Joulukuun kuulumiset

Joka vessareissulla myös itse odottaa vuotoja. Tosin olen ehkä alkanut kuitenkin jo vähän rauhoittumaan. Muutama viikko sitten oli kovia vatsakipuja ja niistä mietin, että oliko ne niitä kohdunulkoisen merkkejä, mutta silloin kivut oli kyllä aivan hirveät.
 
Mulla kokoajan vaan oikeesti pyörii mielessä että voiko tämmönen raskaus olla totta, missä ei oo minkäänlaisia oireita. Ihan hassua, siksi ei täysillä pysty nauttii. Vaikka ennen joulua ultrassa nähty syke ja pieni, just eilen taas miehelle sanoin että ei oo yhtään olo että ois raskaana... MÄ kovasti odotan nt ultraa, milloin ikinä sitten onkin.

Mulla ihan sama! Ei tää voi olla näin helppoa ja silti olla kaikki hyvin! :eek:
 
Mä ostin Torista dopplerin. Ajattelin, että mielenrauhan takia. MUTTA mistäs hitosta mä voin tietää, että kuulenko molempien sykkeet (vaikka vaihtaisin välillä paikkaa) vai kuulenko vaan toisen, joka liikkuu paljon? o_O

Eli tais olla turha ostos...
 
No vuotoja en jaksa miettiä senkään vuoksi, että lääkkeellisen IVF:n takia pitää käyttää emätintabletteja, jotka sitten valuvat alapäästä kaiken aikaa. Ja niitä pitää käyttää viikolle 10 asti, joten valumiseen pitää vain tottua.
 
Mulla oli lugesteronit käytössä inssin jälkeen vaan 2 viikkoa.
 
IVF:ssä niitä käytetään viikolle 10 asti. Se johtuu siitä, että kierto on sammutettu kokonaan, ja limakalvo on kasvatettu lääkkeillä. Lääkkeellisessä pakastealkion siirtokierrossa ei kasva follikkelia, eikä siksi myöskään irtoa munasolua, eikä siksi myöskään muodostu keltarauhasta. Ja siksi lääkkeitä pitää käyttää niin kauan, että istukka alkaa muodostaa keltarauhashormonia, ja se tapahtuu viikolla 10.
 
Kyllähän tuo joka päivä mielessä kummittelee. Mulla on ollut yks kkm ennen esikoista. Tällä hetkellä oman mausteensa tuo kun mulla meni selkä. Ikinä ei ole oireillut näin voimakkaasti, just äsken konttasin kotiin sisälle kun kipu pisti kontille:nailbiting:. Sehän nyt ei sinänsä mitenkään liity keskenmenoon, mutta kyllä pelottaa että mitä tämän kanssa käy.
 
Täällä kans mielessä on. Ennen esikoista oli 2 keskenmenoa (rv13 ja rv9) ja yksi kemiallinen. Esikoisen raskaudessa varmuus itselle lapsen syliin saamisesta alkoi tulla vasta rv 25 jälkeen..
 
Mulla ei oo takana yhtään keskenmenoa mutta kyllä se silti pelottaa. Ja kun ei paljon mitään oireitakaan ole vaikka aiemmissa raskauksissa on ollut kauhea pahoinvointi ja kovat iskiaskivut
 
Suski75 mä taas ihmettelen ku en oo ollu flunssassa. Se on tullu mulle aina alkuraskaudessa :coldfeet: Ja moni on ollu ympärilläkin kipeänä, paitsi mä. Pitääkö olla huolissaan o_O:grin
 
Suski75 mä taas ihmettelen ku en oo ollu flunssassa. Se on tullu mulle aina alkuraskaudessa :coldfeet: Ja moni on ollu ympärilläkin kipeänä, paitsi mä. Pitääkö olla huolissaan o_O:grin

Ihan sama juttu! Kaikki ympärillä kipeänä ja miekään en ole kipeäksi tullut. Kai se vastustuskyky on parempi tai jotain. :pompus:
 
Mulla vaan perus-nenätukossa-oire. En laske varsinaisesti oikeeks flunssaks kun mulla tää on selkee raskausoire, niin oli esikoisestakin. Paljon kyllä vaihtelee henkilöittäin nää oireet.
Ja vissiin ihan raskauksittainkin.
Omaki äiti kerto et kun ootti mun isosiskoa niin vaan yrjös eikä voinu syödä muuta ku porilaisia ja jäätelöä (tuolloin lääkäritkin sanoi vaan että on tärkeintä että saa edes jotain syötyä) ja mua kun ootti niin oli elämänsä kunnossa. Ei oireita mitään ja käveli päivittäin kymmeniä kilometrejä töihin. :eek:
 
Ai kamala mikä migreeni. Neuvola vasta 16.1 ja sanoi, että katsotaan sitten mitä lääkettä käytetään migreeniin. Kehotti ottamaan panadolia ja Buranaa siihen asti, mutta eihän niistä mitään apua ole. :arghh:
 
Ai kamala mikä migreeni. Neuvola vasta 16.1 ja sanoi, että katsotaan sitten mitä lääkettä käytetään migreeniin. Kehotti ottamaan panadolia ja Buranaa siihen asti, mutta eihän niistä mitään apua ole. :arghh:
Buranaa??! :confused:eihän sitä suositella otettavaks ollenkaan raskauden aikana???! :confused::confused::confused:
 
Minulla hirveä flunssa, mutta mitään en tähän ota. Parasetamolinkin vaikutuksista on tänä vuonna julkaistu useampi tutkimus, että sen käyttö raskausaikana aiheuttaa syntyvälle lapselle alentunutta hedelmällisyyttä.
Tulehduskipulääkkeet toki vielä pahempia.
 
Ei kai sitä kukaan huvin vuoksi niitä lääkkeitä otakaan, mutta joskus on vain pakko:shy:. Itse joutunut ottaa panadolia päänsärkyyn pari kertaa nyt kun muuten ois joutunut 1v esikoinen pärjätä omillaan, oli sen verta karmea olo.
 
Olikohan niin, että muuten voi tulehduskipulääkkeitä tarvittaessa yksittäisannoksina käyttää, mutta viimesellä kolmanneksella ei, koska vaikuttaa jonkin sulkeutumiseen ja munuaisiin :bookworm: toki lääkkeet ylipäätään kannattaa olla viimenen vaihtoehto raskausaikana.
 
Kuulemma vasta kolmannella kolmanneksella ei Buranaa, mutta tiedä näistä sitten. Miulla ainakin niin kamalat päänsäryt, että pakko ottaa jotain lääkettä tai päivä menee kylppärin lattialla maatessa. :depressed:
 
Minä ajattelen, että jos olen luomusynnytyksenkin kestänyt, niin sitten kestän mitä vain. Sekunti kerrallaan, minuutti kerrallaan, tunti kerrallaan. Ei tämä ikuisesti kestä.
 
Takaisin
Top