IVF / PAS 2014

Femi

Puuhakas puhuja
Onko muita joilla tänä keväänä taikka lähitulevaisuudessa edessä IVF tai PAS ? Meillä alkaa ensi kierrossa 2. IVF.
 
Hei Femi,

Meillä alkanee myös IVF nro 1 ja ainokainen yritys, johtuen iästäni. Nyt kp1/28-29. Tiistaina soitto Väestöliittoon, niin saan ultraan ajan ja aikataulutuksen nenäsuihkeiden aloittamiseen. Meille tulossa IVF pitkän kaavan mukaan... Lääkkeet ovatkin jo hankittuna. Toivottavasti tuo tulosta, sillä minun psyykkeeni alkaa kärsiä tästä lapsettomuudesta :sad001 ,joka myös vaikuttaa mieheeni, joka yrittää stempata minua kaikin tavoin :Heartred
 
Onko teillä ensimmäinen lapsi yrityksen alla? Toivottavasti tästä hoidosta nyt sit tärppi käy jos se vielä tulee olemaan ainukainen laatuaan... Onko teillä mitään hoitoja taustalla?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Miehelläni on jo lapsia:). Minulla ei:sad001. Joten ensinmäinen yhteinen ollut jo 1½ vuotta toiveissa. Clomifeneillä menty viimeisimmät kierrot. Tutkimukset on tehty ja mitään syytä ei ole löydetty. "Kalustoni" on erittäin hyvässä vedossa vaikka ikää on jo. Kierto esimerkillinen. Tänä vuonna jokainen kp1 on ollut pahempi kuin edellinen. Luovutus mielessä ei kuitenkaan mennä :Heartblue
 
Muokattu viimeksi:
Moi!
Mulle yritetään tähän kiertoon PASsia, tää on 3. IVF joka muuttui munasolujen pakastuksen takia ICSIksi. Alkioita ei siis vielä ole olemassa eli hedelmöittymistäkin joutuu jännittään.. tiistaina kp13 ja ultra jossa katotaan onko limakalvo kasvanu tarpeeks zumenonilla. Olen yksinäni nyt hoidoissa, aiemmat hoidot exän kanssa, 3 x 2 alkion siirtoo joista kaikista negaa :sad001 yritettiin vuosina 2006-2010, ei mitään tulosta. Vikaa (endo) ja ikää (36) on... ennestään yks luomulapsi joka jo melkein aikuinen :Heartred nyt tätä on pakko yrittää ja tehdä kaikkensa ettei tarvi sit myöhemmin katua ja jossitella.
 
Tällä viikolla päästy jonottamaan IVF-hoitoihin, joten syksyllä pitäisi alkaa. Takana 4 inseminaatiota puolen vuoden sisällä, joista 3 en ole raskautunut ja tällä viikolla tehty viimeisin mutta lääkäritkin sitä mieltä että ihme on jos tärppää tästä ku olen hieman erikoinen tapaus kuulemma hoidon pituuksien suhteen.
 
kookos, tehdäänkö sulle hoidot luovutetuilla siittiöillä? Tsemppiä PASiin, toivottavasti tärppää!! :)

joskus_mamisku, millä tavalla olet erikoinen tapaus hoidon pituuksien suhteen? :eek: Kurja jos lääkäri tolleen sanoo :/ Eihän sitä koskaan tiedä, toivotaan parasta! :)
 
Femi: itselläni ei ole ollut menkkoja 8 vuoteen, edes yritykset herätellä omaa hormonitoimintoa eivät ole auttaneet, ei ole tietoa miksi loppunut, verikokeissa ei ole löytynyt tarpeeksi poikkeavuutta millä olisi selitetty.
Nytten kasvateltu munasoluja clomi+gonal-f, joka normaalisti kestää noin 1,5vko ja minulla siihen meni lähemmäs 2kk ekalla kerralla ja sen jälkeen 3vkoa. Lääkärit olisivat ekani hoidon keskeyttäneet kun ei ollut mitään hyötyä mutta itse sinnikkäästi jatkanut pistelyä. Seuraavilla kerroilla aina konsultoitu johtavaa lääkäriä ultrien ja lääkemääräysten suhteen joka kerta ku käyny vastaanotolla, useasti oltu sitä mieltä että joa ei ens kerralla ole kasvua alkanut niin lopetetaan sillä kierrolla hoito mutta keho sitten yllättänyt seuraavalla käynnillä.

Eihän sitä koskaan tiedä mutta ei uskalla toivoakkaan kauheasti, mielummin odottelee vaan niitä kuukautisia alkavaksi kun että päivää jolloin saa tehdä raskaustestin, pettyy vähemmän näin...
 
Aina on saatu yksi munasolu kasvamaan ja irtoamaan pistoksilla mutta on epävarmaa onko hedelmöittynyt ikinä ku kuukautiset on alkanut 6-10 päivää inseminaatiosta. Haasteellista tämä on kyllä mutta mitäpä ei tekisi oman lapsen eteen.
 
kookos, tehdäänkö sulle hoidot luovutetuilla siittiöillä? Tsemppiä PASiin, toivottavasti tärppää!! :)

Tehdään juu, tuntematon lahjottaja.. suurta uskoo ei itellä kyl enää oo mut kokeiltava se on jos se parempi arpa lankeis vielä joskus omallekin kohdalle. Eivät kuulema enää suostu siirtään kahta kerralla, ainakaan jos on hyvälaatusia, mikä jotenkin masentaa jo valmiiks,..luulis että mun taustalla ois voitu huoletta jatkaa kahden alkion siirtoja. No mulla on ollu enimmäkseen niin rupuja että eiköhän niitä kahdenkin siirtoja vielä tuu...Niin ja yhtään synnytykseen johtanutta raskauttahan ei Suomessa vielä ookaan saatu pakastetuista munasoluista. Lääkäri sano olevansa optimistinen, mutta kyllä tässä ite on jo alkanu henkisesti varautuun siihen 4. IVF:ään.
 
Taidan liittyä tähän keskusteluun.. minulla siis takana 6 raskautumista joista neljä kohdun ulkopuolista ja kaksi keskeytynyttä varhaisilla viikoilla. Nyt eilen poistettu viimeinenkin munajohdin ja olen siis sterilisoitua mallia nykyään. Lääkärit kuitenkin epäilevät että viikonlopun kohdunulkopuolisesta raskaudesta joka siis vas. Tuubassa, olisi minulla myös kohdun sisällä raskaus, tähän eivät antaneet toivoa mutta perjantaina hcg testeihin. Yhdistelmä raskaus on harvinainen enkä löytänytkään foorumia tai oikeastaan tietoa mikä olisi onnistumis prosentti. Noh. Nyt odotellaan. Lähete IVF hoitoihin on kuitenkin tehty. Ja lähetetään eteenpäin jos ja kun varmistuu ettei tämä yhdistelmäraskaus jatku. Vaikka pieni toivon kipinä onkin.
 
Hope, onpas sulla jännä ja erikoinen tilanne! Nää sun kaikki 6 alkanutta raskautta on siis luomusti alkaneita? Enpä ollut kuullut tollasesta "yhdistelmä"raskauden mahdollisuudesta... Miksi ne lääkärit siis nyt epäilee että tällaisesta vois olla kyse? Toivotaan tietty että olis, sehän ois mahtavaa!:)

Täällä odotellaan seuraavaa kiertoa, silloin alkaa tosiaan meillä se 2. Ivf. Ensi viikolla tulee lääkäriltä postissa reseptit lääkkeisiin, huh sitä rahanmenoa taas...
 
Joo.. kaikki raskaudet ovat alkaneet luomusti, mutta näistä neljä (molemmissa munajohtimissa x2 on ollut ku. Raskaus) nyt siis sitten viime lauantaina alkoi kovat alavatsa kivut ja sisäisellä ultralla todettu että kohdun limakalvo ja peitteet ovat turvoksissa aivan kuin normaali raskaudessa. Samoin myös löydetty kohdun sisältä kirkastuma jika viittaisi raskauteen. Tämän lisäksi myös munajohtimessa extra. Yhdistelmä raskaus on hyvin harvinainen 1:30 000 sta. Ja yhden tapauksen löysin foorumeita selaillessani että olisi ollut mutta päättynyt viikoille 17+1. Itelläni oli hcg arvot lauantaina keskipäivällä 1080 ja sunnuntai aamulla 1200 ja risat. Kuitenkin epäily on ja minulla ei ole vuotoja tms. Leikkauksen jälkeen. Elämme jännittäviä aikoja.
IVF:stä ei itelläni ole tietoa mutta siis miten kaikki alkaa? Tuleeko maksut kerralla vai pikkuhiljaa? Raha ei korvaisi ko. Onnea, mutta olisi kiva vain tietää.
 
Ohhoh, voi kunpa siellä olis nyt ihan kohdunsisäinenkin raskaus alkanut!:) Hcg ainakin noussut kivasti...

Maksut noissa hoidoissa riippuu siitä tehdäänkö hoidot kunnalla vai yksityisellä. Kunnallahan ivf-hoito on lähes ilmaista verrattuna yksityiseen!:D Kunnalla maksetaan vaan lääkkeet ja vissiin käyntimaksut? Yksityisellä maksaa pelkkä ivf jo pari tonnia, siihen päälle lääkkeet ja mahdolliset labrat, alkionpakastukset yms, 4000 saa siis varata yhteen hoitoon... Ja onneks ei tarvii maksaa kaikkea heti, meidän klinikalla ainakin saa maksuaikaa laskuun sen verran kuin tarvitsee!
 
Tänään tuli kirje, jossa varmistui että elokuun alussa olisi suunnittelukäynti ja syyskuun alussa alustavasti munasolujen keräys. Kesä menee hoidotta mutta eipä tarvi miettiä hoitopaikan kesäsulkua ja hoitojen kulkua.
 
^ zemppiä!
Meille kans lääkäri lupaili, että ajat menee syksyyn. Jos tämä nyt sitten ei ole tärpänny. Jännittää ihan mahottomasti. Mut toisaalta oon ihan onnellinen että menee näin, stressi vähentyny huomattavasti, että jos tämä harvinainen juttu ei toimikkaan niin sitten pääsen vihdoin hoitoihin.
 
Koska HoPe saat tietää onko kyseessä oikea raskaus? Seurataanko hcg:tä vai odotteleko varhaisultraa vai miten homma etenee?:)
 
Huomenna aamulla pitäs mennä hcg arvojen tarkastukseen, laparoskopiassa, mulle ei laitettu mitään instrumenttejä kohdun kautta juuri tämän epäilyn vuoksi.. parina päivänä leikkauksen jälkeen (nyt siis pv. 5 ) on kahtena päivänä tullut erittäin hailakan ruskeaa vuotoa valkovuodon seassa. Muutaman kerran pyyhkiessä. Mutta muutoin olen lähes oireeton. Eli ei mitään veristä tms. Vuotoa ole tullut. Jännittääääääää!!!!!!! Ja oireet ovat todella vähäiset. Tai en osaa sanoa onko uupumus/väsymys oire leikkauksesta vai ja lämmöt näytyää olevan 37.2 .. mutta omalla tavalla olen kyllä helpottunutkin, vaikkei hcg olisikaan noussut. Tiedän ettei minun tarvitse enään olla ja ihmetellä vaan vihdoin pääsen sit jo hoitoihin.
 
No, olin tänään siellä labroissa ja äsken soittivat ja pahoittelivat että oli käyny näppäily virhe, ne otti multa vaan näytteen mikä kertoo verestä onko positiivinen vai negatiivinen. Tietenki se on positiivinen. Mutta ei kerro että onko noussi vai laskenu. Digitestin tein aamulla mikä kertoi 1-2 ja tämä tehty siis jo kahden vessa kerran jälkeen eli ei välttämättä kertonut totuutta. Tässä iltasella tullut vessassa käydessä paperiin vähäinen määrä kirkasta vuotoa ja jomottelee kuin olisi kk. Alkamassa. Lämmöt edelleen 37-37.2 .. pieniä nipistelyjä alavatsalla ehkä hieman vasemmalla puolen, mutta sh sanoi tämän voivan olla ihan normaaliakin.. koska mulla oli myös se hematooma löydös.
 
Takaisin
Top