Joulukuun jutut

Jännä juttu kun itsekin jostain luin että pahoinvointi alkais helpottamaan siinä viikon 9 tienoilla, ja jossain taas luki että se on pahimmillaan viikoilla 9-11. :rolleyes:
 
Mä muistelen että ois pahimmillaan 7-9 mutta en tiedä. Kai nämä on vähän henkilökohtaisia. Mulla ollu koko päivän huono-olo enemmän ja vähemmän. Ei pitäs viivytellä syömisten kanssa. Ummetukseen syön jatkuvasti pregorionia niin kuin viime raskaudessakin. Muuten on niin kovalla että verta tulee ja se säikäyttää.
 
Muistan viime raskaudesta et tais loppua jotain 9-10 viikolla huono olo, mut sit yks aamu viikolla 13+ piti aamulla halata pönttöä aamuvuoroon mennessä ja ylireagoijana soitin jo neuvolaan huolissani, et onko vaarallista! :D nyt jo rennommin mielin. Mut siis varmasti myös yksilöllistä, koska toiset ei edes huomaa raskautta ja toiset on tipassa kuivumisen takia.
 
Muokattu viimeksi:
Miusta tuntuu et vähän helpottaa tää olo nyt, viikot 10+5, jaksoin jopa nyt illasta leikkiä esikoisen kanssa eikä ollut päivällä kuin lyhyen aikaa huono olo. Illalla on turvotus tosi paha, maha ihan pyöreä.

Lauantaina ois työpaikan joulujuhlat illalla, ja pelkään että pallomaha paljastaa, pitää koittaa piilotella. Onneks on niin isot kemut, että kukaan ei kiinnitä alkoholittomuuteen huomiota :)
 
Mulla on nyt enemmän pahoinvointia, 9+2 menossa. Tällä viikolla alkoi tää huonompi olo...
 
Täälä taidettiin siis taas välttää huonot olot jos ne pitäis jo loppua näillä viikoilla. :grin muutaman kerran ollu hyvällä mielikuvituksella hiukan äklö olo jos syömisestä on kauan mutta ei muuta.
 
Meillä töissä tietää nyt suurinosa jo raskaudesta. Pikkujoulut paljasti kun kaikki ihmetteli miksi tulin autolla :)
Olisin halunnut kertoa vasta np-ultran jälkeen. Meillä tarvii töissä aikaisin kertoa kun on niin paljon väkivaltatilanteita, että työkavereiden on hyvä tietää raskaudesta.
 
Tiedättekö mikä on parasta..not!! Tää jatkuva oksennus kurkussa oleminen ja 2.5vuotiaan ripuli :sad001 :'(
Mä oon täälä kietonu huivia naaman ympärille ku on käyty kakkapyykillä ettei haisis niin voimakkaasti.
Pitää töistä ottaa hengityssuojia tämmösten hommien varalle.
Töissäkii ne päässä aina hoitelen mummeleita kun kukaan työkaveri ei nää :D
Voi luoja loppuis jo tää oksennusolo!!
 
Tiedättekö mikä on parasta..not!! Tää jatkuva oksennus kurkussa oleminen ja 2.5vuotiaan ripuli :sad001 :'(
Mä oon täälä kietonu huivia naaman ympärille ku on käyty kakkapyykillä ettei haisis niin voimakkaasti.
Pitää töistä ottaa hengityssuojia tämmösten hommien varalle.
Töissäkii ne päässä aina hoitelen mummeleita kun kukaan työkaveri ei nää :D
Voi luoja loppuis jo tää oksennusolo!!
Voi ei! Kuulostaa ihan painajaiselta! Tsemppiä!
 
Tiedättekö mikä on parasta..not!! Tää jatkuva oksennus kurkussa oleminen ja 2.5vuotiaan ripuli :sad001 :'(
Mä oon täälä kietonu huivia naaman ympärille ku on käyty kakkapyykillä ettei haisis niin voimakkaasti.
Pitää töistä ottaa hengityssuojia tämmösten hommien varalle.
Töissäkii ne päässä aina hoitelen mummeleita kun kukaan työkaveri ei nää :D
Voi luoja loppuis jo tää oksennusolo!!

Tiedän tunteen! Eikä meillä oo edes sitä ripulia :O tänään sit 1v3kk veti niskaversiot nii oli kuin pahimmasta painajaisesta :sad001 muutenki tekee pahaa se kakkapyykki ja vaipan vaihdot.

Tsemppiä!
 
Tiedän tunteen! Eikä meillä oo edes sitä ripulia :O tänään sit 1v3kk veti niskaversiot nii oli kuin pahimmasta painajaisesta :sad001 muutenki tekee pahaa se kakkapyykki ja vaipan vaihdot.

Tsemppiä!

Sinne myös tsempit :p ja kaikille muillekin oksuoloissa pyöriville.
 
Oops, mä kans olen tuon syyn takia kertonut töissä jo raskaudestani... ja alkaa tää masu kyllä mut paljastaa..
 
Keskiviikona oli neuvolakäynti, painoa on kuukaudessa tippunut 5 kg todella kovan pahoinvoinnin vuoksi. Nyt taas eilen ja tänään on ollut oikeestaan hieman parempi olo, josko se tästä. Sykkeet löytyi hienosti ja siellä löi sydän kovasti. Tänään 10+4 kasassa. :happy:
 
Mulla oli eilen työpaikan pikkujoulut, joista kotiuduin jo noin klo 23. Ja nyt on niin jäätävä olo, että ihan kuin olisi pahempikin krapula :hungover: Vein esikoisen aamulla päiväkotiin aamupalalle ja olin onnellinen talvivaatteista, joiden alle sai omat yökkärit piiloon. Menin takaisin nukkumaan, kun tulin kotiin. Heräsin kymmenen aikaan ja senkin jälkeen köllöttelin peiton alla vielä yli tunnin :oops: Äsken avasin työkoneen ja tulin lukemaan ja kirjoittelemaan tänne. Että tämmönen etäpäivä :angelic:

Luulen, että ainakin osa työkavereista arvasi tilanteen, kun otin vain yhden lasin viiniä ja sekään ei huvennut ollenkaan. Kukaan ei kylläkään kysynyt mitään, mutta selän takana on saattanut olla puhetta. Olisi kyllä tehnyt niin kovasti mieli huitaista se viini naamariin, tuoksui niin hyvälle kun sitä haistelin :joyful:
 
Viime viikolla kävin antamassa veri ja pissanäytteet. Ma tuli soitto neuvolatädiltä ja oireeton vti tuloksena. Nyt sitten syödään antibiootti kuuri ja toivotaan että se olisi siinä. Viime raskaudessa vti tulehduksia oli useita ja sitten määrättiinkin estolääkitys loppuraskauden ajaksi.
Ensi maanantaina onkin sitten ensimmäinen ultra, viikkoja kasassa 11+3.
 
Anna, oliko th huolissaan? Mä en ees uskalla mennä puntarille. On tullu syötyä niin epäterveelllisesti ja epäsäännöllisesti kun mikään terveellinen ei vaan maistu :sad001

Tuikku onneks mun duunissa ei ole mahollisuutta etäpäiviin, mä en varmaan tekis töitä yhtään :D

Santsu voi ei toivotaan ettei ala nyt vaivaamaan toistuvasti :sad001
 
I.ssa, ei vielä tässä vaiheessa ole kuulemma hälyttävää. Hb mulla myös pudonnut 112, alku on nyt vienyt veronsa :angelic:
 
Moikka!

Mulla on pahoinvointi vaan sellasta ruokahaluttomuutta ja koko ajan on sama olo, kun ois syöny liikaa :depressed: sen johdosta itekin syön aina epäsäännöllisesti enkä kovin terveellisesti...

Tiistain neuvolassa Hb oli vaan 102, eli pitää mennä ens viikolla verikokeisiin. Sit tammikuussa seulonnat ja eka virallinen ultra! Olisin niin halunnut nähdä pikkuisen vielä ennen joulua, kun aion kertoa perheelle! :angelic:

Niin ja nyt on siis menossa rv 7+1 :happy:
 
Tammikuun ekalle viikolle meni ultra. Nyt vain täytyy malttaa odottaa. Inhottava tunne itsellä, kun joutunut nyt töissäkin jo kertoon tästä raskaudesta, että kaikki ei pian olekaan hyvin. Sanoinkin töissä, että varmaan joku kolmipäinen vauva mahassa kun on näin alkuvaiheessa joutunut niin monelle kertomaan :grin
 
Eilen eka virallinen neuvola. Ja kaikki näytti olevan hyvin. Viikoiksi "varmistui" 9+4, vaikka ultralla mitattuna vastasikin 8+6, niin ei voinut sitä muuttaa kun ero niin pieni kuukautisista laskettuun verrattuna. La siis 16.7.

Pahoinvointi ja väsymys helpottanut. Tilalle tullut ummetus ja varsinkin iltaisin on niin makkarankuori olo, ihmettelen että kukaan ei ole vielä raskaudesta kysynyt mitään. Töissä kerroin pahimman väsymyksen ja pahoinvoinnin takia jo ajoissa.

Huh, muutama viikko vielä niin pääsee tästä alun jännityksestä ja salailusta yli. Sitte aion antaakin mahan näkyä ja nautin pallomahasta :)
 
Takaisin
Top