Joulukuun jutut

Hannan, me mennään melkein samoissa mitoissa! Mulla siis la 15.7 ja vauva kuukautisista laskettuna oli 9+2, mutta ultrassa 8+5 aiemmin täällä viikolla. Ja ihan sama tunne täälläkin, turvottaa (etenkin iltaisin) niin paljon että kaikki vaatteet kiristää ja puristaa.. mulle neuvolatäti meinasi että la vielä muuttuu ultrassa joten merkkasi kaikki rv ja la lyijykynällä.
 
Meillähän ei mitään enää merkkailla kynillä vaan äitiyskortti on sähköinen. Vähän on kyllä ikävä sitä vanhaa pahvista kun ne on edellisistäkin tallessa.

Terttuliini, ekassa la siirtyi kaksi viikkoa eteenpäin ja silloin la siirtettiin. Esikoinen syntyikin melko tarkasti 40+1. Toisen kohdalla ero oli juuri sen 5 päivää jolloin la:ta ei siirretä vaan mennään sillä kuukautisista lasketulla. Toinen syntyikin sitten 41. Sanoinkin että jos la:ta ei tästä siirretä niin sitten mennään yli, mutta eihän siitä haittaa sinänsä ole.
 
Voi vitsi.. Nenä alkoi vuotaan ja kurkussa inhottava tunne. Flunssa kait tulossa. Taas! Koko syksy tuntuu menneen sairastaessa ja nyt kun on joulukin tulossa niin ei joutaisi sairastaa :meh: Lisäksi kun ei oikein tiedä millä voi tukkoisuutta yms hoitaa niin ei tarvisi kyllä nyt tulla! Otrivin on yleensä flunssassa pelastaja kun saa nukkua yön :rolleyes:
 
Ei sulla tukkoisuuteen auttais esim Naso Dexpanthenol? Joku kosteuttava?
 
Tänään oli ensimmäinen ultra. Siellä pieni venytteli ja yhdessä kuvassa näkyy jalka kunnolla kun venyttelee :happy: Sykettäkin kuunneltiin, kunnolla sykki. Päivät vastaavat kokoa, eli nyt ollaan 11+5 ja laskettu aika on 3.7.2019.Tuleva isosisko on innoissaan ja pääsee viimein kertomaan tarhassa että hänestä tulee ensi vuonna isosisko :Heartred
 
Voi vitsi.. Nenä alkoi vuotaan ja kurkussa inhottava tunne. Flunssa kait tulossa. Taas! Koko syksy tuntuu menneen sairastaessa ja nyt kun on joulukin tulossa niin ei joutaisi sairastaa :meh: Lisäksi kun ei oikein tiedä millä voi tukkoisuutta yms hoitaa niin ei tarvisi kyllä nyt tulla! Otrivin on yleensä flunssassa pelastaja kun saa nukkua yön :rolleyes:
Sama juttu täällä, koko syksy on oltu enemmän tai vähemmän kipeinä. Eilen illalla alkoi tuntua kurkussa epämukavalta ja aamulla sitten oltiinkin räkäisiä. Itse koitan hoitaa flunssa nenähuuhtelukannulla,on ainakin oloa hiukan helpottanut.
 
Kotiuduin juuri neuvolalääkärikäynniltä. Siellä tsekattiin ultralla tilanne ja näkyi 8+6 mittaa vastaava villisti jumppaava tyyppi. Parin viikon takaisen varhaisultran perusteella olisi pitänyt olla jo 9+2 ja heti tietysti huolestuin, onko kasvu jotenkin hidastunut... Lisähuolta aiheuttaa, että juuri ennen neuvolalääkärin käyntiä huomasin, että oli tullut vähän vaaleanpunaista vuotoa. Tutkittaessa kaikki oli kyllä ok, eikä esimerkiksi tulehduksen merkkejä näkynyt. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että heitto mitoissa on niin pieni kun on milleistä kyse, että ei ole mitään huolestuttavaa tilanteessa. Onko muilla ollut heittoja koossa varhaisten viikkojen ultrissa?
 
On ollut heittoa. Ekassa ultrassa oli muistaakseni 6+3 ja kaksi viikkoa myöhemmin 8+6 joka sitten kuitenki "virallistettiin 9+4. (Saatan muistaa väärin tarkat päivät, mutta heittoa siis oli) Mutta tuolla mahassa ollaan vielä niin pieniä että virheitä tulee helposti.
 
Täällä ollut taas epämääräistä vuotoa, mutta koska kipuja ei ole niin koitan ottaa rauhallisesti. Tää päiväkin ollut ihan super stressaava että sekin saattanut vaikuttaa että vuoto alkoi uudestaan.
 
On ollut heittoa. Ekassa ultrassa oli muistaakseni 6+3 ja kaksi viikkoa myöhemmin 8+6 joka sitten kuitenki "virallistettiin 9+4. (Saatan muistaa väärin tarkat päivät, mutta heittoa siis oli) Mutta tuolla mahassa ollaan vielä niin pieniä että virheitä tulee helposti.

Joo, onhan se niinkin. Tuntuu vaan, että monessa paikassa sanotaan, että varhaisultra on sikäli tarkempi kun myöhemmin yksilölliset kasvuerot alkavat sotkea tarkan keston määrittämistä, mutta alkion pienuus tosiaan vaikeuttaa mittaamista tässä vaiheessa... Niin tai näin, eiköhän tässä nyt kaikki ihan hyvin ole, tuon punertavan vuodon sijoittuminen juuri tähän varmaan vaan jotenkin säpsähdytti.
 
30 viestiä kirjotettu ja pyyntö salaiselle puolelle laitettu, mutta vielä en ole "hyväksyntää" saanut. Kävin juuri selaamassa edellisten laskettujen aikojeni ketjuja ja tuli niin ikävä sitä viestien ja vertaistuen määrää... Onko teillä siellä salaisella puolella yhtään vilkkaampaa keskustelu vai onko nää foorumit jääny ihan unholaan??
 
30 viestiä kirjotettu ja pyyntö salaiselle puolelle laitettu, mutta vielä en ole "hyväksyntää" saanut. Kävin juuri selaamassa edellisten laskettujen aikojeni ketjuja ja tuli niin ikävä sitä viestien ja vertaistuen määrää... Onko teillä siellä salaisella puolella yhtään vilkkaampaa keskustelu vai onko nää foorumit jääny ihan unholaan??

Sielä tais olla jotkuu tietyt päivät kun sinne hyväksytään.
Mä kans kaipaan enempi säpinää :D olen salaisella ollut nyt muutaman päivän mut en osaa sanoa onko enempää tai vähempää. Kirjotellaan me sielä sitten ainakin ahkerasti :p
 
Ainakin itse muistelen että tää alkuvaihe aina ollut vähän hiljaisempi ja sit kun alkaa viikot lisääntyä niin sit alkaa keskustelukin lisääntyä. Ja sit kun kaikki on äitiyslomalla nii sit on jo hankala pysyä kärryillä ku viestejä nii paljon :D

Itseä hämää niin paljon edelleen se että en edes tunne olevani raskaana :O tiedän että olen raskaana mutta jotenkin niin paljon lunkimmin ottaa tän ettei edes ajattelekaan. Tai no... pesänrakennusviettihän napsahti päälle jo plussasta ku vedin huonejärjestykset uusiksi että saatiin isompi makuuhuone. Nyt lähti pyykinpesukone vaihtoon ja tilalle pesutorni. Ois vaan voinu muistaa että vessa oviaukko on alle 60cm leveä nii mies joutuu irrottaa oven karmit että saadaan koneet sisään :D mies jo sanoi että tässähän saa kohta rempata koko talon :D
 
Alussa onkin varmasti hiljaisempaa ja moni innostuu kirjoittelemaan vasta nt-ultran jälkeen. Itekin esikoisen raskaudessa aloitin kirjoittelun vasta nt-ultran jälkeen. Mäkin kyllä toivon, että keskustelu vilkastuisi :)
 
Mullakin taitaa olla nyt 30 viestiä täynnä ja voisin laittaa pyynnön salaiselle puolelle. Mä oon kyllä päivittäin seurannut näitä keskusteluja, mutta vielä tuntuu että väsymys on niin voimakasta, etten ole ihan kaikkea mielen päällä olevaa edes jaksanut kirjoittaa Luulen, että omalla kohdalla ainakin vilkastuu sitten kun olo on muutenkin vähän pirteämpi.
 
Sama juttu, ei oikein jaksa kirjoittaa ja sitten kun olisi mielessä jotain, lapsi vaatii kaiken huomion. :confused:
 
Nt ultrassa käyty keskiviikkona. Kaikki oli hyvin. Vauva oli kasvanut niin paljon että oikein säikähin. Pituutta oli 6,3cm.Laksettu aikakin siirtyi kesäkuun 29. Kun eka oli 5.7. Eli nyt viikkoja 12+6.Ultratessa nauratti oikein ku vauva vaan kahteli että mitä te oikein teette siellä.
 
Aiemmin en ole edes salaiselle puolelle liittynyt. Esikoisen aikaan sellasta ei ollut vaan muistaakseni perustettiin joku oma face ryhmä, ja toisen aikaan en kokenut olevani tarpeeksi aktiivinen kuuluakseni salaiselle puolelle.

Ja totta, voihan se olla että alku vuodesta vilkastuu kun nt ultrat takana. Jonne muuten saatiinkin jo aika, 7.1. Reilu kaksi viikko vielä
 
Ja monilla voi vaikuttaa myös alkuraskauden vointikin. Ei välttämättä huvita kirjotella mitään, jos on pahoinvointia ja väsymystä.
 
Takaisin
Top