IVF / PAS 2014

Mahtavaa kookos, nyt peukut pystyyn ja toivotaan että kaikki menee hyvin!:) Mullakin on la vaan 5 päivää myöhemmin kun esikosta, hoito meni vaan pari päivää edelle viime kerralla:)
Ymmärrän kyllä epäuskon, mä en vieläkään todellakaan usko et olen raskaana tai et kaikki tulis menemään hyvin:/
 
Kiitos kaikille :Heartred
Poika on kyl tienny että käyn hoidoissa... on nähny mm. ovulaatioliuskat ja kerrotaan muutenkin aina minne lähdetään eli esim. jos oon käyny lääkärissä. Ehtihän se nähdä niitä r-testejäkin joita on tullu aika läjä tehtyäkin sieltä juhannuksesta lähtien, :D ja sit niitä on jääny lojuun sinne lavuaarin viereen.. aattelin alunperin että kertosin vasta joskus paljo myöhemmin mut eipä sitä sit viittiny alkaa kieltäänkään kun alkoi kysellä niistä. Niin ja ehkä hiukan turhankin hysteerisenä maininnu sille jostain ruuista ettei sais jättää pöydille lämpeneen pitkiks ajois (listeriavaara?!) kun en vois sit syödä niitä jos nyt ois se tilanne että onnistuiskin.... Onhan se nyt melkein aikuinen jo ja varmaan ymmärtää että mitä tahansa ikävääkin voi vielä sattua, eikä siitä vielä pitkiin aikoihin aleta huuteleen "ympäri kyliä".
 
Muokattu viimeksi:
Hei pitkästä aikaa.. täällä ei taida ketään enää ollakaan, mutta ilmottelen nyt tännekin että huonostihan siinä lopulta kävi. Tänään rv12+3 todettiin 2 alkion keskeytyny km, kumpikin vastasi viikkoja 8+, on olleet siis jo kuukauden kuolleena ;'( aiemmin varhais uä:ssä 7+5 nähtiin yks 7+1 kokoa vastaava alkio, syke ja kaikki oli hyvin. Mutta eipä sekään sitten mitään takaa,.. tänään otin ekan kohdun valmistavan lääkkeen, ylihuomenna varsinainen tyhjennys. En tiedä todellakaan miten tästä eteenpäin jaksaa, pakkasessa on 2 blastoa, pakkohan se on vaan yrittää eikä jäädä murheeseen velloon :sad001
Parempaa onnea muille hoitoihin ja siitä eteenpäin!
 
Voi ei kookos, olen kovin kovin pahoillani puolestasi :sad001 Kyllä murhe täytyy murehtia loppuun ja käsitellä asia mutta ei saa jäädä tuleen makaamaan. Takaisku on kova ja sitä saa surra. Ei oikein ole sanoja sinua lohduttamaan.. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. Iso lämmin halaus ja paljon tsemppiä ja voimia tulevaan! :Heartpink
 
Kookokselle tulen tuomaan aimo annoksen lohdutusta,vaikkei mikään taida auttaa juuri tällä hetkellä.

Oliko varhaisultrassa siis molemmat elossa>?

Huokaise ja jatkatte sitten,on hyvä että pakkasesta löytyy.
Voimia,jaksamista :hug013
 
Niin,sitähän mun piti kysyä..tämä on ihan idiootti kysymys mutta jotka yksityisellä olette,ymmärrätte ehkä...miten voi maksaa useita tonneja yhdestä hoidosta??Mistä ne rahat repii...saako ne maksaa osamaksulla hah hah.
Mie olin eilen inssissä,ja oottelen siitä 500-600€ laskua.
IVF lääkkeinee maksaa 2500€ joka on ehkä mun ja miehen yhden kk tulot.Millähän sitä sitten eläisi.Mutta jollain keinoin vaan saatava rahat kasaan,ellei tämä inssi nyt auta...
 
Kiitos jälleen kaikille :Heartpink

Varhaisultrassa huomattiin siis vain se toinen. Tosin ihmettelin neuvolan tädinkin kans niitä kuvia mitkä sain mukaan, niissä kun ihan selkeesti yhdessä pienemmässä näkyy kaks vaaleaa erillistä "möykkyä" ja monissa lähemmissä toinen himmeenä taustalla. Lääkäri kuitenkin tutki ja kommentoi vaan sitä yhtä! Mutta kai se toinenkin sillon vielä hengissä oli kun koko vastas sitä rv8+.
Että tietääpä sitten vastasen varalle (jos enää koskaan tulee asiaa mihkään ultriin), mitä tollaset kuvat tarkottas.. Se onkin niin "todennäköstä" että vielä joskus odottasin kaksosia.. heh.

Tohon rahakysymykseen, oon melko nuuka (tärkeitä asioita lukuunottamatta) ja keränny säästöjä jo tosi nuoresta lähtien "pahan päivän varalle". Sillon jo aattelin että jos vaikka joskus joudun hedelmöityshoitoihin tms. ikävää.. vaikka en kai sentään ihan tosissani uskonu että niin kävis, saati näin vaikeeks menis. No, ne Pahat Päivät on todellakin täällä tänään ja nyt. Ollu jo monta vuotta ja sitkeesti näkyy pysyvän...
 
Muokattu viimeksi:
Kookos: voi, niin harmittaa sun puolesta :sad001 Miten jakselet?

On. Kp8/30 Täällä on hoitotauot lusittu ja kesä menikin ihanasti :) ja irtautuen. Viime viikolla oli ivf-suunnittelu ja ensi kierrosta alkaa ivf pitkällä kaavalla kun vihdoin myönsivät että endometrioosi on mahdollinen vaikkei ainakaan mitään ultralla näkyvää olekkaan. Kyllä jännittää mutta samalla odotan jo innolla. Kyllä sitä miettii, että mitä jos tämäkään ei toimi, mitäs sitten..? Me ollaan julkisella ja lääkeet tulee maksamaan n. 700-800e ja polikäynnit päälle n. 200-300e. Ei yhtä kallis kuin yksityisellä mutta meille keskituloisille remontoijille iso raha ja se vedetään mistä vaan. Onneksi olen säästänyt! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Varovasti uutena kokeilen, onko täällä vielä joku jutuissa :wink
Eka IVF menossa täällä ja eka kontrolliultra takana.
Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luget (Lyhyt kaava).
Kohdun limakalvo oli nyt tänään 11mm, eli ilmeisesti ok, oikealla 9 follia ja vasurilla 4.
Nyt on siis vasta kp7 ja yksi folli oli jo 18mm, eli lähes kypsä, jarrut todellakin tarpeen!
Perjantaina vielä tsekataan tilanne ultralla ja maanantaina ilmeisimminkin punktio, mitä mä jännään ihan hulluna!
Mulla on 2 poikaa ennestään, täyttävät ens kuussa 18 ja 4.
Eli yritystä on ollut alkuvuodesta 2011 asti, tässä välissä ollut 2 heterotyyppistä raskautta (yks sisäinen ja yks ulkoinen extra samaan aikaan x2), joiden vuoksi oon nyt "johdoton".
Tammikuussa näiden välissä oli myös yksi kaveri kiinnittynyt poistetun johdon kornuun, joten poistettiin laparoskopialla.
Kahden vuoden sisällä siis periaatteessa odottanut viittä, jotka kaikki menneet jollain tavalla vinksalleen,
navigaattorit pikkusilla pahasti hukassa...
Kertokaas ihmeessä mitä teille tällä hetkellä kuuluupi, eikä vinkitkään huonoja olisi, ihan pihalla vielä tästä kaikesta :wink
 
Täällä minä edelleen päivystän. Tossa ylempänä onki mun kuulumisia mitkä ei nyt ole muuttunut juurikaan. Täällä siis ihan virheänä vielä yritän myös pysyä perässä. Muakin jännittää toi punktio, tosin mulla on siihen aikaa vielä vähän aikaa. Aika hurjasti on sulla mennyt viimiset vuodet ja pahoittelut siitä :sad001 Toivotaan nyt että sulla tämä tuottaisi tulosta! :) Mulle kanssa kokemuksia ja vinkkejä yms saa kirjotella ja vaikka ihan yvllä jos tarve :) Mulla lähtee lääkkeinä Synarela, Puregon ja pregnyl.
 
Kiva kun joku täällä vielä pyörii :wink
Ymmärsin et säkin oot julkisella, siellä mekin ollaan nyt koko ajan oltu.
Tuolla vähän pidempi stoori mun taipaleesta, mut siinä ei ole kun tuosta ekasta heterotooppisesta raskaudesta. Ton kirjoituksen jälkeen siis tullu ne 3 vielä, en oo ehtiny vaan päivittelemään sinne..
http://gougar.blogspot.fi/
On nää vaan rankkoja hoitoja, niin fyysisesti kuin henkisesti.. Pelottaa jo valmiiks, et jos tulee jossain vaiheessa plussattua, osaako siitä mitenkään nauttia, kun pelko persiissä pelkää, et miten siinä käy :sad001
 
Juu julkisella ollaan. Rankkaa on, vähän liikaakin.. Mua pelottaa se että mitä jos tästäkään ei tule raskautta.. on ollut kovin vaikea hyväksyä ettei pelkät lääkkeet ole tuottanut tulosta vaikka vaste on ollut todella hyvä, eikä inssitkään ole auttanut eteenpäin. Tä on vähän niin kuin viimeinen oljenkorsi että mitäs jos ei sitten tästäkään.. ja jos se onni meille suodaan niin kestääkö se, meneekö koko raskausaika pelkäämiseen ja entä miten tämä kaikki vaikuttaa muhun äitinä. Varmaan kaikki näitä pyörittelee enemmän tai vähemmän mutta eipä tässä ole muuta vaihtoehtoa kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D
 
Heipparallaa!
Alusta asti olen seuraillut tätä ryhmää ja nyt päätin uskaltautua kirjottamaan(lueskelen myös simpukan keskusteluja jonne en myöskään koskaan ole uskaltanut kirjottaa)
Meillä olis perjantaina viimenen ultra ennen punktiota, arvoitu päivä punktiolle olis maanantai taikka tiistai. Tämä on sitten meidän kolmas ivf/icsi.
Vähän taustoja; 5vuotta yritystä takana ilman yhtää positiivisia viivoja testissä, 3v sitten mentiin yksityiselle suoraan hoitoihin. Ensin oli clomit muutaman kierron käytössä, sitten neljä inssiä ja nyt tämä kolmas ivf hoito alko pitkällä kaavalla kesäkuussa procren lääkityksen avulla. Edellinen ivf/icsi oli toissa tammikuussa, tuossa välissä tarvi jo pidemmän hengähdystauon.
Punktio pelottaa valtavasti, on se niin kivulias toimenpide. Endo epäily myös alla, ultrassa ei näy mitään mutta merkit niin vahvat että laittoivat nyt kesän aikana laparoskopio aikaa odottelemaan. Tämänkin takia punktio voi olla yhtä h***iä.
Ikäähän meillä on vähä alle 30v. Selittämättömiä ollaan, kummastakaan ei löytynyt vikaa.
Nyt toivon mukaan viimesiä puregon pistoksia pistellään. Matka on ollu rankka, mutta onneksi mies(eipä mennä asioiden edelle niin tarkennan että avopuoliso:wink )jaksaa skarpata koko ajan!
Nyt kun vihdoin uskaltauduin kirjottelemaan tänne niin osaan vastata/kommentoida paremmin kirjotuksia,nyt vielä teidän tekstit ja nimimerkit menee sekasi :)

Miten kaikilla nyt menee? Huh huh ku tuli pitkä romaani, toivottavasti joku jaksaa lukea nukahtamatta :)
 
Heippa!

Kiva kun rohkenit mukaan, uudet kanssaeläjät ovat aina tervetulleita! :)
Teidän tilanne kuulostaa ihan meiltä. 3 v yritystä takana, reilut 1,5v tutkimuksia/hoitoja. Kummassakaan ei vikaa. Clomeja, letrozoleja ja 2 inssiä. Ikinä ei ole kuin se yksi kirottu viiva testissä, tosin en oo testannu enää moneen moneen kk, miksi vaivautua? Endo epäily on ollu mun omassa päässäni jo kauan, mitään ei ultrissa näy mutta kuulemma vain syvemmät pesäkkeet näkyy, pinnalliset ei. Laparoskopia aikaa ei näytä heruvan vaikka oon sitä kinunut.. Meillä alkaa eka IVF kuukauden päästä ja huh, mulla on vielä se kk aikaa valmistautua :D. Mä saan kaikista lääkkeistä pahimmat haitat ja onkin ollu kiva kesä ilman lääkkeitä :D
No toi punktio mietityttää mut siitä sun ei tarvii kertoo ton enempää, parempi etten mieti liiaksi :confused: sitä mä pelkään että jos munis saalis jää pieneksi ja pakastuskaan ei onnistu tai sinne ei jää ketään.. ja tietty se hoidon epäonnistuminen.. mitä jos ei tämäkään..?
Teille toivon nyt sitä suurta onnea ja paljon jaksamista! Olette kulkeneet pitkän matkan ja uskon olevan rankkaa.. mitäpä sitä ei tekisi... Tämä on mun ainoa vertaistuki luotsini, toivottavasti myös sulle on apua :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei ikuinen_odottaja!
Mehän ollaan nyt identtisessä tilanteessa noiden päivien suhteen, meillä myös siis pe viimeinen tsekkausultra ja punktio tod.näk. maanantaina :)
Sultakin ilmeisesti on jo alustavasti katsottu kasvaneita folleja? Millaselta tilanne näytti?
Mulle ei tosiaan aiemmin oo punktiota tehty, siks alan olla ihan paniikissa jo sen suhteen, pelottaa vietävästi :/
Missä ootte hoidoissa? Me ollaan TYKSissä siis julkisella..
Tsemppiä kummallekin ja tarrasukkia meille kaikille :Heartred
 
Ompa mukava kuulla että on joku samalla aikataululla menossa :)
Mulla oli molemmilla puolilla yhteensä n.15-16 hyvän kokoista, mut myös muita pienempiä näky niin lääkäri haluaa niitä vielä mukaan kasvatella. Aikasemmista punktioista ei oo saatu pakastimeen yhtään :/
Ei kannata pelätä sitä punktioita,se ei kaikille satu, mä vaan oon niin kipuherkkä ja menkkojen aikaan vaan haluaisin itkeä :sad001 kyllä ne hoitajat ja lääkäri koko ajan kyselee tarviitko enemmän kipulääkettä ja pitää huolta :)
Me ollaan Oulussa väestöliitolla.
Tuu kertomaan ihmeessä miltä tilanne huomenna ultran jälkeen näyttää, haluan mielellään kuulla lisää ja varsinkin nyt ku on täysin sama aikataulu :) tsemppiä huomiselle! Ja muille kans onnea matkaan! :Heartred
 
Takaisin
Top