek: on meillä ollu joitain pieniä räkätauteja mut siinäpä se... kopkop että ei mitään enää tän 7 koulu/kerhoviikkojen aikana keritä napata!!!
Ajatella eskari on melkein taputeltu ja meidän esikoinen aloittaa oikean koulu tien:eek: mitä ihmettä!!! Vastahan mä taivastelin että miten se siellä pärjää kun on niin hiljainen ja ujo mutta hyvin on mennyt ja kavereita on saanut:) niin iloinen!
Mitenkäs Tytsyn haaveet, onko yhtään haavetta toteutunut?:wink
 
Haha hauskoja nää meidän joulukuiset ;D Meillä kans käskytetään, jos jotain tehdään pojan mielestä väärin niin tulee tuima katse ja sanoo ”ei saa! Lopeta! Mene pois!”. Yks päivä oli hyvä kun pojat leikki keskenään huoneessa ja menin sit kattomaan kun oli pelottavan hiljaista, no ei ollu mitään hätää vaan nätisti keskenään leikkivät, niin joulukuinen tuli työntämään mua pois, halus oven kiinni ja tuimasti sano ”mene pois, mene tekee ruokaa siitä!”. Osoitti vielä keittiöön päin, ei pokka pitäny. :grin
 
Talvitintti miehen elkeet:D meilläkin Sanni isälleen kun oltiin muut vielä syömässä ja isänsä oli laittanut syötyään astioita koneeseen ja tämä meidän kotiorja kehtasi tulla höpisemään pöydän viereen niin tämähän oli meidän diktaattorin mielestä paha virhe... ponkas ylös penkilleen ja isälleen erittäin tiukasti ”ISI, LOPETA! mene keittiöön siitä” ja samalla tuijottaa isäänsä tikasti ja osoittaa keittiöön :,D pokka petti täysin ja isänsä meni kilttinä poikana keittiöön odottamaan että saa lisää tiskiä... kehtas se jotain siltä keittiöstä huudellakin johon taas tiukka ”isi, lopeta”... hyvähän se pitää miehille jöötä etteivät ala lusmuilemaan:wink
 
Hauskoja tyyppejä näämmä nää joulukuiset :)
Meillä kans aika tänttähäärä, koko ajan käskyttämässä. Eilen iltapuurolla sanoi mulle että ”äiti älä huuda mulle!” Ja siis kielsin vaan pelleilemästä ruoalla :D
 
Timbe ettäs kehtasit:p minä pyysin samaa sannilta ja sain kuulla kunnian, olin yhmä(tyhmä) ja käski opettaa(lopettaa) :D
 
Täällä kans sairaskierteet jatkuu. Ihme tauti ku palaa koko ajan takaisin hiukan eri oireilla. Nyt on taas kurkkukipua ja yskää ja hirvee flunssa ja ihan just tää meni ohi. Puuh. Jostain se kiertää takasin. Nyt on kuulemma koulussa noroakin, haha... Puuh!
Meillä ollaan kans hiukan opittu puhumaan, aika epäselvää puhe mut ainakin sitä tulee paljon. Ollaan kuitenkin alun Uuf= juusto tasosta päästy uusso tasolle. Mulla alkaa olemaan hiukan ongelma miettiä mitä hittoa mä teen ku poika täyttää 3. Siivousalalle ei oikein enää pysty ku iho ja nivelet reistaa, mut mitä hittoa muutakaan sitä tekee. Ihan perseestä kyl tämmönen raha raha ja raha. Tarttis myydä varmaan talo pois ja muuttaa metsään asumaan... Harmi kun en osaa mitään käsitöitä että pystyis vaikka ompelee itselleen töitä. Nippa nappa ohjeen mukaan osaan tehdä pojalle paidan ja housut... :D
Meillä kans komennetaan kovin, varsinkin isi tuntuu olevan enemmän out ku äiti vaikka äiti pistää tekemäänkin jotain...
 
Takaisin
Top